Audi R8: první pařížské dojmy+cena

Audi R8: první pařížské dojmy+cena

 
 

Hvězdou číslo jedna na rozlehlém stánku Audi bylo sportovní kupé R8 a TT. S napětím očekávané R8 jsme v Paříži prozkoumali a zde jsou naše první statické dojmy.

Audi R8 je sportovní kupé, jímž chce Audi pokrýt mezeru v nabídce dvoudveřových vozů, které jsou v rámci koncernu Volkswagen Group nabízeny. I když první pohled naznačuje, že by mělo jít o velmi blízkého příbuzného menších býků ze stáje Lamborghini, skutečnost je poněkud odlišná. Audi investovalo do nového kupé značné peníze, úsilí a know-how a všechno toto v Paříži náležitě prodalo.

Dva vozy, které byly k vidění, doplňoval třetí exponát odhalující útroby vozu řezem karoserie. Ta je konstruována jako prostorový hliníkový rám ASF (Audi Space Frame), na který jsou připevněny povrchové díly karoserie převážně z hliníku resp. z hořčíku. Rám samotný je v době samonosných karoserií nesmírně zajímavou finesou, dokazující technickou vyspělost výrobce. Jednotlivé části rámu jsou vyráběny odlišnými technologiemi ale nakonec je vše, trochu proti dlouho respektovaným technologickým pravidlům, svařeno. Podlouhlé díly tvořící tuhý kokpit jsou převážně uzavřené protlačované/protahované profily, které mají v několika případech až osmikomorový průřez. Ve značně namáhaných místech s koncentrací napětí (uchycení sloupků do karoserie, rohy střechy atd.) jsou místo přímého spojení profilů zasazeny hliníkové odlitky, k nimž jsou teprve přivařeny profily. Mezi předními sedadly a na prazích najdeme nejmohutnější nosné profily.

Vzadu uložený osmiválcový motor musí být pochopitelně bezpečně chlazen i při největších zatíženích a nízkých rychlostech. Optimální místo pro umístění chladičů je vpředu a tak soustava pracuje se značným objemem chladící kapaliny, která je vedena dopředu středovým tunelem do trojice vzájemně propojených výměníků voda-vzduch umístěných po stranách a uprostřed přídě. Za dveřmi jsou otvory, které přivádějí vzduch do motorového prostoru a k chladičům oleje (mazání se suchou skříní).

Audi R8 je dalším z mála modelů, jejichž vývoj jsme mohli pečlivě sledovat od představení první koncepční studie až do samotné premiéry prostřednictvím mnoha špionážních snímků a informací, které se oficiální i neoficiální cestou dostávaly ven z automobilky. Vnější design byl díky tomu v době světové premiéry důvěrně známý. Přesto je zde několik zajímavých detailů, na které chceme upozornit.

Prvním z nich je rozšíření diod jako světelného zdroje. Standardní R8 má diody pouze v ukazatelích směru ve zpětných zrcátkách a v efektních koncových svítilnách (zde tvoří směrovky řada LED v celé šířce sdružené svítilny). Od konce příštího roku bude možno také přední světlomety vybavit moderní LED technikou, která nahradí standardní xenonové světlomety. Diody již dnes vpředu zastávají funkci světel pro denní svícení. Za příplatek 540 euro je již nyní k dispozici tzv. světelný paket, který spočívá v osvětlení interiéru a motorového prostoru (!) diodami, návdavkem k tomu dostanete samostmívací zrcátka a světelný/dešťový senzor.

Druhým zajímavým detailem, který nebyl až do čtvrtka znám, je grafické uspořádání barevného provedení karoserie. Boční dveře s sebou nesou jen spouštěnou část skla a ta část dveřního okna, která je zdánlivě za dělící příčkou, zůstává pevně v karoserii a není tak součástí dveří. Za předními dveřmi je charakteristický díl karoserie, který spoluvytváří siluetu sportovního vozu kupé. Standardně je tento díl v tmavé barvě (odlišné od barvy zbytku karoserie) zvolené výrobcem. Za příplatek 980 euro je tento díl lakován ve stříbrné barvě Oxygen Silver, která může být objednána i na zbytek karoserie, číž je eliminován zajímavý stylistický prvek. Za 1900 euro je tato část, označovaná jako "sideblade", vyrobena z uhlíkového kompozitu a dodávána bez další povrchové úpravy.

Pracovníci automobilky, s nimiž jsme na stánku diskutovali, nám na dotaz týkající se konkurence italskému Gallardu vysvětlili, že Audi R8 není supersportovní automobil ale spíše sportovní automobil, a tak prý není třeba tuto otázku otevírat, protože ve sportovní hierarchii koncernu VW zůstávají vozy Audi níže než Lamborghini.

Uvnitř vozu je přístrojová deska se značně skloněnou středovou konzolou a pro kupé této značky typická nízká boční okna. První dojem z výhledu z vozu připomíná o dvě třetiny levnější Audi TT, což tétéčku lichotí a R8 trochu degraduje. Přístrojový štít se dvěma charakteristickými ovály již ve velmi podobném provedení známe z jiných modelů s kruhy ve znaku. V interiéru R8 je krásně provedená otevřená kulisa ručně řazené šestistupňové převodovky, která má zpátečku v kulise na umístěnou neobvyklém místě řazenou vlevo vzad. Základní cena vozu na německém trhu činí 104.400 euro, za dalších 7390 euro lze mít šestistupňovou automatizovanou převodovku, které Audi říká R-Tronic. Německou čistotu interiéru bohužel kazí několik prvků, které pozorný čtenář i majitel ingostadtského vozu poznává z jiných vozů Audi. To je vzhledem k cenovce a plánovanému počtu vyrobených vozů (až 15 denně) poněkud překvapivé.

Audi R8 lze v Německu objednávat již od 28.9.2006, první vozy budou dodány v prvním pololetí roku 2007.


Nepřehlédněte:
Pokud vám něco uniklo během živých reportáží z Paříže, najdete přehled novinek a fotogalerií (např. nové Mondeo, Logan Kombi, Renault Koleos, Renault Twingo, Chevrolet WTCC Ultra a další) na jednom místě v rubrice Paříž 2006
Speciální pařížská příloha AUTO.CZ
Popis všech novinek u většiny značek s cca. 2.000 (!) fotografiemi zastřeší tradiční speciální příloha serveru AUTO.CZ. Pro představu si prohlédněte přílohu letošního ženevského autosalonu.
Paříž v našem videomagazínu Roadlook TV
Po návratu týmu AUTO.CZ z Paříže zveřejníme i další díl našeho videomagazínu Roadlook TV věnovaný škodováckým novinkám a poté i pořad s nejzajímavějšími pařížskými novinkami.
Blog Libora Zezulky
Dění ze zákulisí pařížského autosalonu a našeho týmu popisuje Libor Zezulka na svém blogu (libor.blog.auto.cz)

Spolupracujeme s TipCars.com
Google investuje stamiliony dolarů do čínského e-shopu Google investuje stamiliony dolarů do čínského e-shopu

Americký internetový gigant Google investuje 550 milionů…

České firmy zoufale shání ajťáky. Na trhu jich chybí až dvacet tisíc České firmy zoufale shání ajťáky. Na trhu jich chybí až dvacet tisíc

Tuzemské firmy zoufale shánějí pracovníky ve všech…

Čerpání dotací z norských fondů je moc složité, tvrdí kontrolní úřad Čerpání dotací z norských fondů je moc složité, tvrdí kontrolní úřad

Za zbytečně složitý a administrativně náročný považuje…

Řidič dodávky najel v Nizozemsku do lidí. Jednu osobu zabil, další zranil Řidič dodávky najel v Nizozemsku do lidí. Jednu osobu zabil, další zranil

Dodávka srazila v pondělí ráno na jihu Nizozemska čtyři…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8: první pařížské dojmy+cena







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Audi R8 skončí. S nástupcem desetiválcového superauta se nepočítá Audi R8 skončí. S nástupcem desetiválcového superauta se nepočítá

S přímým nástupcem dnešního Audi R8 se nepočítá. Mohou za…

Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5… Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5…

Když na pit lane stojí několik zaparkovaných R8, ještě…

 



 
Prohlédněte si populární obytný Volkswagen California ve všech jeho podobách!

Prohlédněte si populární obytný Volkswagen California ve všech jeho podobách!

Dnes 08:00

Volkswagen California, který je nejúspěšnějším kempovacím vozem své třídy, v letošním roce oslavuje 30 let od představení. Podívejte se na všechny jeho generace ve velké galerii.




Blesk.cz

Mladý pár instagramových cestovatelů: „Za vším tím pozlátkem je tvrdá dřina!“

Mladý pár instagramových cestovatelů: „Za vším tím…

Jake (26) a Marie (28) se rozhodli investovat všechnen svůj čas a peníze sobě a své vášni k cestování. Krásné…

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se, jak jí to slušelo!

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se,…

V sobotu vdal jednu ze svých tří dcer herec Vladimír Kratina (66)! Dceru Dominiku (25) odvedl k oltáři na…

 

iSport.cz

Brazílie - Švýcarsko 1:1. Na parádu Coutinha odpověděl Zuber

Brazílie - Švýcarsko 1:1. Na parádu Coutinha odpověděl Zuber

Fotbalisté Brazílie ve svém úvodním vystoupení na mistrovství světa v Rusku jen remizovali se Švýcarskem 1:1.…

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi nohy, popsal svědek

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi…

Sedí tam jako v divadle. Jen ta opona chybí. Montované tribuny vedle stadionu v Jekatěrinburgu, kde včera kopali…

 

Reflex.cz

Einsteinovy deníky odhalily šokující rasismus. Číňany popsal jako stádní, odporný a tupý národ

Einsteinovy deníky odhalily šokující rasismus.…

Nakladatelství Princetonské univerzity poprvé publikovalo deníky Alberta Einsteina, které si slavný vědec a…

Jeden mrtvý, tři zranění. Řidič v Nizozemsku najel s autobusem do lidí, z místa činu ujel

Jeden mrtvý, tři zranění. Řidič v Nizozemsku najel s…

Dodávka srazila dnes ráno na jihu Nizozemska čtyři lidi. Jeden člověk přišel o život, tři další utrpěli zranění,…