Audi TT – první jízdní dojmy

Audi TT – první jízdní dojmy

 
 

Jedeme v nejdražší verzi, pod kapotou šestiválec, na středovém tunelu trůní volič automatu S-Tronic. Plyn je na podlaze, ale kolega se za volantem šklebí – tohle je nějaké zrychlení?

Pohled na rychloměr…a před prudkými brzdami ještě sebezáchovný pohled do zrcátka – jeli jsme o 50 km/h rychleji, že se zdálo a radarů mají v Rakousku i bez bodového systému také dost. Tohle bude veselá jízda...

Zvenčí si je nejlépe vidět dilema konstruktérů –jak inovovat vůz, aby na první pohled evokoval předchozí generaci, ale současně byl jejím vyšším evolučním stupněm? Vozu sluší výškově orientovaná mřížka chladiče Single Frame, cestující pak těží z prodloužené délky, šířky a především rozvoru. Subjektivně je auto viditelně robustnější a „dospělejší“ než předchozí provedení, dojem ale lépe popisují fotografie.

S šestiválcem a automatem se vezeme málem jako v limuzíně – hluk od motoru veškerý žádný, odpružení tlumí dálniční nerovnosti i občasné výtluky a spotřeba se zabydlela někde u 11 litrů. Občasné pokusy o dynamičtější jízdu skončí sice úspěchem, ale jen faktickým – auto sice zrychluje velmi slušně, na posádku je ale přenesen daleko klidnější a tišší dojem. Ani na horských silničkách se nám nedaří převést fakticky skvělou hbitost a velmi jisté jízdní vlastnosti podvozku s pohonem quattro do adrenalinových hodnot: jedeme sice na poměry zatáček pekelně rychle, ale tak nějak samozřejmě a nevzrušivě.

Na interiér si zvykáme podstatně rychleji než u minulé generace - zůstala skvělá sedadla a masivní středový tunel, chvályhodně ale přibylo prostoru ve všech směrech a ani se svými 194 centimetry nemám problém najít optimální polohu za volantem. Na zadní sedadla by se ale za mě vešel jen piknikový koš, pro kolena totiž zůstává jen čtyřcentimetrová mezera. Shodně se kolegy si pochvalujeme relativně malý volant se zploštěním ve spodní části a skvěle do ruky padnoucím věncem. Na palubní desce přibyl jeden výdech vzduchu, jejich tradiční kruhový tvar zůstal zachován.

K výletu na Grossglockner, kdy během čtvrthodiny vystoupá auto o 1400 výškových metrů na kótu 2571 m.n.m. si půjčuji přeplňovaný dvoulitr o výkonu 147 kW s pohonem pouze předních kol. Už od prvních metrů za výběrčím průsmykového mýta je jasné, že tohle bude zcela jiná káva. Motor je totiž až neuvěřitelně pružný, navíc ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou umožňuje řidiči přesné dávkování síly. Pouze přední pohon není vůbec na závadu, auto se díky dobrému vyvážení chová na suchém povrchu neutrálně. Lze si vybrat: kopec x můžeme zdolat na druhý stupeň jako jezdci rallye, kochat se zvukem motoru a přesnou prací s volantem a plynovým pedálem vychutnávat ideální stopu. Třetí stupeň ubírá emocí, hluku a spotřeby, stále ale umožňuje pěkně zrychlovat. Extremisté pak mohou zdolat tentýž kopec i na čtvrtý stupeň – motor kupodivu neprotestuje, spotřeba dále klesne a klid jízdy umožní vychutnávat pohledy na panoramata Alp i bez zastávek. Turboefekt je historií, zvuk motoru si regulujeme sami a odmyslíme-li si řádění v průsmyku, spadne průměrná spotřeba k devítilitrové hranici.

Nedostatků či chyb najdeme málo. Malý rejd a zhoršený výhled dozadu k této třídě tak nějak patří, sázíme ale krk na to, že pohled do ceníku příplatkových výbav bude u tohoto povedeného vozu opět velmi dlouhý…

Odkazy:

Představujeme - Nové Audi TT - Distingované sportování

Základní ceny pro Českou republiky by měly být
2.0 147 kW TFSImanuál999.000 Kč
2.0 147 kW TFSIS-tronic1.065.200 Kč
3.2 184 kW V6manuál1.227.000 Kč
3.2 184 kW V6S-tronic1.295.200 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…