První velký dvanáctiválcový turbodiesel 21. století najde své první uplatnění ne v limuzíně A8, ale v sedmimístném SUV Q7. Nejvyšší výkon činí 367 kW, čili rovných 500 koňských sil...
No Mirku, mě se Q7 třeba vůbec nelíbí..Možná se mi začíná líbit záď vozu, ale přední partie na mě působí jako přefouklá pneumatika s mřížkou jak na králíkárně..fakt děsné..Jinak Celkově na mě tohle monstrum působí jako A6 allroad po natáhnutí na skřipci směrem nahoru..Za design :no::no: za techniku :yes::yes::yes:
OK, netvrdím, že neexistuje nikdo, komu se nelíbí, jen to, že jsem dosud s nikým takovým nemluvil ;-)
Upřímně řečeno, Tvoje argumenty s králíkárnou mě zas až tolik nepřesvědčily. Je možný, že jsi auto viděl zatím jen na fotce, ve skutečnosti vypadá velmi elegantně a maskuje svoji velikost myslím víc, než si dokážeš představit. Pouze když stojíš u jejího předku, máš trochu pocit, že se tváří povýšeně nad ostatní, ale fakt to působí impozantně. A nejvíc jí sluší černá! Ta V12 má ovšem hustý body kit, prahy a především přední nárazník s obřími nasávacími otvory a lá new S3 mě dostaly!!! Jenže až potkám novou X5, tak se udělám a znovu bude všechno jinak :-)
No mě se ty mřížky u ostatních řad audi vcelku líbí, ale na Q7 mi to připadá fakt už moc mega. Jo, ten body kit dává tomu autu trošku větší šmrnc,ale obyč Q7 mi fakt připadá jako nadstavený allroad. U volva to dotáhly vcelku k dokonalosti.U XC70 a 90 je obrovský vzhledový rozdíl (ku prospěchu devadesátky) a o bmw se ani nebavím. Ta nová X5ka je bombastická..Řekl bych že lídr třídy který vezme Q7mičce vítr z plachet.. :yes::yes:
Tak treba me prijde vylozene hnusna. A porad premyslim, k cemu je to auto dobre?
Do terenu ne a vse ostatni zvladne lepe treba A8.
Teda vlastne pro Au-pair, ktera musi vozit 6 deti do skolky, ale pak na co V12? :-):-)
To auto je stejně užitečné jako třeba M-B ML 63 AMG a vlastně všechny SUV s vysokými výkony. Nekřivdi audince, vždyť už je to tolikáté auto v pořadí, které nedává smysl.. A beztak je moc pěkný ;-)
Hm, tak jestli je Touareg hezčí než tohle, tak to je teda hodně smutnej pohled. Konzervativnější, to možná jo, ale "hezčí"?? Touareg není ošklivý, jen mě nikdy pořádně nedostal, protože je to jen SUV s lookem minulýho passata a není tam nic novýho. Zadek touarega třeba já osobně neberu od začátku a ten názor jsem nezměnil ani po letech. Ne, nechci se hádat, jen mi připadá hodně ojedinělý vyzdvihnout design Touarega nad Q7. Promiň. Třeba Q7 ještě přijdeš na chuť ;-)
Q7 je určitě hezčí než Tuareg, o tom žádná. Ale po tom, co jsem na předváděčce měl možnost se s oběma svézt (oba 3.0TDI) jsem usoudil, že Q7 je jenom masírka, kdežto s Tuaregem se dá sjet i ze silnice, což by jsem, když už bych kupoval auto týhle kategorie, upřednostnil a Tuareg na mě působí trochu drsněji. Nevím jak přemýšlí kupec takovýho auta, protože to já asi nikdy nebudu.....i když, mám vsazenou tutovku ve sportce... >:D
Mně stačilo jedno projetí Touaregem a otázku, jaké SUV si koupit, jsem měl vyřešenou. Nepůjdu do úplně nového, to bych zruinoval rodinný rozpočet, ale do stroje, co už má nějakých 30-50 km najeto. Nejsem odborník, ale chci ujít do nafty 3.0, přirozeně tiptronic...
Myslím, že autům moc nerozumíš, protože Range Rover nemá svým pojetím s touhle audinou společného vůbec nic, Tvoje přirovnání je jako míchat hrušky s jablkama. A ještě k tomu allroadu natáhnutýmu na skřipec - víš vůbec, jak allroad vypadá (nezáleží na tom, jestli mluvíme o první nebo druhé generaci)?? Pokud ano, nemohl bys tohle napsat. To bys totiž potom mohl říct už o všem, že vypadá jako cokoliv jiného. Ty audiny mají společný možná tak tvar masky a pár dalších drobností.
Mirku, a co třeba interier?To ti nepřipadá stejný?Kromě výdechů klimatizace a pár čudlidků navíc je totožný. Samozřejmě že exteriér je u Q7 daleko propracovanější a vyhranější ale mě nějak pořád navozuje dojem přefouklého kombíka..totožný dojem jako u Cayene..nafouklé porsche..Ne, prostě takovéhle pokusy o provokaci emocí jsou chabou vzpomínkou na budoucnost..Bohužel, čeká nás víc takových nesmyslných pokusů. Viz Peugeot či Citroen. Někde to tu možná taky je ty fotky suvéček, které mě teda rozhodně neoslovili. Představ si tu roztáhlou tlamu 407mičky asi o půl metru vyšší..Přesně takový pocit mám z té mříže na Q7.. :no::no:
S tím interiérem máš pravdu, že jsou si hodně podobný, ale proč by to tak být nemohlo?? Audi je lídrem, co se interiérů týče, trochu mě zaráží, že mu vytýkáš zrovna tohle. Vždyť jsou to jedny z nejhezčích a nejlépe zpracovaných interiérů.. Cayenne není žádný pokus, ale SUV se schopnostmi beroucími dech, viděl jsem spoustu videí i z kruhu a to auto je vzhledem ke svému těžišti vážně dost dobrý. Rozhodně si nemyslím, že skončí jako nějaký pokus. Frantíci možná, oni to totiž vždycky hodně přeženou a po letech se na to auto nedá koukat. Třeba zmíněná tlama na 407 - bez ohledu na výšku jejího umístění ti upřímně říkám, že ji vnímám milionkrát víc, než kteroukoliv tu audiňáckou včetně Q7. Dobře jsem si to otestoval na A8, kterou všichni kritizovali, když "najela" faceliftem na tu masku taky. A dnes, když ji potkám, připadá mi to tam samozřejmé a designově hodně povedené. Na rozdíl od těch peugeotích tlam. A uvidíš za pět let, třeba mi dáš za pravdu. Včera jsem potkal 406 před fcl a v takovým stavu, že jsem lapal po dechu a přemýšlel, jestli je možné takhle to auto s odpuštěním do***l. Navíc mělo prasklý výfuk a pískalo mu turbo, takže to ten pocit umocňovalo..
Jo, interiéry mají jedny z nejherčích, ale jen jsem zmínil tu podobnost s allroadem, že mi nepřijde nějak moc rozdílná až na výšku.Jak jsem řekl,třeba u volva je ten vzhledový dojem odlišných aut obrovský..Ale neřikám že se mi nezačne třeba líbit, Cayene se mi libilo hned, teď mám dojem v pravdě opačný..Třeba to bude u audi naopak a nakonec ve mě bude probouzet pár emocí..Jinak Peugeot mě oslovil jenom 206tkou..to je design který pohladí duši. I po tolika letech nezestárl. Ostatní jsou takové už moc dokonalé napodobeniny. Peugeoty jsem měl dva a zmíněnou 406tku taky. Jo, super kára, ale po sto tisících je nejlepší se jí zbavit..vlastní zkušenost..A tuning?Vzhledový O.K., ale co nesnáším jsou stodecibelové výfuky. Jeden kamarád si natunil trojkového golfa a v zádu měl dva laufy jak komínové roury..K mému překvapení jsem při jeho akceleraci slyšel pouze zvuk turba(měl ho v TDíčku)Fakt mazec!Takový tuning můžu, bohužel většinou potkávám nameděné šampóny v autech s křídly jak na WRCčku a spojlery drhnoucími vozovku, kteří většinou ohrožují provoz. Takže tuzerům dávám :no::no::no::no::no::no:
a jakou to má vypovídající hodnotu..??? ;-\ A to jakože z těch 40 co vlastní teréní Audi sjelo do terénu jedno procento..?? to jakože 0.4 majitele terénního Audi sjelo ze silnice..?!? >:D a je to bráno dobrovolně nebo při nehodě..?!? A kdo to počítal? ;-)
ja mam A6 avant a z cesty som uz raz zisiel..zaspal som a vletel par desiatok metrov do pola. ;-\ ale moje neterenne audi to s nutnymi mensimi opravami prezilo :yes:
Dvanactihlava bestie je venku ze sluje...pozor automobilovi trpaslici, nebo vas sezehne ohen z vyfuku...tohle nezvladne ani princ na bilem koni! :yes::yes::-!
Motor parametrově vypadá moc dobře - ale přece jen ta cenu u tohoto modelu bude IMHO drtivá ...
Mercedes R v provedení AMG vypadá taky zajímavě - ale ruku na srdce - koupil by si ho z Vás někdo ? (zejména když je v téhle cenové hladině (přes 3.000.000 - tolik zdatné konkurence - a to samozřejmě i v modelech od vlastní značky)
Údajne kombinovana spotreba 500 k masiny 4x4 automat s 2,5 t ma byt 11,9 ??? Tak to je tvrdenie ako ze Slovaci su lepsi futbalisti ako Cesi >:-[]
BTW svagor cez vikend soferoval Tuareg V10 TDI (a samozrejme bol vo vytrzeni) a podla jeho slov spotreba podla PP pri ustalenej 120 13 L, pri sviznej jazde 26 L/100 km. Takze o liter a dva valce vacsi motor 11,9 l :no: Inak je to delo a samozrejme by som asi plakal keby som sa zviezol... plakal nad tym, na com jazdim ja...
Chcel som tym len povedat, ze spotreba pri takychto autach je na poslednom mieste. Malo by sa uvadzat ako pri starych Rolls Roycoch "primerana". Ak teda uz chcem uviest spotrebu, nebudem sa tvarit, ze to zerie 11,9 L :no:
Kamos na to su presne stanovene normy. Tak ako testuju fabiu 1,2 HTP tak aj Q7 6.0 TDi. Ak jazdis setrne, dosiahnes mozno aj mensie hodnoty ako tie testove, no pri sportovej jazde to neumerne stupa vzhladom na potencial.
a? tak skus so svojim autom, nech uz mas cokolvek, tomu davat do kopca plny na 1-2. v extremnom zatazeni maju vsetky motory okamzitu spotrebu desiatky litrov
Hlupaku, to je PD! Toto je CRko ... PD ma lepsi vstrikovaci tlaky (tedy i lepsi rozpraseni), ale je hlucny, proto se od nej upousti :-! Jinak jaky si myslite, ze pouziva system vstrikovani Buggyra?! ANO, PD! >:-[] vyzkouseno vsemozne a toto zvitezilo - bezkonkurencne....tam totiz hluk nevadi >:-[] >:-[] >:-[]
sorry, akosi som moc rychly,...Myslim že technicky to auto nemá chybu, je to technicky skvost (aj ked koncern moc nemusim)Len mi trochu unika podstata využitia takehoto auta. Ostava mi už len jeden dôvod kupy takehoto auta: žehlenie komplexov, ....alebo viete o nejakom inom??
to je o stylu :-) proč bych si kupoval M5, když si můžu koupit mnohem levnější třeba 525d, která mi bude bohatě na naše i jiný silnice stačit.. no proto, že tu M5 nemá každej a já se chci lišit >:-[] btw. abys mě nechytal za slovo, ani tu 525d nemá každej, ale určitě jich bude víc jak M5 >:D
v tom případě je brunejský sultán nejzakomplexovanější osoba na světě. probuď se kámo komplexy maj tak ti co se na tohle dívaj ze svojí stodvácy a pak melou že někdo kdo na tohle má a přikoupí si takovou káru do garáže vedle jiných skvostů má komplexy >:-[]
Že nemáš využití? Hmm .... mrkni kolik toho dáš do kufru .... no terén nebude nic moc ale furt vyšší nez osobák ... a můžeš vzít i rodinu s přívěsem na dovolenou (a s V8 i s ropným vrtem). Toto je využítí těchto aut. ;-)
Mas pravdu. Cokoli lepsiho nez Dacia Logan si majitele kupuji jen proto, ze si potrebuji zehlit komplexy. Bravo, prisel jsi na to :yes: Jsi yntelygent.
Jak moc je příliš? To ať si určí každý zákazník sám - podle svých tužeb a dle své peněženky... Ovšem když se koukám na dnešní automobilový svět, občas si přeji, aby se ubíral trochu jiným směrem... Co dnes na trhu najdeme? 500 koní z dieslu... krouťák přes 1200 Nm, který se musí elektronicky omezovat... 8 stupňů v automatu... osobáky s váhou u tří tun... 7 sedadel... 4-zónová klimatizace... 11 režimů řazení... možná o něco méně režimů nastavení podvozku... Nechápejte mně špatně – nemám nic proti technologickému pokroku (a onen V12 bude jistě technicky na výši) a je samozřejmé, že výrobci se vždy snaží nabídnout něco navíc oproti konkurenci... Jen bych byl rád, kdyby začali nabízet i o něco méne – kilogramů... ;-)
méně kg nikdo neocení. Méně kg = menší pasivní bezpečnost. Meně kg = méně papírových koní. PHM (a hlavně nafta) jsou příliš levné na to, aby každý netoužil po 10titunovém autě s výkonem 5000Hp.
více kg u vyšších aut = větší pravděpodobnost převrácení a 100% jistota, že tě to při otočení na střechu rozmáčkně jako sra čku.. ;-) mimo jiné samozřejmě...
:-O ...no on nam zeleny oval take nadeluje na ovalne mise s kazdym novym modelem stale vetsi porce oceli >:-[] ...nic proti tomu, mne nadvaha (u aut) nevadi...ja tam opravdu vidim tu vetsi pasivni bezpecnost ;-):yes:
však ano... já jen poukázal na tu druhou stranu, která tu je také, a u LR.. on novej pomocnej rám a náležitosti k němu zvedli váhu o 200-300kg jestli se nepletu.. že jo.. A u těchto aut obecně je brán i zřetel na pevnost karoserie, proto výztuhy a zpevnění je mnohem "hustější" aby nedocházelo k vrzání plastů v interiéru.. :-)
To prosim ta odkial beries? To vobec nezalezi od toho, ake je vysoke auto, ale ako nizko ma polozene tazisko. Okrem ineho SUV-cka su podstatne sirsie, ako klasicke osobne auta... to by som tipoval, ze sa skor prevrati nejake Polo.
z toho bych takovou vědu nedělal.. Ano sdílím s tebou jisté pocity, ale např tento 12-válec je jistě jen marketing argument.. myslím, že nebude v prodejním programu lámat rekordní čísla.. A trh nám nabídne přesně to, co poptáváme... ;-) někdy je to dobře a jindy bohužel už méně.. ale.. jak moc je příliš..?!? :-):yes:
Tak tady v tom případě bych to na tvrzení "kde je poptávka, je nabídka" moc neviděl. Je to prostě konkurenční boj mezi D3 a jak znám koncern, tak to spíše bude vnucováno než poptáváno. A ty prodejní čísla ? Souhlasím s tebou ;-)
o tom mluvím.... kdyby spotřebitel nekladl důraz na výkon, tak se pravděpodobně nesetkáme ani s V10 ve VW... ale je to prostě jen image záležitost, která tvrdí: my máme V12 protože jsme Audi.. druhá nejlepší možnost v dýzlových motorech je u VW.. a pak nic.. tak pojďte k nám.. my Vám dáme výkon a nemusíte mít V12.. stačí vám V6 3.0TDI.. to je totiž "ta polovina" z toho V12.. víte... :-) a to je kvalita!! Nedělaj to proto aby měli nejsilnější motor, ale proto, aby přitáhli lidi do salónů, kde utratěj svoje prachy... to je jedinej důvod V12 v Q7
ANO, presne toto se rikalo o V10 ... a kolik jich lita? Podle statistik prekvapive dost :-)
Ano, je to dukladne pripraveny marketingovy tah - po uspesich Audi R10 ... rozhodle lip, nezli od Pazouta (Peugeota), ktery se snazil vyvinout konkurencni motor, ale utekl z boje ... a ted si uvedomil, jaky prachy ho to stalo a bude se to snazit narvat do seriovych aut. Beztak je to zase jen dalsi francouzska HDI s*acka. Kdo kdy videl HDI s 200tkm? >:D Ja teda ne, ale videl jsem jich spoustu s KO motorem pod 100tkm :-)
No s těma kilama souhlasím ... mohli by to trochu zeštíhlit ty SUV ... kdyby si dali práci, tak by SUV mohl vážit tak max. 2 tuny, max 2,2; a konec. Rozhodně si myslím že to jde.
ano, tímhle tempem se mohou stát dvě věci: bud celková hmotnost překročí 3,5t (jako hummer H1) a budeme na osobák potřebovat ŘP sk. C nebo se bude snižovat užitečná hmotnost. Taky nechápu, proč vývoj nejde cestou nížší hmotnosti. Jeden americký odborník jednou řekl: Od šedesátých let jsme se ve vývoji aut dostali jen k většímu počtu držáků na nápoje. Nic zásadního se nevyvinulo.
Stále přemýšlím k čemu je tohle auto vlastně určený. Požitek z jízdy? Vzhledem k výkonu bude opravdu hodně rychlé, ale jen v přímce. Už běžné Q7 s třílitrovou naftou se potýká s vyšší hmotností. A co udělá na předku V12 TDI? Na rovince bude opravdu neskutečně rychlé, určitě pokoří i Cayenne Turbo, ale co zatáčky? Nebo snad bylo postaveno pro spořílky. Tak to už vůbec ne. Velkoobjemové diesely nejsou rozhodně příliš úsporné jednotky, už kvůly emisím, filtrům pevných části a kvůli hmotnosti (dá se počítat s 2,5 tunou) pojede tak za 16 litrů. Takže jaký je vlastně důvod téhle naftové bestie. Vždyť stejné pohodlý, prostornost a výbavu mi nabídne již zmíněné menší TDI. Jediný důvod, který mě napadá je prezentace techniky a celkové zvýšení image modelu Q7. Pro mě je tohle auto zajímavý asi jako M-B R63 AMG. Takže za techniku :yes: , za Q7 :no: .
Myslim ze cely Audi Q7 je uplne zbytecny auto, je snad dobry pro nekoho kdo si potrebuje vylecit svuj komplex a tudiz delat z z nej radoby rychle auto nejakym dvanactivalcem je nesmysl...stejne nikdo kdo si ho koupi nevyuzuije potencial toho motoru, bude to jen frajerina na golf....
A... prosím tě, čím si své komplexy léčíš ty? Opravdu zajímavé... ty si to představuješ tak, že někdo sedí večer doma ařekne si - tak a zejtra si jdu léčit svůj komplex... vybere dva melouny z vkladní knížky, koupí Quasimoda a léčí se... Tipnu si, že tyhle problémy, Ickxi, jsi nikdy neřešil... Myslím problém s koupí dvoumilionového auta... protože bys jinak těžko mohle prezentovat tyhle zakomplexované názory.
Souhlas GTI, taky myslím, že existuje spousta lidí, která má prostě jen ráda velký auta a je fakt, že Q7 působí dojmem hodně velké masáže, ale tak to prostě je a nezáleží přeci na tom, jak kdo se svými penězi naloží. Já bych za dvě mega vybral úúúplně něco jinýho, ale jsou prostě lidi, kterým sportovní jízda a užívání si řízení nic neříká. Chtějí prostě jen pěkný auto, dobrou image a dost prostoru, ostatní je jim šumák. Každopádně Q7 jezdí strašně moc, denně potkám minimálně pět kousků, a to se prodává chvíli. Vlastně se ani není čemu divit, základ stojí tuším kolem mega a půl.
No... k ježdění je to dobré... Tyhle názory se těžko akceptují... Phaeton je dlouhej, Quasimodo těžkej, Apoštol moc hezkej... Sakra, Q7 je auto s nímž se snaží AUDI prorážet v Americe... dokonalej dacan... asi ne zrovna fotogenickej na našich silnicích... ALE. Už jsi viděl ALLROAD? Ten ti vezme šťávu... to je dokonalost na kolech. Tak o tohle se zajímej. Ano, Allroad... sen. Tvůj sen.
Jo ten novej Allroad je docela dobrej. A u nás o moc požitelnější. Ale chápu že tam kde se jezdí nakupovat pět burgru v pickupu většim než avie je Q7 hvězda. Akorát nevim jestli ten V12 neměl být radši v benzinu, nafta se dělá pro spořílky ne?
Byl jsem na VIP předváděčce v CarPointu KV a musím říct že to auto má fakt šťávu! ;-) Byla to sice slabší 2,7 ale i tak s tím dělal na asfaltu pokrytým pískem a ztvrdlým bahnem(hned vedle se připravuje půda na stavbu průtahu)psí kusy a auto ani neznervóznělo! :yes:
Abych byl objektivni...nekonecny rust objemu a vykonu mne od V8 nahoru taky moc nezajima. Pisu schvalne od V8 a ne od napr. 4 litru, PROTOZE...protoze se mi velmi zalibila myslenka Land Roveru vyrobit dieselovy osmivalec s relativne malym zdvihovym objemem. Ja bych rekl, ze u luxusnich vozu pujde majiteli (tedy mne urcite ;-) ) spise o ten vjem ze zvuku a zatahu V8 nez o maximalku a zrychleni a tuplem u SUV. Takze ja vidim jako genialni tah zabudovat do Range Roveru Sport - auta s absolutnim charisma (tedy krome velkeho RR)- osmivalec o objemu 3.6 litru, relativne usporny a vykonny, ovsem se vsim skvelym co k V8 patri...a navic za dobrou cenu. BRAVO LAND ROVER (nebo LAND POWER?) :yes::yes:
P.S.: Nic proti Q7 V12 ;-) To je raketa, ale ja vidim v SUV spise klidnou pohodovou jizdu se zvukovou kulisou a samozrejme nejakou tou vykonovou rezervou, ovsem zrychleni 0-100 do 6s pozaduji spise od sportaku ;-)
Docela by me zajimalo, jaka bude okamzita spotreba na PP, az tohle hovadko pujde z nuly na kilo, dve..... >:-[] A jsem zvedav na ty emise, EURO5 bez filtru..... :yes:
Tyto hodnoty výkonu a toč. momentu nákladáku mě vzrušují a kdybych na to měl, tak bych si to koupím, protože to musí být super jízda. Kam by se hrabal jakýkoliv benzínák... Ale říkám si, na co vlastně..., protože cena bude vysoká!
v pružnosti a pocitu, že jedu s něčím, co má motor z nákladáku... Prostě diesly mě imponují více nez benzín, ale vidím (pro mě), že to je ekonomický nesmysl. (benzín vyjde levněji - pro mě)
Tak to je mazec. Poklona. Tohle jestli mi dáte do sedmičky, tak teda budu brečet...Ještě že se mi Q7 nelíbí...to raději MB GL V12 CDI..mňam mňam....to bych se asi pos*al..Jinak technika co už dnes zmůže..no já se těším na to, až auta budou mít motory z F14 / F18 atd...a ještě kapotu Stealth, pak radar už mají, HUD taky..no to budou úplně letadla...sakra...a na pumpách kerosin.. >:-[]
doufám že na takový auto bude zapotřebí zbrojní pas. jezdim v práci se stralisem , kterej má 540koní a když jedu na prohlídku a vypřáhnu podvalník tak mam co dělat abych se v tom neutlouk a hlavně taky to zastavit. co potom musí dělat tohle si nechci ani představit. no asi jsou takový auta potřeba. jak již zde někdo napsal : to bude v álejích rozseto...........
Odkedy som videl fotky novej X5, tak som ju povazoval za najkrajsie SUV, ale teraz mam pocit, ze sa na to zmeni a na prvom mieste u mna bude tato Q7. ;-)
Technickyy pokrok v tom nevidiim, technologickyy uz vuubec ne . Je to jen prehaanenii staale tiim samyym smerem . I autokonzerny prijdou na to, ze stromy nemuuzou ruust az do nebe .
Moznaa reklama , ale kdo se nad tiim zamyslii, snad pochopii, ze takovaa obluda nedaavaa moc smysl. Nehlede k tomu, ze zaadnyy designovyy skvost to takee nenii, naprosto nepasujiicii pro evropskee pomery .
Nebo mysliim, ze by se Praha mela zbourat a v centru rozsiirit na sestiproudovou daalnici s vodniim priikopem... 8-s
Pisem to znova.. audnky nemusim a qasimoda vobec.Nova sedma to je ine.Ja len ze kolk s vás sa viezli v lexe RX 400h???????? Ja ano.. tipujem ze ked tomu nalozim plny kotol nebude to daleko zaostavat v pruznom zrychleni za tým 12valcom. A to za polovicnu spotrebu neporovnatelnu kulturu chodu (4OOh verzus X5 je su ine galaxie v neprospech bawora a nemyslim ze by audinka prekonala bmw)a emisie vynecham.. takze idealna kobinacia??? NOva x5 s dajakym nadupanym hybridom.:-)))))))))))…
akorat ti nesmi pod "plnym kotlom" chcipnout tuzkovky >:-[] ...pak muzes potkat v protismeru plnou tatru s piskem... ;-\ Hybridy jsou v plenkach...uvidime za patnact let ;-)
A uz si sa viezol v Q7 6.0 TDi? Asi fakt len tipujes.
Lexus (200Kw, okolo 500 Nm), Audi (367 Kw, 1000 Nm), rovnaka hmotnost, obe su stvorkolky, Q7 je navyse diesel - lepsie pruzne zrychlenie nez benzin. Ak ti to nic nehovori, nieco podobne ako porovnat Audi A4 2.0 (benzin, 130k, 200 Nm) s A4 3.0 TDi (233k, 450 Nm). Trojliter TDi ma z 80 na 120 polovicny cas, a to je o 300 kilo tazsi. A spotreba (RX vs. Q7) 8,1 vs. 11,9...
znalec:-)) mam na bmw 7ckach a nieco malo na 5kach najazdenych okolo 300tis km.. vaha?hmm:-)) no uz 3liter ropak zacina byt tazky na nos. 4liter? no sedma s nim ide ako tank. v tom negativnom slova zmysle. V10 v touaregovy?? no.. hmm.. keby nejestvovali zatacky tak ok.. ale rovno sa zial stale ist neda.. teda da ale nie dlho:-)) a to pruzne zrychlenie oproti tomu rx bolo horsie. HORSIE ak by si nechapal na prvy krat. Argument o tom ze ti "dojdu" baterie je iba tuzobne zelanie niektorych ludi. RX kom som siel ke tt (360km tusim) v piatok. Cesty plne jak svina.ponahlal som sa tak som siel jak prasa. A vies co?? tie baterky sa potvorky ani raz nedostali na 0.. Tí chapavejsi pochopia preco (alebo ti co maju aspon maturu aby pochopili zakladne fyzikalne zakony) a kryplom to skoda vysvetlovat. Realne je rx rychlejsia ako V10 ropak.. Tak nemyslim ze by bola o moc pomalsia ako V12 ropak:-))) pomalsia bude ale nie o moc.. A aby sme porovnavali rovnaku triedu.. V12 ropak v audinke 8 podla mna nebude ani o chlp rychlesi ako 5litrik hybrid v lexe ls:-) Ale to vam poviem na istotu az na jar. ked mi ho privezu :-!
Zvlast koncepcne by som touareg a Q7 neporovnaval, o V10 TDi a V12 TDi nehovoriac (PD vs. Common Rail 3). Aby sme si upresnili, netvrdim, ze RX a ostatne lexusy a najma hybridy su zle, skor naopak. Imho ked ma niekto maturu este nemusi chapat fyziku ze? Co asi bude aj tvoj pripad, lebo zrejme ti Termodynamika nic nehovori (a to je dost ze zaklad). Baterky sa nedostali na 0 lebo je softverovo nastavene ze sa zacnu pri nizkych hodnotach nabijat nezavislo na style jazdy ;-\
presne:-))) uhadol si:-)) ok beriem spat vyznas sa. Ano ked klesnu na min hodnotu zacne si tahat par % s vykonu motora. Ale vzdy len vtedy ked to nie je "nebezpecne".Ale pre tvoju info. Za tie 4 hodinky si musel tahat len par krat. Radovo sekundy a naozaj len vtedy ked to bolo vhodne. Ono pri argumente / "akorat ti nesmi pod "plnym kotlom" chcipnout tuzkovky" / ako ho tu predostrel jeden kolega (nie ty - na teba som nenarazal) je treba sa len pozastavit nad technickym rozhladom niektorých jedincov. V com bola pointa mojej prvej reakcie?? no v tom ze hybrid je podla mna daleko zaujimavejsia a lepsia varianta ako dat motor s posunovacej lokomotvy do qasimoda. Jednak vykonovo jednak krutiacim momentom a kultura chodu vyvazenost auta (nie hmotnost ale vyvazenost) a aj spalinam. SAmozrejme ze sa neda presne zrovnavat V10 ropa V12 ropa alebo 3litrik ropa s bmw (pripadne 4liter bmw ropak) 3liter benzin + hybrid a dajme tomu 4 liter + hybrid s novej ls.. Ale hruba predstava sa urobit da.Samozrejme pre niekoho kto jazdi 1,9 tdi a zvezie sa vo v10 tdi to musi byt uzasne.. A predstava v12 je pre neho famozna.. Pre mna nie je..Mozno ma pokazilo tých 9 rokov co jazdim v trochu lepsich autach (prosim to neber ako ze sa vystatujem - je to len konstatovanie) Lebo viem ze to nie je idealne riesenie a ze su aj pravdepodobne lepsie. Pre mna po tých rokoch sa javy ako idealny hybrid. zatial. Mozno budem sklamany ked mi ho dovezu ale to sem urcite potom napisem. (pred 5 rokm som bol fanaticky baworman ale stacilo prejst na novu sedmu a...) ;-\
Lidi si stale mysli na kone, trumfuji se, kolik tam maji koni (pritom neznaji ani prevodni hodnotu kW/k nevedi, co to je vlastne ten "kun"...neznaji pojmy prubeh (vykonu/MK) a pojem pruzne zrychleni jim take moc nerika. A navic - neuvedomuji si, ze jezdi "na" kroutici moment >:-[]
Staci se zamyslet a pochopi to dite po absolvovani fyziky 7. tridy ZS.
Vemte si, ze trolejbus vam to na prvnich 10 metrech "nanda" - proc? Protoze ma vykon?! NE! Protoze ma neuveritelny MK a "umi" ho vyuzit. Jde o prubeh krouticiho momentu i vykonu.
Hlavne mi ted vy radoby sportovci nezacnete rikat neco o tom, ze diesel toci malo - nejdrive se kouknete na prevodove pomery a MK, jeho prubeh i prubeh vykonu a pak pochopite.
Navic, diesel se stale vyviji - zatimco vyvoj benzinu je uz po vysoke skole, vyvoj dieselu (preplnovaneho) uspesne slozil prijimacky na stredni /prvni poradny diesel byl 525tds na pocatku 90. let (doufam, ze chapete primer) :-!
Souhlasím s Tebou a zvlášt s tou 525tds!!!Ale nesouhlasím s Tebou o tom vývoji.A také to hodně záleží na značce.Málo automobilek zdokonaluje benzináky,protože je nafta asi více žádaná,a tak se všichni předhání kdo udělá nejlepší naftu.Ale třeba BMW hodně pracuje na benzínech a je to znát!!Podívej se,jak mají ted nové benz.motory s tím vysokotlakem.Ale těch věcí je mnohem víc.Ale abych pravdu řekl,tak bych si raději koupil 335d než 335i.a to kvůli spotřebě.Samozřejmě,že by se mě líbilo 335i,ale to bych musel mít hodně tučné konto.
To mate aj tak jedno ,tento motor tak skoro do Q7 aj tak nepôjde pretože je problem s tym že ani 21" kola nedokazali preniesť ten krutiak na cestu a hlavne poloos to zatial nedokaže uniesť tuto zaťaž a aj kvoli tomu bola stopnuta aj V10 FSI.
vlastnim Q7 4,2 a musim rict,ze to auto je proste super.nekdo muze rict,ze ne,ze sou mozna lepsi,ale ten kdo stim denne jezdi tak to umi ocenit!jizdni vlastnosti proste veschno.nevim proc tady resit jestli se stim da jezdit v terenu nebo ne!vetsina lidi kteri si takovy auto koupi tak stim do terenu nikdy nepojedou.