Audi R8 V10: Nejrychlejší sériové Audi stojí 3,9 milionu Kč

Audi R8 V10: Nejrychlejší sériové Audi stojí 3,9 milionu Kč

 

Nový desetiválcový motor v Audi R8 stojí 3,897 milionu Kč. Tato verze je tak téměř o milion korun dražší než základní model, za tento příplatek nabídne bohatší výbavu a výrazně lepší jízdní výkony.

U Audi R8 doplnil dosavadní osmiválec 4,2 FSI o výkonu 309 kW nový desetiválec 5,2 FSI, původem z Lamborghini Gallardo LP560-4. Motor o objemu 5204 cm3 je naladěn na menší hodnotu výkonu – 386 kW při 8000 min-1, místo 412 kW v Lamborghini. Točivý moment vrcholí 530 Nm při 6500 min-1.

Motor je vybaven přímým vstřikováním FSI, které vstřikuje palivo do spalovacích prostorů pod tlakem až 120 bar. Díky tomu dokáže motor pracovat s kompresním poměrem 12,5:1, což zaručuje vysokou účinnost a tedy vysoký výkon při nízké spotřebě paliva. Omezovač otáček zasahuje při 8700 min-1.

Na výběr je šestistupňová manuální převodovka nebo sekvenční R tronic, která pro přeřazení potřebuje jen 0,1 s. V obou případech jsou poháněna všechna kola systémem quattro. Pro maximální akceleraci je R8 vybavena systémem Launch Control, který elektronicky reguluje prokluz kol. Nový motor dodává R8 vynikající jízdní výkony. Maximální rychlost je 316 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá jen 3,9 s, 200 km/h dosáhne za 8,1 s.

Díky relativně malé hmotnosti motoru (258 kg) je R8 5,2 V10 jen o 31 kg těžší než R8 4,2 V8. Verze s manuální převodovkou tak váží 1620 kg. Vzhledem k umístění motoru uprostřed před zadní nápravou je rozložení hmotnosti téměř ideální 44:56. Podvozek je naladěn, aby měl neutrální charakter. Zajímavostí je 90litrová nádrž na palivo místo 75litrové. Větší nádrž je ale možné bez příplatku objednat také pro 4,2 FSI.

Základní výbava s motorem V8 obsahuje šest airbagů, elektronickou uzávěru diferenciálu, stabilizační systém, 18palcová kola, manuálně nastavitelná sportovní sedadla s čalouněním kůže/Alcantara, xenonové světlomety Plus a audiosystém Bose se 7 reproduktory. Desetiválec má navíc elektrické nastavování sedadel, audio značky Bang & Olufsen, navigační systém, čalounění kůží Nappa, adaptivní tlumiče Audi magnetic ride, přední světlomety složené výhradně ze světelných diod a 19palcová kola.

Za příplatek je možné mít keramické brzdy, které jsou účinnější, nevadnou a mají životnost 300 tisíc km. Jejich cena je 269 tisíc Kč. Boční panel z karbonu vyjde na 56 tisíc Kč, karbonový paket Audi exclusiv stojí 247 tisíc Kč.

Audi R8 - ceny na českém trhu
Motor4,2 FSI5,2 FSI
Zdvihový objem [cm3]41635204
Válce/ventily8/410/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]309/7800386/8000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]430/4500-6000530/6500
Max. rychlost [km/h]301316
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,63,9
Komb. spotřeba [l/100 km]13,914,7
Cena [Kč]2.932.900,-3.896.600,-
Cena R tronic [Kč]3.139.200,-4.102.900,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 V10: Nejrychlejší sériové Audi…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Zapomenuté koncepty: Audi Quattro Spyder (1991) - Hliník přichází Zapomenuté koncepty: Audi Quattro Spyder (1991) - Hliník přichází

Předobraz Audi R8 vznikl již před více než čtvrtstoletím.…

Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…