Audi TT 2.0 TDI quattro: první sportovec z Ingolstadtu s naftou
Audi to s dieselovými motory pod kapotami sportovních vozů myslí skutečně vážně a po konceptu R8 V12 TDI se představuje první sériový sportovní model se vznětovým motorem, kterým je Audi TT 2.0 TDI quattro.
Novinka automobilky Audi přichází v provedení kupé i roadster a k jejímu pohonu slouží vznětový čtyřválec se vstřikováním common rail o objemu 1968 cm³. Tento motor disponuje výkonem 125 kW (170 k) při 4200 ot./min. a točivým momentem 350 Nm v rozmezí od 1750 do 2500 ot./min. Síla motoru je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.
Audi TT 2.0 TDI quattro dosahuje v provedení kupé maximální rychlosti 226 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 s a průměrné spotřeby 5,3 litru nafty na 100 km. Roadster má maximální rychlost 223km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s a průměrnou spotřebu 5,5 litru nafty na 100 km. Emise CO2 jsou u kupé na hodnotě 140 g/km a u roadsteru dosahují 145 g/km.
Audi TT Coupé - pohonné jednotky | ||||
Motor | 2.0 TDI quattro | 2.0 TFSI | 3.2 V6 quattro | 2.0 TFSI quattro |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 1984 | 3189 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon (kW/ot/min) | 125/4200 | 147/5100-6000 | 184/6300 | 200/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 350/1750-2500 | 280/1800-5000 | 320/2500-3000 | 350/2500-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 226 | 240 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,5 | 6,6 | 5,9 | 5,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 7,7 | 10,3 | 8,2 |