Audi S6: vizáž Audi, srdce Lamborghini
Modelová řada A6 má nového vládce. Říká si S6 a veřejnosti se ukáže, zatím měli tu čest pouze novináři, na autoshow v Detroitu po boku studie Roadjet Concept. Nová S6 opět překypuje výkonem, jak se ostatně stalo u ingolstadtských sportovců zvykem. Design vozu vychází z osvědčeného konceptu vyjádřeného vzorcem S6 = SV + CH + S + LK (SV - sériový vůz, CH - chrom, S - spoilery a LK – litá kola), pod atraktivní skořápkou se ukrývá komfortní, avšak sportovně vyhlížející interiér vystlaný ušlechtilými materiály (kůže a Alcantara) a ozdobený hliníkovými prvky.
Pod kapotou bouří, stejně jako u většího sourozence S8, desetiválec převzatý ze supersportu Lamborghini Gallardo. Prakticky totožná jednotka s objemem 5.2 litru poskytuje v S6 výkon 309 kW při 6800 otáčkách a točivý moment 540 Nm v rozmezí 3000 – 4000 otáček za minutu, přičemž s 500 Nm může řidič počítat už od 2500 otáček. Samotná jednotka váží pouhých 220 kg, takže není pro S6 velkou přítěží, i proto zvládne sedan (celkově vážící pod dvě tuny) sprint z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, kombi potřebuje na zrychlení na stovku o sekundu více.
Maximální rychlost bude z výroby elektronicky omezena na 250 km/h, čímž se otevírá prostor pro úpravce. Výkon se přenáší skrze šestistupňový Tiptronic na všechna čtyři 19palcová kola, přičemž poslední generace pohonu všech kol Quattro rozdělí točivý moment asymetricky v poměru 40:60. Asi není potřeba připomínat, že sportovní úpravou prošel také podvozek. V prodeji se nová S6 objeví v létě tohoto roku.