Audi TT Roadster: Metrosexuál nahoře bez

Audi TT Roadster: Metrosexuál nahoře bez

 
 

Populární sportovní kupé se představuje i v očekávané otevřené verzi.

Audi TT Roadster

přichází, stejně jako v případě minulé generace, s odstupem za verzí kupé. Nabídne styl, nepřehnanou extravaganci a také dostatek komfortu pro každodenní ježdění s nezbytnou špetkou sportovního švihu, to vše s možností stáhnout plátěnou střechu a dosyta si užívat slunce, v našich zeměpisných šířkách poměrně vzácného. Opět vyjde technicky i stylisticky ze základního Coupé, tedy znovu nabídne částečně hliníkovou karoserii ASF s širokým použitím vysokopevnostní oceli. Rozměry 4.178 (+137) x 1.842 (+78) x 1,358 mm (+8 ) vyjadřují markantní nárůst rozměrů proti předchůdci, zatímco rozvor byl prodloužen o 46 na konečných 2.468 mm. Nechybí ani ochranná známka TT - hliníkové palivové víčko, umístěné shora na pravém zadním blatníku. Ze zádě se při rychlosti 120 km/h samočinně vysune spoiler.

Roadster přichází s velmi lehkou plátěnou střechou, vyztuženou hliníkovými a ocelovými segmenty. Nechybí jí skleněné zadní okno a k dispozici bude ve dvou barvách - tmavě šedé a černé. Za příplatek lze objednat elektricky výsuvný větrný deflektor a také elektrohydraulické stahování střechy (pro V6 standard), které potřebuje k manipulaci 12 vteřin a může pracovat do rychlosti 50 km/h.

Technika

Startovní nabídka pohonných jednotek bude zpočátku odpovídat již prodávanému Coupé. Konstrukce podvozku odpovídá současné koncernové klasice - vpředu částečně hliníkové, modifikované závěsy McPherson s pomocným rámem, vzadu čtyřprvkové zavěšení s jedním podélným a třema příčnými rameny a pomocným rámem. Za příplatek jsou k mání tlumiče s nastavitelnou tuhostí, plněné magneto-reologickou směsí. Řízení je posilované elektromechanicky, o zpomalení se stará čtvero velkých kotoučových brzd, spolupracujících s ESP nejnovější generace.

Dvojice příčně montovaných zážehových motorů, standardně spojených se šestistupňovou převodovkou, nabídne solidní zátah a vybrané vlastnosti, již známé majitelům starších modelů s těmito motorizacemi. Dvouspojková sekvenční převodovka S Tronic (DSG) bude k dispozici k oběma z nich.

2.0TFSI

Dvoulitrový přímovstřikový čtyřválec, přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem, vyvíjí 147 kW a 280 Nm v širokém spektru otáček 1.800 - 5.000/min.. Dvojnásobný držitel titulu "Motor roku" rozjede TT Roadster z 0 na 100 km/h za 6,5 s a pokračuje až na 237 km/h, to vše s průměrnou spotřebou 7,8 l/100 km. K dispozici je s pohonem předních kol, standardem jsou 16" litá kola.

3.2 V6

Ortodoxní zážehový šestiválec s malým rozevřením válců 15º (VR6) tvoří dosavadní vrchol motorové nabídky před příchodem sportovních verzí S a RS. Je standardně spojen s pohonem všech kol Haldex a rozjede malý kabriolet na stovku za 5,9 s a dosáhne s ním 250 km/h při průměrné spotřebě 9,5 l/100 km. Minimem jsou 17" litá kola, stejně jako u dvoulitru na přání v provedení runflat.

Výbava

pro obě verze zahrne standardně 4 airbagy, rádio chorus, sportovní kožený volant s plochým spodkem a informační systém MMI. Šestiválec navíc obsáhne automatickou klimatizaci, adaptivní bixenonové světlomety, čalounění v kombinaci kůže/alcantara a elektrohydraulické stahování střechy, které je pro čtyřválec k mání za 1.015 €. Za příplatek pro všechny verze bude k mání high-endový audiosystém Bose, dvě různé DVD-navigace, univerzální handsfree a dvě sady hliníkových doplňků. Standardní odkládací prostory mohou být doplněny fixační sítí a čtyřmi přídavnými úložnými schránkami. Kuriozitou mezi malými dvoumístnými roadstery je skibag pro lyže, dlouhé až 190 cm.

Obě verze přijdou na německý trh na jaře 2007, základní cena dvoulitru začne na sumě 33.800 € vč. nové, 19% DPH, šestiválec bude přesně o 10 tisíc dražší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Audi TT Roadster: Metrosexuál nahoře bez







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…