Audi RS 3 Sportback prošlo faceliftem. Pětiválcová střela nabízí 400 koní!
Zástupce Audi v kompaktní třídě v loňském roce prošel modernizací. Kvůli ní z nabídky nakrátko vypadala vrcholná pětidveřová varianta RS 3 Sportback, kterou zastoupil nově nabídnutý model RS 3 sedan. Nyní se však střela s pěti dveřmi vrací, a to ještě silnější než kdy dříve.
Audi RS 3 Sportback se totiž dočkal stejné techniky jako dříve uvedený sedan, což znamená, že pod jeho kapotou pracuje nejsilnější sériový pětiválec na světě. Vylepšený přeplňovaný agregát 2.5 TFSI nyní dává 294 kW (400 k), což je o 24 kW více než dosud. Točivý moment zase vzrostl o 15 N.m na 480 N.m, přičemž dostupný je v širokém pásmu od 1700 do 5850 otáček. Jedná se tedy o stejné parametry jako v TT RS.
Ve výsledku se tak RS 3 Sportback stává nejvýkonnějším kompaktním hot hatchem na trhu. Tento titul dosud drželo konkurenční Mercedes-AMG A 45, jehož oturbený dvoulitrový čtyřválec je dnes naladěn na 280 kW. Třeba takový Ford Focus RS nabízí „jen“ 257 kW.
Díky silnému motoru v útrobách dokáže RS 3 Sportback vystřelit na stovku za 4,1 sekundy, což je o dvě desetiny rychleji než doposud. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, limit však lze zvýšit na 280 km/h.
Pětiválec využívající kvůli lepší přípravě směsi duální vstřikování do potrubí a spalovacích komor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která jeho sílu ve spolupráci s elektrohydraulickou lamelovou spojkou přenáší na všechna čtyři kola.
Oproti běžné A3 byl podvozek RS 3 snížen o 25 milimetrů, zatímco rozchod obou náprav byl vpředu i vzadu rozšířen o 20 milimetrů, což je hlavní důvod širších blatníků. Schopnosti auta je pak za příplatek možné vylepšit o sportovní adaptivní podvozek nebo karbon-keramické brzdy na přední nápravě.
Spolu s posílením motoru došlo v rámci faceliftu také k přepracování vzhledu. Poznávacím znakem je výrazně agresivnější nárazník nebo přepracované světlomety, které jsou už v základu tvořené diodami. Zádi zase dominuje difusor s dvěma oválnými koncovkami výfuku, které jsou pro modely řady RS charakteristické.
Příplatková digitální kaplička s přístroji má speciální grafiku RS, která znamená centrálně umístěný tachometr doplněný o ukazatele tlaku v pneumatikách nebo přetížení. Na obrazovce multimediálního systému je pak možné zobrazit ukazatel tlaku v turbodmychadle, teplotu oleje nebo naměřený čas na kolo. Standardem jsou sportovní sedadla v nappa kůži, lze si však připlatit za lepší sedačky s integrovanými opěrkami hlavy. Výbavu je dále možné doplnit o pomocníka pro jízdu v kolonách nebo sledování mrtvého úhlu při couvání.
Audi začne přijímat objednávky na modernizované RS 3 Sportback v dubnu s tím, že první automobily se u prodejců objeví až v srpnu. Základní cena je u našich západních sousedů stanovena na 54.600 eur (v přepočtu asi 1.474.000 Kč), díky čemuž je Sportback levnější než sedan. Ten přijde na 55.900 eur (cca 1.509.000 korun).