Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Quattro: Myšlenka na návrat ještě nezemřela

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Původní Audi Quattro se stalo legendou automobilových soutěží. O reinkarnaci a návratu jména se mluví už čtyři roky.

Klasické Audi Quattro způsobilo revoluci v automobilových soutěžích díky stálému pohonu všech kol. Když se však zamyslíme, čtyři kruhy využily při jeho vzniku do značné míry stávající techniku. Použily upravenou karoserii kupé na bázi řady 80 série B2, jen s rozšířenými blatníky a křídlem na zádi. Stálý systém pohonu všech kol pak daroval terénní Volkswagen Iltis.

Audi se seriózně zabývalo myšlenkou vzkříšení Quattra. Jenže od představení novodobé studie tohoto jména už uplynuly dlouhé čtyř roky. Pod kapotou měla přeplňovaný benzinový pětiválec. Žlutý plug-in hybrid Sport Quattro pak slavil premiéru loni na autosalonu ve Frankfurtu, v útrobách mu řval čtyřlitrový vidlicový osmiválec se 412 kW a elektromotor o 110 kW. A v neposlední řadě využíval modifikované platformy MLB doplněné o uhlíkové kompozity. V obou případech se vlastně jednalo o takové dárky k výročí. Letos v lednu na CES v Las Vegas se k nim přidala verze s laserovými světly, tentokrát červená. Už to nejsou ostrá kupé vyloženě na bázi velkosériových modelů, tato auta rozhodně mířila výš, i když o případné sériové výrobě nepadlo tehdy ani slovo, naposledy se o ní mluvilo v říjnu 2010 krátce po debutu stříbřitého vozu.

Co se děje nyní? Podle britského Autocaru současný šéfdesignér Marc Lichte na autosalonu v Los Angeles oficiálně potvrdil, že idea rozhodně nezemřela. „Na Quattru pracujeme, stále žije,“ řekl doslova. Věří však, že jeho sériová podoba bude v mnohém jiná než koncepty. „Dvě studie, které jsme udělali, měly základní potenciál. Projekt byl odstartován znovu a chceme vyrobit něco mnohem extrémnějšího. Je to stále tajemstvím, i když... budete překvapeni!“

Už se těšíme! Čekáme tedy ještě radikálnější produkční verzi. Ostatně, s designem nebyl už loni spokojen ani ingolstadtský šéf vývoje Ulrich Hackenberg, který si však přál větší retro. A tím ani jedna ze studií bohužel nebyla. Vyznávaly základní linky, ale jinak nic. Marc Lichte ovšem v současné funkci zároveň ještě nepracoval. V samém závěru roku 2013 prosákly ven spekulace, že se skutečně dočkáme pětiválce s 2,5 l s 231-268 kW a hmotnosti pod 1,3 tuny. Naděje je stále živá a jak známo, ta přece umírá poslední!

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - flyboyeda
24. 11. 2014 15:24
Já chci quattro v Nanuku
k čemu by mi bylo samotné quattro bez Nanuka
Avatar - cerrbion
24. 11. 2014 12:41
Re: No,
S těma SUV to podepíšu. Opravdu drsný velký Quattro by bylo paráda. S1,S3 a TT jsou prckové.
Avatar - AUDIRS6
24. 11. 2014 10:13
Re: No,
Toto ma byt aj myslienkovy nastupca Quattra, preto sa rata s motorom vpredu pozdlzne, teda nie na MQB-cku ako TT. :-!
Platforma MLB-Evo, ako sa ukazuje, je fakt dobra - vid postrehy z jazdy britov s konceptom Prologue, toto ma byt o dost mensie, este viac odlahcene, chceli dokonca urobit 2 verzie:
1 - taku s co najvacsim odkazom do minulosti - motor R5, quattro, cca 400 PS, hmotnost ako povodne Quattro - teda cca 1,3 tony.
2 - modernesiu, silnejsiu, hybridnu verziu, ktora by bola cenovo o dost vyssie. Jasne, ze by bola aj tazsia ( V8+elektrika ) ale mala mat vsetky mozne luxusne ficuri aktualnych modelov.
Osobne sa priklanam za 1. variantu, ale dnes je doba taka, ze uz len koli tomu stitku e-tron, alebo hybrid, si aj 2. verzia najde klientov.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 11. 2014 09:04
Re: No,
To je fakt, 100x lepší tohle, než dodat na trh další suv.
Avatar - wakantanka
24. 11. 2014 08:56
Re: No,
Techniku už majú, trochu prispôsobia karosériu a majú ďalší model. A nutne sa to nemusí volať quattro. Kľudne by to mohli zaradiť do radu TT - čiek, trebárs. Každopádne sa mi toto páči ďaleko viac, ako nejaký derivát z TT - čka ako Crossover alebo SUV.