Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q8: Luxusní SUV potvrzeno pro rok 2019

David Bureš
Diskuze (11)
Nabídka Audi aktuálně čítá tři modely SUV. Do konce dekády se toto portfolio zdvojnásobí.

Zájem zákazníků o vozy kategorie SUV stále roste, a tak není divu, že automobilky jejich nabídku postupně rozšiřují. Takové plány má také Audi, jehož představitelé na letošní výroční valně hromadě oficiálně potvrdili, kdy jednotlivé novinky vstoupí na trh.

Nabídka SUV se čtyřmi kruhy na přídi se rozšíří směrem nahoru, když pozici nad Q7 obsadí delší dobu avizovaná Q8. Velké luxusní SUV bylo potvrzeno pro rok 2019. Techniku bude novinka sdílet s Q7, ve srovnání s ní však bude sportovnější.

Také o sportovně laděném SUV s elektrickým pohonem se delší dobu mluví, podle představitelů Audi přijde na trh v roce 2018. Automobil zatím nemá své jméno, dosud se o něm mluvilo jako o modelu Q6. Elektrické SUV zacílí především na chystanou Teslu Model X.

Ještě před Q8 a SUV s elektropohonem odstartuje výroba malého SUV Q1. Audi již na konci roku 2013 oznámilo, že se tento automobil začne vyrábět v roce 2016. Základem vozu bude platforma MQB.

Nová SUV jsou součástí plánů na rozšíření modelového portfolia Audi. Do roku 2020 chce ingolstadtská automobilka nabízet 60 modelů, o osm více než dnes. S těmito plány souvisí i výrazné investice plánované na příští léta. Do roku 2019 Audi investuje do vývoje a rozšíření výroby na 24 miliard eur (655 miliard korun).

Kvůli rozšíření výroby automobilka bude nabírat nové zaměstnance. Jen letos se pracovní síla rozšíří o 6.000 osob, 4.000 z nich bude pracovat v továrnách Ingolstadt a Neckarsulm. Tento nábor souvisí třeba s chystaným náběhem nové generace modelu A4 v druhé polovině letošního roku. Díky rozšíření nabídky chce Audi prodávat dva miliony vozů ročně.

David Bureš
Diskuze (11)
24. 5. 2015 20:44
Re: niekde
já takové kraviny nepíšu :-)
24. 5. 2015 15:05
Re: niekde
jo tak kdyby auto bylo díky více válcům komfortnější, tak si koupím Veyron, ne to byl vtípek:) bohužel jsem neměl možnost tyhle auta porovnat, ale s pohodlím bych přeci jen vsadil na A8, určitě je to taky dost o obutí, kamarádka má na své Q7 21" kola, naproti tomu si myslím, že nějaký 18" s profilem gumy 60 musí být velkej rozdíl, jel jsem třeba poslední MB "S" na menších kolech,ale vždycky jen chvíli, to člověk moc nepozná.. sice je to o kategorii dvě jinde,ale hodně plavnej podvozek mi přišel u C5
Avatar - white label
24. 5. 2015 14:26
Re: niekde
Mezi tím, jak si poradila dosavadní Q7 vs A8 (obě na vzduchu) s rozbitými partiemi D1, není zásadnější rozdíl. Podstatnější je konkrétní nízkoprofilovost obutých pneumatik.
A aerodynamický i celkový komfort hovoří (zejména na dálnici) jasně ve prospěch A8.
Měl jsem možnost jezdit (včetně dálnice) v jednom dni jak Q7 V12 TDI, tak A8 V8 TDI a ani ten dvanáctiválec nepomohl Q7 k lepšímu komfortu. A8 byla celkově zřetelně lepším autem i přes "absenci" 4 válců.
24. 5. 2015 14:16
Re: niekde
a tys to třeba takhle nějak jel? popiš dojmy, hlavně co se těch rozbitých partií týče..
24. 5. 2015 12:33
Re: No konečně
vtipný >:D :yes: ...ale o chudáky se neboj, posunou Q7 do rodiny a koupí si Q8 ;-)