Audi TT – první jízdní dojmy

Audi TT – první jízdní dojmy

 
 

Jedeme v nejdražší verzi, pod kapotou šestiválec, na středovém tunelu trůní volič automatu S-Tronic. Plyn je na podlaze, ale kolega se za volantem šklebí – tohle je nějaké zrychlení?

Pohled na rychloměr…a před prudkými brzdami ještě sebezáchovný pohled do zrcátka – jeli jsme o 50 km/h rychleji, že se zdálo a radarů mají v Rakousku i bez bodového systému také dost. Tohle bude veselá jízda...

Zvenčí si je nejlépe vidět dilema konstruktérů –jak inovovat vůz, aby na první pohled evokoval předchozí generaci, ale současně byl jejím vyšším evolučním stupněm? Vozu sluší výškově orientovaná mřížka chladiče Single Frame, cestující pak těží z prodloužené délky, šířky a především rozvoru. Subjektivně je auto viditelně robustnější a „dospělejší“ než předchozí provedení, dojem ale lépe popisují fotografie.

S šestiválcem a automatem se vezeme málem jako v limuzíně – hluk od motoru veškerý žádný, odpružení tlumí dálniční nerovnosti i občasné výtluky a spotřeba se zabydlela někde u 11 litrů. Občasné pokusy o dynamičtější jízdu skončí sice úspěchem, ale jen faktickým – auto sice zrychluje velmi slušně, na posádku je ale přenesen daleko klidnější a tišší dojem. Ani na horských silničkách se nám nedaří převést fakticky skvělou hbitost a velmi jisté jízdní vlastnosti podvozku s pohonem quattro do adrenalinových hodnot: jedeme sice na poměry zatáček pekelně rychle, ale tak nějak samozřejmě a nevzrušivě.

Na interiér si zvykáme podstatně rychleji než u minulé generace - zůstala skvělá sedadla a masivní středový tunel, chvályhodně ale přibylo prostoru ve všech směrech a ani se svými 194 centimetry nemám problém najít optimální polohu za volantem. Na zadní sedadla by se ale za mě vešel jen piknikový koš, pro kolena totiž zůstává jen čtyřcentimetrová mezera. Shodně se kolegy si pochvalujeme relativně malý volant se zploštěním ve spodní části a skvěle do ruky padnoucím věncem. Na palubní desce přibyl jeden výdech vzduchu, jejich tradiční kruhový tvar zůstal zachován.

K výletu na Grossglockner, kdy během čtvrthodiny vystoupá auto o 1400 výškových metrů na kótu 2571 m.n.m. si půjčuji přeplňovaný dvoulitr o výkonu 147 kW s pohonem pouze předních kol. Už od prvních metrů za výběrčím průsmykového mýta je jasné, že tohle bude zcela jiná káva. Motor je totiž až neuvěřitelně pružný, navíc ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou umožňuje řidiči přesné dávkování síly. Pouze přední pohon není vůbec na závadu, auto se díky dobrému vyvážení chová na suchém povrchu neutrálně. Lze si vybrat: kopec x můžeme zdolat na druhý stupeň jako jezdci rallye, kochat se zvukem motoru a přesnou prací s volantem a plynovým pedálem vychutnávat ideální stopu. Třetí stupeň ubírá emocí, hluku a spotřeby, stále ale umožňuje pěkně zrychlovat. Extremisté pak mohou zdolat tentýž kopec i na čtvrtý stupeň – motor kupodivu neprotestuje, spotřeba dále klesne a klid jízdy umožní vychutnávat pohledy na panoramata Alp i bez zastávek. Turboefekt je historií, zvuk motoru si regulujeme sami a odmyslíme-li si řádění v průsmyku, spadne průměrná spotřeba k devítilitrové hranici.

Nedostatků či chyb najdeme málo. Malý rejd a zhoršený výhled dozadu k této třídě tak nějak patří, sázíme ale krk na to, že pohled do ceníku příplatkových výbav bude u tohoto povedeného vozu opět velmi dlouhý…

Odkazy:

Představujeme - Nové Audi TT - Distingované sportování

Základní ceny pro Českou republiky by měly být
2.0 147 kW TFSImanuál999.000 Kč
2.0 147 kW TFSIS-tronic1.065.200 Kč
3.2 184 kW V6manuál1.227.000 Kč
3.2 184 kW V6S-tronic1.295.200 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…