Audi S8: 5,2 V10 od Lamborghini

Audi S8: 5,2 V10 od Lamborghini

 
 

Myslíte si, že jsou luxusní sedany od přírody nudné? Nové vydání Audi S8 vás vyvede z omylu.

Audi se přihlásilo s dalším sportovním modelem. Tentokrát si konstruktéři pohráli s luxusním limuzínou A8, kterou proměnili z usedlého aristokrata na splašeného sportovce. Přestože na první pohled vypadá S8 celkem nevinně, pod skořápkou ukrývá to nejlepší, co může ingolstadtská automobilka momentálně nabídnout. Tak například motor. Zážehový desetiválec s objemem 5,2 litru a technologií přímého vstřiku paliva FSI.

Při vývoji jednotky Audi využilo bohatých zkušeností svého koncernového bratříčka Lamborghini a naladilo agregát tak, aby dokázal i s mohutnou A8 pořádně zacvičit, přitom však zůstal skromný na přísun živin. Motor má nyní větší zdvih a vrtání, váží pouze 220 kg, jeho výkon dosahuje 330 kW při 7000 otáčkách a točivý moment 540 Nm při 3500 otáčkách, přičemž 90 procent točivého momentu můžete využít už v 2300 otáčkách.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 1940 kg těžké S8 5,1 sekundy, maximální rychlost zastaví omezovač na tradičních 250 km/h. Kombinovaná spotřeba se podle informací Audi bude pohybovat okolo 14 litrů. Točivý moment se pochopitelně přenáší na všechna čtyři kola, a to asymetricky (stejně jako u nedávno testované RS4). Na přední nápravu tedy za normálních okolností proudí 40 procent výkonu, na zadní potom 60 procent.

Změní-li se jízdní podmínky, dokáže systém Quattro, jenž právě slaví své pětadvacáté narozeniny, přenést až 85 procent výkonu na zadní kola, na kola přední nápravy umí přenést 65 procent výkonu. Síla proudí na kola skrze šestistupňovou převodovku Tiptronic. Jízdní vlastnosti S8 Audi vylepšilo několika úpravami. Vůz dostal tužší tlumiče a pružiny, které pracují v harmonii se systémem vzduchového odpružení.

Proti standardnímu modelu leží ovšem nejnižší hranice o 20 mm níže. Důležitou roli hrají také 20 palcová kola s pneumatikami 265/35 R 20, patřičný brzdný účinek zajišťují vnitřně chlazení kotouče s průměrem 385 mm vpředu a 335 mm vzadu. Na přání budou k dispozici i keramické brzdy. Z vnějšku se S8 ohlásí chromovanou mřížkou chladiče, logem S8 či chromovanými koncovkami výfuku.

Uvnitř čekají posádku dvou nebo čtyřbarevná sportovní sedadla, řidič se chopí sportovního tříramenného volantu. Palubní desku i středový tunel zdobí leštěný hliník a karbon.

Spolupracujeme s TipCars.com
Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Video: Audi S8 – prohlídka ingolstadtské vlajkové lodi Video: Audi S8 – prohlídka ingolstadtské vlajkové lodi

Na vrcholu nabídky značky Audi mezi čtyřdveřovými vozy je…

MTM Audi S6 a S8 – 300 km/h v pohodlí a luxusu MTM Audi S6 a S8 – 300 km/h v pohodlí a luxusu

Audi S6 a S8 jsou obě osazeny stejným motorem 5,2 V10,…

 



 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

Daniel Landa zase boural: Čumákem auta líbal stromky

Daniel Landa zase boural: Čumákem auta líbal stromky

Rozbitá světla, nárazník na padrť a zohýbané plechy. Tak dopadlo auto zpěváka Daniela Landy (48) na Valašské…

Kamion z Česka vezl do Británie africké uprchlíky. Řidič: Nevěděl jsem o nich

Kamion z Česka vezl do Británie africké uprchlíky.…

Moment překvapení prý zažil řidič kamionu, který patří české firmě z Táborska. V jeho zadní části totiž…

 

iSport.cz

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si NHL uškodí, hrozí Fasel

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si…

Apokalypsa ještě nenastala. Ale poslední vyjádření bosse NHL Garyho Bettmana ji připomněla. „Ze současného stavu…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…