Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 3 Sportback prošlo faceliftem. Pětiválcová střela nabízí 400 koní!

David Bureš
Diskuze (169)
Výkonová válka v segmentu kompaktních hatchbacků neustává. Mercedes-AMG A 45 nedávno dorazil s výkonem 381 koní, nyní ho překonává Audi RS 3 Sportback s 400 koňmi.

Zástupce Audi v kompaktní třídě v loňském roce prošel modernizací. Kvůli ní z nabídky nakrátko vypadala vrcholná pětidveřová varianta RS 3 Sportback, kterou zastoupil nově nabídnutý model RS 3 sedan. Nyní se však střela s pěti dveřmi vrací, a to ještě silnější než kdy dříve.

Audi RS 3 Sportback se totiž dočkal stejné techniky jako dříve uvedený sedan, což znamená, že pod jeho kapotou pracuje nejsilnější sériový pětiválec na světě. Vylepšený přeplňovaný agregát 2.5 TFSI nyní dává 294 kW (400 k), což je o 24 kW více než dosud. Točivý moment zase vzrostl o 15 N.m na 480 N.m, přičemž dostupný je v širokém pásmu od 1700 do 5850 otáček. Jedná se tedy o stejné parametry jako v TT RS.

Ve výsledku se tak RS 3 Sportback stává nejvýkonnějším kompaktním hot hatchem na trhu. Tento titul dosud drželo konkurenční Mercedes-AMG A 45, jehož oturbený dvoulitrový čtyřválec je dnes naladěn na 280 kW. Třeba takový Ford Focus RS nabízí „jen“ 257 kW.

Díky silnému motoru v útrobách dokáže RS 3 Sportback vystřelit na stovku za 4,1 sekundy, což je o dvě desetiny rychleji než doposud. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, limit však lze zvýšit na 280 km/h.

Pětiválec využívající kvůli lepší přípravě směsi duální vstřikování do potrubí a spalovacích komor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která jeho sílu ve spolupráci s elektrohydraulickou lamelovou spojkou přenáší na všechna čtyři kola.

Oproti běžné A3 byl podvozek RS 3 snížen o 25 milimetrů, zatímco rozchod obou náprav byl vpředu i vzadu rozšířen o 20 milimetrů, což je hlavní důvod širších blatníků. Schopnosti auta je pak za příplatek možné vylepšit o sportovní adaptivní podvozek nebo karbon-keramické brzdy na přední nápravě.

Spolu s posílením motoru došlo v rámci faceliftu také k přepracování vzhledu. Poznávacím znakem je výrazně agresivnější nárazník nebo přepracované světlomety, které jsou už v základu tvořené diodami. Zádi zase dominuje difusor s dvěma oválnými koncovkami výfuku, které jsou pro modely řady RS charakteristické.

Příplatková digitální kaplička s přístroji má speciální grafiku RS, která znamená centrálně umístěný tachometr doplněný o ukazatele tlaku v pneumatikách nebo přetížení. Na obrazovce multimediálního systému je pak možné zobrazit ukazatel tlaku v turbodmychadle, teplotu oleje nebo naměřený čas na kolo. Standardem jsou sportovní sedadla v nappa kůži, lze si však připlatit za lepší sedačky s integrovanými opěrkami hlavy. Výbavu je dále možné doplnit o pomocníka pro jízdu v kolonách nebo sledování mrtvého úhlu při couvání.

Audi začne přijímat objednávky na modernizované RS 3 Sportback v dubnu s tím, že první automobily se u prodejců objeví až v srpnu. Základní cena je u našich západních sousedů stanovena na 54.600 eur (v přepočtu asi 1.474.000 Kč), díky čemuž je Sportback levnější než sedan. Ten přijde na 55.900 eur (cca 1.509.000 korun).

David Bureš
Diskuze (169)
14. 2. 2017 16:54
Re: R5
vytah z clanku na konkurencim server garaz.cz:

Průměrný řidič dokáže u výkonných aut s automatickou převodovkou jezdit rychleji a bezpečněji, pokud se však chcete dostávat k limitům nebo dokonce za limity stroje, s manuálem bude vše přesnější a navíc máte více možností, jak auto ovládat. Kupříkladu pokud chcete driftovat se zadokolkou, můžete použít k jasnému a přesnému driftu techniku spojkového kopu, anebo využít brzdné síly motoru systémem shift lock, tedy vůz dostanete do smyku rychlým podřazením bez meziplynu. Sešlápnutí spojky si pak můžete pomoci i v některých krizových situacích, kde nestačí jen sundat nohu z plynu. S moderním automatem možná můžete být rychlejší na okruhu, byť i to je často sporné, dokonalému ovládnutí auta ale samočinná převodovka nepomůže.
13. 2. 2017 15:31
Re: R5
1) jedina hlaska o buzerantech prisla z tve strany. pripadne mi pripomen konkretni prispevek, kde jsem to pozil ja...

MMX 10.02. 12:31

« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R5

A jak ses v tom citil? Jako slecinka nebo buzerant, protoze tam nebyl spojkovy pedal? "

2) ja ti sice nemuzu rikat, co te ma bavit, ale ty mi tady vyvracis, kdyz rikam, ze absenci manualu prijdu o cast zabavy. Jsi ten kdo mi muze rikat, ze o nic neprichazim? Muzu ja za to, ze si razeni ve sportovnim aute nedokazes uzit?

3) nikdy jsi neodpovedel, jake auto vlastnis, vyhybas se tomu s tim, ze o zkusenosti nejde. takze jake???

4) pocity jsou subjektivni, ale kdyz neco nevyzkousis, mas pravo to vubec soudit? vedel jsi jake budes mit pocity pri sexu, dokud jsi s nim nemel zadnou zkusenost? ale vsadim se, ze zrovna ty uz jsi hlasil rady kamaradum ;)

takze asi tak, a protoze opet neodpovis a pravdepodobne se vratis k efektivita ci rychlost = zabava, nema to moc smysl...

13. 2. 2017 10:18
Re: R5
Packy na volantu umoznuji manualni razeni, coz je smysl manualni prevodovky, ne? Tzn. kdyz nekdo rika, ze mu jde o to, aby mohl sam volit prevody, packy mu to umoznuji.
(Nakonec u mnoha starsich aut byla I klasicka H radici paka umistena vedle volantu a ne na podlaze - zejmena v USA).

Ze packy s automatickou spojkou nejsou z konstrukcni stranky to same jako manualni paka a spojkovy pedal samozrejme vim.
13. 2. 2017 10:09
Re: Tak to je MASAKR!!!!
nekolikrat jsem tu zahlid nazor, ze oni dva jsou pouze jeden, ale takovehle priznani omylem, primo od zdroje, tak to je teda pecka.

kdyz zavzpominam na ty diskuze, kde si 'vzajemne' podkurovali, tak on si tu podkuroval jenom jeden. to je smutny
13. 2. 2017 10:08
Re: R5
"To ze efektivita a rychlost automaticky neznamena zabavu je fakt"

Ja jsem to ale nikdy nerikal. Naopak ty a dalsi tady tvrdite ze nahrazenim manualu automatem clovek o zabavu automaticky prijde a jeste se z nej stane buzerant.
Vetsina fanousku radici paky (vcetne tebe) mne pripomina nabozenske fanatiky schopne vyhlasit svatou valku kazdemu kdo si dovoli zpochybnit jejich bozstvi.

PS: ptam se asi potreti; jak souvisi vedomosti o autech s mymi SUBJEKTIVNIMI POCITY? Pocit je z definice neco co se nezaklada na vedomostech nebo na zkusenostech a tim padem na nej vedomosti a zkusenosti nemaji zadny vliv, fakt nevim co na tom nechapes.