Audi Travolution: Zelená vlna čtyř kruhů

Audi Travolution: Zelená vlna čtyř kruhů

 
 

Německá automobilka Audi spustila před čtyřmi lety projekt Travolution, který měl usnadnit automobilovou dopravu ve městě a snížit spotřebu paliva.

Název je vlastně složeninou anglických slov traffic a evolution (doprava, resp. vývoj). Vývojový tým Audi zkoumal kompletní silniční dopravní systém města, ve kterém automobilka sídlí, tedy v Ingolstadtu.

Projekt Travolution se ve své první fázi týkal zkrácení čekací doby na semaforech. Výsledky byly překvapující, spotřeba paliva se snížila až o 17 %. Za celý rok by to znamenalo úsporu neuvěřitelných 700 tisíc litrů benzinu a nafty! Není divu, motory přece spotřebují nejvíce, když se automobily rozjíždějí.

Tajemstvím tohoto úspěchu byl adaptivní výpočetní algoritmus, který u Audi vyvinuli ve spolupráci s odbornými vysokými školami. Ten pak řídil veškerá dopravní signalizační zařízení. V současnosti se projekt dostal dále. Vozidla přímo komunikují se semafory prostřednictvím bezdrátové sítě LAN a UMTS spojení. Takto vybavených automobilů je zatím celkem patnáct, semaforů pak o deset více.

Signalizační zařízení přenášejí data, která jsou zobrazována v grafické podobě na displeji uvnitř vozu. Sdělují řidiči například to, jako rychlostí by měl jet, aby nemusel na dalších světlech čekat na zelenou a rovnou projet. Tuto hodnotu může také sám vybrat v nastavení adaptivního tempomatu, případně ji uložit do paměti kontrolního systému.

Pokud automobil zastaví na křižovatce na červenou, právě rozsvícené světlo přenese osobě uvnitř informaci, jak dlouho bude muset ještě čekat, než blikne zelená. Na druhou stranu, hodlá-li signalizace brzy přejít na oranžovou, nebo červenou, upozorní na to řidiče předem vizuálním nebo akustickým signálem. U Audi spočítali, že na každém semaforu lze takto uspořit 0,02 l paliva.

Pokud by obdobná infrastruktura fungovala v celém Německu, celkové množství vypouštěných emisí CO2 by kleslo o dva miliony tun ročně! Toto číslo je ekvivalentem poklesu emisí oxidu uhličitého z motorových vozidel v městském provozu o 15 %.

Systém Travolution umožňuje také online platby za doplňování pohonných hmot nebo parkování. Samotný automobil komunikuje se stacionárním zařízením na čerpací stanici nebo v garáži. Když řidič potvrdí poplatek prostřednictvím komunikačního rozhraní vozu (v případě Audi se jedná o MMI – Multi Media Interface), jsou peníze automaticky odepsány z účtu klienta, nebo z jeho kreditní karty.

Ingolstadtská automobilka předvedla poslední stupeň vývojových prací projektu Travolution novinářům a odborníkům z oboru dopravy 2. června 2010.

Spolupracujeme s TipCars.com
Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje

Izraelská vláda  nejvyššímu soudu v zemi oznámila, že…

Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie

Ukrajina připravuje třetí úder proti národnostním…

Slovenskou ministryní vnitra bude dosavadní náměstkyně Saková Slovenskou ministryní vnitra bude dosavadní náměstkyně Saková

Slovenský premiér Peter Pellegrini navrhl do funkce…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 





 
Závod vodíkových autíček: Proč nestačila dráha?

Závod vodíkových autíček: Proč nestačila dráha?

Dnes 17:56

Ve vstupní hale stavební fakulty ČVUT v Dejvicích je živo. Hlahol bezmála stovky pubertálních výrostků se míchá se svištivým bzučením dvanácti aut na dálkové ovládání, která se docela zostra míhají po závodním oválu rozestavěném přes celou halu.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Děsivý manévr na silnici v Chebsku: Nepředjížděl, vyhýbal se, brání dopravce řidiče kamionu

Děsivý manévr na silnici v Chebsku: Nepředjížděl,…

Scénu jako vystřiženou z ulítlých ruských videí se podařilo natočit řidičce na obchvatu Chebu. Jeden ohromný…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k největšímu rivalovi

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k…

Hokejisty Mladé Boleslavi opouští útočník Radan Lenc. Šestadvacetiletý odchovanec klubu podle sportovního…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…