Audi TT Roadster: Montáž v Maďarsku spuštěna + technické údaje a české ceny
Maďarská továrna Audi v Györu, která se před 21 lety stala první fabrikou značky mimo Německo, rozšířila 5. listopadu své portfolio o čtvrtý model. Po kompaktním kupé Audi TT a sedanu a kabrioletu A3 se tam začaly montovat také vozy Audi TT Roadster.
Audi sice neupřesnilo, v jakém množství budou vozy TT Roadster v Maďarsku vznikat, nicméně jeho šéf Rupert Stadler poznamenává, že Györ teď jede téměř na maximum svých výrobních kapacit. V Györu se nejprve vyráběly motory Audi, od června 2013 však z bran závodu vyjíždí kompletní automobily s oooo na masce chladiče. Dosud se jich tam vyrobilo více než 100 tisíc kusů, což je zásluha zhruba čtyř tisícovek zaměstnanců továrny. Včetně motorárny tak Audi zaměstnává v Maďarsku více než 5000 lidí.
Připomeňme, že k pohonu modelu TT Roadster slouží tři motory, z nichž jeden je naftový. Základem nabídky je benzinový dvoulitr TFSI, který je naladěn na 169 kW, vrchol představuje varianta TTS, která má ten samý dvoulitr vyladěný na 228 kW. Pro excentriky je připraven turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 135 kW, roztáčející výhradně přední kola. Na českém trhu se Audi TT Roadster začne nabízet už příští týden.
Audi TT Roadster: Technické údaje a ceny | |||
Motor | 2.0 TFSI | 2.0 TFSI quattro S tronic | 2.0 TDI ultra |
Převodovka | 6M | 7AT | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 898 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Výkon [kW/min-1] | 169/4500-6200 | 169/4500-6200 | 135/3500-4000 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 370/1600-4300 | 370/1600-4300 | 380/1750-3250 |
Emisní norma | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1395 | 1500 | 1435 |
Maximální rychlost [km/h] | 250 | 250 | 237 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,2 | 5,6 | 7,3 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,0 | 6,7 | 4,3 |
Cena [Kč] | 1.074.900 | 1.204.900 | 1.134.900 |