Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 V10: Nejrychlejší sériové Audi stojí 3,9 milionu Kč

Diskuze (124)
Nový desetiválcový motor v Audi R8 stojí 3,897 milionu Kč. Tato verze je tak téměř o milion korun dražší než základní model, za tento příplatek nabídne bohatší výbavu a výrazně lepší jízdní výkony.

U Audi R8 doplnil dosavadní osmiválec 4,2 FSI o výkonu 309 kW nový desetiválec 5,2 FSI, původem z Lamborghini Gallardo LP560-4. Motor o objemu 5204 cm3 je naladěn na menší hodnotu výkonu – 386 kW při 8000 min-1, místo 412 kW v Lamborghini. Točivý moment vrcholí 530 Nm při 6500 min-1.

Motor je vybaven přímým vstřikováním FSI, které vstřikuje palivo do spalovacích prostorů pod tlakem až 120 bar. Díky tomu dokáže motor pracovat s kompresním poměrem 12,5:1, což zaručuje vysokou účinnost a tedy vysoký výkon při nízké spotřebě paliva. Omezovač otáček zasahuje při 8700 min-1.

Na výběr je šestistupňová manuální převodovka nebo sekvenční R tronic, která pro přeřazení potřebuje jen 0,1 s. V obou případech jsou poháněna všechna kola systémem quattro. Pro maximální akceleraci je R8 vybavena systémem Launch Control, který elektronicky reguluje prokluz kol. Nový motor dodává R8 vynikající jízdní výkony. Maximální rychlost je 316 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá jen 3,9 s, 200 km/h dosáhne za 8,1 s.

Díky relativně malé hmotnosti motoru (258 kg) je R8 5,2 V10 jen o 31 kg těžší než R8 4,2 V8. Verze s manuální převodovkou tak váží 1620 kg. Vzhledem k umístění motoru uprostřed před zadní nápravou je rozložení hmotnosti téměř ideální 44:56. Podvozek je naladěn, aby měl neutrální charakter. Zajímavostí je 90litrová nádrž na palivo místo 75litrové. Větší nádrž je ale možné bez příplatku objednat také pro 4,2 FSI.

Základní výbava s motorem V8 obsahuje šest airbagů, elektronickou uzávěru diferenciálu, stabilizační systém, 18palcová kola, manuálně nastavitelná sportovní sedadla s čalouněním kůže/Alcantara, xenonové světlomety Plus a audiosystém Bose se 7 reproduktory. Desetiválec má navíc elektrické nastavování sedadel, audio značky Bang & Olufsen, navigační systém, čalounění kůží Nappa, adaptivní tlumiče Audi magnetic ride, přední světlomety složené výhradně ze světelných diod a 19palcová kola.

Za příplatek je možné mít keramické brzdy, které jsou účinnější, nevadnou a mají životnost 300 tisíc km. Jejich cena je 269 tisíc Kč. Boční panel z karbonu vyjde na 56 tisíc Kč, karbonový paket Audi exclusiv stojí 247 tisíc Kč.

Audi R8 - ceny na českém trhu
Motor4,2 FSI5,2 FSI
Zdvihový objem [cm3]41635204
Válce/ventily8/410/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]309/7800386/8000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]430/4500-6000530/6500
Max. rychlost [km/h]301316
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,63,9
Komb. spotřeba [l/100 km]13,914,7
Cena [Kč]2.932.900,-3.896.600,-
Cena R tronic [Kč]3.139.200,-4.102.900,-

Diskuze (124)
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2009 15:04
Re: Tohle auto je prachsprostá zlodějina-FUJ
NEřekla bych to až TAKhle (ostře), ale na tom co *pepa* říká "něco bude" ;-\
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2009 11:19
Re: Milý figurko!
Pořadí mne osobně sice maličko "překvapilo", ale jak jsem v následujících příspěvcích napsala - mám vpodstatě STEJNÝ názor jako vy - já "mohu" všechna 3 tyto auta :yes: :-)
PS: S malý "dodatkem", že "podobně" to vidím i v NIŽŠíCH kategoriích vozů (což jsem zde shodou okolností zrovna předevčírem (?) v souvislosti s C5 2.7 HDi psala)!
Testy jsou hodnocením MAXimálních "naměřených hodnot" a ty většinou NEjsou až TAK důležité (snad "většina" lidí se NIKDY k limitům/maximům vozů NIKDY NEdostane - jako PODSTATNĚ důležitější vidím to, jak se vůz/motor .. chová během "ostatních" 99,99% času - což bývalo kdysi asi NEJlépe rozepsáno v britském magazínu Evo).
Snad s výjímkou BRZD jsou ostatní údaje trochu "orientační" (to mi připomnělo "hádku" dvou fandů o maximální rychlosti 2 vozů - jeden snad 305, druhý 310 km/h = ten je "lepší" ... což je TO ONO, na co upozorňuji, MNOHEM DŮLEŽITĚJŠí je to všechno "podtím", neb to /teoretické/ maximum stejně víceméně NIKDY NEvyužijeme - a to i u NIŽŠíCH "maxim". A i když se mnou jistě mnozí NEbudou souhlasit, za podobný NEsmysl považuji hodnotu 0-100 km/h ... tedy jako "orientační" jistě ANO, ale jen nepatrně jiné zpřevodování hodnotu hravě posune (na úkor třeba daleko DŮLEŽITĚJŠí elasticity) - ale tak či onak, troufnu si říci že TOTÁLNí VĚTŠINA z nás NIKDY NEvyužívá své auto (ze "všech stran hodnocení/měření") NADORAZ/naMAXimum - toť MŮJ názor/pohled na věc ;-)
PS: A z těch 3 bych asi OBTÍŽNĚ vybírala - přiznávám že NEmám "jednoznačného" FAVORITa (asi bych se nakonec NErozhodla dle "číslíček", dle VZHLEDu, ale se všemi se projela a na základě toho ..
Pěkný den (s nějakým z těch 3 :-)
11. 6. 2009 09:00
Re: Milý white label(e) ...
Test jsem nečetl. S tím pořadím nemám problém. Přijde mi, ale v této kategorii méně "důležitý", než řekněmě v "běžné spotřební kategorii". Samozřejmě se rád dočtu, že profesionální novinář(i) zajel čas o X sekund rozdílný a chování je na limitu takové a makové, ale pro jakéhokoliv potencionálního kupce je stejně nejdůležitější osobní pocit a dojem z auta. Stejně 90% řidičů těchto vozů není schopno a ani nevyužívá plný potenciál těchto aut, který je právě symbolizován "jen pouhými" časy a hláškami o chování na limitu.
Avatar - white label
10. 6. 2009 15:56
Re: Audi audissimo na deseti hrncích
Nehraj tu na nás abstinenta...dyť si tam denně... >:-[]
Avatar - white label
10. 6. 2009 15:51
Re: Audi audissimo na deseti hrncích
Tým jointem myslíš nejaké ty orále...?
No jak se tak dívám, tu už měl taky asi každý..., a nejen tady... ;-\ >:D

P.S. A nevíš o něčem méně jetém...nemusí to být zrovna Kačka...spíš jen tak něco rychlého za k(K)ačku... :*)
>:-[]