Audi TTS: 200 kW z 2,0 TFSI (oficiální informace)

Audi TTS: 200 kW z 2,0 TFSI (oficiální informace)

 
 

Audi TTS, prozatím vrcholný model řady TT, se dostane do prodeje již letos v létě. Model, navržený pro dynamické zákazníky značky Audi, bude v prodeji současně jako kupé i jako roadster.

Pod kapotou Audi TTS je umístěna nejvýkonnější sériová verze motoru 2,0 TFSI s maximálním výkonem 200 kW (272 k) při 6.000 min-1. Kombinace přímého vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem vytvořila plochý vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 min-1 do 5000 min-1. Kompaktní a vzhledem k dosahovaným parametrům lehký motor (153 kg) uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň trvá jen 4,4 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Proměnou prošly všechny hlavní komponenty motoru, který je velmi podobný tomu v Audi S3. Turbodmychadlo má proti základní verzi se 147 kW větší průměr, takže dokáže dodávat plnící tlak až 1,2 bar. Jinak je nastaveno časování ventilů, mezichladič je nyní výkonnější, robustnější jsou pístní čepy i ojnice. Samotný blok motoru musel být vyztužen, hlava válců je vyrobena z odolnější slitiny, vstřikovače dopravující benzin přímo do válců mají větší průměr.

Automobil ve verzi Coupé má být podle výrobce schopen jezdit s kombinovanou spotřebou 8,0 l/100 km, ve verzi Roadster pak za 8,2 l/100 km. V případě, že standardní šestistupňovou manuální převodovku nahradí dvouspojková převodovka S tronic, dodávaná na přání, sníží se dokonce kombinovaná spotřeba o 0,1 l/100 km resp. 0,2 l/100 km.

S tronic, který mění samočinně rychlostní stupně s pomocí dvou spojek, umožňuje automobilu extrémně rychlé změny převodů i pod velkými zatíženími. Výsledkem jsou o další dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h.

Přenos hnací síly motoru na vozovku – to je úkol pro standardní pohon všech kol quattro. Srdcem systému, který umožňuje stabilnější, spolehlivější a bezpečnější akceleraci, je vícelamelová mezinápravová spojka Haldex, která nyní pracuje rychleji než kdykoliv před tím, díky novému tlakovému zásobníku. Audi TTS vyjede z výrobních linek se systémem adaptivních tlumičů Audi magnetic ride. Ten umožňuje řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik: režim “Standard” je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim “Sport” využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek modelu TTS. Komponenty přední nápravy jsou vyrobeny převážně z hliníkových slitin, elektromechanické řízení v praxi pomáhá zlepšovat spotřebu paliva. O bezpečné zastavení se stará brzdová soustava s kotouči o průměru 17 palců.

Dalším z řady důležitých faktorů ovlivňujících jízdní výkony Audi TTS je hybridní konstrukce karoserie. Na zádi je použita ocel, zatímco přední část a střed vozu jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Koncepce prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozložení hmotnosti a současně snižuje pohotovostní hmotnost automobilu. V případě TTS Coupé s manuální převodovkou na 1395 kg. Samotná karoserie kupé má hmotnost 206 kg, z čehož připadá 140 kg na hliníkové slitiny a jen 66 kg na ocel. Zesílení karoserie Roadster si vyžádalo zvýšení hmotnosti na 251 kg (pohotovostní hmotnost 1455 kg).

Audi TTS je na první pohled rozeznatelné jako vrcholný model řady TT. Standardní kola z lehkých slitin o průměru 18 palců zvýrazňují jedinečnost TTS, podobně jako nové bi-xenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení. Vnější rozměry Audi TTS jsou 4198 x 1842 x 1345 mm (1350 mm u roadsteru),

TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanou látkovou střechu (otevření během 12 sekund, i za jízdy do 50 km/h) a větrnou clonu za předními sedadly.

Základní cena Audi TTS Coupé činí 44.900 euro (cca 1.172.000,-Kč), Audi TTS Roadster příjde na 47.750 Euro (cca 1.250.000,-Kč). V ceně jsou již zahrnuty položky jako pohon všech kol, kola z lehkých slitin o průměru 18 palců, xenonové světlomety s denními světly ze světelných diod, adaptivní tlumiče Audi magnetic ride a u roadsteru také elektromechanicky ovládaná střecha a deflektor.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Automobilky ukázaly podobu svých speciálů pro rally, podívejte se Automobilky ukázaly podobu svých speciálů pro rally, podívejte se

Tovární týmy odtajnily design svých vozů na letošní rok.

Českého výrobce baterií Číňané nepoložili, expanduje do Spojených států Českého výrobce baterií Číňané nepoložili, expanduje do Spojených států

Společnost HE3DA zabývající se aplikovaným výzkumem a…

Komentář Heleny Horské: Rok 2018 - párty vrcholí, je čas myslet na zítřek Komentář Heleny Horské: Rok 2018 - párty vrcholí, je čas myslet na zítřek

Začátek roku je dobrou příležitostí podívat se do…

Americký Senát neodvrátil platební neschopnost. Vláda nemá na běžný provoz Americký Senát neodvrátil platební neschopnost. Vláda nemá na běžný provoz

Americký Senát se navzdory horečným vyjednáváním…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Audi TTS: 200 kW z 2,0 TFSI (oficiální informace)







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Jízdní dojmy s Renaultem Mégane R.S.: Tradice dodrženy?

Jízdní dojmy s Renaultem Mégane R.S.: Tradice dodrženy?

Dnes 15:55

Vypadá sice civilněji než dramatický předchůdce, ale pořád má nápravu s oddělenou těhlicí a výkon 205 kW. A taky manuální převodovku. Jak to ale jezdí?




Blesk.cz

Prodávají ateliér malíře Jana Zrzavého a dům režiséra Ivo Nováka: Bydlení ve stínu Hradu?...Za 51 milionů!

Prodávají ateliér malíře Jana Zrzavého a dům…

V prominentní lokalitě Nový Svět ve stínu Pražského hradu se neprodávajínemovitosti často. Teď jsou k dispozici…

Ornella přiznala: Peněz nemáme nazbyt! Další dítě s jiným tatínkem, radí jí Pepa

Ornella přiznala: Peněz nemáme nazbyt! Další dítě s…

V lednu to byly dva roky, co Ornella (24) řekla ANO Josefu Koktovi (60), s nímž má čtyřlletého syna Quentina. I…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Berdych v Melbourne smetl Del Potra. Plíšková jde po postupu na Strýcovou

Berdych v Melbourne smetl Del Potra. Plíšková jde po…

Tenistka Karolína Plíšková vyhrála český souboj v třetím kole Australian Open. Turnajová šestka neztratila v…

 

Reflex.cz

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Sportovní lezení ve všech podobách spojuje výkonnostní sport, vysoké nároky na psychiku a kontakt s přírodou.…

Kus duše v trávícím ústrojí: Jak spolu souvisí mozek a střevo?

Kus duše v trávícím ústrojí: Jak spolu souvisí mozek…

Je neuvěřitelné, jak úzká souvislost existuje mezi složením střevní mikroflóry a naším zdravím. A to nejen…