Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 V12 TDI: 500koňové SUV za 130 tisíc Euro (nové informace)

Diskuze (160)
130.600 Euro – tolik stojí dvanáctiválcové dieselové SUV Audi Q7. Jeho motor má maximum točivého momentu 1000 Nm a nejvyšší výkon 368 kW, tedy rovných 500 koní.

Šestilitrový vidlicový dvanáctiválcový turbodiesel – zatím jediný sériový motor této konfigurace – se do sériové výroby nedostane ani ve vlajkové lodi Audi A8, ani ve sportovním R8, které se s tímto motorem představilo jako koncept letos v lednu v Detroitu, ale ve špičkové verzi pětimetrového SUV Q7. Jeho předsériová verze byla vystavena na jarním ženevském autosalonu a v říjnu v Paříži bude mít světovou premiéru.

Motor 6,0 V12 TDI

Podobně jako další vidlicové šesti-, osmi- a desetiválce použité u Audi, má také nový dvanáctiválec rozteč válců 90 mm, ale místo V svírajícího úhel 90° je použito kompaktnější řešení s 60°, které má optimální vlastnosti i z hlediska vyvážení setrvačných sil a momentů. Zdvih 91,4 mm a vrtání 83 mm jsou stejné jako u šestiválce 3.0 TDI, v případě V12 to znamená objem 5934 cm3. S délkou pouze 684 mm je tento motor velmi kompaktní a pouze o 166 mm delší než motor V8 TDI.

Použitý systém vstřikování common-rail s tlakem čerpadla 2000 bar má piezoelektrické vstřikovače, které vstřikují naftu do válců až pětkrát během jednoho cyklu. Kompresní poměr je 16,0:1. Dvě turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek, která jsou umístěna po stranách bloku motoru, celkový plnící tlak až 2,7 bar. Stlačený vzduch je ochlazován dvěma velkými mezichladiči.

Maximální výkon šestilitrového TDI je 368 kW (500 koní) Točivý moment dosahuje nejvyšší hodnoty 1000 Nm ve spektru 1750–3250 ot./min. Rychlost elektronicky omezena na 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,5 sekundy. I navzdory objemu a vysokému výkonu je kombinovaná spotřeba 11,9 l/100 km. Audi Q7 V12 TDI na jeden ujetý km vypustí 299 g CO2 a splňuje emisní normu Euro 5.

O přenos síly na vozovku se stará šestistupňová automatická převodovka Tiptronic s možností manuálního řazení pádly pod volantem a systém pohonu všech kol Quattro. Rozložení momentu mezi přední a zadní nápravu je v poměru 40:60, což autu dává mírně přetáčivý sportovní charakter. V případě snížené adheze upraví mezinápravový diferenciál tento poměr tak, aby více momentu šlo na nápravu s lepší trakcí. Všechny komponenty pohonného ústrojí byly upraveny s ohledem na maximální točivý moment motoru.

Adaptivní vzduchový podvozek umožňuje nastavit světlou výšku v pěti stupních, nejvyšší hodnota je 240 mm. Pro lepší nakládání do zavazadlového prostoru lze naopak zadní část vozu snížit o 7 cm. Tlumiče jsou ovládané elektronicky. Za ráfky o průměru 20 nebo 21 palců se ukrývají keramicko-karbonové brzdy s větranými 20palcovými kotouči. Brzdiče mají vpředu osm pístků, vzadu čtyři.

Na první pohled rozeznatelné

Zvenku se Q7 V12 TDI od běžných verzí odlišuje mimo jiné světly pro denní svícení. Ty se skládají z 12 diod na každé straně a umístěny jsou místo blikačů nad velkými nasávacími otvory v předním nárazníků. Blikače se přesunuly pod společné krycí sklo s bi-xenonovými světly. Dále na V12 zaujme chromovaná jednodílná maska hladiče single-frame a pod ní umístěný ochranný prvek z ušlechtilé oceli. Blatníky byly kvůli velkým kolům rozšířeny o 26 mm vpředu a 30 mm vzadu, nově tvarované jsou i boční prahy. Zpětná zrcátka, lišty kolem oken a střešní ližiny mají povrchovou úpravu z matného hliníku. Zadní světla mají tmavé pozadí, přepracovaný zadní nárazník zahrnuje dvě oválné koncovky výfuku a podobný ochranný prvek, jako se nachází vpředu.

Q7 V12 TDI má délku 5063 mm, šířku rovných 2000 mm a výšku 1737 mm. Zavazadlový prostor pojme v závislosti na uspořádání sedadel až 2035 litrů.

Luxusní výbava

Doplňky interiéru jsou zhotoveny z hliníku a karbonu, za příplatek je lze nahradit dřevem. Pedály jsou vyrobené z nerez oceli, výdechy klimatizace mají hliníkové rámečky. Přední sportovní sedadla jsou elektricky nastavitelná a mají čalounění kůží Verano, stejně jako dveřní výplně a loketní opěrky. Výbava dále zahrnuje DVD navigaci, audiosystém Bose (za příplatek i Bang & Olufsen) a elektrické otevírání pátých dveří.

Za příplatek je adaptivní tempomat a systémy lane assist a side assist. První pomáhá udržovat řidiči bezpečný odstup, druhý upozorňuje na neúmyslné opuštění jízdního pruhu. Další možnosti nadstandardní výbavy zahrnují parkovací kameru, prosklenou střechu nebo palubní desku a středovou konzolu potažené kůží.

První kusy Audi Q7 V12 TDI budou zákazníkům dodány do konce letošního roku. Cena pro německý trh je stanovena na 130.600 Euro.

Audi Q7 V12 TDI - srovnání s konkurencí
MotorAudi Q7 V12 TDIMercedes-Benz GL 420 CDIRange Rover TDV8
Zdvihový objem [cm3]599339963629
Válce/ventily12/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]368/3750225/3600200/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]1000/1750-3250700/2200640/2000
Max. rychlost [km/h]250230200
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,57,69,2
Komb. spotřeba [l/100 km]11,311,611,3
Délka [mm]506350884972
Šířka [mm]200019202034
Výška [mm]173718401988
Zakladní cena (Německo) [Euro]130.60084.01481.600

Diskuze (160)
Avatar - Pierro
10. 9. 2008 08:47
Re: Megaloman!
vikingu opět a jenom mi nezbývá než souhlasit. ;-) :yes:
Avatar - T613
10. 9. 2008 06:34
Re: Megaloman!
;-)
Avatar - wikinko
10. 9. 2008 04:18
golf V12 TDI
a paneboze, 12valcovy turbodiesel do tohto nafuknuteho golfa? aky to ma vyznam? ale aj tak som prekvapeny, cakal som ze tam ako novinku daju 1,4 tsi s deviatimi turbami a siestimi kompresormi...
9. 9. 2008 23:07
Re: Megaloman!
Jas - hyk - ne - hyk - ze - hyk - hej 8-s
9. 9. 2008 23:05
Re: Megaloman!
Tiguan: 4427 x 1809 x 1686
Kuga: 4443 x 1842 x 1710
RAV 4: 4395 x 1815 x 1720
CRV: 4525 x 1820 x 1675
X-TRAIL: 4510 x 1765 x 1665

...
Ty rozdily mi neprijdou nikterak velke. Tak nvm. Ja bych to videl jako jednu tridu, jen ta Ravka je trosku mensi, ale zadny dramaticky rozdil to neni. Q7 je ale jinak delsi nez Escalade. Je o kousek uzsi a samozrejme nizsi, ale zaradil bych je do jedne kategorie spolu jeste s GL. X5 mi prijde spis jako konkurent ML. Ale myslim, ze rozdil prostoru v X5, ML a Q5, GL uz zas tak zasadni nebude. Obyvak jako obyvak >:D U toho rozdelovani do kategorii dost zavisi na uhlu pohledu, nektera auta se tezko radi tam, ci tam.

P.S. Ja opravdu nikdy v zadnem SUV nesedel. Aspon si rozhodne zadne nevybavuju.