Audi R8: první pařížské dojmy+cena

Audi R8: první pařížské dojmy+cena

 
 

Hvězdou číslo jedna na rozlehlém stánku Audi bylo sportovní kupé R8 a TT. S napětím očekávané R8 jsme v Paříži prozkoumali a zde jsou naše první statické dojmy.

Audi R8 je sportovní kupé, jímž chce Audi pokrýt mezeru v nabídce dvoudveřových vozů, které jsou v rámci koncernu Volkswagen Group nabízeny. I když první pohled naznačuje, že by mělo jít o velmi blízkého příbuzného menších býků ze stáje Lamborghini, skutečnost je poněkud odlišná. Audi investovalo do nového kupé značné peníze, úsilí a know-how a všechno toto v Paříži náležitě prodalo.

Dva vozy, které byly k vidění, doplňoval třetí exponát odhalující útroby vozu řezem karoserie. Ta je konstruována jako prostorový hliníkový rám ASF (Audi Space Frame), na který jsou připevněny povrchové díly karoserie převážně z hliníku resp. z hořčíku. Rám samotný je v době samonosných karoserií nesmírně zajímavou finesou, dokazující technickou vyspělost výrobce. Jednotlivé části rámu jsou vyráběny odlišnými technologiemi ale nakonec je vše, trochu proti dlouho respektovaným technologickým pravidlům, svařeno. Podlouhlé díly tvořící tuhý kokpit jsou převážně uzavřené protlačované/protahované profily, které mají v několika případech až osmikomorový průřez. Ve značně namáhaných místech s koncentrací napětí (uchycení sloupků do karoserie, rohy střechy atd.) jsou místo přímého spojení profilů zasazeny hliníkové odlitky, k nimž jsou teprve přivařeny profily. Mezi předními sedadly a na prazích najdeme nejmohutnější nosné profily.

Vzadu uložený osmiválcový motor musí být pochopitelně bezpečně chlazen i při největších zatíženích a nízkých rychlostech. Optimální místo pro umístění chladičů je vpředu a tak soustava pracuje se značným objemem chladící kapaliny, která je vedena dopředu středovým tunelem do trojice vzájemně propojených výměníků voda-vzduch umístěných po stranách a uprostřed přídě. Za dveřmi jsou otvory, které přivádějí vzduch do motorového prostoru a k chladičům oleje (mazání se suchou skříní).

Audi R8 je dalším z mála modelů, jejichž vývoj jsme mohli pečlivě sledovat od představení první koncepční studie až do samotné premiéry prostřednictvím mnoha špionážních snímků a informací, které se oficiální i neoficiální cestou dostávaly ven z automobilky. Vnější design byl díky tomu v době světové premiéry důvěrně známý. Přesto je zde několik zajímavých detailů, na které chceme upozornit.

Prvním z nich je rozšíření diod jako světelného zdroje. Standardní R8 má diody pouze v ukazatelích směru ve zpětných zrcátkách a v efektních koncových svítilnách (zde tvoří směrovky řada LED v celé šířce sdružené svítilny). Od konce příštího roku bude možno také přední světlomety vybavit moderní LED technikou, která nahradí standardní xenonové světlomety. Diody již dnes vpředu zastávají funkci světel pro denní svícení. Za příplatek 540 euro je již nyní k dispozici tzv. světelný paket, který spočívá v osvětlení interiéru a motorového prostoru (!) diodami, návdavkem k tomu dostanete samostmívací zrcátka a světelný/dešťový senzor.

Druhým zajímavým detailem, který nebyl až do čtvrtka znám, je grafické uspořádání barevného provedení karoserie. Boční dveře s sebou nesou jen spouštěnou část skla a ta část dveřního okna, která je zdánlivě za dělící příčkou, zůstává pevně v karoserii a není tak součástí dveří. Za předními dveřmi je charakteristický díl karoserie, který spoluvytváří siluetu sportovního vozu kupé. Standardně je tento díl v tmavé barvě (odlišné od barvy zbytku karoserie) zvolené výrobcem. Za příplatek 980 euro je tento díl lakován ve stříbrné barvě Oxygen Silver, která může být objednána i na zbytek karoserie, číž je eliminován zajímavý stylistický prvek. Za 1900 euro je tato část, označovaná jako "sideblade", vyrobena z uhlíkového kompozitu a dodávána bez další povrchové úpravy.

Pracovníci automobilky, s nimiž jsme na stánku diskutovali, nám na dotaz týkající se konkurence italskému Gallardu vysvětlili, že Audi R8 není supersportovní automobil ale spíše sportovní automobil, a tak prý není třeba tuto otázku otevírat, protože ve sportovní hierarchii koncernu VW zůstávají vozy Audi níže než Lamborghini.

Uvnitř vozu je přístrojová deska se značně skloněnou středovou konzolou a pro kupé této značky typická nízká boční okna. První dojem z výhledu z vozu připomíná o dvě třetiny levnější Audi TT, což tétéčku lichotí a R8 trochu degraduje. Přístrojový štít se dvěma charakteristickými ovály již ve velmi podobném provedení známe z jiných modelů s kruhy ve znaku. V interiéru R8 je krásně provedená otevřená kulisa ručně řazené šestistupňové převodovky, která má zpátečku v kulise na umístěnou neobvyklém místě řazenou vlevo vzad. Základní cena vozu na německém trhu činí 104.400 euro, za dalších 7390 euro lze mít šestistupňovou automatizovanou převodovku, které Audi říká R-Tronic. Německou čistotu interiéru bohužel kazí několik prvků, které pozorný čtenář i majitel ingostadtského vozu poznává z jiných vozů Audi. To je vzhledem k cenovce a plánovanému počtu vyrobených vozů (až 15 denně) poněkud překvapivé.

Audi R8 lze v Německu objednávat již od 28.9.2006, první vozy budou dodány v prvním pololetí roku 2007.


Nepřehlédněte:
Pokud vám něco uniklo během živých reportáží z Paříže, najdete přehled novinek a fotogalerií (např. nové Mondeo, Logan Kombi, Renault Koleos, Renault Twingo, Chevrolet WTCC Ultra a další) na jednom místě v rubrice Paříž 2006
Speciální pařížská příloha AUTO.CZ
Popis všech novinek u většiny značek s cca. 2.000 (!) fotografiemi zastřeší tradiční speciální příloha serveru AUTO.CZ. Pro představu si prohlédněte přílohu letošního ženevského autosalonu.
Paříž v našem videomagazínu Roadlook TV
Po návratu týmu AUTO.CZ z Paříže zveřejníme i další díl našeho videomagazínu Roadlook TV věnovaný škodováckým novinkám a poté i pořad s nejzajímavějšími pařížskými novinkami.
Blog Libora Zezulky
Dění ze zákulisí pařížského autosalonu a našeho týmu popisuje Libor Zezulka na svém blogu (libor.blog.auto.cz)

Spolupracujeme s TipCars.com
Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

Washingtonu vadí německý obchodní přebytek, tlačí na jeho snížení Washingtonu vadí německý obchodní přebytek, tlačí na jeho snížení

Americký ministr financí Steven Mnuchin na jarním…

Vzdorovat protekcionismu? Členské země MMF se k tomu navzdory očekávání nezavázaly Vzdorovat protekcionismu? Členské země MMF se k tomu navzdory očekávání nezavázaly

Členské země Mezinárodního měnového fondu (MMF) slíbily,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8: první pařížské dojmy+cena







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

Smolař víkendu: Němec „zaparkoval Smolař víkendu: Němec „zaparkoval" své Audi R8 V10 Plus do řeky

S pořízením supersportovního auta přichází také velká…

 



 
Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Dnes 11:31

Čínské značky už umí navrhnout pěkná auta, když chtějí. Ale to jim nebrání souběžně beze studu představovat "novinky" s okopírovaným designem.




Blesk.cz

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči hřebík do rakve celé EU?

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči…

Napínavou detektivku připomínají letošní prezidentské volby ve Francii. Na startovní čáře stojí čtyři kandidáti…

Vychytávky Ládi Hrušky: Závěsný květináč na bylinky

Vychytávky Ládi Hrušky: Závěsný květináč na bylinky

V žádné pořádné kuchyni by neměly chybět čerstvé bylinky, po kterých může kuchař či kuchařka sáhnout, kdykoli je…

 

iSport.cz

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

NEJ úlety ze Sparta - Plzeň: Bednářův skluz i Procházkův zkrat

NEJ úlety ze Sparta - Plzeň: Bednářův skluz i…

Nejen derby pražských S přináší mimořádně vyhrocené okamžiky. Čeští fanoušci v posledních několika sezonách…

 

Reflex.cz

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…

ODS má nosné téma! V hospodách se zas bude kouřit!

ODS má nosné téma! V hospodách se zas bude kouřit!

Bez nejmenší ironie musím zkonstatovat, že se ODS podařilo najít skutečně pravicové téma. Téma, kdy neomarxisté…