Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi Quattro Concept: Malá série bude

Jedním z překvapení pařížského autosalonu bylo Audi quattro concept. Studie vzbudila natolik velký zájem, že v Ingolstadtu rozhodli o jeho výrobě.
Zpět na článek
17. 10. 2010 10:31
17. 10. 2010 10:41
17. 10. 2010 10:55
17. 10. 2010 10:56
17. 10. 2010 11:02
17. 10. 2010 11:13
17. 10. 2010 11:34
17. 10. 2010 11:39
17. 10. 2010 11:48
17. 10. 2010 17:04
17. 10. 2010 18:15
17. 10. 2010 18:41
17. 10. 2010 20:00
17. 10. 2010 20:35
17. 10. 2010 21:09
18. 10. 2010 08:12
18. 10. 2010 19:10
19. 10. 2010 18:11
17. 10. 2010 11:20
17. 10. 2010 11:59
17. 10. 2010 13:44
17. 10. 2010 17:41
17. 10. 2010 20:22
17. 10. 2010 19:01
Avatar - petrumr
17. 10. 2010 10:31
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - petrumr
17. 10. 2010 10:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
17. 10. 2010 10:56
Re: 4x4
No jo, ale má toho být jen 300 kusů, kdyby to stálo míň, tak si to rovnou rozeberou zaměstnanci v Neckarsulmu... >:-[]
Avatar - white label
17. 10. 2010 11:02
Re: 4x4
Máš pravdu aspoň v tom, že v té technice 4x4 moc nestíháš... ;-)
Avatar - petrumr
17. 10. 2010 11:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
17. 10. 2010 11:34
Re: 4x4
Věřím, že přesto tušíš, že se Subaru a Suzuki to nebude mít nic společného... :*) ;-)

Tak jako u RS5 se jedná o samosvorným mezinápravový diferenciál, který má korunový převod, má lehkou, kompaktní konstrukci a výchozí rozdělení momentu mezi nápravy 40:60 se může plynule měnit až na 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola. Na zadní nápravě může být i elektronicky řízený diferenciál, použitý třeba na S4, ten aktivně rozděluje moment mezi kola zadní nápravy...
Avatar - petrumr
17. 10. 2010 11:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
17. 10. 2010 11:48
Re: 4x4
Vypadá to takto:
[odkaz]
[odkaz]

S haldexem, který používá koncern pro napříč! uložené motory to (logicky) nemá nic společného, jedná se spíš o jakousi inovaci "podélného" Torsenu...
Avatar - petrumr
17. 10. 2010 17:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
17. 10. 2010 18:15
Re: 4x4
Neblázni, kde na to chodíš? Viskózní spojka byla kdysi ve starých VW syncro.
Jak už jsem psal, tohle nemá s "příčným" Haldexem nic společného, navíc ani spojka Haldex (využívaná pro 4motion a "příčné" quattro) není "viskózní", ale jde o elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku.
Tohle je quattro pro podélně uložené motory s mezináprovovým samosvorným diferinciálem (viz předchozí odkaz na foto).
Elektronicky ovládaný je především případný zadní aktivní diferenciál...
Avatar - petrumr
17. 10. 2010 18:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
17. 10. 2010 20:00
Re: 4x4
Na to si přišel kde, že má každý samosvor viskozní spojku?
Samosvorné diferenciály se (v "základu") dělí na klasické samosvorné, diferenciály s omezenou svorností (tzv. LSD ), diferenciál typu Torsen a samosvorný diferenciál s viskózní spojkou...
Avatar - petrumr
17. 10. 2010 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
17. 10. 2010 21:09
Re: 4x4
Copak takový klasický Torsen potřebuje nezbytně lamely?
Ale ani to, že má případně jakákoli spojka lamely, z ní ještě (samo o sobě) nedělá automaticky viskozní spojku jako takovou.

Viskozní spojka je uzavřená ve skříni, naplněné silikonovou kapalinou vysoké viskozity. Každá ze dvou sad lamel je spojena s jedním hnacím hřídelem. Jsou-li adhezní podmínky předních a zadních kol stejné, otáčí se spojka jako celek, popř. menší rozdíly vyrovnává pomalým vzájemným natáčením obou sad lamel. Se zvětšujícím se rozdílem otáček roste v závislosti na viskozitě kapaliny odpor proti vzájemnému otáčení lamel a větší část hnacího momentu se přenáší na kola s lepšími trakčními schopnostmi.
Avatar - petrumr
18. 10. 2010 08:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
18. 10. 2010 19:10
Re: 4x4
To už ale nenápadně odbíháš od zmíněného faktu, že ne každá spojka s lamelama je spojka viskozní.
Zdaleka ne všechna auta s elekronickými systémy (viz zkratky které zmiňiješ) mají 4x4 s takovým mezinápravovým diferenciálem. "Ryze" elektronicky řízený (aktivní) diferenciál je ten (u RS5 a S4 za příplatek) na zadní nápravě...
Avatar - petrumr
19. 10. 2010 18:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
17. 10. 2010 10:43
motoristická nirvána...
Tak tohle bude "sen",podélně uložený pětivál z TTRS vylaďěný na 408 PS, "zkrácený" podvozek a quattro z RS5 a relativně velmi nízká hmotnost k tomu... a jako bonus parádní design, co si přát od Audi víc.
;-) :yes:
Rozbalit vlákno
1
17. 10. 2010 10:49
Re: motoristická nirvána...
Aby to bylo za menší peníz :-! :yes:
17. 10. 2010 11:20
Chlapi sobe
Tohle bude Quattro pro chlapy a ´kluky´, o zabave bez kompromisu. TT je preci jenom porad trochu prihraty.
Jestli se dostane do vyroby, hodne prasatek padne za obet kladivku. Auto snu.
MOC se mi libi.
Rozbalit vlákno
4
17. 10. 2010 13:10
Re: Chlapi sobe
TT je preci jenom porad trochu prihraty? Jak to myslis Bobecku. :-O
Avatar - gld
17. 10. 2010 13:44
Re: Chlapi sobe
Pôvodné tt malo image športiaku pre slečinky a metrosexuálov, to nové si tiahne predchodcovu "povesť" zo sebou ;-)

btw nové quattro sa mi páči, interiér a zadok sú fajnové, predok mi príde ako hranatá evolúcia súčasných audín
17. 10. 2010 14:49
Re: Chlapi sobe
Vuz je to paradni o tom neni pochyb. :yes:
Avatar - euro89
17. 10. 2010 15:24
není to moc, ale aspoň něco
300 kusů neni moc, ale na druhou stranu co bych dal za to, kdyby se vyrobilo 300ks i novýho Stratose a hlavně kdyby s nim přišla sama Lancia... V tomhle můžu fanouškům Audi jen závidět. Ještě by mohl přijít Ford s Mondeem 4x4 Cosworth, jako ideovým nástupcem Sierry Cosworth a Toyota by mohla začít zase vyrábět Celicu GT4 :-) No dobře, asi toho vážně chci moc. Při dnešních zelenejch zákonech je to bohužel utopie ;-\
Rozbalit vlákno
2
17. 10. 2010 17:12
Re: není to moc, ale aspoň něco
U Toyoty chystají návrat sportovních aut, první vlaštovkou by měla být Toyota FT-86. Tohle audi se mi líbí, je na něm vidět spojení návratu ke kořenům a současné vychytávky. A navíc mi dost připomíná zmiňovanou toyotu. >:-[]
Avatar - petrumr
17. 10. 2010 17:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2010 17:41
To retro...
Ten retro štýl je pre mňa jednoducho bezchybný! Jediné čo mi na tom neskutočne vadí, sú tie digitálne budíky. Prečo tam nedali klasické analógové? A mimochodom, kde sú výduchy klímy v strede palubnej dosky?

Inak, veľmi pekné! :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
17. 10. 2010 18:00
Re: To retro...
Středový výdech je zřejmě nad displayem klimy:
[odkaz]
17. 10. 2010 20:22
Re: To retro...
áno, potom už som si všimol... :-)
17. 10. 2010 19:01
Re: To retro...
Právě přístrojovka je to hlavní retro, narozdíl od toho zbytku, hlavně v exteriéru, které převážně plyne z evoluce jazyka R8. Přístrojovka je odkaz na WRC - elektronický navigátor, "herní" styling. Samozřejmě že série bude vypadat jinak, uhlazeněji, praktičtěji.
18. 10. 2010 11:14
žádné extra komentáře
Za toto Audi jedině a jednoznačně :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
18. 10. 2010 19:12
Re: žádné extra komentáře
Souhlas jak Brno! ;-) :yes: