Audi R8: první pařížské dojmy+cena

Audi R8: první pařížské dojmy+cena

 
 

Hvězdou číslo jedna na rozlehlém stánku Audi bylo sportovní kupé R8 a TT. S napětím očekávané R8 jsme v Paříži prozkoumali a zde jsou naše první statické dojmy.

Audi R8 je sportovní kupé, jímž chce Audi pokrýt mezeru v nabídce dvoudveřových vozů, které jsou v rámci koncernu Volkswagen Group nabízeny. I když první pohled naznačuje, že by mělo jít o velmi blízkého příbuzného menších býků ze stáje Lamborghini, skutečnost je poněkud odlišná. Audi investovalo do nového kupé značné peníze, úsilí a know-how a všechno toto v Paříži náležitě prodalo.

Dva vozy, které byly k vidění, doplňoval třetí exponát odhalující útroby vozu řezem karoserie. Ta je konstruována jako prostorový hliníkový rám ASF (Audi Space Frame), na který jsou připevněny povrchové díly karoserie převážně z hliníku resp. z hořčíku. Rám samotný je v době samonosných karoserií nesmírně zajímavou finesou, dokazující technickou vyspělost výrobce. Jednotlivé části rámu jsou vyráběny odlišnými technologiemi ale nakonec je vše, trochu proti dlouho respektovaným technologickým pravidlům, svařeno. Podlouhlé díly tvořící tuhý kokpit jsou převážně uzavřené protlačované/protahované profily, které mají v několika případech až osmikomorový průřez. Ve značně namáhaných místech s koncentrací napětí (uchycení sloupků do karoserie, rohy střechy atd.) jsou místo přímého spojení profilů zasazeny hliníkové odlitky, k nimž jsou teprve přivařeny profily. Mezi předními sedadly a na prazích najdeme nejmohutnější nosné profily.

Vzadu uložený osmiválcový motor musí být pochopitelně bezpečně chlazen i při největších zatíženích a nízkých rychlostech. Optimální místo pro umístění chladičů je vpředu a tak soustava pracuje se značným objemem chladící kapaliny, která je vedena dopředu středovým tunelem do trojice vzájemně propojených výměníků voda-vzduch umístěných po stranách a uprostřed přídě. Za dveřmi jsou otvory, které přivádějí vzduch do motorového prostoru a k chladičům oleje (mazání se suchou skříní).

Audi R8 je dalším z mála modelů, jejichž vývoj jsme mohli pečlivě sledovat od představení první koncepční studie až do samotné premiéry prostřednictvím mnoha špionážních snímků a informací, které se oficiální i neoficiální cestou dostávaly ven z automobilky. Vnější design byl díky tomu v době světové premiéry důvěrně známý. Přesto je zde několik zajímavých detailů, na které chceme upozornit.

Prvním z nich je rozšíření diod jako světelného zdroje. Standardní R8 má diody pouze v ukazatelích směru ve zpětných zrcátkách a v efektních koncových svítilnách (zde tvoří směrovky řada LED v celé šířce sdružené svítilny). Od konce příštího roku bude možno také přední světlomety vybavit moderní LED technikou, která nahradí standardní xenonové světlomety. Diody již dnes vpředu zastávají funkci světel pro denní svícení. Za příplatek 540 euro je již nyní k dispozici tzv. světelný paket, který spočívá v osvětlení interiéru a motorového prostoru (!) diodami, návdavkem k tomu dostanete samostmívací zrcátka a světelný/dešťový senzor.

Druhým zajímavým detailem, který nebyl až do čtvrtka znám, je grafické uspořádání barevného provedení karoserie. Boční dveře s sebou nesou jen spouštěnou část skla a ta část dveřního okna, která je zdánlivě za dělící příčkou, zůstává pevně v karoserii a není tak součástí dveří. Za předními dveřmi je charakteristický díl karoserie, který spoluvytváří siluetu sportovního vozu kupé. Standardně je tento díl v tmavé barvě (odlišné od barvy zbytku karoserie) zvolené výrobcem. Za příplatek 980 euro je tento díl lakován ve stříbrné barvě Oxygen Silver, která může být objednána i na zbytek karoserie, číž je eliminován zajímavý stylistický prvek. Za 1900 euro je tato část, označovaná jako "sideblade", vyrobena z uhlíkového kompozitu a dodávána bez další povrchové úpravy.

Pracovníci automobilky, s nimiž jsme na stánku diskutovali, nám na dotaz týkající se konkurence italskému Gallardu vysvětlili, že Audi R8 není supersportovní automobil ale spíše sportovní automobil, a tak prý není třeba tuto otázku otevírat, protože ve sportovní hierarchii koncernu VW zůstávají vozy Audi níže než Lamborghini.

Uvnitř vozu je přístrojová deska se značně skloněnou středovou konzolou a pro kupé této značky typická nízká boční okna. První dojem z výhledu z vozu připomíná o dvě třetiny levnější Audi TT, což tétéčku lichotí a R8 trochu degraduje. Přístrojový štít se dvěma charakteristickými ovály již ve velmi podobném provedení známe z jiných modelů s kruhy ve znaku. V interiéru R8 je krásně provedená otevřená kulisa ručně řazené šestistupňové převodovky, která má zpátečku v kulise na umístěnou neobvyklém místě řazenou vlevo vzad. Základní cena vozu na německém trhu činí 104.400 euro, za dalších 7390 euro lze mít šestistupňovou automatizovanou převodovku, které Audi říká R-Tronic. Německou čistotu interiéru bohužel kazí několik prvků, které pozorný čtenář i majitel ingostadtského vozu poznává z jiných vozů Audi. To je vzhledem k cenovce a plánovanému počtu vyrobených vozů (až 15 denně) poněkud překvapivé.

Audi R8 lze v Německu objednávat již od 28.9.2006, první vozy budou dodány v prvním pololetí roku 2007.


Nepřehlédněte:
Pokud vám něco uniklo během živých reportáží z Paříže, najdete přehled novinek a fotogalerií (např. nové Mondeo, Logan Kombi, Renault Koleos, Renault Twingo, Chevrolet WTCC Ultra a další) na jednom místě v rubrice Paříž 2006
Speciální pařížská příloha AUTO.CZ
Popis všech novinek u většiny značek s cca. 2.000 (!) fotografiemi zastřeší tradiční speciální příloha serveru AUTO.CZ. Pro představu si prohlédněte přílohu letošního ženevského autosalonu.
Paříž v našem videomagazínu Roadlook TV
Po návratu týmu AUTO.CZ z Paříže zveřejníme i další díl našeho videomagazínu Roadlook TV věnovaný škodováckým novinkám a poté i pořad s nejzajímavějšími pařížskými novinkami.
Blog Libora Zezulky
Dění ze zákulisí pařížského autosalonu a našeho týmu popisuje Libor Zezulka na svém blogu (libor.blog.auto.cz)

Spolupracujeme s TipCars.com
Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu

Britský parlament dnes proti vůli premiérky Theresy…

S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody

Pojišťovny se připravují na havárie, do kterých se…

Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní

Americká centrální banka ve středu podle očekávání…

Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8: první pařížské dojmy+cena







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5… Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5…

Když na pit lane stojí několik zaparkovaných R8, ještě…

Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

 



 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Dnes 18:52

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Noví ministři přehledně: Kdo bude šéfovat Česku pod taktovkou Andreje Babiše?

Noví ministři přehledně: Kdo bude šéfovat Česku pod…

Andrej Babiš už má pohromadě celý menšinový kabinet. Moc do rukou mu dal prezident Miloš Zeman, který ve středu…

Češi o kebab nepřijdou: EU v něm nechá fosfáty, odpůrci neuspěli

Češi o kebab nepřijdou: EU v něm nechá fosfáty,…

Konec kebabu v Česku ani dalších zemích EU v dohledné době nehrozí. Europoslanci ve středu při hlasování…

 

iSport.cz

Satrapová konec obrečela, ale hlásí: Dokázaly jsme, že nejsme máčky!

Satrapová konec obrečela, ale hlásí: Dokázaly jsme,…

PŘÍMO Z NĚMECKA | Deptala Nizozemky, držela české ambice na semifinále. Předlouho, až do posledních minut. Po…

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním ředitelem Sparty

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním…

Velký comeback je na spadnutí. Zkušený trenér Zdeněk Ščasný by se měl už brzy vrátit na Spartu. Podle informací…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…