Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT Coupé 2015: V České republice už příští měsíc nejméně za milion korun

Michal Fokt
Diskuze (71)
Třetí generace kompaktního kupé Audi TT míří do českých showroomů. K dispozici bude od půlky října a přijde bez stokoruny na milion.

Už jen měsíc nás dělí od oficiálního vstupu kupé nižší střední třídy od značky Audi na český trh. Prodej TT Coupé bude zahájen 15. října (můžete navštívit mikrostránku s odpočítáváním) a základní cena začíná na baťovských 999 900 Kč, to aby se neřeklo, že stojí přes milion, byť je více než jasné, že žádný prodaný exemplář pod sedmimístnou cifru nepůjde. Pokud si pořádně zalovíte v ceníku příplatkových prvků, můžete navýšit pořizovací cenu ještě přibližně o polovinu.

Nejdostupnějším TT Coupé bude verze s pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem, vybavená přeplňovaným benzinovým dvoulitrem TFSI o objemu 2,0 l a výkonu 169 kW (230 k). Pokud toužíte po pohonu všech kol quattro, ten je k mání pouze s dvouspojkovou převodovkou S tronic a je třeba si připlatit 130 tisíc korun (1.129.900 Kč). Myslelo se i na ty, kteří chtějí se sportovně laděným kupé šetřit, model 2.0 TDI s manuálním šestikvaltem a 135 kW (184 k) stojí o 60 tisíc korun více, než obdobná benzinová verze - 1.059.900 Kč. Dobře si tedy rozmyslete, jestli vám to stojí za to...

Benzinový model váží 1305 kg, zvládne stovku za 6 s a má maximálku omezenou na 250 km/h,

V základní výbavě najdete mimo jiné 17" kovaná kola s docela "balónovým" obutím 225/50, sportovní volant s ploškou ve spodní části věnce, výškově stavitelná sportovní přední sedadla s látkovým čalouněním, xenonové světlomety vpředu a LED svítilny vzadu, stavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a to vnitřní elektrochromatické, autorádio s MMI, systém start-stop, ozdobné hliníkové prahové lišty, elektromechanickou parkovací brzdu, tónovaná skla, přídavné elektrické topení, parkovací asistent a pochopitelně airbagy a další bezpečnostní prvky.

Audi TT Coupé: Technické údaje a ceny
Motor2.0 TFSI2.0 TFSI quattro S tronic2.0 TDI ultra
Převodovka6M7AT6M
Zdvihový objem [cm3]19848981968
Válce/ventily4/44/44/4
Výkon [kW/min-1]169/4500-6200169/4500-6200135/3500-4000
Točivý moment [N.m/min-1]370/1600-4300370/1600-4300380/1750-3250
Emisní normaEuro 6Euro 6Euro 6
Pohotovostní hmotnost [kg]130514101340
Maximální rychlost [km/h]250250241
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,05,37,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,96,44,2
Cena [Kč]999.9001.129.9001.059.900

Audi láká v případě nového téttéčka dále na "virtual cockpit" s displejem namísto přístrojového štítu, ale také na sportovní verzi TTS quattro, jejíž benzinový motor 2.0 TFSI je naladěn na 310 koní, ta ale zatím v ceníku nefiguruje a dorazí tedy patrně o něco později. Určitě není bez zajímavosti, že v Německu pořídíte TT Coupé o něco levněji.

Michal Fokt
Diskuze (71)
17. 9. 2014 16:30
Re: Palubní systém
MMI stálo na QNX i před tím, než ho koupilo BB/ RIM. MMI dělal Harman Becker a právě Harman QNX RIM prodal. QNX bude doslova ve stovkách modelů aut.
Avatar - Martin911Turbo
17. 9. 2014 16:14
Palubní systém
Já jen doplním, že palubní systém a komplet kokpit TT jede na špičkovém OS QNX které vlastní BlackBerry, což se nezmiňuje nikde a je to velký skok v software aut
17. 9. 2014 08:09
Re: Chybky se najdou
Ano, taky M3 E46 a pak něco podobného bylo i v E9x řadě. A displej aplikace v TT si o takové vychytávky přímo říká :-)
16. 9. 2014 23:28
Re: Cena
Německo. TT 35 tisíc, A5 40 (zaokrouhleně). Oboje manuál, oboje předohrab. Ano, tohle zhruba odpovídá rozdílu mezi stejně motorizovanou A4 a A6. Přitom bych tipl, že TT bude o něco lépe vybavené. Nemluvě o tom, že je TT lehčí a v A5 bys potřeboval trochu silnější kalibr, abys zvládl držet krok.
Avatar - white label
16. 9. 2014 20:01
Re: Chybky se najdou
To už měla třeba M5 E39 formou postupně zhasínajících LED diod vsazených do stupnice otáčkoměru.