Audi S8: 5,2 V10 od Lamborghini

Audi S8: 5,2 V10 od Lamborghini

 
 

Myslíte si, že jsou luxusní sedany od přírody nudné? Nové vydání Audi S8 vás vyvede z omylu.

Audi se přihlásilo s dalším sportovním modelem. Tentokrát si konstruktéři pohráli s luxusním limuzínou A8, kterou proměnili z usedlého aristokrata na splašeného sportovce. Přestože na první pohled vypadá S8 celkem nevinně, pod skořápkou ukrývá to nejlepší, co může ingolstadtská automobilka momentálně nabídnout. Tak například motor. Zážehový desetiválec s objemem 5,2 litru a technologií přímého vstřiku paliva FSI.

Při vývoji jednotky Audi využilo bohatých zkušeností svého koncernového bratříčka Lamborghini a naladilo agregát tak, aby dokázal i s mohutnou A8 pořádně zacvičit, přitom však zůstal skromný na přísun živin. Motor má nyní větší zdvih a vrtání, váží pouze 220 kg, jeho výkon dosahuje 330 kW při 7000 otáčkách a točivý moment 540 Nm při 3500 otáčkách, přičemž 90 procent točivého momentu můžete využít už v 2300 otáčkách.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 1940 kg těžké S8 5,1 sekundy, maximální rychlost zastaví omezovač na tradičních 250 km/h. Kombinovaná spotřeba se podle informací Audi bude pohybovat okolo 14 litrů. Točivý moment se pochopitelně přenáší na všechna čtyři kola, a to asymetricky (stejně jako u nedávno testované RS4). Na přední nápravu tedy za normálních okolností proudí 40 procent výkonu, na zadní potom 60 procent.

Změní-li se jízdní podmínky, dokáže systém Quattro, jenž právě slaví své pětadvacáté narozeniny, přenést až 85 procent výkonu na zadní kola, na kola přední nápravy umí přenést 65 procent výkonu. Síla proudí na kola skrze šestistupňovou převodovku Tiptronic. Jízdní vlastnosti S8 Audi vylepšilo několika úpravami. Vůz dostal tužší tlumiče a pružiny, které pracují v harmonii se systémem vzduchového odpružení.

Proti standardnímu modelu leží ovšem nejnižší hranice o 20 mm níže. Důležitou roli hrají také 20 palcová kola s pneumatikami 265/35 R 20, patřičný brzdný účinek zajišťují vnitřně chlazení kotouče s průměrem 385 mm vpředu a 335 mm vzadu. Na přání budou k dispozici i keramické brzdy. Z vnějšku se S8 ohlásí chromovanou mřížkou chladiče, logem S8 či chromovanými koncovkami výfuku.

Uvnitř čekají posádku dvou nebo čtyřbarevná sportovní sedadla, řidič se chopí sportovního tříramenného volantu. Palubní desku i středový tunel zdobí leštěný hliník a karbon.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největším investorem v USA je Británie, Čína se nevešla do první desítky Největším investorem v USA je Británie, Čína se nevešla do první desítky

Zatímco menší státy jako Španělsko, Irsko a Nizozemsko…

Pilného úřad jedná o prodeji slovinských papíren Vipap Pilného úřad jedná o prodeji slovinských papíren Vipap

Ministerstvo financí jedná se dvěma zájemci o prodeji…

Úřad kvůli azbestu zastavil demoliční řízení developera JRD Úřad kvůli azbestu zastavil demoliční řízení developera JRD

Plánovanému developerskému projektu společnosti JRD…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá

Ze spolupráce Toyoty a Subaru vzešlo jedno z…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 



Video: Audi S8 – prohlídka ingolstadtské vlajkové lodi Video: Audi S8 – prohlídka ingolstadtské vlajkové lodi

Na vrcholu nabídky značky Audi mezi čtyřdveřovými vozy je…

MTM Audi S6 a S8 – 300 km/h v pohodlí a luxusu MTM Audi S6 a S8 – 300 km/h v pohodlí a luxusu

Audi S6 a S8 jsou obě osazeny stejným motorem 5,2 V10,…

 



 
Evropský trh v srpnu 2017: Mercedes třetí mezi značkami, Škoda devátá

Evropský trh v srpnu 2017: Mercedes třetí mezi značkami, Škoda devátá

Dnes 14:58

Mercedes-Benz letos na evropském trhu jasně vládne luxusním značkám. Jasně patrné to bylo i minulý měsíc, kdy dokonce skončil třetí v celkovém pořadí všech značek!




Blesk.cz

Z komunitní zahrady je feťácké doupě: Praha 2 Na Smetance plánuje sportoviště

Z komunitní zahrady je feťácké doupě: Praha 2 Na…

Místo komunitní zahrady v ulici Na Smetance v Praze 2 je zde nyní „feťácké“ doupě. Tam, kde ještě letos byl…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Jak se bude hrát Laver Cup? Výhry za jeden i tři body, vítěz nejdřív v neděli

Jak se bude hrát Laver Cup? Výhry za jeden i tři…

Start Laver Cupu se blíží kvapíkovým tempem. Tenisová akce pořádaná jako pocta australské legendě Rodu Laverovi…

Barcelona soptí! Kdyby Dembélé nedělal patičky, je zdravý, řekl kouč

Barcelona soptí! Kdyby Dembélé nedělal patičky, je…

Neštěstí, náhoda, ale třeba i karma za zradu Dortmundu. Zranění nejdražší posily v historii Barcelony Ousmaneho…

 

Reflex.cz

V Babišových drůbežárnách jsem nevydržela ani tři týdny, politici selhali, říká novinářka Uhlová

V Babišových drůbežárnách jsem nevydržela ani tři…

Novinářka Saša Uhlová půl roku pracovala v pěti různých zaměstnáních. Spojovalo je jedno: náročné podmínky a…

Legendární česká oštěpařka Dana Zátopková dnes slaví 95. narozeniny

Legendární česká oštěpařka Dana Zátopková dnes slaví…

Ve čtvrtek 24. července 1952 obletěla sportovní svět senzační (a z dnešního pohledu tak trochu i „pohádková“)…