Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT: výkonnější motory 1.8 T (120 a 140 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Ikona konce devadesátých let - Audi TT - se pomalu odebírá do důchodu, ale ještě před definitivním odchodem, dostává silnější verze populárního čtyřválce 1.8 Turbo.

Ikona konce devadesátých let - Audi TT - se pomalu odebírá do důchodu, ale ještě před definitivním odchodem, dostává silnější verze populárního čtyřválce 1.8 Turbo.

Dosud bylo nejdostupnějším modelem Audi TT 1.8 T s motorem o výkonu 110 kW, tedy známá to motorizace z mnoha dalších koncernových vozů, včetně Škody Octavia. Jeho nástupcem je evoluční verze o výkonu 120 kW, která již dříve našla uplatnění v Audi A4, kde vyplňuje mezeru mezi atmosférickým dvoulitrem (96 kW) a přeplňovaným motorem 2.0 TFSI (147 kW).

Dalším posílením je náhrada motoru 1.8 T (132 kW) silnější verzí 1.8 T (140 kW), která byla z řady A4 vyřazena v době uvedení motoru 2.0 TFSI.

Točivé momenty jsou silnou zbraní přeplňovaných čtyřválců, když maxima dosahují u nových motorů pod kapotou TT 225 resp. 240 Nm.

Silnější z obou Audi TT nyní zrychluje z klidu na 100 km/h za 7,4 s, nejvyšší rychlost činí 234 km/h. Alternativně k pohonu přední nápravy lze u silnější verze pořídit pohon všech kol s mezinápravovvou spojkou Haldex.

Ceny na německém trhu zůstávají na původní úrovni, pokud bude stejné pravidlo uplatněno na českém trhu, bude stát nejlevnější TT Coupé 995.000,- Kč a nejlevnější Roadster 1.080.000,-Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (22)