reklama


Audi TT – první jízdní dojmy

Audi TT – první jízdní dojmy

 
 

Jedeme v nejdražší verzi, pod kapotou šestiválec, na středovém tunelu trůní volič automatu S-Tronic. Plyn je na podlaze, ale kolega se za volantem šklebí – tohle je nějaké zrychlení?

Pohled na rychloměr…a před prudkými brzdami ještě sebezáchovný pohled do zrcátka – jeli jsme o 50 km/h rychleji, že se zdálo a radarů mají v Rakousku i bez bodového systému také dost. Tohle bude veselá jízda...

Zvenčí si je nejlépe vidět dilema konstruktérů –jak inovovat vůz, aby na první pohled evokoval předchozí generaci, ale současně byl jejím vyšším evolučním stupněm? Vozu sluší výškově orientovaná mřížka chladiče Single Frame, cestující pak těží z prodloužené délky, šířky a především rozvoru. Subjektivně je auto viditelně robustnější a „dospělejší“ než předchozí provedení, dojem ale lépe popisují fotografie.

S šestiválcem a automatem se vezeme málem jako v limuzíně – hluk od motoru veškerý žádný, odpružení tlumí dálniční nerovnosti i občasné výtluky a spotřeba se zabydlela někde u 11 litrů. Občasné pokusy o dynamičtější jízdu skončí sice úspěchem, ale jen faktickým – auto sice zrychluje velmi slušně, na posádku je ale přenesen daleko klidnější a tišší dojem. Ani na horských silničkách se nám nedaří převést fakticky skvělou hbitost a velmi jisté jízdní vlastnosti podvozku s pohonem quattro do adrenalinových hodnot: jedeme sice na poměry zatáček pekelně rychle, ale tak nějak samozřejmě a nevzrušivě.

Na interiér si zvykáme podstatně rychleji než u minulé generace - zůstala skvělá sedadla a masivní středový tunel, chvályhodně ale přibylo prostoru ve všech směrech a ani se svými 194 centimetry nemám problém najít optimální polohu za volantem. Na zadní sedadla by se ale za mě vešel jen piknikový koš, pro kolena totiž zůstává jen čtyřcentimetrová mezera. Shodně se kolegy si pochvalujeme relativně malý volant se zploštěním ve spodní části a skvěle do ruky padnoucím věncem. Na palubní desce přibyl jeden výdech vzduchu, jejich tradiční kruhový tvar zůstal zachován.

K výletu na Grossglockner, kdy během čtvrthodiny vystoupá auto o 1400 výškových metrů na kótu 2571 m.n.m. si půjčuji přeplňovaný dvoulitr o výkonu 147 kW s pohonem pouze předních kol. Už od prvních metrů za výběrčím průsmykového mýta je jasné, že tohle bude zcela jiná káva. Motor je totiž až neuvěřitelně pružný, navíc ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou umožňuje řidiči přesné dávkování síly. Pouze přední pohon není vůbec na závadu, auto se díky dobrému vyvážení chová na suchém povrchu neutrálně. Lze si vybrat: kopec x můžeme zdolat na druhý stupeň jako jezdci rallye, kochat se zvukem motoru a přesnou prací s volantem a plynovým pedálem vychutnávat ideální stopu. Třetí stupeň ubírá emocí, hluku a spotřeby, stále ale umožňuje pěkně zrychlovat. Extremisté pak mohou zdolat tentýž kopec i na čtvrtý stupeň – motor kupodivu neprotestuje, spotřeba dále klesne a klid jízdy umožní vychutnávat pohledy na panoramata Alp i bez zastávek. Turboefekt je historií, zvuk motoru si regulujeme sami a odmyslíme-li si řádění v průsmyku, spadne průměrná spotřeba k devítilitrové hranici.

Nedostatků či chyb najdeme málo. Malý rejd a zhoršený výhled dozadu k této třídě tak nějak patří, sázíme ale krk na to, že pohled do ceníku příplatkových výbav bude u tohoto povedeného vozu opět velmi dlouhý…

Odkazy:

Představujeme - Nové Audi TT - Distingované sportování

Základní ceny pro Českou republiky by měly být
2.0 147 kW TFSImanuál999.000 Kč
2.0 147 kW TFSIS-tronic1.065.200 Kč
3.2 184 kW V6manuál1.227.000 Kč
3.2 184 kW V6S-tronic1.295.200 Kč

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Mrazy loni zničily pětinu ze sklizně ovoce, nejhůře dopadly meruňky a broskve Mrazy loni zničily pětinu ze sklizně ovoce, nejhůře dopadly meruňky a broskve

Sklizeň ovoce loni klesla o 20 procent na 150 100 tun.…

UniCredit vyšla z průzkumu jako nejlepší poskytovatel obchodního financování UniCredit vyšla z průzkumu jako nejlepší poskytovatel obchodního financování

Skupina UniCredit si vysloužila titul nejlepšího…

Turecká policie zadržela podezřelého z atentátu v Istanbulu Turecká policie zadržela podezřelého z atentátu v Istanbulu

Turecká policie v pondělí skutečně zadržela muže…

Čína vyšetřuje aféru s falešnými omáčkami a dochucovadly Čína vyšetřuje aféru s falešnými omáčkami a dochucovadly

Čínské úřady vyšetřují rozsáhlý podvod při výrobě omáček…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Tragédie v Praze: Řidič nastoupil do autobusu a zemřel

Tragédie v Praze: Řidič nastoupil do autobusu a zemřel

Řidič autobusu příměstské linky zastavil jako obvykle na benzince ve Slánské ulici v Praze 17. Poté natankoval,…

Dívka (6) si rozdrtila prsty v mlýnku na maso, hrozí jí ztráta celé ruky

Dívka (6) si rozdrtila prsty v mlýnku na maso, hrozí…

Zvědavost ji stála všechny prsty na pravé ruce. Čínská dívenka (6) si hrála ve městě Sia-men ve stánku s masem,…

 

iSport.cz

Fenomén Lavický! Limberský mu poslal vzkaz, Váchu baví. Co další?

Fenomén Lavický! Limberský mu poslal vzkaz, Váchu…

Seriál Vyšehrad s hlavním aktérem Juliusem Lavickým zcela pohltil fotbalové fanoušky. A nejen ty. Velkou oblibu…

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela. Postup má i Štěpánek

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela.…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN |  Radek Štěpánek po úspěšně zvládnuté kvalifikaci porazil v 1. kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Obří asiat ovládl Prahu. Reklama na čínský telefon natáčená v Česku budí rozpaky

Obří asiat ovládl Prahu. Reklama na čínský telefon…

V kulisách staré Prahy či v historickém jádru Kolína se prochází obří asijský mladík. Zdobí historické dominanty…

MH370: Skončilo pátrání, záhada zmizelého malajsijského letadla nejpíš zůstane neobjasněna

MH370: Skončilo pátrání, záhada zmizelého…

Téměř po třech letech ukončily dnes Austrálie, Malajsie a Čína pátrání po zmizelém letadle společnosti Malaysia…

 
 
reklama