Audi TT – první jízdní dojmy

Audi TT – první jízdní dojmy

 
 

Jedeme v nejdražší verzi, pod kapotou šestiválec, na středovém tunelu trůní volič automatu S-Tronic. Plyn je na podlaze, ale kolega se za volantem šklebí – tohle je nějaké zrychlení?

Pohled na rychloměr…a před prudkými brzdami ještě sebezáchovný pohled do zrcátka – jeli jsme o 50 km/h rychleji, že se zdálo a radarů mají v Rakousku i bez bodového systému také dost. Tohle bude veselá jízda...

Zvenčí si je nejlépe vidět dilema konstruktérů –jak inovovat vůz, aby na první pohled evokoval předchozí generaci, ale současně byl jejím vyšším evolučním stupněm? Vozu sluší výškově orientovaná mřížka chladiče Single Frame, cestující pak těží z prodloužené délky, šířky a především rozvoru. Subjektivně je auto viditelně robustnější a „dospělejší“ než předchozí provedení, dojem ale lépe popisují fotografie.

S šestiválcem a automatem se vezeme málem jako v limuzíně – hluk od motoru veškerý žádný, odpružení tlumí dálniční nerovnosti i občasné výtluky a spotřeba se zabydlela někde u 11 litrů. Občasné pokusy o dynamičtější jízdu skončí sice úspěchem, ale jen faktickým – auto sice zrychluje velmi slušně, na posádku je ale přenesen daleko klidnější a tišší dojem. Ani na horských silničkách se nám nedaří převést fakticky skvělou hbitost a velmi jisté jízdní vlastnosti podvozku s pohonem quattro do adrenalinových hodnot: jedeme sice na poměry zatáček pekelně rychle, ale tak nějak samozřejmě a nevzrušivě.

Na interiér si zvykáme podstatně rychleji než u minulé generace - zůstala skvělá sedadla a masivní středový tunel, chvályhodně ale přibylo prostoru ve všech směrech a ani se svými 194 centimetry nemám problém najít optimální polohu za volantem. Na zadní sedadla by se ale za mě vešel jen piknikový koš, pro kolena totiž zůstává jen čtyřcentimetrová mezera. Shodně se kolegy si pochvalujeme relativně malý volant se zploštěním ve spodní části a skvěle do ruky padnoucím věncem. Na palubní desce přibyl jeden výdech vzduchu, jejich tradiční kruhový tvar zůstal zachován.

K výletu na Grossglockner, kdy během čtvrthodiny vystoupá auto o 1400 výškových metrů na kótu 2571 m.n.m. si půjčuji přeplňovaný dvoulitr o výkonu 147 kW s pohonem pouze předních kol. Už od prvních metrů za výběrčím průsmykového mýta je jasné, že tohle bude zcela jiná káva. Motor je totiž až neuvěřitelně pružný, navíc ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou umožňuje řidiči přesné dávkování síly. Pouze přední pohon není vůbec na závadu, auto se díky dobrému vyvážení chová na suchém povrchu neutrálně. Lze si vybrat: kopec x můžeme zdolat na druhý stupeň jako jezdci rallye, kochat se zvukem motoru a přesnou prací s volantem a plynovým pedálem vychutnávat ideální stopu. Třetí stupeň ubírá emocí, hluku a spotřeby, stále ale umožňuje pěkně zrychlovat. Extremisté pak mohou zdolat tentýž kopec i na čtvrtý stupeň – motor kupodivu neprotestuje, spotřeba dále klesne a klid jízdy umožní vychutnávat pohledy na panoramata Alp i bez zastávek. Turboefekt je historií, zvuk motoru si regulujeme sami a odmyslíme-li si řádění v průsmyku, spadne průměrná spotřeba k devítilitrové hranici.

Nedostatků či chyb najdeme málo. Malý rejd a zhoršený výhled dozadu k této třídě tak nějak patří, sázíme ale krk na to, že pohled do ceníku příplatkových výbav bude u tohoto povedeného vozu opět velmi dlouhý…

Odkazy:

Představujeme - Nové Audi TT - Distingované sportování

Základní ceny pro Českou republiky by měly být
2.0 147 kW TFSImanuál999.000 Kč
2.0 147 kW TFSIS-tronic1.065.200 Kč
3.2 184 kW V6manuál1.227.000 Kč
3.2 184 kW V6S-tronic1.295.200 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…