Audi Travolution: Zelená vlna čtyř kruhů

Audi Travolution: Zelená vlna čtyř kruhů

 
 

Německá automobilka Audi spustila před čtyřmi lety projekt Travolution, který měl usnadnit automobilovou dopravu ve městě a snížit spotřebu paliva.

Název je vlastně složeninou anglických slov traffic a evolution (doprava, resp. vývoj). Vývojový tým Audi zkoumal kompletní silniční dopravní systém města, ve kterém automobilka sídlí, tedy v Ingolstadtu.

Projekt Travolution se ve své první fázi týkal zkrácení čekací doby na semaforech. Výsledky byly překvapující, spotřeba paliva se snížila až o 17 %. Za celý rok by to znamenalo úsporu neuvěřitelných 700 tisíc litrů benzinu a nafty! Není divu, motory přece spotřebují nejvíce, když se automobily rozjíždějí.

Tajemstvím tohoto úspěchu byl adaptivní výpočetní algoritmus, který u Audi vyvinuli ve spolupráci s odbornými vysokými školami. Ten pak řídil veškerá dopravní signalizační zařízení. V současnosti se projekt dostal dále. Vozidla přímo komunikují se semafory prostřednictvím bezdrátové sítě LAN a UMTS spojení. Takto vybavených automobilů je zatím celkem patnáct, semaforů pak o deset více.

Signalizační zařízení přenášejí data, která jsou zobrazována v grafické podobě na displeji uvnitř vozu. Sdělují řidiči například to, jako rychlostí by měl jet, aby nemusel na dalších světlech čekat na zelenou a rovnou projet. Tuto hodnotu může také sám vybrat v nastavení adaptivního tempomatu, případně ji uložit do paměti kontrolního systému.

Pokud automobil zastaví na křižovatce na červenou, právě rozsvícené světlo přenese osobě uvnitř informaci, jak dlouho bude muset ještě čekat, než blikne zelená. Na druhou stranu, hodlá-li signalizace brzy přejít na oranžovou, nebo červenou, upozorní na to řidiče předem vizuálním nebo akustickým signálem. U Audi spočítali, že na každém semaforu lze takto uspořit 0,02 l paliva.

Pokud by obdobná infrastruktura fungovala v celém Německu, celkové množství vypouštěných emisí CO2 by kleslo o dva miliony tun ročně! Toto číslo je ekvivalentem poklesu emisí oxidu uhličitého z motorových vozidel v městském provozu o 15 %.

Systém Travolution umožňuje také online platby za doplňování pohonných hmot nebo parkování. Samotný automobil komunikuje se stacionárním zařízením na čerpací stanici nebo v garáži. Když řidič potvrdí poplatek prostřednictvím komunikačního rozhraní vozu (v případě Audi se jedná o MMI – Multi Media Interface), jsou peníze automaticky odepsány z účtu klienta, nebo z jeho kreditní karty.

Ingolstadtská automobilka předvedla poslední stupeň vývojových prací projektu Travolution novinářům a odborníkům z oboru dopravy 2. června 2010.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí? Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí?

Česká koruna posílila na úrovně, které jsme naposledy…

Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy

Železniční trať v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Dnes 16:51

VW Group opět mění vedení svých značek. Nových šéfů se dočkají v Bugatti a Bentley, kterým dosud vládne Wolfgang Dürheimer.




Blesk.cz

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…