Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8: Nový základní motor bude zřejmě třílitrový šestiválec biturbo

Jan Mička
Diskuze (19)
S novým základním motorem by se Audi R8 stane dostupnější pro širší spektrum zákazníků. Nesmí se to však přehnat.

Nová generace Audi R8 se v České republice nabízí od druhé poloviny loňského roku se dvěma verzemi atmosféricky plněného desetiválce 5.2 FSI. Výkony 397 kW, respektive 449 kW jsou působivé, se základní cenou přesahují 4,2 milionu korun je ale auto vyhrazeno hlavně fajnšmekrům s pořádně naditou peněženkou. Jistě, Porsche 911 Turbo S o výkonu 397 kW je ještě o 600.000 Kč dražší než základní R8, stuttgartský model jako takový ale začíná na částce 2,7 milionu korun.

Už dříve jsme psali o možnosti zabudovat do Audi R8 výkonově slabší motor, díky kterému by základní cena klesla a byla by přijatelnější pro širší skupinu zákazníků. Zvěsti hovořily o pětiválcové dva-pětce z Audi RS3, která nabídne 270 kW, nakonec to ale možná všechno bude úplně jinak. Server Car & Driver totiž s odkazem na své zdroje spekuluje o třílitrovém šestiválci z Audi S4, ovšem se dvěma turbodmychadly a výkonem okolo 330 kW. Standardně by se pojil sedmistupňovou převodovkou s-tronic a pohonem všech kol quattro.

O dynamických parametrech vozu v současné době můžeme pouze spekulovat, 300 km/h by ale měl bez problémů zvládnout. Pro srovnání se opět vydejme k Porsche – nová Carrera 4S s třílitrovým šestiválcem s protilehlými válci dává 309 kW, s převodovkou PDK zrychlí na stovku za čtyři sekundy a umí se rozjet až na 303 km/h. V základu stojí 3.390.000 Kč, u R8 bychom proto tipovali cenu zhruba o půl milionu nižší. Jak to ale všechno nakonec bude, se dozvíme v roce 2018.

Jan Mička
Diskuze (19)
12. 3. 2016 11:50
Re: No co uz...
Pokud si dobře pamatuji, při uvedení říkali, že o V8 vedle V10 nebyl moc zájem, proto není v nabídce a začínají rovnou V10. Pokud je to pravda, tak bych nečekal, že se slabší model objeví. Přeplňování podle mne moc nepomůže, protože pořád musíš zachovat odstup od V10. Ale to jsem tu už v minulosti psal. Leda by sázeli na daňově výhodnou verzi, takovou ultru (ale to u R8 znamenalo snad něco jiného).
12. 3. 2016 11:45
Re: No co uz...
Minulý rok dodali asi 1600 kupé. Plus ještě nějaké spydery předchozí generace (ani ne tisíc).
Avatar - speedfred
12. 3. 2016 09:39
Re: No co uz...
Koľko sa predá ročne celkovo R8 vo svete? Len pre zaujímavosť.
11. 3. 2016 22:51
vw v krizi
dal bych tam naftu 103kw ,audi díky VW jde ke dnu...
Avatar - AUDIRS6
11. 3. 2016 16:36
No co uz...
O R8 s menej ako 10 valcami sa spekuluje uz dlhsie, ale zatial ziadne vyjadrenie, ktore by pre mna bolo relevantne som nikde nezohnal.
Mozem teda zacat spekulovat na zaklade historie a mne dostupnych faktov.
Historia - prva R8 :
V8 bola defakto prebrany motor z RS4, akurat so "suchou klukou"...
Dostupne vyjadrenia - blaa, blaa, RS4 pouzije V6 biturbo...
takze ak sa 1+1=2 a motor z RS4 znova prebere zakladna R8a, asi to fakt bude onen V6 (uz)biturbo 3.0 TFSi, ktory sa upravi z S4.
Je to takto dobre ?
Za mna nie. A ekonomicky ani pre Audi a jej klientov v Cine nie tak uplne.
Tam totiz je danovo riadne zvyhodneny az prave motor s objemom pod 2,5 litra.
Nehovoriac o fakte charakteru. R5 je proste R5 ! Miluju ho po celom svete, Amici sa modlia za prichod modelov s tymto motorom ! A ja sa k nim pridavam !
Ako uz vdaka SQ7 ( a plus studie TT quattro turbo koncept z Wortersee minuleho roku ) vieme, E-Lader tu je a funguje !
S nim a s 1 turbom by mohli aj 2,5ku vysteglit na defakto lubovolne parametre tak, aby bola decentne pod V10-ami, ale jej charakter a danove zvyhodnenie v Cine by k nej mohli prilakat este viac zaujemcov. Nehovoriac o tom, ze keby pouzili tu pomocnu 48V siet, ktora by tam musela byt implantovana, ( ale na tak drahe auto v tom problem nevidim ) mohli by urobit ten system zase o nieco dokonalejsi - teda aj 11 kW pom. motor v prevodovke, ktory by bol 10 kW generator a R8 by sa mohla stat mini/mild hybridom, co by zase znamenalo nejake CO2-ky nizsie...atd... ;-)
No co uz. Treba cakat a modlit sa... ;-)