Audi R8: Nový základní motor bude zřejmě třílitrový šestiválec biturbo
Nová generace Audi R8 se v České republice nabízí od druhé poloviny loňského roku se dvěma verzemi atmosféricky plněného desetiválce 5.2 FSI. Výkony 397 kW, respektive 449 kW jsou působivé, se základní cenou přesahují 4,2 milionu korun je ale auto vyhrazeno hlavně fajnšmekrům s pořádně naditou peněženkou. Jistě, Porsche 911 Turbo S o výkonu 397 kW je ještě o 600.000 Kč dražší než základní R8, stuttgartský model jako takový ale začíná na částce 2,7 milionu korun.
Už dříve jsme psali o možnosti zabudovat do Audi R8 výkonově slabší motor, díky kterému by základní cena klesla a byla by přijatelnější pro širší skupinu zákazníků. Zvěsti hovořily o pětiválcové dva-pětce z Audi RS3, která nabídne 270 kW, nakonec to ale možná všechno bude úplně jinak. Server Car & Driver totiž s odkazem na své zdroje spekuluje o třílitrovém šestiválci z Audi S4, ovšem se dvěma turbodmychadly a výkonem okolo 330 kW. Standardně by se pojil sedmistupňovou převodovkou s-tronic a pohonem všech kol quattro.
O dynamických parametrech vozu v současné době můžeme pouze spekulovat, 300 km/h by ale měl bez problémů zvládnout. Pro srovnání se opět vydejme k Porsche – nová Carrera 4S s třílitrovým šestiválcem s protilehlými válci dává 309 kW, s převodovkou PDK zrychlí na stovku za čtyři sekundy a umí se rozjet až na 303 km/h. V základu stojí 3.390.000 Kč, u R8 bychom proto tipovali cenu zhruba o půl milionu nižší. Jak to ale všechno nakonec bude, se dozvíme v roce 2018.