reklama


Audi RS6 - jako TGV

Audi RS6 - jako TGV

 
 

Co má společného německé Audi RS6 s francouzským rychlovlakem TGV? Oba umí jet hodně rychle a přitom nabízejí dostatečný prostor a komfort.

Zdá se, že se už automobilce Audi přestalo líbit, že je za etalon sportovního vozu považováno ve střední i vyšší střední třídě BMW. Rivalita Mnichova a nedalekého Ingolstadtu sice vyznívá lépe pro velkoměsto Mnichov, které by mělo být schopno díky své velikosti lépe přitáhnout potřebné odborníky. Svůj vliv také hraje image značky, v němž zatím BMW jasně vede, nicméně Audi v poslední době ukazuje, že se rozhodně nenechá zahanbit. Nejprve postavilo proti skvělé M3 (článek o M3 najdete zde), hodně ostrý kombík RS 4s pohonem všech kol, který BMW sice díky dvojici turbodmychadel mírně válcoval výkonem a značně točivým momentem, nicméně akcelerace i největší rychlost byly prakticky shodné.

Nyní se Audi rozhodlo, že postaví rovnocenného konkurenta dalšímu nabroušenému "bavoráku", tentokráte ve vyšší střední třídě. Vůz o kterém je řeč se pochopitelně jmenuje M5, a proti pětkové řadě stojí v paletě Audi již tradičně model A6. Právě ten tedy byl podroben patřičným úpravám, které se skrývají za označením RS6. A protože je Audi ze všech německých značek asi neodvážnější, tak stvořilo "er-es-šestku" nejen v provedení sedan, ale po vzoru menší RS 4 i jako kombi. Když k tomu přidáme u špičkových Audi již téměř nezbytný pohon všech kol quattro, tak se zdá, že by mohla mít značka se čtyřmi kruhy ve znaku oproti roztočené vrtuli mírný náskok. Jak to ale vypadá pod kapotou?

Tam se nachází vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s pěti ventily na válec. Ten má díky již zmíněné dvojici turbodmychadel a páru chladičů stlačeného vzduchu výkon 331 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 561 N. m, která je k dispozici v opravdu širokém rozsahu otáček od 1950 do 5600/min. Otáčky, při nichž je dosahován největší výkon zatím Audi neuvedlo, u turbomotorů se však dá očekávat hodnota kolem 6200-6500/min. A jak je na tom jeho rival? BMW M5 je vybaveno taktéž vidlicovým osmiválcem, v tomto případě však má objem 5,0 l. Nepřeplňovaná jednotka má výkon 294 kW při 6600/min a točivý moment činí rovných 500 N. m při 3800/min. To opět vypadá na zřetelný náskok ingolstadtského vozu, ale jak vypadají jízdní výkony obou vozidel?

Pokud jde o největší rychlost, nic se nemá přehánět, a proto ji má Audi i BMW elektronicky omezenou na 250 km/h. Nejvíc tedy záleží na tom, za jak krátkou dobu se na takovou rychlost dostane. To sice žádný z výrobců neudává, nicméně známý je čas, za který oba vozy zvládnou akceleraci z klidu na 100 km/h. O BMW je jeho 5,3 s všeobecně známo, a jak je na tom tedy Audi? Mezi výkonnými automobily hraje v posuzování dynamiky roli každá desetina sekundy, a Audi tento sprint zvládne o 0,4 s rychleji, za 4,9 s. Také není divu, vzhledem ke zřetelnému rozdílu ve výkonu i točivém momentu. U RS6 je navíc pro pořádek uvedeno, že rychlostí 200 km/h uhání již 18 sekund po rozjezdu, u BMW tento údaj k dispozici není. Svůj podíl na lepším zrychlení může mít i samočinná pětistupňová převodovka Tiptronic s možností sekvenčního řazení. Ta má pochopitelně sportovní režim, umožňující vytáčení motoru do vyšších otáček. K manuálnímu řazení lze podle chuti použít buď volič na středovém tunelu, který lze vychylovat vpřed a vzad, nebo tlačítka na volantu.

Jak již bylo řečeno, má RS6 stálý pohon všech kol systémem quattro, což jej opět zvýhodňuje oproti M5 se zadním pohonem, byť hlídaným všemožnou elektronikou. Trakce a jízdní vlastnosti na mokré silnici nebo sněhu a ledu tedy vyznívají taktéž lépe pro Audi, na suché vozovce je ale vše otázkou individuality konkrétního řidiče - ne každému pohon 4x4 vyhovuje. Specialitou podvozku ingolstadtského vozu je systém DRC (Dynamic Ride Control), který hydraulicky spojuje všechny tlumiče, které samočinně vyrovnávají náklony vozidla v podélném i příčném směru. RS6 obouvá na obě nápravy osmnáctipalcové pneumatiky o rozměru 225/40, za příplatek ale bude možné nasadit i devatenáctipalcové ráfky, na nichž budou obuté pláště 255/35.

K ostře laděnému automobilu patří i nezbytné úpravy exteriéru. Ty nejsou u RS6 zrovna do očí bijící - vůz má nový přední nárazník se zvýrazněnou mřížkou, která navozuje dojem, že je pokračováním masky chladiče, přehlédnout nelze ani rozšířené blatníky. Zádi dominuje rozměrný difuzor v nárazníku, oválné koncovky výfuku a decentní křidélko na víku zavazadlového prostoru. Interiér se snad s výjimkou loga RS6 na volantu a sportovněji profilovaných sedadel neliší od řadových Audi A6.

Audi RS6 bylo samostatně vyvinuto společností Quattro patřící značce Audi, a první exempláře tohoto vozu by měly vyjet na silnice v létě tohoto roku.



Oznámkuj dealera
Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit

Britského ministra pro brexit Davida Davise ve…

Bitcoin posiluje, na maxima ho vyhnala měnová reforma v Indii Bitcoin posiluje, na maxima ho vyhnala měnová reforma v Indii

Hodnota kybernetické měny bitcoin dosáhla dnes nejvyšší…

Fotbalista Ronaldo odtajnil majetek, v zahraničí má miliardy Fotbalista Ronaldo odtajnil majetek, v zahraničí má miliardy

Hvězdný fotbalista Cristiano Ronaldo v reakci na…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou? Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Organizace IIHS vybrala nejbezpečnější automobily pro rok…

 






 
Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Včera

Nejdůležitější je aby olej plnil příslušné normy. Vyznáte se v nich? A co se stane, když použijete nevhodný olej?




Blesk.cz

S Alzheimerem by mohl pomoct halucinogenní „driák“, lektvar pijí i indiáni

S Alzheimerem by mohl pomoct halucinogenní „driák“,…

Vědci hlásí nový objev v boji proti Alzheimerově chorobě a Downovu syndromu. Pozitivní účinky na pacienty by…

Češi žijí online: Spotřeba dat prudce roste, výdaje za telefon a poštu klesají

Češi žijí online: Spotřeba dat prudce roste, výdaje…

Výdaje Čechů za telekomunikační a poštovní služby klesly za posledních šest let o čtyři procenta na průměrných…

 

iSport.cz

Hoffenheim v bundeslize ještě neprohrál. Ve Frankfurtu se ale klepal

Hoffenheim v bundeslize ještě neprohrál. Ve…

Fotbalisté Hoffenheimu s českým reprezentantem Pavlem Kadeřábkem v základní sestavě remizovali v předehrávce 14.…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

Mzdy pro pokladní v Aholdu v příštím roce vzrostou o 8,5 procenta

Mzdy pro pokladní v Aholdu v příštím roce vzrostou o…

Provozní zaměstnanci společnosti Ahold, jako jsou prodavačky nebo skladníci, dostanou letos mimořádnou odměnu…

 
 
reklama