Audi R8 a Lamborghini Huracán se mohou dočkat pětiválce

 

Ve své aktuální podobě jsou Audi R8 a Lamborghini Huracán poháněna výhradně motory s deseti válci, ale v blízké budoucnosti může dojít k redukci na poloviční počet.

Audi ani Lamborghini přitom nebudou postupovat podobnou cestou jako Porsche v osmdesátých letech, kdy polovina z osmiválce modelu 928 posloužila za základ čtyřválce pro kupé 944.

Německý i italský supersport totiž mohou dostat motor odvozený z pohonné jednotky konceptu Audi TT Clubsport představené v polovině letošního června na srazu GTI u rakouského jezera Wörthersee.

Za touto myšlenkou mimořádně nestojí evropské nebo severoamerické regulace emisí škodlivých výfukových plynů, ale čínské daňové zákony. Právě jeden z největších trhů totiž daňově znevýhodňuje vozy s většími objemy motorů.

V Číně totiž musí zájemce o automobil s motorem o objemu nad dva litry počítat s dodatečnou devítiprocentní daní a to sazba postupně roste až na 40 % za motory o objemu 4,0 l a více.

To se samozřejmě nepříjemně odráží i v prodejních výsledcích supersportovních vozů s velkoobjemovými motory. Do jisté míry se i tato skutečnost podepsala pod vyškrtnutím osmiválce z nabídky Audi R8, protože pokud už někdo má finance na tento model včetně nepříjemné daně, tak si samozřejmě raději dopřeje vrcholnou verzi.

V rozhovoru pro Car and Driver se k tomuto problému vyjádřil prezident a generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann, který potvrdil, že čínské daňové zákony stěžují život výrobcům a prodejcům supersportovních vozů. Šéf vývojářů Audi Ulrich Hackenberg pak naznačil, že R8 i Huracán může ke zvýšení prodejních čísel v Číně pomoci menší přeplňovaný motor.

Audi TT Clubsport Turbo: Okřídlené kupé pro Wörthersee

Audi jej přitom nemusí vyvíjet úplně od nuly, protože více než dostatečně výkonnou pohonnou jednotku předvedlo v již zmiňovaném konceptu TT Clubsport. To má ve své přídi uložen zážehový pětiválec TFSI o objemu 2,48 l s dvojitým přeplňováním, kdy je jedno turbodmychadlo poháněno klasicky výfukovými plyny, zatímco druhé roztáčí elektřina.

Audi TT Clubsport se díky své pohonné jednotce pyšní výkonem 441 kW (600 k) a točivým momentem 650 N.m. Tyto hodnoty míří ke kolům prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Kupé o hmotnosti 1396 kg umí vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,6 s a jeho maximální rychlost je údajně 310 km/h.

Pro supersport tato pohonná jednotka disponuje více než dostatečnými hodnotami a v případě jejího použití pro R8 a Huracán by nejspíš došlo na snížení výkonu, aby nebyl pětiválec příliš blízko aktuálním desetiválcům.

Jestli se přeplňovaného pětiválce před zadními koly supersportů značek Audi a Lamborghini skutečně dočkáme ukáže jen čas, ale minimálně R8 je prakticky od uvedení první generace terčem nejrůznějších spekulací ohledně motorů a nedávno byl například zmiňován vidlicový šestiválec, plug-in hybrid i turbodiesely.


Lamborghini Huracán
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát

Poslanecká sněmovna má mít v rozpočtu na příští rok o 89…

Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking

Pokud Čína zásadně nezkrotí své zadlužení, hrozí jí další…

Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor

Rodinný investiční fond Consilium miliardáře Tomáše Němce…

Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu

Příští rok má být na zdravotní péči 12,8 miliardy korun…

 
Zdroj: Car and Driver

Štítky Audi Lamborghini Nové modely Supersport

 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 a Lamborghini Huracán se mohou…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Zapomenuté koncepty: Audi Quattro Spyder (1991) - Hliník přichází Zapomenuté koncepty: Audi Quattro Spyder (1991) - Hliník přichází

Předobraz Audi R8 vznikl již před více než čtvrtstoletím.…

Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

 



 
Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Dnes 08:00

Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?




Blesk.cz

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v Malešicích ho jeřábem vytáhli hasiči

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v…

Zřejmě vlastní neopatrností jeden z dělník v pátek po půlnoci spadl ve spalovně v Malešicích mezi tuny odpadků.…

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít peníze ze zakázky

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít…

Dlouholetý starosta Kišiněva, místopředseda proevropské Liberální strany Dorin Chirtoaca byl ve čtvrtek večer…

 

iSport.cz

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený, zaplatí za to, říká Nibali

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený,…

Situace na prvních místech cyklistického Gira d'Italia je tři etapy před koncem čím dál zamotanější, a mezi…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

Před 75 lety, 27. května 1942 v 10.31 h, uskutečnili českoslovenští parašutisté vrcholný čin evropské…

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s argentinským Karlem Poborským

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s…

Vlevo u srdce státní znak České republiky, na druhé straně černobílý symbol Dynama České Budějovice. Nevídané…