Audi R8 V10: Nejrychlejší sériové Audi stojí 3,9 milionu Kč
U Audi R8 doplnil dosavadní osmiválec 4,2 FSI o výkonu 309 kW nový desetiválec 5,2 FSI, původem z Lamborghini Gallardo LP560-4. Motor o objemu 5204 cm3 je naladěn na menší hodnotu výkonu – 386 kW při 8000 min-1, místo 412 kW v Lamborghini. Točivý moment vrcholí 530 Nm při 6500 min-1.
Motor je vybaven přímým vstřikováním FSI, které vstřikuje palivo do spalovacích prostorů pod tlakem až 120 bar. Díky tomu dokáže motor pracovat s kompresním poměrem 12,5:1, což zaručuje vysokou účinnost a tedy vysoký výkon při nízké spotřebě paliva. Omezovač otáček zasahuje při 8700 min-1.
Na výběr je šestistupňová manuální převodovka nebo sekvenční R tronic, která pro přeřazení potřebuje jen 0,1 s. V obou případech jsou poháněna všechna kola systémem quattro. Pro maximální akceleraci je R8 vybavena systémem Launch Control, který elektronicky reguluje prokluz kol. Nový motor dodává R8 vynikající jízdní výkony. Maximální rychlost je 316 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá jen 3,9 s, 200 km/h dosáhne za 8,1 s.
Díky relativně malé hmotnosti motoru (258 kg) je R8 5,2 V10 jen o 31 kg těžší než R8 4,2 V8. Verze s manuální převodovkou tak váží 1620 kg. Vzhledem k umístění motoru uprostřed před zadní nápravou je rozložení hmotnosti téměř ideální 44:56. Podvozek je naladěn, aby měl neutrální charakter. Zajímavostí je 90litrová nádrž na palivo místo 75litrové. Větší nádrž je ale možné bez příplatku objednat také pro 4,2 FSI.
Základní výbava s motorem V8 obsahuje šest airbagů, elektronickou uzávěru diferenciálu, stabilizační systém, 18palcová kola, manuálně nastavitelná sportovní sedadla s čalouněním kůže/Alcantara, xenonové světlomety Plus a audiosystém Bose se 7 reproduktory. Desetiválec má navíc elektrické nastavování sedadel, audio značky Bang & Olufsen, navigační systém, čalounění kůží Nappa, adaptivní tlumiče Audi magnetic ride, přední světlomety složené výhradně ze světelných diod a 19palcová kola.
Za příplatek je možné mít keramické brzdy, které jsou účinnější, nevadnou a mají životnost 300 tisíc km. Jejich cena je 269 tisíc Kč. Boční panel z karbonu vyjde na 56 tisíc Kč, karbonový paket Audi exclusiv stojí 247 tisíc Kč.
Audi R8 - ceny na českém trhu | ||
Motor | 4,2 FSI | 5,2 FSI |
Zdvihový objem [cm3] | 4163 | 5204 |
Válce/ventily | 8/4 | 10/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 309/7800 | 386/8000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 430/4500-6000 | 530/6500 |
Max. rychlost [km/h] | 301 | 316 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,6 | 3,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 13,9 | 14,7 |
Cena [Kč] | 2.932.900,- | 3.896.600,- |
Cena R tronic [Kč] | 3.139.200,- | 4.102.900,- |