reklama


Audi Quattro: Myšlenka na návrat ještě nezemřela

 

Původní Audi Quattro se stalo legendou automobilových soutěží. O reinkarnaci a návratu jména se mluví už čtyři roky.

Klasické Audi Quattro způsobilo revoluci v automobilových soutěžích díky stálému pohonu všech kol. Když se však zamyslíme, čtyři kruhy využily při jeho vzniku do značné míry stávající techniku. Použily upravenou karoserii kupé na bázi řady 80 série B2, jen s rozšířenými blatníky a křídlem na zádi. Stálý systém pohonu všech kol pak daroval terénní Volkswagen Iltis.

Audi se seriózně zabývalo myšlenkou vzkříšení Quattra. Jenže od představení novodobé studie tohoto jména už uplynuly dlouhé čtyř roky. Pod kapotou měla přeplňovaný benzinový pětiválec. Žlutý plug-in hybrid Sport Quattro pak slavil premiéru loni na autosalonu ve Frankfurtu, v útrobách mu řval čtyřlitrový vidlicový osmiválec se 412 kW a elektromotor o 110 kW. A v neposlední řadě využíval modifikované platformy MLB doplněné o uhlíkové kompozity. V obou případech se vlastně jednalo o takové dárky k výročí. Letos v lednu na CES v Las Vegas se k nim přidala verze s laserovými světly, tentokrát červená. Už to nejsou ostrá kupé vyloženě na bázi velkosériových modelů, tato auta rozhodně mířila výš, i když o případné sériové výrobě nepadlo tehdy ani slovo, naposledy se o ní mluvilo v říjnu 2010 krátce po debutu stříbřitého vozu.

Co se děje nyní? Podle britského Autocaru současný šéfdesignér Marc Lichte na autosalonu v Los Angeles oficiálně potvrdil, že idea rozhodně nezemřela. „Na Quattru pracujeme, stále žije,“ řekl doslova. Věří však, že jeho sériová podoba bude v mnohém jiná než koncepty. „Dvě studie, které jsme udělali, měly základní potenciál. Projekt byl odstartován znovu a chceme vyrobit něco mnohem extrémnějšího. Je to stále tajemstvím, i když... budete překvapeni!“

Už se těšíme! Čekáme tedy ještě radikálnější produkční verzi. Ostatně, s designem nebyl už loni spokojen ani ingolstadtský šéf vývoje Ulrich Hackenberg, který si však přál větší retro. A tím ani jedna ze studií bohužel nebyla. Vyznávaly základní linky, ale jinak nic. Marc Lichte ovšem v současné funkci zároveň ještě nepracoval. V samém závěru roku 2013 prosákly ven spekulace, že se skutečně dočkáme pětiválce s 2,5 l s 231-268 kW a hmotnosti pod 1,3 tuny. Naděje je stále živá a jak známo, ta přece umírá poslední!

JAKE.AUTO.CZ: Audi Quattro (přehled všech článků)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdává snahu na…

Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů

Saúdská Arábie spustí v příštích týdnech program podpory…

Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun

Až tři miliardy korun v následujících šesti letech zamíří…

 
Zdroj: Autocar, Autoblog, UCP.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Supervozy skupiny B: Šílená monstra ve stínu tragédií Supervozy skupiny B: Šílená monstra ve stínu tragédií

Krátká éra skupiny B v soutěžním mistrovství světa je…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách: Jsem moc krásná na práci, brání se

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách:…

Marie Buchan (33) je matkou na plný úvazek! Britka na svých osm dětí ve věku od tří do 15 let inkasuje skoro…

 

iSport.cz

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden ze životních úderů

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden…

Tohle asi neomrzí, nikdy, ani nemůže. Radek Štěpánek se na Australian Open v dnešním nočním zápase s Dmitrijem…

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který přežije ve vánici

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který…

PŘÍMO Z RUHPOLDINGU | Jsou s tím na střelnici určitou výjimkou. Na jednom místě před nimi stojí dalekohled, s…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama