Věřím, že přesto tušíš, že se Subaru a Suzuki to nebude mít nic společného... :*);-)
Tak jako u RS5 se jedná o samosvorným mezinápravový diferenciál, který má korunový převod, má lehkou, kompaktní konstrukci a výchozí rozdělení momentu mezi nápravy 40:60 se může plynule měnit až na 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola. Na zadní nápravě může být i elektronicky řízený diferenciál, použitý třeba na S4, ten aktivně rozděluje moment mezi kola zadní nápravy...
Neblázni, kde na to chodíš? Viskózní spojka byla kdysi ve starých VW syncro.
Jak už jsem psal, tohle nemá s "příčným" Haldexem nic společného, navíc ani spojka Haldex (využívaná pro 4motion a "příčné" quattro) není "viskózní", ale jde o elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku.
Tohle je quattro pro podélně uložené motory s mezináprovovým samosvorným diferinciálem (viz předchozí odkaz na foto).
Elektronicky ovládaný je především případný zadní aktivní diferenciál...
Na to si přišel kde, že má každý samosvor viskozní spojku?
Samosvorné diferenciály se (v "základu") dělí na klasické samosvorné, diferenciály s omezenou svorností (tzv. LSD ), diferenciál typu Torsen a samosvorný diferenciál s viskózní spojkou...
Copak takový klasický Torsen potřebuje nezbytně lamely?
Ale ani to, že má případně jakákoli spojka lamely, z ní ještě (samo o sobě) nedělá automaticky viskozní spojku jako takovou.
Viskozní spojka je uzavřená ve skříni, naplněné silikonovou kapalinou vysoké viskozity. Každá ze dvou sad lamel je spojena s jedním hnacím hřídelem. Jsou-li adhezní podmínky předních a zadních kol stejné, otáčí se spojka jako celek, popř. menší rozdíly vyrovnává pomalým vzájemným natáčením obou sad lamel. Se zvětšujícím se rozdílem otáček roste v závislosti na viskozitě kapaliny odpor proti vzájemnému otáčení lamel a větší část hnacího momentu se přenáší na kola s lepšími trakčními schopnostmi.
To už ale nenápadně odbíháš od zmíněného faktu, že ne každá spojka s lamelama je spojka viskozní.
Zdaleka ne všechna auta s elekronickými systémy (viz zkratky které zmiňiješ) mají 4x4 s takovým mezinápravovým diferenciálem. "Ryze" elektronicky řízený (aktivní) diferenciál je ten (u RS5 a S4 za příplatek) na zadní nápravě...
Tak tohle bude "sen",podélně uložený pětivál z TTRS vylaďěný na 408 PS, "zkrácený" podvozek a quattro z RS5 a relativně velmi nízká hmotnost k tomu... a jako bonus parádní design, co si přát od Audi víc. ;-):yes:
Tohle bude Quattro pro chlapy a ´kluky´, o zabave bez kompromisu. TT je preci jenom porad trochu prihraty.
Jestli se dostane do vyroby, hodne prasatek padne za obet kladivku. Auto snu.
MOC se mi libi.
300 kusů neni moc, ale na druhou stranu co bych dal za to, kdyby se vyrobilo 300ks i novýho Stratose a hlavně kdyby s nim přišla sama Lancia... V tomhle můžu fanouškům Audi jen závidět. Ještě by mohl přijít Ford s Mondeem 4x4 Cosworth, jako ideovým nástupcem Sierry Cosworth a Toyota by mohla začít zase vyrábět Celicu GT4 :-) No dobře, asi toho vážně chci moc. Při dnešních zelenejch zákonech je to bohužel utopie ;-\
U Toyoty chystají návrat sportovních aut, první vlaštovkou by měla být Toyota FT-86. Tohle audi se mi líbí, je na něm vidět spojení návratu ke kořenům a současné vychytávky. A navíc mi dost připomíná zmiňovanou toyotu. >:-[]
Ten retro štýl je pre mňa jednoducho bezchybný! Jediné čo mi na tom neskutočne vadí, sú tie digitálne budíky. Prečo tam nedali klasické analógové? A mimochodom, kde sú výduchy klímy v strede palubnej dosky?
Právě přístrojovka je to hlavní retro, narozdíl od toho zbytku, hlavně v exteriéru, které převážně plyne z evoluce jazyka R8. Přístrojovka je odkaz na WRC - elektronický navigátor, "herní" styling. Samozřejmě že série bude vypadat jinak, uhlazeněji, praktičtěji.