Essen živě: Audi RS 6 Avant – nepřehlédnutelný dálniční expres

Essen živě: Audi RS 6 Avant – nepřehlédnutelný dálniční expres

 
 

Mimořádné jízdní výkony a maximální možná dynamika kombinovaná s použitelností v každodenním provozu – to jsou působivé vlastnosti nového Audi RS 6 Avant, které je hvězdou stánku automobilky Audi na Essen Motor Show.

Pod kapotou Audi RS 6 Avant je uložen desetiválcový motor, vycházející z agregátu použitého v Audi S6 a S8, ale byl přepracován prakticky ve všech směrech, takže nyní je schopen díky dvojici turbodmychadel nabídnout výkon 426 kW (580 k). Vrcholná hodnota křivky točivého momentu 650 Nm je k dispozici mezi 1500 a 6250 ot./min, maximální výkon je podáván mezi 6250 a 6700 ot./min. Systém přímého vstřikování benzinu do válců FSI pracuje s maximálním tlakem 120 bar, což mj. umožnilo zvolit u přeplňovaného motoru neobvykle vysoký kompresní poměr 10,5:1. Systém mazání se suchou skříní umožňuje zvládat konstantní přetížení až 1,2 g bez rizika nasátí vzduchu olejovým čerpadlem. S motorem spolupracuje upravená šestistupňová automatická převodovka Tiptronic.

Audi RS6 Avant má pohotovostní hmotnost těsně přes dvě tuny a je sériově vybaven systémem Dynamic Ride Control, což je vlastně soustava, která bez elektroniky diagonálně propojuje přední a zadní tlumiče a významně omezuje nežádoucí náklony karoserie. Navíc řidič může měnit charakteristiku tlumičů a má na výběr jeden ze tří režimů – komfort, dynamic a sport.

Automobil se pohybuje na 19palcových kolech a pneumatikách o rozměru 255/40 R19 nebo za příplatek na 20palcových kolech a pneumatikách 275/35 R20. V případě využití většího rozměru kol má zákazník možnost vyměnit ocelové kotouče brzd za karbon-keramický materiál o průměru 420 mm vpředu a 356 mm vzadu.

Audi s praktickou karoserií disponuje zavazadlovým prostorem, který může nabídnout prostor o objemu až 1660 litrů, bez potíží dosahuje maximální rychlosti 250 km/h a nebýt elektronického omezovače ukazovala by ručička rychloměru i zajímavější údaje. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 4,6 s a rychlostí 200 km/h se RS6 Avant pohybuje za 14,9 s.

Od svých poněkud obyčejnějších příbuzných se Audi RS 6 Avant odlišuje především významně vytaženými blatníky vpředu i vzadu, odkazujícími na původní Audi quattro. Mimochodem, přední blatníky a kapota jsou vyrobené z hliníku.

Interiér pochopitelně nezaostává za vnějškem. Posádku rozmazlují sportovní sedadla a sportovní atmosféru podtrhují materiály jako karbon, hliník, kůže nebo alcantara. Stejně jako RS4, také v Audi RS 6 najdete (pro případ návštěvy závodního okruhu) stopky.

Již 3 fotogalerie pořízerné našim fotografem přímo v Essenu najdete na sesterském webu Autofun.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Připravuje Audi model RS 6 allroad quattro? Připravuje Audi model RS 6 allroad quattro?

Audi by mohlo výkon verze RS 6 nabídnout i majitelům…

 Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback performance: 605 koní a stovka za 3,7 sekundy Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback performance: 605 koní a stovka za 3,7 sekundy

Nejsilnější „eresa“ od Audi mají nově ještě více výkonu.…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…