Audi S8: čtyřdveřový supersport v ČR za 3 miliony

Audi S8: čtyřdveřový supersport v ČR za 3 miliony

 
 

Pětilitrový desetiválec s výkonem 330 kW se u nás prodává za necelé 3 miliony korun.

Nabídka značky Audi se rozšiřuje o zcela výjimečný model - společně s novým Audi S6 se v rámci Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech v premiéře představí i největší a nejluxusnější příslušník rodiny „S“ - nová generace prestižní limuzíny Audi S8.

Srdcem limuzíny je hliníkový vidlicový desetiválec s přímým vstřikem benzinu FSI, odvozený z motoru pohánějícího supersportovní Lamborghini Gallardo. Agregát podává z objemu 5204 cm3 výkon 331 kW při 7000 ot./min, točivý moment s velmi plochým průběhem vrcholí při 3500 ot./min hodnotou 540 Nm a dosahuje 90 % maxima již při 2300 ot.MIn. Svých vynikajících parametrů motor dociluje díky technologii přímého vstřiku benzinu do válců FSI s homogenním spalováním, důkladně prověřené v závodních Audi R8. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 1940 kg těžké S8 5,1 sekundy, maximální rychlost zastaví omezovač na tradičních 250 km/h.

Mohutný výkon motoru přenáší sériově dodávaná šestistupňová automatická převodovka tiptronic s dynamickým programem řazení DSP. Její řídicí jednotka podporuje dynamičtější řazení a celkový převod je nižší než u „civilnějšího“ modelu A8. To umožňuje sportovnější způsob jízdy, který může být dále zvýrazněn přepnutím do sportovního režimu. Pro řazení rychlostních stupňů lze kromě obvyklého voliče tiptronicu využít i snadno dostupné páčky pod volantem, které se natáčejí spolu s volantem.

Audi S8 samozřejmě využívá osvědčený pohon všech čtyř kol quattro. Jeho podstatným prvkem je mezinápravový diferenciál Torsen, který ryze mechanickou cestou rozděluje výkon motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 60 : 40. Vyžadují-li to adhezní podmínky, dokáže však bleskově tento poměr změnit a převést více výkonu na nápravu s lepší trakcí; přitom může přivést až 85 % výkonu na zadní nápravu nebo naopak až 65 % na nápravu přední. Řidič může činnost standardního systému ESP omezit ve dvou stupních. Nejprve se vypíná pouze systém ASR, ve druhé fázi se ESP úplně deaktivuje a v činnosti zůstávají pouze ABS a EDS (elektronická uzávěrka difernciálu).

Podobně jako model A8 i S8 zakládá své vynikající vlastnosti a komfort jízdy na přednostech pokročilého adaptivního pneumatického pérování, adaptivních tlumičů a na maximálním využití lehkých dílů z hliníkových slitin v konstrukci podvozku. Ty podstatně snižuje tzv. neodpružené hmoty, což má příznivý vliv na komfort a stabilitu jízdy. Sportovní podvozek Audi S8 má však tužší, sportovnější charakteristiku než u Audi A8, kde je dodáván na přání. S naladěním podvozku koresponduje i řízení servotronic s elektro-hydraulickým posilovačem, který mění svůj posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy. Posilovač má asi o deset procent přímější převod.

Audi S8 je vybaveno sedmipaprskovými dvacetipalcovými litými koly designu „S“ s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 265/35 R20 (!). Otvory mezi paprsky kol umožňují pohled na mohutně dimenzované 18“ kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vpředu vybavené třmeny s dvojitými pístky, vzadu s elektromechanickou parkovací brzdou.

Pravověrní motorističtí nadšenci asi neodolají pokušení zvolit provedení brzd s kotouči z keramického kompozitu. Hlavními přednostmi keramických kotoučů ve srovnání s klasickými ocelovými je menší sklon brzd k „vadnutí“ a přibližně čtyřnásobná životnost kotoučů. Neméně významná je i jejich poloviční hmotnost, která snižuje velikost neodpružených hmot a tím příznivě ovlivňuje komfort a stabilitu jízdy.

Nízká a široce rozkročená stavba karoserie s klínovitou siluetou podtrhuje působivě dynamický a elegantní vzhled vozu. Nezaměnitelná je mohutná příď s jednodílnou maskou chladiče, u modelů „S“ opatřenou dvojitými svislými žebry. Dalšími poznávacími znaky jsou tři vstupní otvory usměrňující proud vzduchu k motoru a k chlazení brzd a sériově dodávaná denní světla z LED diod. Adaptivní xenonové světlomety doplňují speciální odbočovací světla.

Neagresivně sportovní vzhled vozu dotvářejí ozdobné doplňky, lišty a vnější zpětná zrcátka z leštěného hliníku, jež jsou charakteristická pro modely S a harmonicky korespondují s výraznými hliníkovými koly. Výrazem utajené síly jsou i dvě dvojité koncovky výfuku po obou stranách spodní linie zádi vozu, zdůrazněné spoilerem.

Luxusně sportovní interiér vozu odpovídá nejvyšším standardům Audi. Za zmínku stojí zejména všestranně nastavitelný multifunkční volant s koženým potahem a s ovládáním multimediálního rozhraní MMI, tempomat, výkonný navigační systém s integrovanou mechanikou DVD, čtyřzónová klimatizace, vyhřívaná přední i zadní sedadla, elektricky nastavitelná sportovní přední sedadla doplněná elektricky stavitelnými bederními opěrkami a další komfortní výbava.

Audiosystém vozu je sériově vybaven reproduktorovým systémem Bose Surround Sound a měničem CD. Na přání lze dále objednat pravou lahůdku pro nejnáročnější milovníky hudby, plně digitální hi-fi systém nejvyšší třídy Bang & Olufsen Advanced Sound System, vyvinutý speciálně pro Audi S8 a vybavený 14 reproduktory s celkovým výkonem přes tisíc wattů. Jeho tvůrci počítali i s eliminací vlivů hluku v interiéru vozu a vybavili jej exkluzivním designem, perfektně ladícím s luxusním stylingem značky Audi.

Požitek ze sportovní jízdy v luxusním interiéru Audi S8 si můžete dopřát za cenu 2.995.000,- Kč včetně DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
Zdroj: Tisková zpráva Audi
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Video: Audi S8 – prohlídka ingolstadtské vlajkové lodi Video: Audi S8 – prohlídka ingolstadtské vlajkové lodi

Na vrcholu nabídky značky Audi mezi čtyřdveřovými vozy je…

MTM Audi S6 a S8 – 300 km/h v pohodlí a luxusu MTM Audi S6 a S8 – 300 km/h v pohodlí a luxusu

Audi S6 a S8 jsou obě osazeny stejným motorem 5,2 V10,…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…