Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 3 Sportback: Hot-hatch se čtyřmi kruhy v modré Sepang

Aleš Dragoun
Diskuze (46)

Audi uvolnilo první informace o ostrém hatchbacku RS 3 v první polovině prosince 2014. Teď nám nabízí další várku firemních fotek v modré barvě, na původních byl rudý.

Série firemních snímků je kromě těch interiérových efektně zimní, pochází z firemního Winter Driving Experience. Audi říká modrému odstínu Sepang podle závodního okruhu v Malajsii, na kterém se jezdí formule 1. Ostatně i pro v titulku červenou vybrala název Catalunya, což je trať pro změnu nedaleko Barcelony. Šedobílé auto v továrních barvách s logy RS 3 a nápisy Audi Sport zase pilotuje Švéd Mattias Ekström, bývalý dvojnásobný šampion DTM a současný jezdec MS rallyekrosu s ostrou A1 RX. Má na něm koneckonců jmenovku...

Ingolstadt naštěstí u nejvýkonnějšího Sportbacku nižší střední třídy odolal modernímu trendu downsizingu. V útrobách tak hřmí i nadále benzinový pětiválec s turbem o objemu 2,5 l, který dává 270 kW výkonu a 465 N.m točivého momentu. RS 3 je čtyřkolkou s permanentním pohonem quattro, newtonmetry na obě nápravy posílá sedmistupňový dvouspojkový S tronic. Na zadek minimálně půlku, maximálně celou porci, v režimu Dynamic ještě navíc rychleji. Podvozek klesl blíže k asfaltu oproti sérii o 25 mm a komfort mohou přece jen trochu vylepšit adaptivní tlumiče. Rozchod kol byl rozšířen na 1559, respektive 1514 mm. Posilovač řízení má progresivní účinek.

Tento „hardware“ pětidveřové RS 3 plně dostačuje ke sprintu z klidu na stovku během 4,3 s a elektronika zasáhne při obligátní dvěstěpadesátce na tachometru. Komu by to nestačilo, může si nechat omezovač za eura navíc posunout až na 280 km/h. Mezigeneračně auto zhublo půl metráku, ale pořád váží 1520 kg. Je to hodně? Vlastně ani ne, protože elektronická stabilizace se dá úplně vypnout... Spotřeba benzinu asi není důležitá, ale Audi uvádí normovaných minimálně 8,1 l/100 km. Tak možná s hodně lehkou nohou na plynu, na kterou tenhle hot-hatch ovšem není stavěný. Sílu motoru krotí standardní ocelové kotouče, vpředu s průměrem 370, vzadu 310 mm. Je možné připlatit si za sadu karbonových, výhradně větší velikosti.

Z obou pořádně velkých koncovek výfuku decentně ospoilerované audinky se přece musí linout ten správný zvuk. Vzadu v difuzoru vypadají výhrůžně, možnosti vozu dávají decentně najevo i přední nárazník s lízátkem a svalnatější prahy. Modrá RS 3 ale není vybavena chromovanými střešními nosiči jako starší rudý kousek. V interiéru se kromě karbonových doplňků a sportovních anatomických předních skořepinových sedaček vystavuje na odiv ve spodní části zploštělý volant a pod ním nové, pro tuto verzi specifické přístroje.

Sportback RS 3 přišel skoro tři roky po premiéře třetí A3 typu 8V v Ženevě 2012 a začne se nabízet v březnu. Německých 56.600 eur (v přepočtu 1,57 milionu korun) berme jako neoficiálních, ještě před Vánoci Audi tahle částka unikla na web. První zákazníci se svých nových aut dočkají nejdříve v létě.

Aleš Dragoun
Diskuze (46)
Avatar - Hotwire
27. 1. 2015 13:37
Re: Krivky výkonu/momentu
"konecne" konkurencia od audi? Ktore prislo uz v niekolkej generacii? Skor by som to povedal naopak, konecne sa zobudil aj mercedes a zacal ponukat HH v nizsej strednej, po dlhych rokoch nicoho. ;-)
27. 1. 2015 08:20
Re: Cena
...hlavně že hvězda je prostě nejlepčí! >:D
27. 1. 2015 07:32
Re: Cena
Zatímco RS3 R5T se montuje na stejné lince jako Mii 1,0, tos tím myslel, ty prémiový hvězdný komediante? >:D

I kdyby R4T v Mercedesu s koncepcí "všechno vpředu" vyráběl svatý Petr, tak ze všech prémiových hot-HB dává právě MB A45 AMG nejmenší smysl. Nemá ani historii, tradici (BMW - 130i / 135i, Audi S3 / RS3 všech generací), ani charakter (Audi R5T, BMW R6T), ani nemůže kontrovat užitnými vlastnostmi, ani líbivým vzhledem. Je to prostě jasná trojka a vedle 300 koňového Golfu za cenu pod mega, nedává smysl už vůbec.
Avatar - white label
26. 1. 2015 18:54
Re: Cena
Tak určitě..., nejen v každém modelu Renault je kousek F1, ale i v každém motoru Renault. :-)

P.S. Ale stejně je to divné, má prý nejlepší R4 na světě a stejně se jim tam do TOP 10 nevešel. ;-)
Avatar - Ham.
26. 1. 2015 18:44
Re: Cena
Tak zase s přihlédnutím k faktu, že MB v nižší střední bouchal dlouhá desetiletí jenom miniMPV (Béčko) a do kategorie HB vstoupil až nedávno s Ačkem, tak je ten pokus na prvotinu celkem zdařilý. Jasně, na nejlepší to chce tak ještě dvě nebo tři generace pilné práce než se vypracují do TOP 10,
[odkaz]
ale vzhledem k německé vytrvalosti a když teď mají špičkové motory od Renaultu by to mohlo nakonec vyjít. ;-)