Audi RS6 Avant plus: Ostré kombi od čtyř kruhů bude mít 600 koní

 

Audi nakrátko odhalilo chystanou výkonnější verzi kombi RS 6 Avant. Nebude mít 560, nýbrž celých 600 koní.

Informace o výkonnější RS 6 se objevily na stránkách Audi UK, aby byly krátce poté okamžitě staženy. Nevíme, zda si to někdo v Británii odskákal, nebo to byl marketingový tah. Každopádně první velmi stručná fakta jsou venku. Čtyři kruhy příchod téhle verze potvrdily ostatně již dříve ústy šéfa divize Quattro GmbH Stephana Reila a internetem proběhly nějaké ty špionážní snímky. Oficiální fotky však k dispozici nejsou, z webu zmizely dříve, než je někdo stačil rozšířit dále.

Shrňme si tedy již známé informace. Pod kapotou zůstává vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l s dvojicí turbodmychadel. Výkon se ovšem zvýšil ze 412 kW (560 k) na rovných šest stovek hřebců, tedy 442 kW. Rovněž údaj o maximálním točivém momentu 700 N.m se určitě zvedl, ale ten zatím zůstává v tajnosti. Někomu totiž standardní porce nestačí, ale označení „plus“ (oficiálně s malým p) má u Audi tradici. Vždyť jej nesla už první A6, modernizovaná řada 100 C4 v roce 1996. S6 plus představená před 18 lety v Ženevě měla coby sedan i kombi pod kapotou shodou okolností také osmiválec, ale atmosférický s objemem 4,2 l s 240 kW/5600 min-1 a na všechna kola se tehdy přenášelo 400 N.m v 3500 otáčkách. Motor pocházel z první generace luxusní A8 a za vývojem auta stála, jak jinak, divize Quattro GmbH.

Nová RS 6 se stejným označením bude o něco lehčí než „běžný“ model, který váží 1895 kg. Měla by se také lépe ovládat v běžném provozu i případně na okruhu. Nemá jí chybět ani luxusně sportovní interiér a nějaká ta loga vně i uvnitř. Nejedná se však o limitovanou edici jako v případě přímé předchůdkyně z roku 2004 (generace C5), kterých se vyrobilo v „plusové“ verzi jen 999 kusů pro celý svět. Plaketky s pořadovým číslem tedy čekat nemůžeme. Předpokládáme, že oficiální odhalení přímo automobilkou na sebe dlouho čekat nenechá... Světu se ale naživo ukáže nejpravděpodobněji až v Paříži. Kupříkladu za moře se ale nedostane, ani standardní RS 6 Avant se tam neprodává.

JAKE.AUTO.CZ: Audi RS 6 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Zdroj: GTSpirit.com, Audi UK
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS6 Avant plus: Ostré kombi od čtyř…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Připravuje Audi model RS 6 allroad quattro? Připravuje Audi model RS 6 allroad quattro?

Audi by mohlo výkon verze RS 6 nabídnout i majitelům…

 Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback performance: 605 koní a stovka za 3,7 sekundy Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback performance: 605 koní a stovka za 3,7 sekundy

Nejsilnější „eresa“ od Audi mají nově ještě více výkonu.…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…