Audi RS6 - jako TGV

Audi RS6 - jako TGV

 
 

Co má společného německé Audi RS6 s francouzským rychlovlakem TGV? Oba umí jet hodně rychle a přitom nabízejí dostatečný prostor a komfort.

Zdá se, že se už automobilce Audi přestalo líbit, že je za etalon sportovního vozu považováno ve střední i vyšší střední třídě BMW. Rivalita Mnichova a nedalekého Ingolstadtu sice vyznívá lépe pro velkoměsto Mnichov, které by mělo být schopno díky své velikosti lépe přitáhnout potřebné odborníky. Svůj vliv také hraje image značky, v němž zatím BMW jasně vede, nicméně Audi v poslední době ukazuje, že se rozhodně nenechá zahanbit. Nejprve postavilo proti skvělé M3 (článek o M3 najdete zde), hodně ostrý kombík RS 4s pohonem všech kol, který BMW sice díky dvojici turbodmychadel mírně válcoval výkonem a značně točivým momentem, nicméně akcelerace i největší rychlost byly prakticky shodné.

Nyní se Audi rozhodlo, že postaví rovnocenného konkurenta dalšímu nabroušenému "bavoráku", tentokráte ve vyšší střední třídě. Vůz o kterém je řeč se pochopitelně jmenuje M5, a proti pětkové řadě stojí v paletě Audi již tradičně model A6. Právě ten tedy byl podroben patřičným úpravám, které se skrývají za označením RS6. A protože je Audi ze všech německých značek asi neodvážnější, tak stvořilo "er-es-šestku" nejen v provedení sedan, ale po vzoru menší RS 4 i jako kombi. Když k tomu přidáme u špičkových Audi již téměř nezbytný pohon všech kol quattro, tak se zdá, že by mohla mít značka se čtyřmi kruhy ve znaku oproti roztočené vrtuli mírný náskok. Jak to ale vypadá pod kapotou?

Tam se nachází vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s pěti ventily na válec. Ten má díky již zmíněné dvojici turbodmychadel a páru chladičů stlačeného vzduchu výkon 331 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 561 N. m, která je k dispozici v opravdu širokém rozsahu otáček od 1950 do 5600/min. Otáčky, při nichž je dosahován největší výkon zatím Audi neuvedlo, u turbomotorů se však dá očekávat hodnota kolem 6200-6500/min. A jak je na tom jeho rival? BMW M5 je vybaveno taktéž vidlicovým osmiválcem, v tomto případě však má objem 5,0 l. Nepřeplňovaná jednotka má výkon 294 kW při 6600/min a točivý moment činí rovných 500 N. m při 3800/min. To opět vypadá na zřetelný náskok ingolstadtského vozu, ale jak vypadají jízdní výkony obou vozidel?

Pokud jde o největší rychlost, nic se nemá přehánět, a proto ji má Audi i BMW elektronicky omezenou na 250 km/h. Nejvíc tedy záleží na tom, za jak krátkou dobu se na takovou rychlost dostane. To sice žádný z výrobců neudává, nicméně známý je čas, za který oba vozy zvládnou akceleraci z klidu na 100 km/h. O BMW je jeho 5,3 s všeobecně známo, a jak je na tom tedy Audi? Mezi výkonnými automobily hraje v posuzování dynamiky roli každá desetina sekundy, a Audi tento sprint zvládne o 0,4 s rychleji, za 4,9 s. Také není divu, vzhledem ke zřetelnému rozdílu ve výkonu i točivém momentu. U RS6 je navíc pro pořádek uvedeno, že rychlostí 200 km/h uhání již 18 sekund po rozjezdu, u BMW tento údaj k dispozici není. Svůj podíl na lepším zrychlení může mít i samočinná pětistupňová převodovka Tiptronic s možností sekvenčního řazení. Ta má pochopitelně sportovní režim, umožňující vytáčení motoru do vyšších otáček. K manuálnímu řazení lze podle chuti použít buď volič na středovém tunelu, který lze vychylovat vpřed a vzad, nebo tlačítka na volantu.

Jak již bylo řečeno, má RS6 stálý pohon všech kol systémem quattro, což jej opět zvýhodňuje oproti M5 se zadním pohonem, byť hlídaným všemožnou elektronikou. Trakce a jízdní vlastnosti na mokré silnici nebo sněhu a ledu tedy vyznívají taktéž lépe pro Audi, na suché vozovce je ale vše otázkou individuality konkrétního řidiče - ne každému pohon 4x4 vyhovuje. Specialitou podvozku ingolstadtského vozu je systém DRC (Dynamic Ride Control), který hydraulicky spojuje všechny tlumiče, které samočinně vyrovnávají náklony vozidla v podélném i příčném směru. RS6 obouvá na obě nápravy osmnáctipalcové pneumatiky o rozměru 225/40, za příplatek ale bude možné nasadit i devatenáctipalcové ráfky, na nichž budou obuté pláště 255/35.

K ostře laděnému automobilu patří i nezbytné úpravy exteriéru. Ty nejsou u RS6 zrovna do očí bijící - vůz má nový přední nárazník se zvýrazněnou mřížkou, která navozuje dojem, že je pokračováním masky chladiče, přehlédnout nelze ani rozšířené blatníky. Zádi dominuje rozměrný difuzor v nárazníku, oválné koncovky výfuku a decentní křidélko na víku zavazadlového prostoru. Interiér se snad s výjimkou loga RS6 na volantu a sportovněji profilovaných sedadel neliší od řadových Audi A6.

Audi RS6 bylo samostatně vyvinuto společností Quattro patřící značce Audi, a první exempláře tohoto vozu by měly vyjet na silnice v létě tohoto roku.



Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 

Štítky Audi

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 





 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý podzim. Pražany čeká ochlazení i déšť

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý…

Pražané, připravte se na ochlazení a konec babího léta. Dle meteoroložky Dagmar Honsové nás po většinu týdne…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…