Audi RS6 - jako TGV

Audi RS6 - jako TGV

 
 

Co má společného německé Audi RS6 s francouzským rychlovlakem TGV? Oba umí jet hodně rychle a přitom nabízejí dostatečný prostor a komfort.

Zdá se, že se už automobilce Audi přestalo líbit, že je za etalon sportovního vozu považováno ve střední i vyšší střední třídě BMW. Rivalita Mnichova a nedalekého Ingolstadtu sice vyznívá lépe pro velkoměsto Mnichov, které by mělo být schopno díky své velikosti lépe přitáhnout potřebné odborníky. Svůj vliv také hraje image značky, v němž zatím BMW jasně vede, nicméně Audi v poslední době ukazuje, že se rozhodně nenechá zahanbit. Nejprve postavilo proti skvělé M3 (článek o M3 najdete zde), hodně ostrý kombík RS 4s pohonem všech kol, který BMW sice díky dvojici turbodmychadel mírně válcoval výkonem a značně točivým momentem, nicméně akcelerace i největší rychlost byly prakticky shodné.

Nyní se Audi rozhodlo, že postaví rovnocenného konkurenta dalšímu nabroušenému "bavoráku", tentokráte ve vyšší střední třídě. Vůz o kterém je řeč se pochopitelně jmenuje M5, a proti pětkové řadě stojí v paletě Audi již tradičně model A6. Právě ten tedy byl podroben patřičným úpravám, které se skrývají za označením RS6. A protože je Audi ze všech německých značek asi neodvážnější, tak stvořilo "er-es-šestku" nejen v provedení sedan, ale po vzoru menší RS 4 i jako kombi. Když k tomu přidáme u špičkových Audi již téměř nezbytný pohon všech kol quattro, tak se zdá, že by mohla mít značka se čtyřmi kruhy ve znaku oproti roztočené vrtuli mírný náskok. Jak to ale vypadá pod kapotou?

Tam se nachází vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s pěti ventily na válec. Ten má díky již zmíněné dvojici turbodmychadel a páru chladičů stlačeného vzduchu výkon 331 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 561 N. m, která je k dispozici v opravdu širokém rozsahu otáček od 1950 do 5600/min. Otáčky, při nichž je dosahován největší výkon zatím Audi neuvedlo, u turbomotorů se však dá očekávat hodnota kolem 6200-6500/min. A jak je na tom jeho rival? BMW M5 je vybaveno taktéž vidlicovým osmiválcem, v tomto případě však má objem 5,0 l. Nepřeplňovaná jednotka má výkon 294 kW při 6600/min a točivý moment činí rovných 500 N. m při 3800/min. To opět vypadá na zřetelný náskok ingolstadtského vozu, ale jak vypadají jízdní výkony obou vozidel?

Pokud jde o největší rychlost, nic se nemá přehánět, a proto ji má Audi i BMW elektronicky omezenou na 250 km/h. Nejvíc tedy záleží na tom, za jak krátkou dobu se na takovou rychlost dostane. To sice žádný z výrobců neudává, nicméně známý je čas, za který oba vozy zvládnou akceleraci z klidu na 100 km/h. O BMW je jeho 5,3 s všeobecně známo, a jak je na tom tedy Audi? Mezi výkonnými automobily hraje v posuzování dynamiky roli každá desetina sekundy, a Audi tento sprint zvládne o 0,4 s rychleji, za 4,9 s. Také není divu, vzhledem ke zřetelnému rozdílu ve výkonu i točivém momentu. U RS6 je navíc pro pořádek uvedeno, že rychlostí 200 km/h uhání již 18 sekund po rozjezdu, u BMW tento údaj k dispozici není. Svůj podíl na lepším zrychlení může mít i samočinná pětistupňová převodovka Tiptronic s možností sekvenčního řazení. Ta má pochopitelně sportovní režim, umožňující vytáčení motoru do vyšších otáček. K manuálnímu řazení lze podle chuti použít buď volič na středovém tunelu, který lze vychylovat vpřed a vzad, nebo tlačítka na volantu.

Jak již bylo řečeno, má RS6 stálý pohon všech kol systémem quattro, což jej opět zvýhodňuje oproti M5 se zadním pohonem, byť hlídaným všemožnou elektronikou. Trakce a jízdní vlastnosti na mokré silnici nebo sněhu a ledu tedy vyznívají taktéž lépe pro Audi, na suché vozovce je ale vše otázkou individuality konkrétního řidiče - ne každému pohon 4x4 vyhovuje. Specialitou podvozku ingolstadtského vozu je systém DRC (Dynamic Ride Control), který hydraulicky spojuje všechny tlumiče, které samočinně vyrovnávají náklony vozidla v podélném i příčném směru. RS6 obouvá na obě nápravy osmnáctipalcové pneumatiky o rozměru 225/40, za příplatek ale bude možné nasadit i devatenáctipalcové ráfky, na nichž budou obuté pláště 255/35.

K ostře laděnému automobilu patří i nezbytné úpravy exteriéru. Ty nejsou u RS6 zrovna do očí bijící - vůz má nový přední nárazník se zvýrazněnou mřížkou, která navozuje dojem, že je pokračováním masky chladiče, přehlédnout nelze ani rozšířené blatníky. Zádi dominuje rozměrný difuzor v nárazníku, oválné koncovky výfuku a decentní křidélko na víku zavazadlového prostoru. Interiér se snad s výjimkou loga RS6 na volantu a sportovněji profilovaných sedadel neliší od řadových Audi A6.

Audi RS6 bylo samostatně vyvinuto společností Quattro patřící značce Audi, a první exempláře tohoto vozu by měly vyjet na silnice v létě tohoto roku.



Největší letecké společnosti American Airlines se propadl zisk o 67 procent Největší letecké společnosti American Airlines se propadl zisk o 67 procent

Čistý zisk největší světové letecké společnosti American…

Sonda Cassini prolétla mezi Saturnem a jeho prstenci, do NASA už posílá cenná data Sonda Cassini prolétla mezi Saturnem a jeho prstenci, do NASA už posílá cenná data

Meziplanetární výzkumná sonda amerického Národního úřadu…

Volkswagen zvažuje prodej výrobce motorek Ducati Volkswagen zvažuje prodej výrobce motorek Ducati

Německý automobilový koncern Volkswagen se chce…

Mayová vrací úder Merkelové: Unie se šikuje proti nám Mayová vrací úder Merkelové: Unie se šikuje proti nám

Evropská unie se v otázce brexitu šikuje proti nám.…

 

Štítky Audi

 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

 






 
Ve Francii objevili opuštěný showroom Lada. Co všechno se našlo?

Ve Francii objevili opuštěný showroom Lada. Co všechno se našlo?

Včera

Hlavní pozornost nálezců vzbudily automobily, jejichž výrobu ruská značka Lada ukončila již na začátku devadesátých let.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Sobotka dal šéfovi ANO ultimátum. Babiš: Potřebuje udržovat kampaň

Sobotka dal šéfovi ANO ultimátum. Babiš: Potřebuje…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zkritizoval poněkolikáté finanční transakce ministra financí a šéfa ANO Andreje…

 

iSport.cz

Derby City a United bez vítěze. Liverpool dál drží třetí místo

Derby City a United bez vítěze. Liverpool dál drží…

Fotbalisté Manchesteru City v derby s Manchesterem United uhráli doma jen bezbrankovou remízu. Oba celky tak…

Česko - Finsko 3:2. Domácí na úvod vyhráli, obrat dokonal Hanzl

Česko - Finsko 3:2. Domácí na úvod vyhráli, obrat…

Čeští hokejisté porazili v Českých Budějovicích Finsko 3:2 a vítězně tak vstoupili do Carlson hokejových her.…

 

Reflex.cz

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na kontroverzní výstavě Voayer

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na…

Do Prahy přijede ze Slovenska výstava, na níž se prezentují nahé ženy převážně v pozicích odpovídajících…

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat dokončená barcelonská Sagrada Familia

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat…

Stavební práce začaly už v roce 1882 a stále ještě nejsou hotovy. I přesto je katedrála Sagrada Familia ve…