Audi RS6 - jako TGV

Audi RS6 - jako TGV

 
 
26.2. 2002

Co má společného německé Audi RS6 s francouzským rychlovlakem TGV? Oba umí jet hodně rychle a přitom nabízejí dostatečný prostor a komfort.

Zdá se, že se už automobilce Audi přestalo líbit, že je za etalon sportovního vozu považováno ve střední i vyšší střední třídě BMW. Rivalita Mnichova a nedalekého Ingolstadtu sice vyznívá lépe pro velkoměsto Mnichov, které by mělo být schopno díky své velikosti lépe přitáhnout potřebné odborníky. Svůj vliv také hraje image značky, v němž zatím BMW jasně vede, nicméně Audi v poslední době ukazuje, že se rozhodně nenechá zahanbit. Nejprve postavilo proti skvělé M3 (článek o M3 najdete zde), hodně ostrý kombík RS 4s pohonem všech kol, který BMW sice díky dvojici turbodmychadel mírně válcoval výkonem a značně točivým momentem, nicméně akcelerace i největší rychlost byly prakticky shodné.

Nyní se Audi rozhodlo, že postaví rovnocenného konkurenta dalšímu nabroušenému "bavoráku", tentokráte ve vyšší střední třídě. Vůz o kterém je řeč se pochopitelně jmenuje M5, a proti pětkové řadě stojí v paletě Audi již tradičně model A6. Právě ten tedy byl podroben patřičným úpravám, které se skrývají za označením RS6. A protože je Audi ze všech německých značek asi neodvážnější, tak stvořilo "er-es-šestku" nejen v provedení sedan, ale po vzoru menší RS 4 i jako kombi. Když k tomu přidáme u špičkových Audi již téměř nezbytný pohon všech kol quattro, tak se zdá, že by mohla mít značka se čtyřmi kruhy ve znaku oproti roztočené vrtuli mírný náskok. Jak to ale vypadá pod kapotou?

Tam se nachází vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s pěti ventily na válec. Ten má díky již zmíněné dvojici turbodmychadel a páru chladičů stlačeného vzduchu výkon 331 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 561 N. m, která je k dispozici v opravdu širokém rozsahu otáček od 1950 do 5600/min. Otáčky, při nichž je dosahován největší výkon zatím Audi neuvedlo, u turbomotorů se však dá očekávat hodnota kolem 6200-6500/min. A jak je na tom jeho rival? BMW M5 je vybaveno taktéž vidlicovým osmiválcem, v tomto případě však má objem 5,0 l. Nepřeplňovaná jednotka má výkon 294 kW při 6600/min a točivý moment činí rovných 500 N. m při 3800/min. To opět vypadá na zřetelný náskok ingolstadtského vozu, ale jak vypadají jízdní výkony obou vozidel?

Pokud jde o největší rychlost, nic se nemá přehánět, a proto ji má Audi i BMW elektronicky omezenou na 250 km/h. Nejvíc tedy záleží na tom, za jak krátkou dobu se na takovou rychlost dostane. To sice žádný z výrobců neudává, nicméně známý je čas, za který oba vozy zvládnou akceleraci z klidu na 100 km/h. O BMW je jeho 5,3 s všeobecně známo, a jak je na tom tedy Audi? Mezi výkonnými automobily hraje v posuzování dynamiky roli každá desetina sekundy, a Audi tento sprint zvládne o 0,4 s rychleji, za 4,9 s. Také není divu, vzhledem ke zřetelnému rozdílu ve výkonu i točivém momentu. U RS6 je navíc pro pořádek uvedeno, že rychlostí 200 km/h uhání již 18 sekund po rozjezdu, u BMW tento údaj k dispozici není. Svůj podíl na lepším zrychlení může mít i samočinná pětistupňová převodovka Tiptronic s možností sekvenčního řazení. Ta má pochopitelně sportovní režim, umožňující vytáčení motoru do vyšších otáček. K manuálnímu řazení lze podle chuti použít buď volič na středovém tunelu, který lze vychylovat vpřed a vzad, nebo tlačítka na volantu.

Jak již bylo řečeno, má RS6 stálý pohon všech kol systémem quattro, což jej opět zvýhodňuje oproti M5 se zadním pohonem, byť hlídaným všemožnou elektronikou. Trakce a jízdní vlastnosti na mokré silnici nebo sněhu a ledu tedy vyznívají taktéž lépe pro Audi, na suché vozovce je ale vše otázkou individuality konkrétního řidiče - ne každému pohon 4x4 vyhovuje. Specialitou podvozku ingolstadtského vozu je systém DRC (Dynamic Ride Control), který hydraulicky spojuje všechny tlumiče, které samočinně vyrovnávají náklony vozidla v podélném i příčném směru. RS6 obouvá na obě nápravy osmnáctipalcové pneumatiky o rozměru 225/40, za příplatek ale bude možné nasadit i devatenáctipalcové ráfky, na nichž budou obuté pláště 255/35.

K ostře laděnému automobilu patří i nezbytné úpravy exteriéru. Ty nejsou u RS6 zrovna do očí bijící - vůz má nový přední nárazník se zvýrazněnou mřížkou, která navozuje dojem, že je pokračováním masky chladiče, přehlédnout nelze ani rozšířené blatníky. Zádi dominuje rozměrný difuzor v nárazníku, oválné koncovky výfuku a decentní křidélko na víku zavazadlového prostoru. Interiér se snad s výjimkou loga RS6 na volantu a sportovněji profilovaných sedadel neliší od řadových Audi A6.

Audi RS6 bylo samostatně vyvinuto společností Quattro patřící značce Audi, a první exempláře tohoto vozu by měly vyjet na silnice v létě tohoto roku.



Rumunsko začalo vyšetřovat Jourovou a další autory zprávy EU o tamním soudnictví Rumunsko začalo vyšetřovat Jourovou a další autory zprávy EU o tamním soudnictví

Nedávno zřízený rumunský úřad pro vyšetřování pracovníků…

Toman: Kontroly hovězího jsou nezbytné, polskému dozoru nedůvěřujeme Toman: Kontroly hovězího jsou nezbytné, polskému dozoru nedůvěřujeme

Kontroly zdravotní nezávadnosti hovězího masa dováženého…

Z Rejžkova deníčku: Nevratná růže pro Stanislava Milotu Z Rejžkova deníčku: Nevratná růže pro Stanislava Milotu

Kdy ten nekonečný pohřební průvod zesnulých kamarádů…

 

Štítky Audi

 

Tapety








Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco? Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco?

Třetí a nejmenší SUV od Škodovky jsme zatím mohli vidět…

 





 
RUF přiveze do Ženevy dvě speciality, které vychází z odkazu Porsche 911

RUF přiveze do Ženevy dvě speciality, které vychází z odkazu Porsche 911

Dnes 15:52

RUF na svém stánku v Ženevě představí svůj model CTR Anniversary, který jen vypadá jako Porsche 911 z osmdesátých let a vedle něj bude mít premiéru i novinka na základech řady 991.




Blesk.cz

Hudební ceny BRIT Awards: Celebrity v barevném chaosu a odhalené spodní prádlo!

Hudební ceny BRIT Awards: Celebrity v barevném…

Ve středu večer proběhlo v londýnské O2 aréně předávání cen za nejlepší hudební počiny loňského roku. Ač se…

Kerndl vykašlávající krev zůstává v izolaci: Už se ví, co odhalily testy!

Kerndl vykašlávající krev zůstává v izolaci: Už se…

Zpěvák Laďa Kerndl (73), jehož v úterý odvezla záchranka do nemocnice v Blansku poté, co začal vykašlávat krev,…

 

iSport.cz

Dočkal a Sparta: plat je domluvený, zbývá maličkost. Co Panák a odchody?

Dočkal a Sparta: plat je domluvený, zbývá maličkost.…

Uzávěrka zimního přestupového okna v Česku se kvapem blíží, hráčský trh ulehne ke spánku už v pátek. Ve…

Sport Magazín: Chceš tu hrát, tak se starej! Vaclík si zvykl v Seville a září

Sport Magazín: Chceš tu hrát, tak se starej! Vaclík…

Denně na váhu, poctivá výuka španělštiny, obavy z pozdních příchodů. Ale taky rychlejší a přesnější střely,…

 

Reflex.cz

Před, během a po orgasmu: Erotikou nabité portréty dívek během chvil nejvyšší rozkoše

Před, během a po orgasmu: Erotikou nabité portréty…

Ach, ten ženský orgasmus. Ne všechny ho zažily, ale přesto anebo snad právě proto se o něm všude mluví.…

Zlatý byznys v Česku: V zemi plné fackovacích panáků je možné úplně všechno

Zlatý byznys v Česku: V zemi plné fackovacích panáků…

Česká republika patří v Evropě k zemím s nejdražšími mobilními daty. Podle prvotní hluboké úvahy ministryně…