Audi S4 – vrchol řady

Audi S4 – vrchol řady

 
 

Již řadu let jsou vrcholné sportovní modely značky Audi označovány písmenem S před označením modelové řady. I u nové A4 se nic nemění a jejím vrcholným modelem je S4 v provedení sedan i kombi.

Nové Audi S4 přichází na trhy ve stejný okamžik jako modely A4 a stejně jako v předchozích letech i ono se na první pohled odlišuje jen v detailech. Největší změnou proti standardnímu modelu je tvar masky chladiče. Sice je třeba si dát práci, aby jste byli schopni drobné detaily odhalit, ale jsou tam. Lichoběžníková maska je více protažena ke spodnímu okraji spoileru, pod tabulkou pro SPZ je poněkud delší část, naopak je snížen přídavný otvor pod maskou. Dále žebrování masky má méně, ale výraznějších, vodorovných i svislých žeber. Vedle znaku je navíc umístěné drobné logo S4. Další změnou, která je snáze viditelná, je černé lakování výztužného žebra a rámečku kolem mlhových světel a vstupu chladícího vzduchu k předním brzdám ve spodní části spoileru. Při pohledu zepředu novou S4 ještě odlišuje horní část krytu vnějších elektricky ovládaných a vyhřívaných zpětných zrcátek s povrchem imitujícím leštěný hliník. Na našich fotografiích si této odlišnosti všimnete jen stěží, protože splývá se stříbrnou metalízou celého vozu. Za tmy se S4 odlišuje od svých soukmenovců oslnivým svitem standardně dodávaných světlometů xenon plus. Ty mohou být na přání vybaveny systémem natáčení podle směru jízdy. Výraznější jsou odlišnosti na boku vozu. Zajímavě řešené aerodynamické lišty na spodních hranách obou bočních dveří jsou výrazně zvětšeny, aby lépe plnily svou aerodynamickou funkci. Hlavním prvkem, nejen vzhledovým, ale především funkčním, jsou velká 18“ kola Avus určená pouze pro model S4. Také při pohledu zezadu je odlišnosti vidět jednoznačně. Mimo loga S4 na levé straně pod světlem, jsou to především dvě dvojice oválných koncovek výfuku, které tento model jednoznačně identifikují. Již jen drobností, která není téměř vidět, ale funkčně je důležitá je modifikovaný tvar odtokové hrany víka zavazadlového prostoru u sedanu, která vytváří malý spoiler. Kombi Avant má na zádi decentně tvarovaný střešní spoiler a standardně montované podélníky střešního nosiče.

Největší změna se skrývá za mohutnou maskou. Tam se ukrývá mohutné osmiválcové srdce do V s úhlem rozevření řad válců ideálních 90°. Objem má 4,2 litru, o plnění a výplach válců se stará pětice ventilů ovládaných dvojicí vačkových hřídelí. Tento motor disponuje nejen velkou silou, ale jedná se také o jeden z nejkratších osmiválců sériové produkce. Naladěn je na výkon 253 kW (344 k) při vysokých 7000 ot/min a točivý moment 410 Nm při 3500 ot/min, ovšem již v 1100 ot/min je k dispozici 300 Nm a mezi 3000 a 4500 ot/min neklesá pod 400 Nm. Vše je navíc podpořeno neopakovatelným zvukem osmiválcového motoru, který se se zvyšujícími se otáčkami připomíná sportovním vrčením. Tyto výkony však motoru nebrání plnit emisní normu EU4. Z klikového hřídele podélně uloženého motoru se výkon přenáší buď přes ručně řazenou šestistupňovou převodovku, nebo přes šestistupňový automat tiptronic a systém quattro trvale na všechna kola. Ta jsou zavěšena na stejných nápravách jako u A4, tedy vpředu je čtyřprvkový závěs a vzadu je lichoběžníková náprava se samořídícím účinkem. Ramena jsou vyrobena z hliníkové slitiny, aby se omezily neodpružené hmoty. O odpružení se standardně stará sportovnější podvozek, který snižuje proti A4 světlou výšku o 20 mm a je u ní nabízen za příplatek. Řízení dostalo strmější převod a posilovač servotronic pracující v závislosti na rychlosti vozu. Výrazně byl posílen brzdový systém, kde byly na přední nápravu osazeny duté kotouče o průměru 340 mm a na zadní jsou stejné konstrukce s průměrem 300 mm. Jejich ovládání usnadňuje dvoustupňový posilovač, který v případě nouzového brždění výrazně zvyšuje svůj účinek. Velké kotouče lze obdivovat za již zmíněnými hliníkovými koly o rozměrech 8J x 18, na kterých jsou osazeny pneumatiky 235/40 R 18. Jinak ve výbavě podvozku nechybí všechny elektronické systémy jako u A4 zastřešované ESP.

Asi největší změnu zaznamená každý při vstupu do interiéru vozu. Tam si našly své místo sportovní sedadla od špičky v tomto oboru – firmy Recaro. Práce tohoto dodavatele se ale tentokrát nespokojila jen s předními sedadly, ale i cestující na obou krajních zadních sedadlech se mohou těšit na posezení v sedadlech této kvality. Řidič má navíc před sebou sportovní, kůží čalouněný, tříramenný volant s logem S4 ve spodní části středního ramene a je-li použita převodovka tiptronic, tak má k dispozici i páčky pod volantem na řazení v manuálním režimu. Označení modelu se opakuje také na otáčkoměru a všechny přístroje mají šedé číslice i ručičky. Obklady interiéru jsou standardně karbonové nebo na přání bez příplatku leskle černé, hliníkově stříbrné či s povrchem zrnité břízy. Logo S4 čeká na majitele také na prahové liště. Na přání jsou k dispozici výkonné audioaparatury Bose, navigační systém s mechanikou DVD, 6,5 palcovým barevným displejem umožňuje cestování po západní Evropě prakticky bez nebezpečí bloudění. Perličkou je možnost opatřit vůz střešním solárním panelem, který zásobuje ventilační soustavu elektrickou energií pokud je vypnutý motor a šetří tak akumulátor.

Ještě jsme nezmínili dynamické parametry této novinky. Na dosažení rychlosti 100 km/h jí z klidu stačí při použití ručně řazené převodovky jen 5,6 sekundy. Také na 200 km/h dokáže zrychlit velmi svižně, když tuto hranici pokoří za 20,6 sekundy. Nejvyšší rychlost je u této značky tradičně elektronicky omezená na 250 km/h a tak si budou muset zájemci o rychlejší cestování počkat, až se S4 dostane do rukou některého úpravce a pak zřejmě 300 km/h nebude velkým problémem.

Nad Českem je nejrušněji v historii, říká šéf Řízení letového provozu Nad Českem je nejrušněji v historii, říká šéf Řízení letového provozu

Drony jsou trochu bublina, ale není pochyb, že jde o…

Francouzský Total plánuje dva obří petrochemické projekty v Texasu Francouzský Total plánuje dva obří petrochemické projekty v Texasu

Francouzská energetická společnost Total plánuje v Texasu…

VIDEO: NASA sestříhala snímek, kdy astronauti opravovali stanici ISS ve volném vesmíru VIDEO: NASA sestříhala snímek, kdy astronauti opravovali stanici ISS ve volném vesmíru

V pátek 24. března se Shane Kimbrough (NASA) a Thomas…

Čeští bojovníci uspěli na Startovači Čeští bojovníci uspěli na Startovači

Na portálu hromadného financování Startovač.cz momentálně…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Audi S4 a S4 Avant mají české ceny. Kolik dáte za 260 kW? Audi S4 a S4 Avant mají české ceny. Kolik dáte za 260 kW?

Ceník Audi S4 a S4 Avant paradoxně přichází až po kupé a…

Audi S4 Avant: Vrcholné kombi pohání šestiválec 3.0 TFSI (260 kW) Audi S4 Avant: Vrcholné kombi pohání šestiválec 3.0 TFSI (260 kW)

Audi S4 Avant si i v nové generaci uchovalo třílitrový…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

Samsung Galaxy S8 odhalen dva dny před oficiálním představením

Samsung Galaxy S8 odhalen dva dny před oficiálním…

Jeden z nejočekávanějších mobilů současnosti Samsung Galaxy S8, který má být oficiálně představen až ve středu,…

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

 

iSport.cz

Plíšková přejela Strýcovou, Šafářová zaskočila Cibulkovou, uspěl i Berdych

Plíšková přejela Strýcovou, Šafářová zaskočila…

České derby v osmifinále prestižního turnaje v Miami s přehledem ovládla nasazená dvojka Karolína Plíšková,…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…