Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS6 Avant plus: Ostré kombi od čtyř kruhů bude mít 600 koní

Aleš Dragoun
Diskuze (250)
Audi nakrátko odhalilo chystanou výkonnější verzi kombi RS 6 Avant. Nebude mít 560, nýbrž celých 600 koní.

Informace o výkonnější RS 6 se objevily na stránkách Audi UK, aby byly krátce poté okamžitě staženy. Nevíme, zda si to někdo v Británii odskákal, nebo to byl marketingový tah. Každopádně první velmi stručná fakta jsou venku. Čtyři kruhy příchod téhle verze potvrdily ostatně již dříve ústy šéfa divize Quattro GmbH Stephana Reila a internetem proběhly nějaké ty špionážní snímky. Oficiální fotky však k dispozici nejsou, z webu zmizely dříve, než je někdo stačil rozšířit dále.

Shrňme si tedy již známé informace. Pod kapotou zůstává vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l s dvojicí turbodmychadel. Výkon se ovšem zvýšil ze 412 kW (560 k) na rovných šest stovek hřebců, tedy 442 kW. Rovněž údaj o maximálním točivém momentu 700 N.m se určitě zvedl, ale ten zatím zůstává v tajnosti. Někomu totiž standardní porce nestačí, ale označení „plus“ (oficiálně s malým p) má u Audi tradici. Vždyť jej nesla už první A6, modernizovaná řada 100 C4 v roce 1996. S6 plus představená před 18 lety v Ženevě měla coby sedan i kombi pod kapotou shodou okolností také osmiválec, ale atmosférický s objemem 4,2 l s 240 kW/5600 min-1 a na všechna kola se tehdy přenášelo 400 N.m v 3500 otáčkách. Motor pocházel z první generace luxusní A8 a za vývojem auta stála, jak jinak, divize Quattro GmbH.

Nová RS 6 se stejným označením bude o něco lehčí než „běžný“ model, který váží 1895 kg. Měla by se také lépe ovládat v běžném provozu i případně na okruhu. Nemá jí chybět ani luxusně sportovní interiér a nějaká ta loga vně i uvnitř. Nejedná se však o limitovanou edici jako v případě přímé předchůdkyně z roku 2004 (generace C5), kterých se vyrobilo v „plusové“ verzi jen 999 kusů pro celý svět. Plaketky s pořadovým číslem tedy čekat nemůžeme. Předpokládáme, že oficiální odhalení přímo automobilkou na sebe dlouho čekat nenechá... Světu se ale naživo ukáže nejpravděpodobněji až v Paříži. Kupříkladu za moře se ale nedostane, ani standardní RS 6 Avant se tam neprodává.

Aleš Dragoun
Diskuze (250)
Avatar - white label
2. 7. 2014 15:21
Re: smyslně nesmyslný model
S-tronic se hodí pro modely s důrazem na sportovní akcent, což zrovna allroad, jako crossover, určitě není, spíš naopak. Pořád platí, že předností dvojspojky je především rychlost, kdežto u hdm je to komfort/kultivovanost.
2. 7. 2014 15:08
Re: smyslně nesmyslný model
Na cestování je to podle mne lepší volba. A výlety mimo asfalt také zvládá lépe. Oboje kvůli rozjezdu. Silnou stránkou dvouspojky je rychlost, ne jemnost. Tahle převodovka patří k nejlepším dvouspojkám, které můžeš koupit. A6, tím spíš allroad, ale přeci není primárně o rychlosti. Ostatně v A8 používají jen tiptronic.
Avatar - Ozzman
2. 7. 2014 13:23
Re: NS a rozhodnutí...
Určitě ta bezpečnost aut hraje také roli, ale tam by úmrtnost nepadala přeci skokově, jelikož se bezpečnostní systémy a vůbec bezpečnost aut aplikuje a zavádí do oběhu postupně a plynule. To by musely všechny automobilky naráz zavést třeba dejme tomu ABS a všichni lidi by museli ten rok koupit auta s ABS, potom můžeme signifikantně dokázat, že ABS přispívá k snížení.... chápeš že? :-) Kdežto pokud se udělá taková restrikce, jako je ten bodový systém, tak třeba v Řecku ( zavedeno 1992) je znatelný skok poklesu úmrtnosti a to je již signifikantně měřitelné... ano.. také se mohlo stát, že si všichni řidiči řekli, že budou jezdit bezpečněji, ale to je nepravděpodobné a neměřitelné.
Když zústanem u Řecka ( kde jsou krásně vidět tyhle dopady na restriktivní opatření v longitudiálním pohledu), tak i když je povinnost nosti helmu na motocyklech již od 80. let, tak závažné postihy zvýšením ( tuším že několikanásobným) pokut za nedodržování tohoto zákona někdy po roce 2000 ( už přesně netuším) se objevil signifikantní zlom v úmrtnosti motorkářů následovaný poklesem :-)

Určitě statistika nedokáže popsat nikdy sebelíp skutečnost, ale jisté tendence z toho vyplývají, tvé blogy jsem nečetl, ale popsat vztah lidí k pravidlům je určitě hodně složité a já si nadále myslím, ač s tím sebevíce nemusím souhlasit, že restrikcemi jich od špatného konání ( protizákoného ) odstrašíš nejvíce.
2. 7. 2014 12:11
Re: NS a rozhodnutí...
To je škoda, už jsem měl takovou pěknou diskusní "slinu", protože lidský faktor bych rozhodně nepodceňoval. :-) S čísly si pro změnu moc nerozumím já (ve třeťáku na gymplu jsem nepochopil logaritmy a tím jsem s matematikou skončil). :-) Jestli jsi četl ty moje blogy na Autowebu, tak já se soustřeďuju právě na ten sociologicko-psychologicko-filosofický rozměr vztahu lidí k vnějším pravidlům a snažím se tam popsat, v čem vůbec ten princip jako celek selhává. Plyne z něho i to, že stávající systém jako silový nefunguje a tlak větší silou nemůže výsledek přinést.

Uvádíš, že počet nehod a jeho závažnost klesly v západní Evropě se zpřísněním pravidel, ale je ta souvislost skutečně vysledovatelná? Vem si, že u náš počet mrtvých klesá, ale šrouby se zas tak striktně neutahují (poslední velká změna byla v roce 2006 s bodovým systémem). Nevidíš jako hlavní přičínu menší závažnosti nehod spíš vyšší bezpečnost aut?
Avatar - RWD
2. 7. 2014 08:06
Re: smyslně nesmyslný model
Co je na S tronicu špatného?
Já jen vím že tipronic je 8°HDM a S tronic je 7° dvouspojka, ale že by tiptronic byla lepší volba???