Z Bavorska přichází další parádní sportovní kupé. Má špičkový atmosférický osmiválec, vypiplaný podvozek, a když na to přijde, i pěkně přetáčivé choutky. Že to není v Mnichově nic tak neobyčejného? Někdo tady mluvil o Mnichově?
Samá chvála :-) Za vše může nový mezinápravový diferenciál, který dokáže rozdělit točivý moment až na 70:30 % nebo 15:85 % ve prospěch přední/zadní nápravy. [odkaz] :yes:
Tak toto je skutocný súboj titanov: RS5 drzo hádze rukavicu M3 kupé a dokonca si dovolí postavit sa vedla odlahcenej a potentnejsej M3 GTS! Potenciál na to papierovo má, ved jeho atmosférických 450 koní vyznáva mníchovskú vysokootáckovú filozofiu (teda este "stará" bavorská skola, ktorú paradoxne momentálne rozvíja viac, nez BMW) a ako z clánku vyplýva, prax nie je o nic horsia. Stvorkolka naladená do "pretácava", nízke tazisko, zladenie motora a prevodovky a spomínaný velkoobjemový atmosférický motor, tociaci vyse 8000 otácok... Je skvelé, ze sa stále robia takéto autá. :-)
Taky se mi zdá, že BMW se pomalu orientuje spíše na mastodonty a SUV. Nyní má X1,3,5,6 pak GT5 a mělo by připravovat GT3.
Audi má Q5,7 a Allroad ale pak již samé normální + jeden supersport R8
Nejde jen o mastodonty. Když si vezmeš ty "normální" modely, tak téměř ke každému mají ostrou verzi, což se u BMW bohužel říci nedá. Nutno ale také podotknout, že top motorizace jednotlivých modelů BMW, byť ne jako M verze jsou velmi, velmi povedené. Viz. třeba coupe 1, tam si třeba troufnu tvrdit, že je na úrovni verzí S od Audi (naladění, chování atd...)
Neporovnávaj odlahcenú polozávodnú verziu M3 GTS, ale "normálnu" emtrojku. GTS má okresanú výbavu a vyhádzané zbytocnosti za úcelom podstatného odlahcenia: polykarbonátové sklá, nemá zadné sedacky, namiesto nich má ochrannú vzperu. Skrátka s civilnou a plnohodnotnou RS4 treba porovnávat rovnako ideovo zameranú M3.
Je to dań za quattro, ale i tak, srovnávat hmotnost se dá pouze s běžnou M3. Na druhou stranu jsou výkonové parametry RS5 obdivuhodné právě i přes logicky vyšší hmotnost...
Pozrel som na tú hmotnost: klasická M3 má 1655 kg, co je rozdiel len 70 kg oproti RS4. S uvedomením si, ze je to stvorkolka, ktorá samotná pridá mozno metrák, je teda RS4 aj v kategórii hmotnost plne porovnatelná.
[odkaz] :yes:
?? Mluvím o modelech v nabídce. Co postaviš z portfolia BMW proti TT RS, S3, S4/RS4, S5/RS5, S6/RS6, R8 (ve 3 verzích + spider) ? Máš M3, M5, M6, Z4 a jak jsem již psal jinde vrcholnou 1 coupe. Ano, výborná auta, ale už to není co dřív a také z velké části právě díky té hmotnosti, kterou zmiňuješ. 3 a půl modelu proti 10, i když by se dalo napsat 5x2. Přes různé modely výběr výkonů v rozsahu od cca. 250HP do (přes) 600HP včetně supersportu. Dle mne na to BMW dnes prostě nemá odpověď.
Jasně, to je ještě podstatně méně, než poloviční rozdíl...
Přitom fakt, že o 195 kg lehčí M3 GTS má při stejném výkonu hodnotu 0-100 km/h "jen" o 0,2 s lepší, ale kombinovanou spotřebu naopak o 1,9 litru horší, rozhodně celkově nehovoří v neprospěch RS5.
Máš pravdu, ale přesto je srovnávací tabulka s M3 GTS malinko "mimo", nebo tam aspoň měla být i standartní M3, která je logicky přímým konkurentem na trhu, vždyť M3 GTS stojí téměř dvakrát tolik co RS5ka. ;-)
Ano, tiez mi to napadlo. Predsalen odlahcená GTS je trosku dalej, jednak svojou filozofiou jednostrannejsie zameraného auta, ako i cenou; ale dali ju do tabulky zrejme s ohladom na identický výkon.
To chápu, ale pro zákazníka v dané cenové kategorii by bylo podobné tabulkové srovnání (i) s běžnou verzí určitě zajímavější..., na rozdíl třeba od marketingu BMW... :-)
Áno, máš pravdu. GT-R nie je priestorovo plnohodnotné kupé, tak ako m3 a RS5, má viacero prvkov superšportu. Porovnať sa ale dá z hľadiska ceny a výkonu. Já osobne by som uprednostnil práve GT-R. :-)
Postupem času začínám mít obavu, že to Nissan s cenou GT-R podcenil a to tak, že ho cenově podcenil. Ta mystičnost a aura vyjímečnosti se pomalu rozpouští díky počtu GT-R, které už teď lze na silnicích potkat a jsem si téměř jist, že jejich počet bude ještě stoupat. Na jednu stranu to auto obdivuji a smekám před tím co dokáže. Na druhou stranu už "vše kolem GT-R začíná být trochu otravné". Řekl bych příliš lidový supersport. ;-\
Viz poslední věta článku:
"Pokud vás zajímá, jak se tohle noblesně vyhlížející kupé chová na limitu v bezpečí závodní trati, přečtěte si původní článek na AUTOFUN: Za volantem: Audi RS5." :-O:*);-)
Ty "meziplyny" si tam DSG dává "automaticky" (s "chirurgickou" přesností) při podřazení...
DSG se musí pořádně "zažít" na vlastní kůži, v kombinaci se silnějšími a silnými benzíny je až lehce návykové a třeba v klikatějších pasážích okresek si člověk doslova víc "zařídí", a to ať už jede v režimu sport, nebo manuálním režimu... :yes:
Automatické přesné meziplyny - to je supr! Je to přiblížení "závodnické" techniky "obyčejným" řidičům. Ono naučit se přesné meziplyny a ještě stylem "pata-špička" není nic jednoduchého a přitom meziplyny hrozně zvednou jízdní styl
Máte někdo zkušennosti, jestli automatické meziplyny mají všechny DSG (třeba i ve škodovkách) nebo to dávají jenom do sportovnějších silnějších verzí?