Audi TT: Facelift se představí v Lipsku (oficiální informace)

Audi TT: Facelift se představí v Lipsku (oficiální informace)

 
 

Jsou to přesně čtyři roky, co se v dubnu 2006 představila aktuální generace Audi TT. Nyní přichází čas na facelift, který se ve světové premiéře představí na autosalonu v Lipsku (10.-18. dubna). Zároveň přichází nový motor 2,0 TFSI o výkonu 155 kW.

Design druhé generace Audi TT rozvíjí unikátní styl svého předchůdce. Automobilka za něj získala ocenění World Design Car of the Year 2007 a použité křivky slaví úspěch dodnes. Facelift je proto příležitostí provést jemné úpravy, které aktualizují vzhled auta podle novějších modelů Audi.

Hlavní změnou je nový plasticky tvarovaný přední nárazník s většími nasávacími otvory. Změnil se také vzhled výplně masky chladiče, která má nově lesklý černý lak. Za příplatek TT dostane také nová světla xenon plus s pásem 12 bílých diod pro denní svícení, které jsou umístěny podél spodního okraje. Zezadu se facelift odlišuje upravenou grafikou koncových světel, větším difuzorem a větší koncovkou výfuku (u 2,0 TFSI nově dvojitá). Zadní spoiler se vysouvá při rychlosti 120 km/h.

Designové úpravy prodloužily karoserii o 2 cm na 4187 mm. Šířka 1842 mm a výška 1352 mm (1357 mm u TT Roadster) zůstávají nezměněné. Nabídka laků se rozšíří o metalické odstíny Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red a Dakota Gray. V kombinaci s paketem S line je lak Dakota Gray je v provedení s perleťovým efektem.

Novinkou mezi motory je přeplňovaný 2,0 TFSI o výkonu 155 kW. Agregát známý už například z větší řady A5, nebo z VW Golf GTI, nahradí jak dosavadní verzi 2,0 TFSI se 147 kW, tak i šestiválcové TT 3,2 quattro. Základní varianta TT Coupe s tímto motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, provedení s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou S tronic pak za 5,6 s.

Za nárůstem výkonu stojí mimo jiné systém variabilního zdvihu výfukových ventilů Audi valvelift AVS. Dlouhý zdvih pístů zase stojí za vysokým maximem točivého momentu 350 Nm při 1600 až 4200 min-1 (+70 Nm, stejná hodnota jako u TTS).

Kromě toho v nabídce zůstává 1,8 TFSI (118 kW, 250 Nm) a turbodiesel 2,0 TDI (125 kW, 350 Nm). U vznětového agregátu je volitelně také dostupný pohon všech kol quattro.

Vrcholem modelové řady je provedení TTS s motorem 2,0 TFSI naladěným na 200 kW a 350 Nm a pětiválcové TT RS, které pohání agregát 2,5 TFSI (250 kW, 450 Nm, na přání maximální rychlost zvýšená na 280 km/h). Standardem je u těchto verzí pohon všech kol, u TT RS pak také sedmistupňová dvouspojková převodovka. Díky této kombinaci zrychlí TT RS z 0 na 100 km/h za pouhých 4,4 sekundy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…