reklama


Spojili jsme užitečné s užitečným, potrénovali se ve zvládání extrémních situací s permanentním pohonem všech kol a zároveň vyzkoušeli novou motorizaci v Audi A4 - zkrátka plodný den

Český importér Audi pozval redakci Auto.cz na druhý ročník tradiční akce s názvem Audi Training, pořádané na okruhu v Sosnové. Pozvánku jsme přijali hned ze dvou dobrých důvodů - zaprvé možnost bez rizika sáhnout systému quattro až na dno a zadruhé zkouška ohněm nového agregátu pod kapotou nejmenší čtyřdveřové Audi - 2,0 TFSI, přirozeně v kombinaci s trvalým pohonem všech kol.

Dorazili jsme v ranních hodinách do Sosnové u České Lípy a počasí nám připravilo ideální podmínky - mírný deštík sliboval a také přinesl hojné smyky, ať už řízené či neřízené. Po krátkém teoretickém úvodu jsme usedli do čtyř identických sedanů, obutých do sedmnáctipalcových dunlopek, a vydali se hledat hranice adheze i vlastního pudu sebezáchovy. Vyzkoušeli jsme suchou (v rámci možností zapršené tratě) i mokrou variantu vyhýbacích manévrů a zkonstatovali, že quattro v dnešní sofistikované podobě má smysl; hranice nedotáčivého smyku při záběru se posouvá o desítky procent a ve spolupráci s příjemně tolerantním ESP se dá s chladnou hlavou vyřešit i zdánlivě fatální situace a auto, opouštějící po tečně oblouk, může opět začít zatáčet. Stačí pustit nohu z plynového pedálu a záď se při dostatečné rychlosti s příjemnou kontrolovatelností plynule přehoupne do přetáčivého smyku.

S přeplňovaným přímovstřikovým dvoulitrem TFSI jsme se již seznámili v testu Golfa GTI, zde se však činil při pohonu všech kol a nutno poznamenat, že technologie 21. století se postarala o neuvěřitelnou kultivovanost. Prakticky vyhlazený turboefekt vedl až k dojmu nedostatečného výkonu, ovšem lineárně (a pěkně svižně) stoupající ručka rychloměru uváděla věci na pravou míru a přeplňování poskytlo dostatek kroutícího momentu k vykružování táhlých řízených smyků. Uvěřit, že pod kapotou pracuje dvoulitrový čtyřválec, šlo při řízení jen těžko. Paket sportovních úprav S-line se sníženým podvozkem, výbornými anatomickými sedačkami a aerodynamickým kitem pak doladil sportovní fleur původně zcela civilní cestovní limuzíny a my jsme prohlásili faceliftovanou Audi A4 s pohonem všech kol, pečlivě vyladěným podvozkem a výkonným motorem za velmi dobrou volbu, poněkud pokaženou jen nemalou pořizovací cenou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA

Francouzská automobilka PSA Group uvedla, že v případě…

Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications…

Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře

Praha si nechá vypracovat analýzu ekonomicky a provozně…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 




Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá? Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá?

Od roku 1994 plní model A4 roli nejmenšího vozu značky s…

Ojeté Audi A4: Největší problém je s 2.0 TDI PD Ojeté Audi A4: Největší problém je s 2.0 TDI PD

Audi A4 generací B6 a B7 (2000 až 2008) není v zásadě…

 



 
Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Dnes 13:53

Jen letos se představí mraky SUV, za všechny jmenujme Lamborghini Urus, Volkswagen T-Roc nebo Volvo XC40. Nebude jich však za chvíli přespříliš?




Blesk.cz

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už tam sedí 16 měsíců a pořád nechce sdělit heslo

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už…

Před pěti lety jsme na Živě.cz psali o jisté Ramoně Fricosuové, která odmítla sdělit soudu heslo ke svým pevným…

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji chytil pod krkem, neřvala, líčil u soudu agresor

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji…

Život herečky Veroniky Zelníčkové (23), známé ze seriálů Ordinace v růžové zahradě, Gympl nebo Cesty domů, loni…

 

iSport.cz

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je výhodnější být sedmý než šestý

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je…

Grémium Ligové fotbalové asociace zatím nehlasovalo o plánované změně herního systému první ligy. Řeší se ještě…

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na Maracaná je oraniště

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na…

Že jim není hanba! Brazílii trápí chudoba, ale na zbytečné vyhazování se prostředky vždycky najdou. Vláda na…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama