Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 GT se vrátí ještě v této generaci jako R8 GT plus

Michal Fokt
Diskuze (14)
Audi R8 GT nezůstane specifikem původního Audi R8, ale bude mít i obdobu i u současné, modernizované verze. A bude ještě lepší, než posledně.

Audi R8 GT byl od ingolstadtské automobilky mimořádný počin. Běžné R8, respektive R8 V10 jsou sice supersporty, řadí se však ke spodnímu okraji této exkluzivní automobilové třídy, zatímco odlehčené a posílené R8 GT už bylo auto víceméně srovnatelné s elitou v podobě Ferrari 458 Italia nebo Porsche 911 Turbo a to je u Audi rozhodně co říct.

Podobný model, určení k povzbuzení nabídky o stárnoucí exotické superauto, se chystá i na samotný sklonek jeho kariéry. V současnosti totiž už probíhá na okruzích testování vylepšené R8 GT plus, která by mohla být představena už v září na autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje zamíří nejspíš zkraje roku 2014.

R8 GT plus by mělo být ještě o poznání lehčí, než R8 GT, překvapí ovšem informace, že bude také slabší, zatímco předešlé R8 GT mělo 560 k, nové má mít 550 koní (404 kW). To znamená, že asi bude verze Plus o dost lehčí, pochybuji, že by Audi dopustilo, že by bylo něco, co se jmenuje Plus, pomalejší, než výchozí model. Očekáváme také přepracované naladění podvozku, které by dále omezilo vrozenou nedotáčivost a standardem této verze budou keramické brzdy a sedmistupňová dvouspojka DSG.

Michal Fokt
Diskuze (14)
Avatar - flyboyeda
7. 6. 2013 09:43
Re: R8
V pohodě,nečekal jsem že se k mým komentářům vyjádříš,je to tak jak jsi to napsal je to auto s motorem uprostřed,které je spíš neutrální než nedotáčivé kvůli zákazníkům a většina supersportů je spíš neutrální než přetáčivá právě kvůli zákazníkům s tou lehkou nedotáčivostí ale stále nesouhlasím já říkám že je R8 neutrální ;-)
6. 6. 2013 18:28
Re: ses posral s tou vrozenou nedotáčivostí
Nešlo by toho pána zabanovat? Já myslím, že by to zasloužil.
6. 6. 2013 14:48
špatné informace!
Nevím kde čerpáte tyto informace. Ale je to tak, že GT byla pouze limitovaná edice, která již skončila. Nově bude zařazena verze R8 plus/R8 spyder plus, které budou sériovou záležitostí. Verze Plus bude mít lehčí karoserii, menší nárůst výkonu a o něco bohatší výbavu. Takže označení GT plus je vlastně blbost. Příště doporučím si informace řádně ověřit, než budete mystifikovat veřejnost.
Avatar - Michal Fokt
6. 6. 2013 13:51
Re: R8
Aha, zdá se, že jsem se pustil do špatné diskuze. Omlouvám se a beru zpět, jako bych to výše napsané ani nepsal. :-)
Avatar - Michal Fokt
6. 6. 2013 13:48
Re: ses posral s tou vrozenou nedotáčivostí
Už se to tu (nebo na AUTOFUN) kdysi řešilo. Audi R8 je rozhodně ze všech Audi nejméně nedotáčivé a R8 V10 je méně nedotáčivé, než R8, nicméně tohle auto má prostě tendenci zatěžovat více přední kola, která se tak unaví dříve a s přibývajícími kilometry se tak stává R8 stále více nedotáčivou.

U auta s motorem uprostřed je to poněkud nestandardní chování, nelze to ovšem považovat za chybu - Audi uzpůsobilo R8 potřebám svých zákazníků, kteří jsou na nedotáčivost zvyklí a cokoli jiného by jim mohlo činit potíže. Takže to není ani tak výtka, jako spíš konstatování.

Při použití vašeho slovníku je tak třeba říci, že R8 může za neutrální považovat jen trouba.