Audi S4 – první jízdní dojmy

Audi S4 – první jízdní dojmy

 
 

Tak prý si mám vyzkoušet, že S4 snese i řazení z 1 na 6. To snad zákazník nepožaduje, namítám. Ale ano, ve městě to oceníte, říkají zástupci automobilky. Takže jsem začal trápit osmiválec, který při 1100 otáčkách dosahuje 300 Nm. A jelo to!

První, čeho si na nabroušené čtyřce všimnete, je její decentní, od sériové A4 jen málo odlišný vzhled. Výrobce říká, že „vnějším utajením“ vychází vstříc zákazníkům, kteří nechtějí potenciál auta dávat najevo okolí, o to více si pak potrpí na jeho vnitřní komfort a dynamické vlastnosti. Zvenčí je vůz nápadný především masivnějšími nárazníky, zvětšenými otvory pro přívod vzduchu k motoru a zpětnými zrcátky v barvě leštěného hliníku. Dalšími „drobnostmi“ jsou pak xenonové světlomety, osmnáctipalcová kola či malý spoiler na víku zavazadlového prostoru.

Uvnitř sklouzne první pohled na sportovní sedačky Recaro, které jsou teď (v méně brutálním provedení) také na dvou místech vzadu. Pod tříramenným volantem najdeme budíky s šedými číslicemi a přidáme-li možnost volby obložení interiéru a čalounění, je jasné, co myslí Audi pojmem „sportovní vůz pro každý den“.

Pod kapotou duní osmiválec 4,2 litru, který za neuvěřitelného zvukového doprovodu poskytuje až 254 kW. Zástavba do poměrně malého vozu se povedla i díky přemístění rozvodového řetězu na stranu spojky a převodovky, takže celý agregát je nyní dlouhý jen 464 mm. Motor váží 195 kg, což je na gram stejně jako jeho předchůdce 2.7 biturbo v předchozí generaci S4. Malé Audi zrychlí s tímto motorem na stovku za 5,6 s, na 200 km/h pak za 20,6 s., omezovač utíná legraci při klasických 250 km/h. Z čísel je zajímavá také maximální hodnota kroutícího momentu, která vrcholí 410 Nm při 3500 otáčkách. Ještě zajímavější je to, že už při 1100 otáčkách dosahuje motor 300 Nm a mezi 3000-4500 otáčkami neklesá tato hodnota pod 400 Nm. Kromě takřka neuvěřitelné pružnosti (kterou lze opravdu ocenit asi hlavně ve městě) je hlavní výhoda jasná: Ať se snažíte jak chcete, vždy půjde ještě zrychlit.

Kromě testovaného provedení s manuální šestistupňovou převodovkou bude možno koupit S4 samozřejmě i se šestistupňovým Tiptronicem a pádly pod volantem. Průměrná spotřeba 13,3 l/100 km je údaj pro ty, kteří jej potřebují.

Ještě jedno o zastavení před vyjetím: oproti A4 je podvozek snížen o 20 mm, průměr narostl brzdovým kotoučům vpředu i vzadu a pohon quattro snad ani nemusíme zmiňovat.

Hurá do vozu! Sportovně tvarovaná, ale přesto dostatečně komfortní sedačka pohltila i mou nekonfekční postavu, a po celou dobu jízdy mě nepustila. Jestli se něco Audi povedlo, pak je to právě tato možnost splynutí s vozem. Po otročení klíčkem se zepředu ozve cosi neuvěřitelně hlubokého, nicméně kultivovaného. Nijak přehnaně ostrá spojka umožní hladký start bez přípravy a první desítky metrů (kdy si užívám řazení) nechává S4 zažít pocit doslova zpívajícího motoru. Odolám vábení řízeného smyku a dvousetkilometrová rychlost hlásí pokořeno za malou chvíli. Zrychlování vozu není tak výbušné, jako u předchozí S4 s biturbem, osmiválec dává najevo spíše dobře rozloženou sílu. Téměř v každé chvíli lze ještě zrychlit, a zátah od zhruba 1300 do 5000 otáček je poctivý a absence turboefektu dovoluje spolehnout se na pružnost motoru v celém tomto spektru otáček. Po nezbytném slalomu a cestě zpět mě instruktor vybízí k „týrání“ motoru: V rychlosti cca 30km/h řadím šestý stupeň a Audi bez zaváhání začíná zrychlovat…..a vydrží mu to až do dvousetkilometrové rychlosti, takže kdyby polygon neměl plot, zcela jistě bychom potrápili omezovač.

S4 stojí 1.750.000,- Kč, kombi Avant pak 1.818.500 Kč. Hezkou zábavu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Náhrada za švýcarské banky: bývalé armádní bunkry ukrývají zlato z celého světa Náhrada za švýcarské banky: bývalé armádní bunkry ukrývají zlato z celého světa

Na to, že švýcarské banky umí udržet tajemství, se už…

Článek Hitler – gentleman se našel. Hitlera ale neoceňoval a Peroutka ho nenapsal Článek Hitler – gentleman se našel. Hitlera ale neoceňoval a Peroutka ho nenapsal

Proslulý článek nazvaný Hitler - gentleman skutečně…

 
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue




Dravé Audi S4 vtrhlo na český trh! Dravé Audi S4 vtrhlo na český trh!

Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládně S4 za 5,6 sekundy,…

Audi S4 nové generace Audi S4 nové generace

Nová A4 se začíná zabydlovat v mnoha garážích po celém…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Český potápěč našel v Chorvatsku snubní prsten: Neznáte majitele?

Český potápěč našel v Chorvatsku snubní prsten:…

Hledá se majitel snubního prstenu! Pokud jsi dovolenkoval v Chorvatsku v malebné vesničce Brist a během vodních…

Přiznání herečky Kláry Melíškové: Občas mívám zatmění mysli

Přiznání herečky Kláry Melíškové: Občas mívám zatmění mysli

Na první pohled herečka Klára Melíšková (44) vypadá jako křehká, éterická bytost. Opak je ale pravdou. Když je…

 

iSport.cz

Berdych je letos poprvé ve finále, v Šen-čenu může obhájit titul

Berdych je letos poprvé ve finále, v Šen-čenu může…

Tenista Tomáš Berdych bude v Šen-čenu hrát první letošní finále na okruhu ATP. Nejvýše nasazený hráč v…

Ze záskoku hlavním koučem? Sparta řeší, jestli nedat šanci Holoubkovi

Ze záskoku hlavním koučem? Sparta řeší, jestli nedat…

Původně to měl být dvouzápasový záskok, po famózním triumfu nad Interem Milánem (3:1) ale fotbalová Sparta řeší…

 

Reflex.cz

Příznivci Petra Štěpánka to odhalili: Doležalovi platí za články!

Příznivci Petra Štěpánka to odhalili: Doležalovi…

Intelektuálně vyspělá skupina fanoušků Petra Štěpánka z Alternativy pro ČR učinila zcela zásadní objev, který je…

Jiří Ovčáček: Nalezený článek Hitler - gentleman není ten, o kterém mluvil Zeman

Jiří Ovčáček: Nalezený článek Hitler - gentleman…

Mluvčí Hradu Jiří Ovčáček odmítl, že by článek Hitler - gentleman z roku 1937, o jehož nálezu dnes informovalo…