Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT: Třetí generace kupé na dalších oficiálních fotkách

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Třetí generace Audi TT se objeví pod světly reflektorů v Ženevě. Žádné dramatické změny vnějšího designu nečekejme.

Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku uvolnila těsně před Ženevou další teaser, na kterém je nové „tétéčko“ vyobrazeno zezadu. Stejně jako z předchozích skic a videa je i teď vidět, že se žádná tvarová revoluce nekoná. Není ani třeba, TT je úspěšné, tak proč ho radikálně měnit? Estetika i forma zůstaly zachovány. Vnější tvary jsou spíše evolucí, o žádný facelift se však pochopitelně nejedná. Zda se tato řada kromě představovaného kupé a roadsteru dočká ještě nějakého rozšíření, zatím není zcela jasné. Cosi naznačoval detroitský koncept Allroad Shooting Brake.

Linky nového TT se, pravda, trochu přiostřily, ale to jsme jaksi čekali. Single-frame maska je hranatější a přední světla se k ní vizuálně přiblížila. Linie střechy je však pořád stejně kulatá, možná trochu agresivnější, ale stylu auta to určitě prospělo. Lemy blatníků zůstaly vystouplé, na tmavém snímku toho jinak moc vidět není. Zadní světla včetně přídavného brzdového jsou kompletně diodová. TT s pořadovým číslem III dostane přístrojovou desku s úhlopříčkou 12,3 palce, která obsahuje i informační funkce včetně navigace. Je to určitě praktičtější než displej umístěný ve středu auta mimo zorné pole řidiče. Ingolstadt ji koneckonců odhalil už na loňské výstavě CES v Las Vegas. Otvory ventilace zahrnují i ovladače klimatizace. Vůbec, nečekejme žádné panely plné tlačítek. Interiér nepostrádá ani hliníkové prvky, volant se zploštělou spodní částí je také jaksi namístě.

Audi TT třetí generace má pochopitelně svůj konstrukční základ v modulární platformě MQB. Zatím neoficiální je nabídka motorů. Základem by měl být zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,4 l se 110 kW, 1.8 TFSI nabídne 132 kW, dvoulitr s turbem pak 162, respektive 221 kW. Určitě přijde i nafta 2.0 TDI, nejspíše se 135 kW. Všechny modely budou vybaveny šestistupňovými manuálními převodovkami, nebo dvouspojkovými S tronicy. Včetně ostrého RS, které si zachová pětiválec 2,5 l naladěný na zhruba 280 kW.

Audi TT se určitě stane jednou z hvězd ženevské přehlídky. Na podrobnější a přesnější čísla si musíme ještě nějaký ten den počkat, automobilka kromě zmíněné fotky žádné nové informace do světa nevypustila.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
4. 3. 2014 10:17
Re: Palubní systém QNX
O tomhle se mluví a směřuje se k tomu už roky. Pokud to v téhle generaci dotáhnou do konce, tak dobře. Asi nejvíc pozadu bylo ovládání telefonu z palubního systému auta. Problémem například ovládání auta na dálku je, že auto musí být schopné komunikovat se servery automobilky. To není ani dnes standard. Takže když dojde třeba na dálkový start a ovládání klimatizace/ nezávislého topení, tak spíš sáhnou po samostatném ovladači - auto nemusí být připojené do sítě a nemusí bojovat s omezeními BT/ WiFi. Jakmile je auto v síti, tak je to hračka.
Avatar - Martin911Turbo
4. 3. 2014 08:07
Re: Palubní systém QNX
Samozřejmě já to nijak nezpochybňuji, akorát BlackBerry celý systém dotahuje trošku dál a to kompletní spárování řidiče, auta, telefonu, tabletu v jeden celek, což znamená na palubě vozu kompletní agenda kontakty, kalendář, úkoly, upomínky, poznámky, word, excel, powerpoint, internet, email, navigace, dále údahe o voze přímo v telefonu tabletu, např. poloha auta (např. na velkém parkovišti se hodí) vnitřní a venkovní teplota v autě, blokace auta skrz telefon, servis vozu (stav baterie, veškeré servisní intervaly auto za majitele hlídá samo)
4. 3. 2014 07:32
Re: Palubní systém QNX
Audi pro MMI snad nikdy nepoužívalo nic jiného než QNX. Že QNX v roce 2010 koupil Research In Motion (BlackBerry), na tom nic nezměnilo. Samotný systém pro ně dělá/ dělal Harman/ Becker. Ať se podíváš do A3, nebo do A8, najdeš tam QNX a Tegru.
Avatar - Martin911Turbo
3. 3. 2014 22:02
Palubní systém QNX
Já jen doplním, že nové TT má palubní systém dodaný od BlackBerry a systém běží na špičkovém OS QNX, to jen tak na okraj, stejný systém se nyní testuje i v Porsche
Avatar - 3_diamanty
3. 3. 2014 15:23
mne to pripada aspon z tohto pohladu
ako facelift prveho TT [odkaz] vs [odkaz] ... tak nejako podvedome som tusil ze nepojde o ziaden dizajnovy zazrak a velky prelom ale asi sa cakalo viac. Ake mate nazory na dizajn? Podla mna je stale dost sterilny a chyba tomu stava .... ja som cakal trosku viac ... je to stale akesi sterilne nudne