Audi S6 dostane motor z Porsche! Čím se bude lišit od motoru Panamery?
Současné Audi A6, označené C8 existuje od jara letošního roku, když si svoji premiéru odbylo na autosalonu v Ženevě. Již nyní se spekuluje o jeho základní sportovní verzi S6 (plnotučná sportovní verze je jak známo RS6), která byla zachycena s maskováním při testování v silničním provozu. Předchůdce používal do roku 2014 osmiválec o objemu 4,0 litru TFSI s výkonem 309 kW. V uvedeném roce došlo ke zvýšení výkonu na 331 kW.
V nové generaci S6 se očekává opět osmiválec, ale zcela nový, již používaný v současné a tedy nové Panameře. Jeho zdvihový objem činí 3996 cm3 kdy i zásluhou zdvojeného přeplňování nabízí výkon 405 kW, tedy 542 koní. V S6 má být ovšem verze s mírně sníženým výkonem. Stejná jako v nové S8 a Bentley Continental GT, které se objeví v nejbližší době. Až do příchodu S6 byl vrcholem v řadě A6 motor 3.0 V6 Turbo, známý také z S4 o výkonu 260 kW. Naopak vrcholná verze RS6 nabídne ještě vyšší výkon než S6, jak je ostatně u Audi zvykem. Pohánět ji bude v základu stejný osmiválec, jako S6, ale se zvýšeným výkonem.
Jaké budou jízdní výkony této sportovní verze Audi S6? Očekává se zrychlení z klidu na 100 km/h za čas lehce přesahující 4 sekundy. Oproti tomu menší a lehčí kupé RS5 akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy.
Nová generace S6 sází stejně jako předchůdce na pokrokový podvozek z lehkých slitin v kombinaci s ocelovými pomocnými rámy. Smyslem je snížit hmotnost vozu. Novinkou je aktivní řízení všemi koly, které má S6 také nabídnout. Technicky půjde o stejnou technologii známou už z Audi Q7. Vůz bude jezdit na 20palcových kolech a samozřejmostí má být virtuální kokpit se dvěma monitory na středním panelu, které doplní další v roli přístrojového štítu. Tedy celkem tři „obrazovky“.