Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A1 1,4 TFSI (136 kW), 2,0 TDI (105 kW) na českém trhu

Stoosmdesátikoňové mini od Audi přijde na 615 tisíc Kč.
Zpět na článek
11. 8. 2011 09:41
11. 8. 2011 09:43
11. 8. 2011 10:52
neregistrovaný "Hooonza"
11. 8. 2011 10:59
11. 8. 2011 11:08
neregistrovaný "Hooonza"
11. 8. 2011 11:29
11. 8. 2011 12:05
12. 8. 2011 03:03
11. 8. 2011 12:09
11. 8. 2011 13:23
11. 8. 2011 13:26
neregistrovaný "Hooonza"
11. 8. 2011 14:16
25. 9. 2011 21:29
12. 8. 2011 02:52
11. 8. 2011 13:31
11. 8. 2011 15:52
12. 8. 2011 02:40
14. 8. 2011 21:39
25. 9. 2011 21:31
25. 9. 2011 22:23
25. 9. 2011 22:35
12. 8. 2011 02:39
11. 8. 2011 13:40
11. 8. 2011 23:09
11. 8. 2011 09:41
No chance
Vedle tvarově nepovedeného Q3 je A1 pro mě osobně jediným vyloženě nepřijatelným modelem v celé nabídce čtyř kruhů.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Dinar
11. 8. 2011 09:43
Re: No chance
Mě se líbí oboje, co se ale nechápu, je nárůst váhy mezi tsi 90 a 136kW, 65 kilo!? Tolik ten kompresor přece nemůže vážit. :-O
neregistrovaný "Hooonza"
11. 8. 2011 10:52
Re: No chance
To totiž neni jenom o kompresoru ;-) Je tam jiný chladicí okruh, používají se jiné materiály pro pohyblivé součásti atd. Že jsou tam odlišnosti tohoto typu na strojní stránce motoru poznáš podle prvních tří písmen v kódu motoru. 1.4 TSI 90 kW je CAXA, zatímco ty hodně silné 1.4 TSI jsou CAVA ... CAVG (podle výkonu - CAVA 110 kW, CAVG 136 kW).
Avatar - Dinar
11. 8. 2011 10:59
Re: No chance
No, dobře, ale ten rozdíl je pětašedesát kilo!! Kolik váží motor 1,4tsi 90kW?
neregistrovaný "Hooonza"
11. 8. 2011 11:08
Re: No chance
Taky mám pocit, že 136 kW se bude prodávat s trochu jinou výbavou...
Avatar - miromen
11. 8. 2011 11:29
Re: No chance
Bude toho určitě vic např. vykonnějši a tedy větši brzdy.
Avatar - Dinar
11. 8. 2011 12:05
Re: No chance
To už zní líp, u motoru bych byl ochoten chápat nárůst kolem deseti kilo, zbytek musí být jinde, brzdy, možná výbava, i když nevím, co by muselo být ve standardní výbavě za rozdíly, aby to ve váze dělalo kila v řádu desítek.
12. 8. 2011 03:03
Re: No chance
Já bych dal motoru minimálně 20 kilo. Nepřibyl jen kompresor, je tam i jiné turbo. Bude mít silnější blok. Masivnější vnitřní díly. Může mít větší olejovou vanu, víc chladící kapaliny (jde o mokrou hmotnost). Účinnější chladící systém, silnější spojka, větší brzdové kotouče, třmeny. Vše v hnací soustavě může být zesílené, protože se to potýká s většími silami.

Pokud byl původní návrh optimalizován na řekněme 90 kW/ 200 Nm, tedy to, co mají běžné verze, tak nasazení silnějšího motoru si mohlo vyžádat řadu strukturálních změn. Bez detailů se dá velmi těžko posoudit, jestli jde o zbytečný nárůst.
Avatar - Dinar
11. 8. 2011 12:09
Re: No chance
Jak se dívám do článku, tak 136kW jen s výbavou ambition, oproti attraction u 90kW, rozdíly litá kola vs. plechová by měla naopak váhově zvýhodňovat výkonnější variantu, zbytek jako jiný potah sedadel a kožený volant můžou být rozdíly pár kilo. Tedy, ve výbavě to není.
11. 8. 2011 13:23
Re: No chance
Čoeče třeba i převodovka,spojka,brzdy... Každopádně jsi na omylu,pokud si myslíš že litá kola váží při stejném rozměru míň, než kola ocelová! Tak tomu bývalo někdy před 15ti lety. Dnes výrobci při snaze ušetřit do litých kol přidávají levnější příměsy a tak jsou v konečném důsledku někdy i dvojnásobně těžší, než kola plechová o stejném rozměru.
neregistrovaný "Hooonza"
11. 8. 2011 13:26
Re: No chance
Jo čoveče když jsem poprvé zvedal ty 16" liťáky, co mám na koktu, tak jsem si v záběru málem urval záda, protože jsem takovou váhu nečekal :-)
Avatar - Dinar
11. 8. 2011 14:16
Re: No chance
Čoveče, litá origo kola, nemyslím ta z "hypernejlevnějšíhustokola.cz" za dva tisíce v osmnáctkách, by lehčí být měla. Ale o.k. ať lehčí nebo těžší, pořád jsme v rozdílu pár kilo na celé auto. O brzdách jsem psal, ano, tam rozdíl být může a nejspíš bude, převodovka je stejná, dsg.
Avatar - Emel
25. 9. 2011 21:29
Re: No chance
Brzdy zase tolik neváží, obzvlášť u subkompaktu.. pokud vím tak moje 345mm kotouče mají cca. 7kg, menší kotouče můžou mít třeba 5kg, ale bude to taky do 10kg na auto. Ale ono to je kilo ke kilu..

Liťáky asi budou o něco těžší... jsou o palec větší a o další palec budou asi širší, o něco víc tam bude i gumy.

No a nakonec je taky pravda, že tyto údaje je nutné brát s rezervou ;-).
12. 8. 2011 02:52
Re: No chance
Převodovka je jediná věc na hnacím ústrojí, která skoro jistě bude shodná. Ten motor nemá náhodou 250 Nm. Lišit se bude tak softwarem (konfigurací).
11. 8. 2011 13:31
Re: No chance
Ja zas nechapem, ze voz s 2.0TDI ma tu istu hmotnost, ako s 1.4TFSI (1190kg). To sa mi vazne nezda. Najma ked pre A1/1.4TFSI/S-tronic som nasiel pohotovostnu hmotnost 1265kg.

Okrem toho, akosi postradam zmysel cpat do mrnaveho auticka velky a tazky diesel.
Avatar - petrumr
11. 8. 2011 15:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 8. 2011 02:40
Re: No chance
Pleteš si pohotovostní a provozní. Liší se o 68 kg na řidiče a 7 kg na zavazadla.
Avatar - white label
12. 8. 2011 10:32
Re: No chance
Ono to uvádění provozní hmotnosti +75 kg (68+7) není pravidlem, některé automobilky ji používají/používali a některé naopak ne. Třeba VW se letos vrátilo k udávání poh. hm. (bez těch 75 kg), protože hodně konkurentů provozní hmotnost vůbec neuvádělo a vozy VW tak na první pohled (papírově) vypadaly těžší, než konkurence.
14. 8. 2011 21:39
Re: No chance
Správně tam má být norma, podle které se měří. Moje chápání spojení provozní hmotnost a pohotovostní hmotnost se liší právě v řidiči a zavazadlech - když je vůz v pohotovosti, má plnou nádrž paliva, má provozní kapaliny, zkrátka vše, co je třeba, a čeká na řidiče. Provozní je ta, kterou má v reálném provozu, tedy minimálně s řidičem a jeho zavazadly, které EU vyčíslila na celkových 75 kg. To, že je v tom bordel, není novinka.

Jediná EU norma, která tohle upravuje (o které vím), mluví jen o +75 kg provozní hmotnosti. V Německu se (někdy) udává i pohotovostní dle normy DIN, která je naprosto identická, jen nemá toho řidiče a zavazadla. Většinou vycházím z údajů v Německu, takže jsem zvyklý na fixní rozdíl 75 kg. Norma je důležitá pro takové detaily, jako je množství paliva v nádrži. To se už ve slovním spojení neprojeví.

U sportovních vozů se často udává ještě víc zavádějící suchá hmotnost.
Avatar - Emel
25. 9. 2011 21:31
Re: No chance
V normě je opravdu plná nádrž? To je na druhou stranu trošku diskriminace auta s velkou nádrží...
25. 9. 2011 22:23
Re: No chance
Je tam myslím 90%.
25. 9. 2011 22:35
Re: No chance
Mokrá hmotnost všeobecně diskriminuje auta s většími zásobníky, nádržemi, ... - ať už je to voda, olej, médium v klimatizaci, kapalina do ostřikovačů, nebo brzdová kapalina. Ale aby auto jelo, musíš to (tedy něco z toho) s sebou vozit, takže to dává smysl. Jen si to člověk musí uvědomit, když porovnává hmotnosti dvou aut. Já mám podezření, že je to jeden z důvodů, proč třeba Audi u některých modelů má (mělo) v nabídce příplatkovou větší nádrž ;-)

Jinak tyhle normy specifikují i to, jestli se do hmotnosti počítá lékárnička, rezerva, nářadí, nebo výstražný trojúhelník. Proto je důležité uvádět, podle které normy se měří.
12. 8. 2011 02:39
Re: No chance
Pokud je to obdobné jako u dvoulitru, tak tam může být i silnější blok motoru. Když Audi uvádělo 199 (nebo 200?) kW verzi dvoulitru, tak seznam změn byl nekonečný. Je to hlavně otázka toho, jak moc velkou "optimalizací" (= cost cuttingem) prošel slabší motor/ model jako takový. Je možné, že si silnější motor vyžádal i změny na podvozku anebo řízení. Takhle od stolu se těžko dá říci, co všechno museli zesílit, aby udrželi životnost ve svých normách.

BTW: Polo GTI má pohotovostní hmotnost 1.194 kg. Neporovnával jsem výbavy.

Jedině, že by tu někdo vyhrabal údaje pro Golfa se starou 1.4 TSI a s modernizovanou verzí. Pokud tam byl výrazný propad v hmotnosti, tak to jde na vrub kompresoru a optimalizaci.
Avatar - AUDIRS6
11. 8. 2011 11:11
hmm, ach tie ceny...
Ani sa mi to nechce ratat na Eura...
V kazdom pripade Ti co ma poznate viete aky mam ortodoxny nazor na Audi s priecne ulozenymi motormi :no: , a zrovna v Tomto pripade mi to pride ako uplne PoloAudi - akoze nie len polovicne, ale este aj na podvozku Pola-i ked prepracovanom, postavene........Ale: zadny multilink je uz pripraveny pre A1S -pravdepodobne oznacenie pre Top verziu s 2,0 TFSi 225 PS, "quattro".
Keby bola ta podarena naprava uz aj tu a Quattro za maly priplatok, zacinalo by to davat pomaly zmysel, takto iba nasilu tlacit kone a NewtonMetre na predok...Dufam ze uz coskoro! Na tuto jesen je ohlasena limit. seria Quattro s prave tymto motorom - vraj chcu na tom otestovat zaujem zakaznikov, podla mna by lepsie urobili, keby to "quattro" ponukli za priplatok do vsetkeho okrem 1,2 ;-\
PS: preco pisem "Quattro" stale v uvodzovkach? no lebo ten Haldex proste ...VVVuuuaaaahhhhh....neznasam!!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2011 00:08
Re: hmm, ach tie ceny...
:yes: ;-)
Avatar - theolli
11. 8. 2011 13:40
No,
u VW |Group misí Buchiho milovat,nebýt jeho tak by se ani nesvezli!!
Rozbalit vlákno
0
11. 8. 2011 23:09
Brutální...
... bohužel jen cenou :no: :no: :no: Polo GTI je o cca 100k levnější a výrazně hezčí, takže tady by nebylo co řešit ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - DawQa
12. 8. 2011 00:06
Re: Brutální...
Zákldní výbava je taky celkem žebrota...
myslim že oktávka za ty prachy nabídne víc výbavy a 3x tolik prostoru >:D
Ach ta image.. a s VW Polo GTI taky souhlasim
nevím jestli se má Mini začít bát, ale myslim si že nabídne víc muziky za stejný peníz :-)
Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2011 00:07
Re: Brutální...
Copak Polo, ale Citroën DS3 je také levnější a přitm "hezčí" a hlavně LEPŠí :yes: ;-)
12. 8. 2011 06:47
Re: Brutální...
jj DS3 je pekna prace, nicmene Polo je skoro totozne auto, proto jsem ho zvolil ;-) Ibiza Cupra taktez. ;-) Takze nevim, proc priplacet takovou palku navic za v postate osklive auto se stejnou technikou jakoPolo/Ibiza. A1 jsem po Praze videl popravde jen jednou, takze to trhak asi nebude. Ze by to nebyla ta prava image? :-)
12. 8. 2011 15:16
Re: Brutální...
zajimavej pokus o vtip,ale budiž xD
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2011 01:43
Re: Brutální...
Vy moc NEčtete britské a německé srovnávací testy, že? ;-) - to bylo k tomu LEPŠí
Vy jste si asi NEsrovnával (kompletní) ceníky, že? :-) - to bylo k tomu LEVNĚJŠí
Vy jste ani jeden z těch vozů asi ještě NEviděl naživo, že? ;-) - to bylo k tomu HEZČí
PS: Váš pokus o vtip byl - zdá se - ještě "zajímavější", ale budiž.. :-)
26. 9. 2011 18:23
Re: Brutální...
Ahoj, nemůžeš věřit všemu, co je napsáno, né vždy platí "co je psáno, to je dáno". Audi jakožto prémiová značka rozhodně z modelu A1 žít nebude. Je to spíš jako druhé auto do rodiny od tatínka pro svého čerstvě papírově dospělého syna. Audi za to auto chce tolik co chce, protože ví, že nemci jsou patrioti a radši koupí synovi audinu než ňáký zasraný seat ibiza cupra, nebo nedej bože citroen. Není to absolutně nic o technice. Shrnul bych to tak, že audi za to auto chce takhle šílený prachy, preotože si to může dovolit a lidi to za to koupí, když ne, tak na to orásknou slevu 80 litrů a bude to.