Audi S4 – první jízdní dojmy

Audi S4 – první jízdní dojmy

 
 

Tak prý si mám vyzkoušet, že S4 snese i řazení z 1 na 6. To snad zákazník nepožaduje, namítám. Ale ano, ve městě to oceníte, říkají zástupci automobilky. Takže jsem začal trápit osmiválec, který při 1100 otáčkách dosahuje 300 Nm. A jelo to!

První, čeho si na nabroušené čtyřce všimnete, je její decentní, od sériové A4 jen málo odlišný vzhled. Výrobce říká, že „vnějším utajením“ vychází vstříc zákazníkům, kteří nechtějí potenciál auta dávat najevo okolí, o to více si pak potrpí na jeho vnitřní komfort a dynamické vlastnosti. Zvenčí je vůz nápadný především masivnějšími nárazníky, zvětšenými otvory pro přívod vzduchu k motoru a zpětnými zrcátky v barvě leštěného hliníku. Dalšími „drobnostmi“ jsou pak xenonové světlomety, osmnáctipalcová kola či malý spoiler na víku zavazadlového prostoru.

Uvnitř sklouzne první pohled na sportovní sedačky Recaro, které jsou teď (v méně brutálním provedení) také na dvou místech vzadu. Pod tříramenným volantem najdeme budíky s šedými číslicemi a přidáme-li možnost volby obložení interiéru a čalounění, je jasné, co myslí Audi pojmem „sportovní vůz pro každý den“.

Pod kapotou duní osmiválec 4,2 litru, který za neuvěřitelného zvukového doprovodu poskytuje až 254 kW. Zástavba do poměrně malého vozu se povedla i díky přemístění rozvodového řetězu na stranu spojky a převodovky, takže celý agregát je nyní dlouhý jen 464 mm. Motor váží 195 kg, což je na gram stejně jako jeho předchůdce 2.7 biturbo v předchozí generaci S4. Malé Audi zrychlí s tímto motorem na stovku za 5,6 s, na 200 km/h pak za 20,6 s., omezovač utíná legraci při klasických 250 km/h. Z čísel je zajímavá také maximální hodnota kroutícího momentu, která vrcholí 410 Nm při 3500 otáčkách. Ještě zajímavější je to, že už při 1100 otáčkách dosahuje motor 300 Nm a mezi 3000-4500 otáčkami neklesá tato hodnota pod 400 Nm. Kromě takřka neuvěřitelné pružnosti (kterou lze opravdu ocenit asi hlavně ve městě) je hlavní výhoda jasná: Ať se snažíte jak chcete, vždy půjde ještě zrychlit.

Kromě testovaného provedení s manuální šestistupňovou převodovkou bude možno koupit S4 samozřejmě i se šestistupňovým Tiptronicem a pádly pod volantem. Průměrná spotřeba 13,3 l/100 km je údaj pro ty, kteří jej potřebují.

Ještě jedno o zastavení před vyjetím: oproti A4 je podvozek snížen o 20 mm, průměr narostl brzdovým kotoučům vpředu i vzadu a pohon quattro snad ani nemusíme zmiňovat.

Hurá do vozu! Sportovně tvarovaná, ale přesto dostatečně komfortní sedačka pohltila i mou nekonfekční postavu, a po celou dobu jízdy mě nepustila. Jestli se něco Audi povedlo, pak je to právě tato možnost splynutí s vozem. Po otročení klíčkem se zepředu ozve cosi neuvěřitelně hlubokého, nicméně kultivovaného. Nijak přehnaně ostrá spojka umožní hladký start bez přípravy a první desítky metrů (kdy si užívám řazení) nechává S4 zažít pocit doslova zpívajícího motoru. Odolám vábení řízeného smyku a dvousetkilometrová rychlost hlásí pokořeno za malou chvíli. Zrychlování vozu není tak výbušné, jako u předchozí S4 s biturbem, osmiválec dává najevo spíše dobře rozloženou sílu. Téměř v každé chvíli lze ještě zrychlit, a zátah od zhruba 1300 do 5000 otáček je poctivý a absence turboefektu dovoluje spolehnout se na pružnost motoru v celém tomto spektru otáček. Po nezbytném slalomu a cestě zpět mě instruktor vybízí k „týrání“ motoru: V rychlosti cca 30km/h řadím šestý stupeň a Audi bez zaváhání začíná zrychlovat…..a vydrží mu to až do dvousetkilometrové rychlosti, takže kdyby polygon neměl plot, zcela jistě bychom potrápili omezovač.

S4 stojí 1.750.000,- Kč, kombi Avant pak 1.818.500 Kč. Hezkou zábavu.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Dravé Audi S4 vtrhlo na český trh! Dravé Audi S4 vtrhlo na český trh!

Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládně S4 za 5,6 sekundy,…

Audi S4 nové generace Audi S4 nové generace

Nová A4 se začíná zabydlovat v mnoha garážích po celém…

 



 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Dnes 18:52

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Hadí žena Jana z Výměny manželek: Přihlásila se do soutěže Miss!

Hadí žena Jana z Výměny manželek: Přihlásila se do…

Ve Výměně manželek se proslavila svou drsnou náturou a nezapomenutelnou hláškou: „Mačkáš mi hada, debile.“ Teď…

Další Miss pod čepcem! Blondýnka Zuzana Štěpanovská řekla ANO tomuhle finančníkovi

Další Miss pod čepcem! Blondýnka Zuzana Štěpanovská…

Půvabná Zuzana Štěpanovská (34) je historicky první Českou Vicemiss. Ale místo toho, aby využívala svou krásu,…

 

iSport.cz

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick skončil dvacátý

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick…

Český útočník Patrik Schick se umístil na 20. místě žebříčku francouzského magazínu L'Équipe, který vybral…

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy hráčů, přidali se i v Česku

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy…

V přepočtu 130 tisíc korun měsíčně si vydělá nejlépe placený hráč slovenského extraligového celku ze Žiliny.…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…