máš zajímavé myšlenkové pochody. Jezdit s RS3 před lidl pro banány za 12,90? Takže tu jenom meleš o starém autě, protože nemáš rád německou, nebo koncernovou produkci a jako argument použiješ nákup banánů v lidlu. Jsi opravdu myslitel roku. >:D
Vím, není to pro tebe designový "klenot", jako současná Delta, nebo Jůlinka, ale srovnávat jízdu v A3 s RS3 může jen zaujatý diletanat, který především nedává to, že na podobnou techniku v této třídě momentálně nemají taliani žádnou odpověď... :*);-)
Určitě to nebude špatné auto, ALE je vidět, že se Audi trochu bojí, aby nevytvořilo levnější alternativu k TT RS, proto pouze SPORTBACK a proto pouze DSG... když daleko logičtější by bylo 3D s manuálem :no:
Ti dveře už má TTRS a RS kombíky mají tradici. Manual nutně k RS, proč? Nemá ho ani RS5 (aní RS6) a když se bez manualu obejde i nový SS od McLarenu a dvojspojku má i Ferrari, tak to už o něčem svědčí... ;-)
Naštěstí je tu ještě TT RS, které manuál má >:-[]
Ještě k té RS5, v posledním autocaru je docela zajímavé srovnání sportovních aut, myslím, že vyhrál Nissan GT-R, ale to není podstatné, i RS5 byla díky quattru a DSG rychlejší než M3 s manuálem, ale když se ptali testovacích jezdců co by chtěli do garáže, většina zvolila "pomalejší" M3 s manuálem, kvůli nejlepšímu pocitu z řízení.....
Technika už je tak daleko, že dvouspojková převodovka řadí téměř ve všech myslitelných situacích rychleji než řidič. Ale řízení auta není přeci jen o absolutní rychlosti (tedy alespoň pro mě). Poslední generace adaptivních tempomatů umí ve spojení s automatem bez zásahu řidiče s autem třeba popojíždět v kolonách - pro mě hrozná představa, soused se těší na nové éčko od M-B kde bude moci jen koukat z okénka, všechno je subjektivní :-)
Ten test v Autocaru jsem četl, ovšem M3 by tam uspěla velmi podobně i s dvojspojkou, rozhodně tam nebyl zmiňován manual, jako něco, díky čemu byla M3 nejzábavnější z testované skupiny, podstatný vliv na to měly jiné věci, jako zadní náhon (i když logicky na úkor trakce), řízení a v neposlední řadě "sportovní" paket o kterém napsali, že by ho měla mít každá M3 sériově... Podívej se třeba na "nejsportovnější" tovární M3 vůbec (homologovanou do běžného provozu), myslím téměř hardcoreovou M3 GTS, která má taky jen dvojspojku, a to je auto dělané především pro zábavu za volantem (a ne za fofr klackem >:-[] ) ...
Tahání za fofr klacek a šlapání na pedál spojky se v Evropě (zejménav té východní) obecně až příliš přeceňuje (zvyk/nostalgie/ekonomické důvody) , ale řízení auta může být klidně i "zábavnější" pokud řadím "sekvenčně" (pod volantem, nebo pákou), nebo jedu v režimu Sport a mám mnohem víc času a klidu soustředit se na spoustu dalších a pro mě zajímavějších věcí (než je rutinní řazení) při rychlé jízdě se silnějším autem třeba na hodně zakroucených okreskách...
O tom, že už se dneska v automobilovém sportu řadí klasicky (spojkový pedál + fofrklacek do H) naprosto minimálně není třeba psát, otázkou tak zůstává, jestli se dnes vůbec dá označit manual obecně za jasně "sportovnější" převodovku, než její dvojspojkové a sekvenční alternativy...
Mimochodem, když vzpomínáš ty anglické novináře, byli to pravě oni, kteří při sestavování ideálního HH použili z Golfu GTI nejen 18" kola (Detroit), ale světe div se - i to DSG! ;-)
...snížím pouze na obdivný pokřik, protože RS3 je pořádný masakr! To auto je dodnes natolik vyvážené, že podle mě nepotřebuje novou generaci. A mít za jeden a čtvrt míče něco, co zrychlí "na sto pod pět", je neskutečný. Tuším, že F355 mělo podobnou hodnotu, tomu se říká pokrok. :yes:
Spíš jen - dal by se tam uložit, bohužel je to zatím jen "prémiová" technika, ale pro mě osobně by bylo něco takového, třeba zrovna v příští generaci GolfuR, téměř neodolatelné... :yes:
Tak výkon je úctyhodný, to bez debat. Jenže ono to v reálu zase tak o výkonu není, ten je dobrej hlavně pro marketing ( třeba specifikace S2000 si vystačí s cca 260k). Chtělo by to hlavně propracovanější pohon 4x4 (pochopil jsem, že se bude jednat o Haldex, tedy pouze o pseudoquatro). Tento systém se například s STi srovnávat nedá. Výsledkem pak může být auto rychlé hlavně v přímce na dálnici, ale na okreskách si člověk moc neužije. Nevidím to na konkurenta STi nebo M EVO, spíš rychlejší Golf R...
ikdyž je STI jinak koncipované auto, tak to srovnání se přece jenom nabízí. A tak je otázka, jestli přece jenom RS nemělo dostat plnohodnotné quattro. Odpověď je jasná, nemělo. RS3 budou kupovat jiní jezdci než STI. Ale přece jenom...
Hlavní je asi příčina a to je ta, že ho dosta nemohlo. Na to by museli udělat úplně nově navržené auto a to tak že úplně celé, protože by nemohli použít platformu z golfu
Ani nemohlo, vždyť to technicky nejde, rozhodně ne za tu cenu. Takové bude to Quattro coupé - velikost TT, technika RS5, takže včetně torsenu a motoru podél (nyní už nad nápravou a ne před nápravou)
Chválím motor. Ten pětiválec je skutečně dobrej..... :yes:
Hodnocení designu si radši nechám pro sebe........
Zbavil bych se přebytečných kil a taky DSG, dal bych tam nějaký manuál..... Automat je dobrá věc jenže v HH je lepší manuál..... :no:
Ještě bych dopnil, že cena je celkem příznivá, na to co zákazník dostane..... Příjde mi vhodnější než u FoFo RS500..... A karoserie je dělaná rodině. Přece jen to není úplně nekompromisní sportovní auto... To bychom měli nižší hmotnost..... :-!
Navazuje na tradici modelů RS, které vždy figurovaly s karoserií kombi ;-) A jen tak mimochodem, ani hardcore F458 nenabízí manuál. Já bych ho do toho taky nechtěl...asi jsem páprda.
Problém je v tom, že s manualem má u nás nějakou větší zkušenost v podstatě každý, kdo má aspoň řidičák, kdežto s dvojspojkou je to v tomto ohledu naprosto jinak, což ovšem většině nebrání dělat v tomto směru jednostranné závěry a házet ty údajné "automaty" do jednoho pytle (čest vyjímkám, jako simson33)...
Zatímco Walter Röhrl si už kdysi na "nesportovnost" dvojspojky (ve svém Audi Sport quattro S1) nestěžoval a srovnávat ji s běžným automatem (s hydrodynamickým měničem) by ho ani nenapadlo, tak někteří místní znalci to vidí úplně jinak, než "amatéři" od tak nesportovních značek jako je Porsche, Ferrari, McLaren...
Taky mě napadá jestli pánové z divize M BMW neudělali podobně fatální chybu (jako inženýři Audi u RS5 a RS3) , když do nejsportovnějšího modelu M3 vůbec (GTS) dali také jen 7st. dvojspojku... :-O8-s;-)
Vzhladom na moje skusenosti - kedze mam tiez dost vykonny voz s dost vela kW a vela NM s manualnou prevodovkou, (aspon podla mna) je dost problem narabat so spojkou tak aby som preradil hladko bez trhnutia - si myslim ze prave kvoli tomu ze u vykonnych aut s velkym krutiacim momentom treba extremne jemne zaobchadzat so spojkou, co je dost problematicke, davaju automobilky prave automaty ktore to zvladaju ovela lepsie ako clovek, ktory sice obcas preradi ukazkovo, ale zdaleka sa mu to nepodari zakazdym, kdezto automat preradi zakazdym rovnako... Nakolko som mal moznost ist viac krat aj v beznych autach s vykonom okolo 100-130k a cca 150NM viem porovnat ze v tych slabych autach je jedno ako sa pusti spojka, ale vo vykonnejsich ked clovek nezaobchadza so spojkou "ako v bavlnke" tak riadne trha...
Ano to je určitě jeden z podstatných aspektů (např. kromě rychlosti) hovořících pro dvojspojku, zvlášť opravdu plynulé přeřazení z prvního na druhý převodový stupeň bývá zpravidla "problém"...
Jenže ve zdejších diskusích je virtuálně většina řidičů, tak dokonalá, že si podobnou nedokonalost vůbec nepřipouští a "automat" (rozuměj dvojspojku) považují jen za jakousi (pro ně zcela nepotřebnou/zbytečnou) "berličku"...
Tady je to samý profík v STI, EVO, GTA a eMku a ti průměrní řidiči v průměrných vozech, které denně potkávám sem vlastně skoro vůbec nechodí... ;-)
A prave kvoli takymto "profikom v STI, EVO, GTA a M-kach" ktori v zivote nesedeli v aute co ma viac ako 200k, nie to este ze by take aj mali, a komentuju takymi mudrostami bez realnych argumentov taketo auta, takmer nikdy ani necitam diskusie, lebo vzhladom na mnozstvo prisevkov v diskusiach a mnozstvo vykonnych aut na cestach je jasne ze vysoko cez 90% ludi co tu prispievaju nemaju o takych autach absolutne sajn a potom pisu take veci ako pisu...
A este by som doplnil ze pomaly nocna mora je podradit z 3 na 2 a z 2 na 1 (opat sa netyka beznych aut s malym vykonom/malo NM) - ked nie je treba zaradit nizsi stupen (cize ked idem zastavit) tak radsej z 3 dam neutral a dobrzdim na 0km/h bez rychlosti ako sa trapit s vysoko citlivou manualnou spojkou pri podradovani na nizkych stupnoch...
...jde o to, z čeho má ten dotyčný řidič lepší pocit..... ne o to, co je lepší.... PDK je super, ale když máš lepší pocit a více tě baví fofr klacek tak se rozhodneš pro co?
Nejde o to co je lepší, to je relativní a do jisté míry dost subjektivní...
Jde mnohem spíš o to, kolik lidí z těch co to tady tak jednoznačně hodnotí, mají třeba s tou PDK skutečně osobní zkušenost..., co třeba ty, jel si někdy s podobným Porsche s PDK i bez něj, abys mohl zodpovědně říct, čemu bys dal nakonec doopravdy přednost? ;-)
Naprostý souhlas. Jinak s PDK jsem jel, záhy jsem přesedlal do verze FK (fofr klacek) a pak znovu do PDK...... a nakonec jsem dal přednost verzi FK .... ;-) nicméně pdk je fakt skvělé. Akurát asi jsem si připadal více závodník s tím eFKáčkem.... :-)
Asi si mě nepochopil. Já netvrdím, že je automat či DSG špatný...... Já mám spojené řidičské zážitky s manuálem... S autem nikdo z nás(předpokládám) nejel.....proto nikdo nemůže trvrdit, že je DSG nebo manuál lepší. Jen z prvních údajů a taky z toho co jsem o HH dosud posbíral, usuzuju, že je statisticky a do tohoto typu aut montovanější manuál.......... Nezahazuju dvojspojku............... ;-):-!
Ale proč je statisticky montovamější manual do HH, než dvojspojka? Copak měl zatím někdo (kromě koncernu VW) do takového vozu k dispozici dvojspojku v této ceně, velikosti a "odolnosti" 350Nm? Myslíš si ,že by ji kokurence už dávno do svých HH také ráda nenabídla, když GGTI ji má (alternativně) už od r. 2004? Viz také poslední věta z mé reakce v 10:04.
Z RS3 se pochopitelně ani nikdo s manuálem nesveze, ale podobné přímé srovnání manulau a dvojspojky nabízí TTRS, S3, GolfR, roccoR, GGTI a další...
Bavime se teď o HH...
Dobře, tak teda jen ty značky, co chtějí prodávat více aut... :*)
Kolik se dnes prodá nových aut u kterých je v nabídce pouze manuální převodovka ve větších a velkých západoevropských městech a kolik třeba v USA a Kanadě? ;-)
Ve větších městech se jich prodá více proto, že jsou pohdlnější do města, stejně tak USA..... ;-) Ale na okruh bych si prostě už jen z principu vybral manuál.... ;-) A myslím, že hodně lidí taky.... ;-) Nemám předsudky k automatu, to ne! Ale na Nordschleife(nebo jak se to přesně píš, NJ mi nikdy nešel) bych si vzal manuál....
Kdo to myslí s okruhy jen trochu vážně, nekupuje si na ně HH homologovaný (především) pro běžný silniční provoz... ;-)
Když budeš chtít prohnat na severní smyčce něco s reg. zn., zkus zmiňovanou M3 GTS, nebo tohle:
[odkaz]
[odkaz]
...a na nějaký manual si určitě ani nevzponeš... >:-[]
Já si beru na okruh Mégane RS R26.R s manuálem, hmotností 1230 kg a výkonem 230 koní. Karbonové doplňky atd..... BMW je sice hezké, ale na pro mě není, McL též pěkný, ale radší 911 GT2 RS... ;-)
Jak si již jistě zjistil, já jsem zaujatý proti němcům vyjma Opel a Porsche a miluju Italy a Francouze... ;-) Proto jsem to ani nečetl, ale tu TTRS si najdu... ;-)
Kdybys napsal vyjma VW a Porsche (místo Opelu) tak s tím nemám větší problém, Opel nepovažuju za německou značku, maximálně tak na půl, podobně jako Ford, i když tam je to zase trochu jinak.
P.S.Ale ten bílý R26.R z odkazu má volant na špatné straně (i když podle Autocaru na správné)... :-O:-)
To je jedno, stejně až na něj budu mít, tak už nebude.
Btw: Vadí to někomu? Maximálně český legislativě, ale co tak tuším, v německu to tak není ne? >:-[] Opel je napůl Německa a na půl Britská. Mimochodem k Němcům, uznávám(jestli si vzpomínáš), že kritika A7 Audi byl přehnaná, ale musel jsem to ventilovat.... :-);-);-)
Tak Audi je prémiová značka, na meinstream je v koncernu VW...
A7 beru jako alternativu k nové (příští) A6, takže vyšší střední, s A5 Sportback! má společný jen design (částečně), velikostí a hlavně prostorově je A7 úplně jinde, než A5...
Samozřejmě, že tu verzi Chasis Cup, pokud by byla R26 nebo 27.R tak tím lépe. A jak píše white label, jezdit s ním jen po hladkém asfaltu, já nemusím na okruh, znám i jiné "pěkné cesty" :-)
Tak někdy si představuju, jaký by asi byl Mégane RS R26.R či R27.R u současné generace. Ale někde jsem četl, že snad bude, ale jako hybrid... :'-(:-(:-O ;-\ :no:8-s
Jinak, bohužel jsem si toto auto nenadělil, ale jakmile budou penízky a řidíčák, tak jedu do Francie, tam mají dva výstavní kusy(sakra teď jsem zjistil, že už jen jeden... ) [odkaz]
Tohle je můj sen! Ještě 205 T16, GTI... ;-)
Jo, ta je parádní, přidal bych ještě střechu na černo (opticky se pěkně sníží) a je vymalováno... :yes::-)
Meg dvojka se mi líbí víc, než současná trojka...
Tak tak, fofr klocek je fofr klocek..... asi jsem taky páprda, ale je to pro mě bezprostřední kontakt s tím stádem, co mi dělá radost..... automat je jako kdybych sedlal koně a místo opratí bych ho kvůli ovládání tahal za uši...... Vivat fofr klocek..... tohle celkem dává smysl.... spotřeba je nějaká zajímavá..... takové auto na každý den ať už do Litlu nebo na blbnutí.....
Žádný strach, pokud jde o design tak se mi GTI jak 5 tak 6 líbí... U Meganu druhé generace naprosto nejsem schopen přijmout design zadní části, pro mě absolutní děs :no:
Pozor, to bych si na adresu MII RS nedovolil ani pomyslet, natož napsat. Pokud se mi nelíbí design třetích dveří tak nezatracuju auto jako celek, zvláště jde-li o absolutní technickou špičku ve třídě :yes:
Pokud jde čistě o design, tak líbí/nelíbí je tak subjektivní kategorie, že se snad ani nemůžeš nad odlišnými názory pozastavit. No dál bych to raději nerozváděl, taky bysme mohli skončit u ženské krásy (viď labeli >:-[] )
Mě se ten zadek naopak docela líbí, je docela originální, i když na úkor velikosti kufru. Co se mi naopak příliš nelíbí, jsou ty plechové trojúhelníky u třídveřové verze (C "sloupek").
Zadek nemůžu naoapak zkousnout u Meg III coupe... , vůbec je to taková "bublina", teď v době kdy se naopak přechází spíš do hrany mi to připadá nějak mimo...