Audi Quattro: Myšlenka na návrat ještě nezemřela

 

Původní Audi Quattro se stalo legendou automobilových soutěží. O reinkarnaci a návratu jména se mluví už čtyři roky.

Klasické Audi Quattro způsobilo revoluci v automobilových soutěžích díky stálému pohonu všech kol. Když se však zamyslíme, čtyři kruhy využily při jeho vzniku do značné míry stávající techniku. Použily upravenou karoserii kupé na bázi řady 80 série B2, jen s rozšířenými blatníky a křídlem na zádi. Stálý systém pohonu všech kol pak daroval terénní Volkswagen Iltis.

Audi se seriózně zabývalo myšlenkou vzkříšení Quattra. Jenže od představení novodobé studie tohoto jména už uplynuly dlouhé čtyř roky. Pod kapotou měla přeplňovaný benzinový pětiválec. Žlutý plug-in hybrid Sport Quattro pak slavil premiéru loni na autosalonu ve Frankfurtu, v útrobách mu řval čtyřlitrový vidlicový osmiválec se 412 kW a elektromotor o 110 kW. A v neposlední řadě využíval modifikované platformy MLB doplněné o uhlíkové kompozity. V obou případech se vlastně jednalo o takové dárky k výročí. Letos v lednu na CES v Las Vegas se k nim přidala verze s laserovými světly, tentokrát červená. Už to nejsou ostrá kupé vyloženě na bázi velkosériových modelů, tato auta rozhodně mířila výš, i když o případné sériové výrobě nepadlo tehdy ani slovo, naposledy se o ní mluvilo v říjnu 2010 krátce po debutu stříbřitého vozu.

Co se děje nyní? Podle britského Autocaru současný šéfdesignér Marc Lichte na autosalonu v Los Angeles oficiálně potvrdil, že idea rozhodně nezemřela. „Na Quattru pracujeme, stále žije,“ řekl doslova. Věří však, že jeho sériová podoba bude v mnohém jiná než koncepty. „Dvě studie, které jsme udělali, měly základní potenciál. Projekt byl odstartován znovu a chceme vyrobit něco mnohem extrémnějšího. Je to stále tajemstvím, i když... budete překvapeni!“

Už se těšíme! Čekáme tedy ještě radikálnější produkční verzi. Ostatně, s designem nebyl už loni spokojen ani ingolstadtský šéf vývoje Ulrich Hackenberg, který si však přál větší retro. A tím ani jedna ze studií bohužel nebyla. Vyznávaly základní linky, ale jinak nic. Marc Lichte ovšem v současné funkci zároveň ještě nepracoval. V samém závěru roku 2013 prosákly ven spekulace, že se skutečně dočkáme pětiválce s 2,5 l s 231-268 kW a hmotnosti pod 1,3 tuny. Naděje je stále živá a jak známo, ta přece umírá poslední!

JAKE.AUTO.CZ: Audi Quattro (přehled všech článků)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Kryptoburzy hlásí rekordní objemy Kryptoburzy hlásí rekordní objemy

Denní obrat trhu s virtuálními platidly už zastínil…

Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

 
Zdroj: Autocar, Autoblog, UCP.com

Štítky Audi Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Supervozy skupiny B: Šílená monstra ve stínu tragédií Supervozy skupiny B: Šílená monstra ve stínu tragédií

Krátká éra skupiny B v soutěžním mistrovství světa je…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…