Audi Quattro: Myšlenka na návrat ještě nezemřela

 

Původní Audi Quattro se stalo legendou automobilových soutěží. O reinkarnaci a návratu jména se mluví už čtyři roky.

Klasické Audi Quattro způsobilo revoluci v automobilových soutěžích díky stálému pohonu všech kol. Když se však zamyslíme, čtyři kruhy využily při jeho vzniku do značné míry stávající techniku. Použily upravenou karoserii kupé na bázi řady 80 série B2, jen s rozšířenými blatníky a křídlem na zádi. Stálý systém pohonu všech kol pak daroval terénní Volkswagen Iltis.

Audi se seriózně zabývalo myšlenkou vzkříšení Quattra. Jenže od představení novodobé studie tohoto jména už uplynuly dlouhé čtyř roky. Pod kapotou měla přeplňovaný benzinový pětiválec. Žlutý plug-in hybrid Sport Quattro pak slavil premiéru loni na autosalonu ve Frankfurtu, v útrobách mu řval čtyřlitrový vidlicový osmiválec se 412 kW a elektromotor o 110 kW. A v neposlední řadě využíval modifikované platformy MLB doplněné o uhlíkové kompozity. V obou případech se vlastně jednalo o takové dárky k výročí. Letos v lednu na CES v Las Vegas se k nim přidala verze s laserovými světly, tentokrát červená. Už to nejsou ostrá kupé vyloženě na bázi velkosériových modelů, tato auta rozhodně mířila výš, i když o případné sériové výrobě nepadlo tehdy ani slovo, naposledy se o ní mluvilo v říjnu 2010 krátce po debutu stříbřitého vozu.

Co se děje nyní? Podle britského Autocaru současný šéfdesignér Marc Lichte na autosalonu v Los Angeles oficiálně potvrdil, že idea rozhodně nezemřela. „Na Quattru pracujeme, stále žije,“ řekl doslova. Věří však, že jeho sériová podoba bude v mnohém jiná než koncepty. „Dvě studie, které jsme udělali, měly základní potenciál. Projekt byl odstartován znovu a chceme vyrobit něco mnohem extrémnějšího. Je to stále tajemstvím, i když... budete překvapeni!“

Už se těšíme! Čekáme tedy ještě radikálnější produkční verzi. Ostatně, s designem nebyl už loni spokojen ani ingolstadtský šéf vývoje Ulrich Hackenberg, který si však přál větší retro. A tím ani jedna ze studií bohužel nebyla. Vyznávaly základní linky, ale jinak nic. Marc Lichte ovšem v současné funkci zároveň ještě nepracoval. V samém závěru roku 2013 prosákly ven spekulace, že se skutečně dočkáme pětiválce s 2,5 l s 231-268 kW a hmotnosti pod 1,3 tuny. Naděje je stále živá a jak známo, ta přece umírá poslední!

JAKE.AUTO.CZ: Audi Quattro (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 
Zdroj: Autocar, Autoblog, UCP.com

Štítky Audi Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Supervozy skupiny B: Šílená monstra ve stínu tragédií Supervozy skupiny B: Šílená monstra ve stínu tragédií

Krátká éra skupiny B v soutěžním mistrovství světa je…

 



 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.