Že by? Ale važně co jsem četl tak kvalita a spolehlivost seatu je nadpruměrna ale je fakt že ne u všech. V pohodě jsou co vim IBIZA,CORDOBA a ALTEA zbytek je na tom huř hlavně myslim AROSA.
uprimne, robil som viac ako 10 rokov vo VW zavode a tym padom nieco o tom viem. ;-) Ale 2 roky tam uz nie som, takze nieco sa mohlo zmenit, ale nemyslim si.
Vysledky internzch auditov sa v ramci koncernu pravidelne zverejnuju. Faktom je, ze BA sa umiestnuje na tych vyssich prieckach, Spanieli skor na spodnych. Ale uplne objektivne to nie je, nemecke podniky musia byt zasadne lepsie ako tie za hranicami, a hra v tom rolu aj mera sympatii z materskeho podniku smerom k satelitu...ˇ
Co sa tyka Q3, Audinaci sa branili vyrobe v Spanielsu zubami-nechtami, koncernove zaujmy ich ale prevazili, takze musia zatnut zuby.
to nie je vobec pravda, ze domaci zavod musi byt na tom lepsie ako zavod za hranicami, naozaj, nie je to pravda.
Ale je znama aj dalsia vec a to, ze SEAT je na spodu v koncerne aj co sa tyka pouzitych materialov a kvality ich spracovania.
Pokud JÁ vím, tak o tom "co a jak a kde" se bude pod jakým logem vyrábět ROZHODNĚ NErozhodují jednotlivé "značky", neb ty jsou "jen" (naprosto PODřízené) dcery jednoho vedení (a co a jestli se jimi líbí/nelíbí - to NENí příliš "důležité/podstatné", JEDINÉ kritérium je celková strategie = jestli bude "výhodné", jestli se bude "hodit", tak se ve Škoda Auto začnou vyrábět kočárky a v SEAT modely autíček - až TAK je to "danné" (já POHÁDKY ráda, ale "jiného" typu)
Pěkný den ;-)
To je jasne, ze na prvom mieste je vyhodnost investicie, to nikto nepopiera.
Samozrejme ze koncern rozhoduje o vacsine veci.Ale koncern si aj velmi dobre uvedomuje kvality pracovnej sily vo vybranych krajinach.Majitel velmi dobre vie, kde je vyzsia kvalita prace, samozrejme si to najskor preveril a podla toho aj urcuje co sa bude kde robit, ale to Spanielsko je tentoraz dan za svetovu krizu.Spanieli nemaju bohvie aku pracovnu moralku a technicku zrucnost a system uz vobec.Audinaci hodne dbaju na to, aby vsetko bolo ako ma byt a budu si to tam vsetko riadit a manazovat a kontrolovat velmi tvrdo.
Ceske a Slovenske ruky su velmi sikovne , technicke a vynaliezave a nemci to moc dobre vedia.
NEzlobte se, ale tady to vidím trochu JINAK
Mám tak trochu "interní" zprávy z výrobny 3 modelů v Kolíně, že naopak byly docela POTÍŽE a PROBLÉMY než se podařilo najít a "naučit" zaměstnance fungovat jak mají ..
Co se týče práce ve výrobě - tam myslím nakonec NENí rozdíl zda je vůz montován v Suomen tasavalta (Porsche), United Kingdom (honda), France (Toyota), Österreich (bmw), Magyárország (audi) atd./atp.
PS: A pokud vím, KONCERN plánuje v budoucnu VELKOU invazi (myslím "výrobní") i v zemích kde to s "kvalifikací" pracovní síly NEbude až tak slavné (během "chvilky" bude vyrábět VÍCE aut v Rossija, Bhárat ganarádža či "říši středu" - než v celé evropě (o státech s velmi šikovnými, technicky vynalézavými zaměstnanci NEmluvě)
Pěkný den
Ono je jasne, ze prvorada je lacna pracovna sila, ale postupom casu si majitel preveril co a ako a luxusne a komplikovanejsie modely necha robit tam kde je ta pracovna sila na urovni.
Je jasne, ze si zamestnancov vyskoli, aby bolo vsetko ako ma byt, ale verte mi, ze aj tak su rozdiely v kvalite vystupneho produktu pri internych auditoch, ktore sa nezverejnia malicko rozdielne, ale to si bezny zakaznik nevsimne a nepociti to, to su uz take puntickarske meracky.
Ono vacsinu robi linka, ale je hodne veci, kde treba pracovnu silu a jej doslednost.Ako priklad mozem uviest doladovanie zatvarani dveri, ich kvalita zavretia+ presnost dosadnutia, tak aby bolo vsetko v jednej linni.Vedeli ste, ze taketo dopasovanie vyzera dost brutalne.Pracovnik ma gumene kladivo, alebo su aj taky co to ohynaju vlastnou vahou. Lestenie laku so specialnymi utierkami, aby nevznikli jemne skrabanceky laku.Napriklad Q7 a hlavne CAYENNE pre VIP zakaznikov sa robili a lestili s uplne inymi utierkami a povrch laku sa nenormalne kontroloval. Napriklad auta pre Japonsky trh sa museli asi najviac kontrolovat, vsetky tieto auta co isli do Japonska sa zvazali do pristavu a pred nalozenim na lod, si to japonsky specialisti, kazde jedno auto dokladne preverili a dokonca kontrolovali povrch pristrojoviek ci nie je zvlneny, alebo nema nejake vystupky alebo jamky, stalo sa vela krat, ze poslali cele serie spat, lebo nahmatali nerovnost povrchu na obklade prisrojovky.
Na SR maju vyhodu v tom, ze, ked nieco nefunovalo a neboli po ruke vsetky potrebne diely, tak to ludia vedeli vymysliet JUST IN TIME a vyrobit na kolene, tu sa necakalo na to, ze nech to nemci vyriesia.V nemecku takto improvizovat nevedia, lebo maju dokonaly system a vlastne nemusia riesit necakane komplikacie.
neviem ako je na tom nova ibiza, nesedel som v nej, ale predosly model viem v akom stave bol a aj ine modely.
Vsetci vyrobcovia musia zvysovat kvalitu, ked chcu byt konkurencie schopny.
Ale je jasne, ze kvalitu noveho Pola nedosiahne, uz, len preto, ze VW si nechava svoje modely na spici, co je aj celkom pochopitelne. ;-)
Zajimalo by mě jestli to teda viš jak to bude s motorem 1.2 tsi pro ibizu.Bude nebude? A jestli ano kdy. Jo a pokud bych měl volit mezi ibizou a polem tak radši tu ibizu i za cenu trochu horšiho zpracovani.
Neviem Ti tuto info povedat, lebo uz tam 1,5 roka nepracujem.Ja aspon co som mal moznost vidiet ibizu z vonka a pohladom cez sklo a z fotiek tak vyzera urcite na urovni.
Ale ja by som bral POLO.
Pokud ti stačí 3dveře, počkal bych na třídveřové Polo, které má mít celkově sportovnější charakter, nebo bych šel už dnes do Golfu 1,2 TSI (od 413.100,- Kč)...
Jsem si jistý, že 1,2 TSI v Ibize nakonec bude, je jen otázka kdy..., když ho ještě reálně! nemá ani to nové POLO...
Jsem zvědavy jaky ten motor bude ale YETIHO podle redaktoru zvlada celkem slušně takže v menšim a lehčim autě to bude i dost žive.Navic psali že pruměrnou spotřebu měli kolem 8 litru a to včetně jizdy terenem to je taky v pohodě. Jen bych měl strach že je to novy motor takže kdovi jak bude spolehlivy.
Celkem "slušně" zvládá, ale Yeti jen jako "předokolka" NENí zas tak těžký (je to spíše taková Kia Soul) a motor to je do vozů Polo a spol URČITĚ dobrý (a dá snad ZAPOMENOUT na 3válcový "omyl" stejného objemu), ale slova jako "předjížděcí manévry si s Yeti 1,2 raději promyslete" naznačují, že své "limity" asi přeci jen má - do Polo, Ibiza a budoucí Fabia jistě ANO, ale má být snad základem i v Golf (tam to jistě NEbude "problém", ale "nadšení" již tak jednoznačné asi také ne a DOKONCE má být použit i v budoucím "prodlouženém" Golf jež ponese název Passat a tam už jsou OPRAVDU "na rozpacích")
PS: Obecně jsou za poslední desetiletí u vw MNOHEM "spolehlivější" právě BENZÍNové motory (narozdíl od TDi) - takže tam bych se zas tak NEobávala...
Pěkný den :-)
Yeti s 1.2tsi je minimalně o 300 kg těžši než POLO,IBIZA a navic je podstatně vyšši a širši takže ten rozdil bude myslim dost velky jak v dynamice tak ve spotřebě. Navic 1.2 tce od renaultu (CLIO,MODUS) je natom s dynamikou a pružnosti podobně jak 1.6 77kw od vw a to ma horši parametry než 1.2 tsi.Navic jsem někde četl že např. polo s timto motorem zrychli na 100 za 9.7s takže myslim že jak IBIZA tak POLO s timto motorem budou velmi svižna autička.
To ANO, to SOUHLASím! Myslím že do Polo (či Ibiza) jde o "super" motor!
PS: Přiznávám že NEvím/NEznám váhu předokolky Yeti s motorem 1.2, těžší samozřejmě BUDE (ale je to opravdu "minimálně o 300 kg"?)
Pěkný den ;-)
No s tou vahou jsem to asi přehnal když yeti 2.0 tdi 4x4 važi 1545kg tak 1.2tsi muže byt o nějakych 150-200kg lehči.POLO s 1.2tsi ma něco malo přes tunu takže rozdil bude kolem 250kg. Njn kapku jsem přestřelil.
Ano - ZÁKLADní (motorizací) má být u Passat (i když onen starý 1.4 59 kW je dnes také trochu "out" a její výroba - tedy "prý", slyšela jsem - příští rok KONČí, NEvím čím má být nahrazena .. snad nějakou slabší variantou tohoto 1.2?) a tam ... "nevím" - příjde mi to přeci jen "málo" - i když tím směrem "kráčí" i ostatní automobilky ;-\
Pěkný den :-)
Jasně že myslim součastnou a podle ruznych srovnani jsou natom v porovnani s fabii +- stejně co se tyče kvality zpracovani jak interieru tak exterieru. To že předchozi model ibizi natom nebyl moc dobře vim protože jsem měl možnost se přesvědčit u kolegy ktery ji vlastni.
Evidentne tu ale nebol pochopený jeden fakt - kvalita vozidiel ako taká, a kvalita výroby podľa interných pravidiel koncernu úplne spolu nesúvisia...
Sú to dve roviny a treba ich odlišne vnímať. Určite sa vedenie nerozhoduje kde aký model budú vyrábať podľa akýchkoľvek hodnotení či dlhodobých testov alebo štatistí TUV, ADAC, alebo hocikoho iného...
Si pamatuji, když jsem v 18-ti ve svoji stodvacítce vyměnil karburátor za dvojitýho webera, byl sem z toho úplně hotovej >:-[] tenkrát stačilo ke spokojenosti málo, to byly časy :-!
Dneska bych do stodvacítky nesednul ani za nic :-)