Audi RS6 - jako TGV

Audi RS6 - jako TGV

 
 

Co má společného německé Audi RS6 s francouzským rychlovlakem TGV? Oba umí jet hodně rychle a přitom nabízejí dostatečný prostor a komfort.

Zdá se, že se už automobilce Audi přestalo líbit, že je za etalon sportovního vozu považováno ve střední i vyšší střední třídě BMW. Rivalita Mnichova a nedalekého Ingolstadtu sice vyznívá lépe pro velkoměsto Mnichov, které by mělo být schopno díky své velikosti lépe přitáhnout potřebné odborníky. Svůj vliv také hraje image značky, v němž zatím BMW jasně vede, nicméně Audi v poslední době ukazuje, že se rozhodně nenechá zahanbit. Nejprve postavilo proti skvělé M3 (článek o M3 najdete zde), hodně ostrý kombík RS 4s pohonem všech kol, který BMW sice díky dvojici turbodmychadel mírně válcoval výkonem a značně točivým momentem, nicméně akcelerace i největší rychlost byly prakticky shodné.

Nyní se Audi rozhodlo, že postaví rovnocenného konkurenta dalšímu nabroušenému "bavoráku", tentokráte ve vyšší střední třídě. Vůz o kterém je řeč se pochopitelně jmenuje M5, a proti pětkové řadě stojí v paletě Audi již tradičně model A6. Právě ten tedy byl podroben patřičným úpravám, které se skrývají za označením RS6. A protože je Audi ze všech německých značek asi neodvážnější, tak stvořilo "er-es-šestku" nejen v provedení sedan, ale po vzoru menší RS 4 i jako kombi. Když k tomu přidáme u špičkových Audi již téměř nezbytný pohon všech kol quattro, tak se zdá, že by mohla mít značka se čtyřmi kruhy ve znaku oproti roztočené vrtuli mírný náskok. Jak to ale vypadá pod kapotou?

Tam se nachází vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s pěti ventily na válec. Ten má díky již zmíněné dvojici turbodmychadel a páru chladičů stlačeného vzduchu výkon 331 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 561 N. m, která je k dispozici v opravdu širokém rozsahu otáček od 1950 do 5600/min. Otáčky, při nichž je dosahován největší výkon zatím Audi neuvedlo, u turbomotorů se však dá očekávat hodnota kolem 6200-6500/min. A jak je na tom jeho rival? BMW M5 je vybaveno taktéž vidlicovým osmiválcem, v tomto případě však má objem 5,0 l. Nepřeplňovaná jednotka má výkon 294 kW při 6600/min a točivý moment činí rovných 500 N. m při 3800/min. To opět vypadá na zřetelný náskok ingolstadtského vozu, ale jak vypadají jízdní výkony obou vozidel?

Pokud jde o největší rychlost, nic se nemá přehánět, a proto ji má Audi i BMW elektronicky omezenou na 250 km/h. Nejvíc tedy záleží na tom, za jak krátkou dobu se na takovou rychlost dostane. To sice žádný z výrobců neudává, nicméně známý je čas, za který oba vozy zvládnou akceleraci z klidu na 100 km/h. O BMW je jeho 5,3 s všeobecně známo, a jak je na tom tedy Audi? Mezi výkonnými automobily hraje v posuzování dynamiky roli každá desetina sekundy, a Audi tento sprint zvládne o 0,4 s rychleji, za 4,9 s. Také není divu, vzhledem ke zřetelnému rozdílu ve výkonu i točivém momentu. U RS6 je navíc pro pořádek uvedeno, že rychlostí 200 km/h uhání již 18 sekund po rozjezdu, u BMW tento údaj k dispozici není. Svůj podíl na lepším zrychlení může mít i samočinná pětistupňová převodovka Tiptronic s možností sekvenčního řazení. Ta má pochopitelně sportovní režim, umožňující vytáčení motoru do vyšších otáček. K manuálnímu řazení lze podle chuti použít buď volič na středovém tunelu, který lze vychylovat vpřed a vzad, nebo tlačítka na volantu.

Jak již bylo řečeno, má RS6 stálý pohon všech kol systémem quattro, což jej opět zvýhodňuje oproti M5 se zadním pohonem, byť hlídaným všemožnou elektronikou. Trakce a jízdní vlastnosti na mokré silnici nebo sněhu a ledu tedy vyznívají taktéž lépe pro Audi, na suché vozovce je ale vše otázkou individuality konkrétního řidiče - ne každému pohon 4x4 vyhovuje. Specialitou podvozku ingolstadtského vozu je systém DRC (Dynamic Ride Control), který hydraulicky spojuje všechny tlumiče, které samočinně vyrovnávají náklony vozidla v podélném i příčném směru. RS6 obouvá na obě nápravy osmnáctipalcové pneumatiky o rozměru 225/40, za příplatek ale bude možné nasadit i devatenáctipalcové ráfky, na nichž budou obuté pláště 255/35.

K ostře laděnému automobilu patří i nezbytné úpravy exteriéru. Ty nejsou u RS6 zrovna do očí bijící - vůz má nový přední nárazník se zvýrazněnou mřížkou, která navozuje dojem, že je pokračováním masky chladiče, přehlédnout nelze ani rozšířené blatníky. Zádi dominuje rozměrný difuzor v nárazníku, oválné koncovky výfuku a decentní křidélko na víku zavazadlového prostoru. Interiér se snad s výjimkou loga RS6 na volantu a sportovněji profilovaných sedadel neliší od řadových Audi A6.

Audi RS6 bylo samostatně vyvinuto společností Quattro patřící značce Audi, a první exempláře tohoto vozu by měly vyjet na silnice v létě tohoto roku.



Lesy České republiky jsou v zelených číslech. Státnímu podniku vzrostl hrubý zisk Lesy České republiky jsou v zelených číslech. Státnímu podniku vzrostl hrubý zisk

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) v prvním…

České pobočce Google vzrostl zisk více než o polovinu České pobočce Google vzrostl zisk více než o polovinu

Česká pobočka Google loni zvýšila tržby o 13 procent na…

Čínská automobilka Great Wall Motor plánuje odkup společnosti Fiat Chrysler Automobiles Čínská automobilka Great Wall Motor plánuje odkup společnosti Fiat Chrysler Automobiles

Čínská automobilka Great Wall Motor má zájem o koupi…

 

Štítky Audi

 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

 





 
Audi S4 Avant – Trochu málo kouše

TEST: Audi S4 Avant – Trochu málo kouše

Dnes 12:52

Z Audi S4 Avant nemůžete vystoupit zklamaní, nemohl jsem se ale ubránit tomu, že jsem čekal o něco víc.




Blesk.cz

V módní policii by neprošel: Ondřeji Vetchému nepomohly ani vypracované svaly!

V módní policii by neprošel: Ondřeji Vetchému…

Nosí, co je mu pohodlné, a na módní trendy kašle. Herec Ondřej Vetchý (55) si s oblečením hlavu neláme a vezme…

Těhotná Vojtková s břichem jako buben: Strach z porodu přirozenou cestou

Těhotná Vojtková s břichem jako buben: Strach z…

Má rodit každým dnem, ale ještě stíhá obrážet společenské akce. Tanečnice Libuše Vojtková (36) se tak snaží…

 

iSport.cz

Všichni jsme Halil! Slávisté se zastali Altintopa, Tvrdík dá dres do muzea

Všichni jsme Halil! Slávisté se zastali Altintopa,…

Přišel jako hvězdná letní posila, s třináctiletou bundesligovou praxí, nositel jména, které v Německu získalo…

Real a tiki-taka? Před gólem si 44krát přihrál, Ramos má rekord v červených

Real a tiki-taka? Před gólem si 44krát přihrál,…

Vyhráli Superpohár UEFA, španělský Superpohár a do ligové sezony vstoupil Real Madrid rovněž ve velkém stylu.…

 

Reflex.cz

Když na Václaváku hořely tanky. Podívejte se na barevné fotky sovětské okupace, které jinde neuvidíte

Když na Václaváku hořely tanky. Podívejte se na…

Pan Jiří Chrastil se narodil v roce 1941. Celý život pracoval jako strojní inženýr. V roce 1968 sehnal tehdy…

V Marseille najelo auto do dvou zastávek, nejméně jeden mrtvý

V Marseille najelo auto do dvou zastávek, nejméně…

Ve francouzském městě Marseille naboural vůz do dvou zastávek autobusů ve dvou různých částech města. Nejméně…