Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S5 Sportback na českém trhu za 1,509 milionu Kč

Diskuze (27)
Audi S5 Sportback, nejvýkonnější provedení pětidveřového Audi střední třídy, míří na český trh. Jeho první cena je 1.509.300,- Kč, standardem je dvouspojková převodovka.

Audi S5 Sportback stojí na vrcholu nabídky nové karosářské verze A5 Sportback. Pod kapotou má kompresorem přeplňovaný motor 3,0 TFSI s nejvyšším výkonem 245 kW, který dosahuje maxima točivého momentu 440 Nm při 2900 až 5300 min-1. Stejná pohonná jednotka je určena pro sedan a kombi S4 a S5 Cabriolet, naopak kupé S5 má atmosférický osmiválec 4,2 FSI.

Standardem pro S5 Sportback je pohon všech kol quattro, sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a variabilní posilovač řízení servotronic. Kombinovaná spotřeba 9,7 l/100 km je shodná s S5 Cabriolet a S4 Avant (S tronic). Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 5,4 sekundy, tato hodnota je také shodná s S4 Avant.

Základní výbava obsahuje šest airbagů, ESP, automatickou klimatizaci, 18palcová litá kola, automatické otevírání zavazadlového prostoru, 6,5palcový informační displej, sportovní sedadla vpředu, čalounění kombinací Alcanatara/kůže, sportovní podvozek, sportovní kůží potažený volant s pádly pro manuální řazení, vyhřívání předních sedadel a xenonová světla Plus.

Z příplatkové výbavy lze zvolit například adaptivní světla (+10 tisíc Kč), parkovací senzory a zadní kameru (+36 tisíc Kč), třízónovou klimatizaci (+16 tisíc Kč), navigační systém Plus s 10GB diskem, čtečkou SD karet a DVD mechanikou (+82 tisíc Kč), kožené čalounění (+14 tisíc Kč), tempomat (+8 tisíc Kč) nebo klimatizovaná přední sedadla (+15 tisíc Kč).

Sportovní požitek z jízdy umocní elektronicky řízený zadní diferenciál (+28 tisíc Kč), řízení Audi dynamic steering (+29 tisíc Kč) a adaptivní tlumiče Audi CES (+32 tisíc Kč). V nabídce je také řada doplňků z programu Audi exclusive, 19- a 20palcová kola nebo audiosystém Bang & Olufsen (+28 tisíc Kč).

Pětidveřové Audi S5 Sportback stojí 1.509.300,- Kč. Je tedy o 90 tisíc Kč levnější než kupé S5, které však disponuje osmiválcovým atmosférickým motorem 4,2 FSI a převodovkou Tiptronic. Nové S5 Cabriolet (motor 3,0 TFSI) se zatím v České republice neprodává, stejně motorizovaný sedan S4 s dvouspojkovou převodovkou je o 30 tisíc Kč levnější než S5 Sportback.

Audi S5 Sportback - srovnání cen s příbuznými modely
ModelS5 SportbackS5 CoupéS5 CabrioletS4 sedan
Motor3,0 TFSI4,2 FSI3,0 TFSI3,0 TFSI
PřevodovkaS tronic6M (6A)S tronic6M (S tronic)
Zdvihový objem [cm3]2995416329952995
Válce/ventily6/48/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]245/5500-7000260/7000245/5500-7000245/5500-7000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]440/2900-5300440/3500440/2900-5300440/2900-5300
Max. rychlost [km/h]250250 (250)250250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,45,1 (5,4)5,65,1 (5,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]9,712,1 (10,8)9,79,7 (9,4)
Cena [Kč]-1.555.900,--1.419.500,-
Cena (S tronic/Tiptronic) [Kč]1.509.300,-1.599.800,--1.479.100,-

Diskuze (27)
Avatar - white label
15. 2. 2010 11:00
Re: jestli
Quattro s torsenem přímo uzávěrku dif. nemá, jen EDS, myslel jsem že to víš... ;-)
Stačí se podívat na Q7. Copak takhle nějak vypadá auto do "terénu"...? :-)
Avatar - white label
15. 2. 2010 10:52
Re: jestli
On by tak krátký "kopec" s patřičným rozjezdem (pomocí setrvačností) zvládl i torsen s EDS na obou nápravách (to ale autoři videa nechtěli), ale v případě, že s autem v takové stoupání jedeš takto pomalu až vlastně úplně zastavíš, není schopno EDS s otevředým dif. dodat (pouhým bržděním druhého kola bez adheze) potřepnou sílu k rozjezdu...
15. 2. 2010 09:52
Re: jestli
To je pěkně podpásový video. Lexus i Audi mají Torsen, který přenáší poměr točivého momentu. A když jsou obě kola na ledu, není co přenášet na další dvě kola. To jsou jenom auta na upravený dálnice.
Avatar - twistedTSD
13. 2. 2010 00:07
Re: Moc hezke
a6 je (podle me) nadherna, nadcasova, proste krasa
Avatar - white label
13. 2. 2010 00:06
Re: Super
Emel, toyota
To snad nemyslíte vážně, buď jste v obou autech nikdy ani neseděli, nebo měříte max. tak 17O cm...
Co se vám líbí, nebo nelíbí je vaše věc, ale nesrovnávejte nesrovnatelné. A5 sp.b. je celkovým vnitřním prostorem téměř srovnatelná s A3 sp.b. a pocitově dokonce menší, než Golf6..., za to A6 je prostorem a komfortem téměř srovnatelná s (neprodlouženou) A8. A5 vs A6 je prostorvě jako dětské a dospělé auto a to není žádná velká nadsázka a týká se to jak prostoru vzadu, tak i vepředu... ;-)

P.S. Naprosto v tomto ohledu souhlasím s Iudexem a webpajou...
To je minimálně stejné, jako kdyby někdo tvrdil, že trojkové BMW (kupé, nebo sedan) může zcela nahradit pětku..., nebo Céčko, Ečko...