diesel je poslední dobou všude kde by to nečekal naoř.:jaguar.Za pár let bude mít naftu i maybach.No moc se nedivte před asi půl rokem tvrdili že lamborgini bude mít 5.0TDI V10 a porsche cayenne taky.To sme to dopracovali.
nafta má mnohem lepší dynamické vlastnosti ... benzín má jen lepší zrychlení z klidu ... diesel navíc míň žere ... taky sem byl zarytej benzíňák (lepší zvuk a celková image), ale pochopil sem, že pro normálního člověka co si chce občas trochu zařádit, je prostě lepší nafta ...
... je to snadny ... tak treba zrychleni z 80 na 120 ... BMW 530d 5,4/6,7 (4/5 rychlost), 545i 5,8/7,4 ... 530d je rychlejší, ale 545i je cca o 550 tis dražší než 530d ... to jsou fakta ... bohužel jsem nenašel tech data na 535d a M5 ...
Turbodiesel má opravdu lepší dynamický vlastnosti, kámoš má alfu 147 JTD a když měl půjčenou stejnou Alfu ale s dvoulitrem JTS, tak musel zklamaně konstatovat, že ten diesel co má byl lepší a jediné kdy byl benzín lepší bylo když ho točil až k omezovači. Ale takhle většina lidí běžně nejezdí a majitel toho dvoulitra se divil, že se to nechá až takhle hodně vytočit
Nafta je dobrá v kamnech. Tam dobře zatahuje. Je nesmysl cpát naftu do supersporťáků. A jak správně píšeš, pro normální život je vhodná. Vhodnější pro normální život je ovšem benzín. Je přece něco šíleného si koupit auto za cca 600 tisíc a chrochtání trávit jen proto, že nafták žere o litr a půl méně. Tedy pokud tě kámoš nezásobuje kanystrama dobrý nafty od jeho šéfa... co to teda neví P.S. Nemyslím to osobně na tebe.
při stejné dynamice jízdy to není jen 1,5l ... a o tom to je ... buď máš benzín a hlídáš se abys neměl těžkou nohu, nebo máš naftu a jezdíš podle chuti ... taky hodně záleží na tom, kolik ročně najedeš a kolik máš na účtě ... do Ferrari bych taky naftu nechtěl !!!
No jo ale diesel nejde tak hezky do otáček a zvuk?ten nebude tak přitažlivej jak u benzínu.víc jak 4000ot/min. neuděláš a taky ten zvuk.KADLI KADLE KADLI KADLE.No sorry ale to je do nebe volající.
neco Ti povim ... sedel sem v A8 ... parkrat sem si proslap pedal plynu a super zvuk ... pak sem se kouk na otackomer a teprve v tu chvili mi doslo, ze je to 4.0 TDi ... uvnitr auta skoro nepoznas rozdil ... mluvim samosebou o spickovych dieselch
Je AUDI RS4. S osmiválcem a s výkonem 309kW. Tohle je kára. Nemusí mě design brát až u zadní kapsy u kalhot, ale je to prostě auto o něčem... Ta zoufalost doby, cpát do ryze sportovní káry naftu je neakceptovatelná. Ale tak, jako ti u tebe na rohu uplete pekař (voní hezky...) housku do tvarů tvé milé (nikoliv popaměti...), tak prostě AUDI následuje touhy některých řidičů řídit RS v naftě. Prosím vás je tu někdo, kdo by dal přednost před sametem benzinového osmiválce naftě, byť složitě ukryté pod všemožnýma hluk pohlcujícíma kobercema? Tohle téma není a autě. To je právě o těch řidičích... Tak snad se někdo ozve...
Osobně dávám 100% přednost naftě.zatím jsem neseděl v benzínovém autě které by mělo pořádný zátah.I když na druhou stranu je třeba říci že jsem toho s benzíňákama moc nenajezdil.Nejsilnější vozidlo byla Laguna 3.0 V6 a z té jsem byl vyloženě zklamaný. Prostě co nemá alespoň 2litry s turbem nebo alespoň 4litry a osm válců v atmosféře tak asi moc nejede.Na druhou stranu je třeba říci, podle mého skromného názoru do ryze sportovního vozu (za které Audi RS beru) nafta nepatří.I když věřím,že zátah (díky ohromnému krouťáku) bude impozantní a pocitově na tom bude možná lépe než ten benzín.Nafta je prostě alternativa pro toho, kdo se chce pěkně svézt za relativně málo paliva. Co takhle AUDI S4 4,2TDI
Bohužel je to tak. Diesel míň žere, má větší krouťák a třeba to auto i líp jede, ale lidi, vždyť je to diesel. Pro rodinu se určitě hodí, ale jsou auta, do kterých by se dávat neměl. Neumím si představit, že ve sportovním autě vytáčím motor na hranici 4 000 otáček, kde bezpečně vadne, a slyším stejnej zvuk, jako když kolem projede traktor.
Mít sporťák, chtěl bych, aby se ručička otáčkoměru občas pozdravila s číslicí 9, a nebo zavítala ještě dál. A chci přitom slyšet orchestr ...
Jeste by mne zajimala hmotnost toho agregatu... pochybuji ze bude lehci nez benzinova atmosfericka V8 = tezky predek/zhorseni jizdnich vlastnosti. Pokud se chci sportovne svezt, ocekavam ze motor se bude chtit, tocit a tocit! Typicke TDi zabere a prd... zaradit... zase kopanec a zase radit. Ja vim, to razeni ma take sve kouzlo! Ale motory techhle objemu si vetsinou vystaci pro dostatecny zazitek i s automatem ( jo, mam automaty rad ). Benzinova V8 4 - 6 litru zabere nekde ve 3000 stejne jako ve 4... 5... 6... A vsimnete si spotreby techto obrovskych dieselu, jsou skoro tam kde velky, nebo alespon vykonove podobny, benzinak. Tak proc? Aha, protoze je to moderni... dekuji nechci! Do prace se budu sice taky s klidem vozit kOktavkou TDi ( fakt dobre auto ), ale az si budu chtit ve volnem case uzit... nebude se to klepat a delat tr, tr, tr, tr... bude tam benzin! Hezky jsi to napsal GTI, ztraci se tam to co nam fandum ucarovalo... technika!
To je sice dobrej výkřik, ale samozřejmě, že benzín na ten motor má. To ví i u BMW, proto dělaj také auta v benzínu... A pravdu máš v tom, že ta BMW nafta je tam výborná... Je to jedna z variant. Je varianta benzin a varianta nafta - já bych u tanku volil naftu, u BMW benzin.
Nafta je dobrá do traktoru John Deere a vojenskýho Hummeru H1. U dieselů je to jen o tom, jak ten jejich zvuk potlačit (nová pětka od BMW ho potlačuje skvěle). Ale pěkný zvuk z toho dostat nelze.
ty *uz vidim ako bude take namakane sportove auto robit "taktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktak… boze vyrobcovia aut majte rozum co to nepocujete aky to ma zvuk ??
O jakym zvuku se to tu pořád bavíte, vždyť ty Vaše benzíny vyluzujou zvuky jako rozdrážděný vysavače. Co je na tom pěknýho. Najezdil jsem toho dost s obouma, ale vyznavačům benzínu teď doporučuju alespoň zkušební jízdu s BMW 353d, aby alespoň věděli o čem mluví.
Nikdy jsem o tomhle typu neslyšel a ani na stránkách výrobce o něm není ani zmínka. Co v tom je za motor? Podle označení bych hádal pětilitr, ale ten BMW v dieselu nemá, takže by to bylo 4,5d a biturbo?
Omlovám se za překlep, jedná se skutečně o 535d. Je to 3-litr s twin turbem, 200 kW / 560 Nm a tahá slušne od 1.100 - 5.200 otáček. Je to bohužel automat, ale řezení je dlouhé. Ahoj všem.
..výše to dobře napsal (nebo napsala?) KachnaX... Sportovní auto by mělo mít benzín právě z toho důvodu, že se jedná o sport... pokud neberete sport častý řazení u 3-4000 otáček... Sportovní auto se má točit... má mít zátah i na krátký stupně ale min po 6000 otáček.. a ne že uvadne při 3500ot... Jasné je, že nafta je móda... Naproti tomu si myslím.... že motor 2.8 V6 Turbo - 250Hp.. a 350 Nm... jsou dostatečný čísla na to, abych si sportovně zajezdil s tímto autem... (nebo stejný hodnoty z 2.3) Vesměs proti naftě nic nemám,,, člověk se taky krásně sveze ale sportovní auto je sportovní auto.... Jsem zvědav kdy do WRC nebo F1 dají naftu, když to má lepší hodnoty.... Ne ne... RS4 dělá s benzínem neskutečný věci... a čísla -o 0.5 vteřiny rychlejší zrychlení.... to není taková hodnota, která by stála za řeč... za 0.5vteřiny ani snad neřekneš "prosim" do telefonu....
Nafta neni moda. Diesel ma jednoduse vetsi ucinnost a jak ubyvaji na svete zasoby ropy, tak se prechazi - a tento trend se jeste urychli - od benzinovych k naftovym motorum. Proto se do dalsiho vyvoje benzinovych motoru uz neinvestuje zdaleka tolik, jako jeste pred 10-ti lety. Benzinova technologie se prezila a je na ustupu. A pokud nekdo chce rychlejsi svezeni - resp. auto, ktere rychlejsi svezeni teoreticky podporuje, byt jej nepodporuji platne predpisy - je jen logicke, ze bude osazeno take dieselem. A pokud se vam nelibi zvuk ? Jak proste, mily Watsone - maly procesor, pripojeny k reprakum v aute ti nasimuluje zvuk, jaky budes chtit - a budes si moci prepinat mezi zvukovou kulisou benzinoveho Ferrari a slusneho dieselu. Ja osobne davam prednost prijemnemu a kultivovanemu zvuku dieselu pred zvukem vytaceneho benzinu, ktery ve mne evokuje spise zubni vrtacku.
Reaguji na tuto diskuzi - myslím, že do sportovních aut nafta nepatří jako většina zde, ale pomalu a jistě nafta dohání benzín - výkony dnešních turbodieselů rostou jako houby po dešti - např. nové 320d - 120 kw. Viděl jsem již několik firem, které Vám z nich udělají 147 kW. 200 koní z dvoulitrové nafty. Před pár lety utopie, dnes realita. Příští roky budeme svědky toho, jak nafta "předběhne" benzín. Je to způsobeno i tím, že automobilky své benzínové motory jaksi opomíjejí vylepšovat, hlavním trhákem je vždy nový supervýkonný turbodiesel. Snad jen BMW nezapomíná na benzín - viz. jejich nové hořčíkové šestiválce...