Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 II: Na českém trhu za 4,2 milionu korun

David Bureš
Diskuze (38)
Druhá generace Audi R8 se začíná prodávat ve dvou verzích. Tu základní doplňuje posílené provedení plus s výkonem 449 kW.

Audi na březnovém autosalonu v Ženevě odhalilo podobu druhé generace supersportu R8. Až na začátku července se rozběhl prodej tohoto modelu na českém trhu. Se základním atmosférickým desetiválcem 5.2 FSI o výkonu 397 kW vůz stojí 4.239.900 korun.

Desetiválec je v nové R8 sériově spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol, který viskózní spojku předchůdce nahradil elektrohydraulicky řízenou lamelovou spojkou. Manuální převodovka už nabízena není, důvodem je malý zájem o ní v minulé generaci R8.

Standardně je R8 vybavena parkovacími senzory, hudebním systémem Bang & Olufsen se 13 reproduktory, navigací MMI plus, automatickou klimatizací, šesti airbagy, bezklíčovým vstupem nebo adaptivním podvozkem Audi magnetic ride. V duchu doby ve výbavě nechybí ani start-stop systém.

Příplatková výbava zahrnuje jednak množství prvků pro individualizaci vzhledu, jednak množství funkčních prvků. Příplatkový modrý lak Ara stojí 52.800 Kč, speciální lakování z programu exklusive přijde dokonce na 105.400 Kč. Panely na boku karoserie jsou v základu černé, mohou být však též stříbrné, titanové (oboje za 28.100 Kč) nebo z lesklého karbonu (+63.100,-).

Základní 19palcová kovaná kola je možné nahradit jinými 19palcovými koly (+28.400,-), nebo o jeden palec většími (+70.900 Kč). Interiér je možné vylepšit třeba o karbonové dekorace (+45.900,-), pedály z ušlechtilé oceli (+10.400,-) nebo hliníkové prahy s podsvícením (+18.700,-).

Z příplatkové funkční výbavy zmiňme bezdrátové dobíjení telefonu Audi Phone Box (+14.100,-), keramické brzdy (+255.000,-), laserové světlomety (+96.900,-), tempomat (+8.600,-) či systém uchycení dětské sedačky Isofix (+1.800,-).

Zákazníci mohou sáhnout také po silnější verzi plus, jejíž desetiválec je naladěn na 449 kW. Díky němu R8 plus zrychlí z 0-100 km/h za 3,2 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 330 km/h. To je o 0,3 sekundy méně a o 10 km/h více než u slabší varianty. Toto provedení přijde na 4.899.900 korun.

R8 plus se proti výchozí verzi liší vedle silnějšího agregátu také ostřejším vzhledem. Ten zdůrazňuje především pevný spoiler z karbonem vyztužených plastů, který nahrazuje elektricky ovládané řešení základní R8.

Audi R8 II – ceny na českém trhu
ModelR8 V10R8 V10 plus
Motor5.2 FSI V105.2 FSI V10
Zdvihový objem [cm3]52045204
Válce/ventily10/410/4
Největší výkon [kW/min]397/7800449/8250
Točivý moment [N.m/min]540/6500560/6500
Převodovka7DS7DS
Max. rychlost [km/h]320330
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,53,2
Komb. spotřeba [l/100 km]11,412,3
Pohotovostní hmot. [kg]15951555
Základní cena [Kč]4.239.9004.899.900

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - flyboyeda
8. 7. 2015 17:59
Re: Pozitivum
Ford Cossworth
Avatar - praděda7
8. 7. 2015 17:17
Re: R8
Souhlas. 60% lidí nemá za volantem co dělat... :-! Včetně těch s automatem... ;-)
Avatar - Barrichello
8. 7. 2015 14:13
Prémii dochází dech
čínan přestává kupovat [odkaz]

a padaj akcie [odkaz]
Avatar - Barrichello
8. 7. 2015 12:52
Re: Pozitivum
8-sekund" target="_blank">[odkaz]
Neumí zatáčet vid >:D >:D

[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
8. 7. 2015 11:24
Re: Pozitivum
ako vidim, tvoj zaujimavy styl humoru ta neprechadza... 8-s :no:
nuz, co uz...tak ty si bud spokojny s tymi tvojimi US popolnicami. :-!