Audi S8: 5,2 V10 od Lamborghini

Audi S8: 5,2 V10 od Lamborghini

 
 
19.10. 2005 Libor Zezulka

Myslíte si, že jsou luxusní sedany od přírody nudné? Nové vydání Audi S8 vás vyvede z omylu.

Audi se přihlásilo s dalším sportovním modelem. Tentokrát si konstruktéři pohráli s luxusním limuzínou A8, kterou proměnili z usedlého aristokrata na splašeného sportovce. Přestože na první pohled vypadá S8 celkem nevinně, pod skořápkou ukrývá to nejlepší, co může ingolstadtská automobilka momentálně nabídnout. Tak například motor. Zážehový desetiválec s objemem 5,2 litru a technologií přímého vstřiku paliva FSI.

Při vývoji jednotky Audi využilo bohatých zkušeností svého koncernového bratříčka Lamborghini a naladilo agregát tak, aby dokázal i s mohutnou A8 pořádně zacvičit, přitom však zůstal skromný na přísun živin. Motor má nyní větší zdvih a vrtání, váží pouze 220 kg, jeho výkon dosahuje 330 kW při 7000 otáčkách a točivý moment 540 Nm při 3500 otáčkách, přičemž 90 procent točivého momentu můžete využít už v 2300 otáčkách.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 1940 kg těžké S8 5,1 sekundy, maximální rychlost zastaví omezovač na tradičních 250 km/h. Kombinovaná spotřeba se podle informací Audi bude pohybovat okolo 14 litrů. Točivý moment se pochopitelně přenáší na všechna čtyři kola, a to asymetricky (stejně jako u nedávno testované RS4). Na přední nápravu tedy za normálních okolností proudí 40 procent výkonu, na zadní potom 60 procent.

Změní-li se jízdní podmínky, dokáže systém Quattro, jenž právě slaví své pětadvacáté narozeniny, přenést až 85 procent výkonu na zadní kola, na kola přední nápravy umí přenést 65 procent výkonu. Síla proudí na kola skrze šestistupňovou převodovku Tiptronic. Jízdní vlastnosti S8 Audi vylepšilo několika úpravami. Vůz dostal tužší tlumiče a pružiny, které pracují v harmonii se systémem vzduchového odpružení.

Proti standardnímu modelu leží ovšem nejnižší hranice o 20 mm níže. Důležitou roli hrají také 20 palcová kola s pneumatikami 265/35 R 20, patřičný brzdný účinek zajišťují vnitřně chlazení kotouče s průměrem 385 mm vpředu a 335 mm vzadu. Na přání budou k dispozici i keramické brzdy. Z vnějšku se S8 ohlásí chromovanou mřížkou chladiče, logem S8 či chromovanými koncovkami výfuku.

Uvnitř čekají posádku dvou nebo čtyřbarevná sportovní sedadla, řidič se chopí sportovního tříramenného volantu. Palubní desku i středový tunel zdobí leštěný hliník a karbon.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Stomiliardový dluh bez důvěry Komentář Lukáše Kovandy: Stomiliardový dluh bez důvěry

Sto a dvě miliardy korun. O tolik od říjnových voleb…

Ministr Vojtěch dosadil dalšího šéfa fakultní nemocnice Ministr Vojtěch dosadil dalšího šéfa fakultní nemocnice

Ředitelem Fakultní nemocnice Ostrava (FNO) je Evžen…

Japonská Takeda je na prahu největší akvizice v historii země Japonská Takeda je na prahu největší akvizice v historii země

Irská farmaceutická firma Shire je ochotna doporučit svým…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Video: Audi S8 – prohlídka ingolstadtské vlajkové lodi Video: Audi S8 – prohlídka ingolstadtské vlajkové lodi

Na vrcholu nabídky značky Audi mezi čtyřdveřovými vozy je…

MTM Audi S6 a S8 – 300 km/h v pohodlí a luxusu MTM Audi S6 a S8 – 300 km/h v pohodlí a luxusu

Audi S6 a S8 jsou obě osazeny stejným motorem 5,2 V10,…

 



 
GTI párty: Jak jsem na okruhu okusil ostré volkswageny, ale auto snů projel až na přilehlé okresce

GTI párty: Jak jsem na okruhu okusil ostré volkswageny, ale auto snů projel až na přilehlé okresce

Dnes 08:00

Jak to vypadá, když se na závodním okruhu sejdou všichni současní členové klanu GTI? Volkswagen nám dal odpověď na jihu Španělska.




Blesk.cz

Eva Decastelo řádila ve svatebním! Chci se znovu vdávat, prohlásila

Eva Decastelo řádila ve svatebním! Chci se znovu…

Sice je už skoro devět let vdanou paní, přesto by chtěla mít ještě alespoň jednu veselku. Herečka a moderátorka…

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět tisíce kilometrů od domova

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět…

Diana Kobzanová (36) přivedla na svět utajovanou dceru! Modelka, která ukázala těhotenské bříško až v 38. týdnu,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Bratři Musilové poprvé spolu za Čechy. Děda se bude koukat, věří Adam

Bratři Musilové poprvé spolu za Čechy. Děda se bude…

Pod národními barvami se uskuteční bratrské setkání. Hokejový útočník Adam Musil, který od začátku dubna…

 

Reflex.cz

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás myslet. Češi jsou vlastenci, jen když vyhráváme ve sportu

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás…

Jsme spojenec, který si plní své povinnosti na zahraničních misích, ale není konzistentní v názorech. Tak nás ve…

Babiš žaluje slovenský list a bývalého příslušníka StB, chce milion eur

Babiš žaluje slovenský list a bývalého příslušníka…

Český premiér Andrej Babiš podal žalobu na vydavatele nejčtenějšího slovenského listu Nový Čas za článek z…