reklama


Audi TT: Facelift se představí v Lipsku (oficiální informace)

Audi TT: Facelift se představí v Lipsku (oficiální informace)

 
 

Jsou to přesně čtyři roky, co se v dubnu 2006 představila aktuální generace Audi TT. Nyní přichází čas na facelift, který se ve světové premiéře představí na autosalonu v Lipsku (10.-18. dubna). Zároveň přichází nový motor 2,0 TFSI o výkonu 155 kW.

Design druhé generace Audi TT rozvíjí unikátní styl svého předchůdce. Automobilka za něj získala ocenění World Design Car of the Year 2007 a použité křivky slaví úspěch dodnes. Facelift je proto příležitostí provést jemné úpravy, které aktualizují vzhled auta podle novějších modelů Audi.

Hlavní změnou je nový plasticky tvarovaný přední nárazník s většími nasávacími otvory. Změnil se také vzhled výplně masky chladiče, která má nově lesklý černý lak. Za příplatek TT dostane také nová světla xenon plus s pásem 12 bílých diod pro denní svícení, které jsou umístěny podél spodního okraje. Zezadu se facelift odlišuje upravenou grafikou koncových světel, větším difuzorem a větší koncovkou výfuku (u 2,0 TFSI nově dvojitá). Zadní spoiler se vysouvá při rychlosti 120 km/h.

Designové úpravy prodloužily karoserii o 2 cm na 4187 mm. Šířka 1842 mm a výška 1352 mm (1357 mm u TT Roadster) zůstávají nezměněné. Nabídka laků se rozšíří o metalické odstíny Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red a Dakota Gray. V kombinaci s paketem S line je lak Dakota Gray je v provedení s perleťovým efektem.

Novinkou mezi motory je přeplňovaný 2,0 TFSI o výkonu 155 kW. Agregát známý už například z větší řady A5, nebo z VW Golf GTI, nahradí jak dosavadní verzi 2,0 TFSI se 147 kW, tak i šestiválcové TT 3,2 quattro. Základní varianta TT Coupe s tímto motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, provedení s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou S tronic pak za 5,6 s.

Za nárůstem výkonu stojí mimo jiné systém variabilního zdvihu výfukových ventilů Audi valvelift AVS. Dlouhý zdvih pístů zase stojí za vysokým maximem točivého momentu 350 Nm při 1600 až 4200 min-1 (+70 Nm, stejná hodnota jako u TTS).

Kromě toho v nabídce zůstává 1,8 TFSI (118 kW, 250 Nm) a turbodiesel 2,0 TDI (125 kW, 350 Nm). U vznětového agregátu je volitelně také dostupný pohon všech kol quattro.

Vrcholem modelové řady je provedení TTS s motorem 2,0 TFSI naladěným na 200 kW a 350 Nm a pětiválcové TT RS, které pohání agregát 2,5 TFSI (250 kW, 450 Nm, na přání maximální rychlost zvýšená na 280 km/h). Standardem je u těchto verzí pohon všech kol, u TT RS pak také sedmistupňová dvouspojková převodovka. Díky této kombinaci zrychlí TT RS z 0 na 100 km/h za pouhých 4,4 sekundy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama