Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 3 půjde po A45 AMG: Bude mít 367 k

Michal Fokt
Diskuze (90)
S foukaným pětiválcem, naladěným na 270 kW a pohonem všech kol, hodlá chystané Audi RS 3 zatopit "áčku" od AMG.

Už je to rok a půl, co jsme naposledy informovali o chystaném Audi RS 3, tak se pojďme podívat na nejčerstvější informace, týkající se ingolstadtského hot-hatche. Nejprve mám špatnou zprávu - oproti původním informacím bude mít RS 3 přibližně rok zpoždění, i ti nejrychlejší zákazníci jej dostanou až v létě příštího roku, což znamená, že výstavní premiéra proběhne až v březnu 2015 v Ženevě.

Audi RS 3 by mělo existovat výhradně v pětidveřové karosářské verzi Sportback a opět dostane turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI, naladěný na 270 kW, tedy poněkud "nekulatých" 367 koní. Jedinou možnou volbou převodovky bude dvouspojkový s tronic a poháněna budou prostřednictvím haldexového quattra všechna čtyři kola.

Další technické informace zatím nejsou k dispozici, ale v nabídce se údajně objeví i výkonnostní paket, jenž mimo jiné zajistí posunutí maximální rychlosti z 250 (patrně) na 280 km/h. Cílem Audi je pokořit nejbližší konkurenci v podobě hodně ostrého Mercedesu A 45 AMG a pochopitelně též "vymazat" BMW M135i.

Michal Fokt
Diskuze (90)
7. 4. 2014 18:43
Re: Konečně
Těžko říct, když tam člověk nebyl. Na vině může být přehnaná reakce. Což ESP nemusí rozchodit.
7. 4. 2014 17:45
Re: Konečně
Standardni x35i konci na 360-370 konich, vice blok dlouhodobe nevydrzi. A co se tyka jizdnich vlastnosti, je A45 i na mene lepivych gumach ve vetsine zatacek na NS rychlejsi a lepe si vede i pri slalomu a vyhybacim manevru.
7. 4. 2014 17:39
Re: Konečně
Horst s Trophy zajel 1:16,4, s A45 1:14,9.
Avatar - white label
7. 4. 2014 15:27
Re: Konečně
Souhlas, třeba teď z jara jsem se kousek (více méně neplánovaně) svezl "dveřmi napřed" (mezi Klatovy a Plzní) s A6(C6) Allroadem!, a to i přes zapnuté ESP. Pro většinu zdejších diskusních teoretiků (tím samozřejmě nemyslím Dinara) něco naprosto nemožného, zvlášť s tou "nedostižně nedotáčivou" A6kou (i s quattrem). Velkou zásluhu na tom pochopitelně mělo relativně úzké zimní obutí a už vyšší jarní teplota. Bylo to v přehledném esíčku, přes které byla vidět i následující prázdná rovinka.
I s "hothečů" mám zkušenost(i), že ESP zasahuje znatelně dříve/účinněji proti nedotáčivému smyku, než proti přetáčivému.
Avatar - Dinar
7. 4. 2014 14:52
Re: Konečně
Určitě může být situace, kdy to nepobere ani ESP, ale to je opravdu výjimka. V TG hustě pršelo a zkoušeli maximální akcelerace, někde kolem dvou kil Clarkson během komentáře zjistil, že už auto neřídí a je vezen, bokem, čelem vzad a následně po trávě. Klasika, na vypnuté ESP si vsadím, bylo to hrozně hladké a na jednu stranu, žádný pokus esp o zásah.