Audi TTS: 200 kW z 2,0 TFSI (oficiální informace)

Audi TTS: 200 kW z 2,0 TFSI (oficiální informace)

 
 

Audi TTS, prozatím vrcholný model řady TT, se dostane do prodeje již letos v létě. Model, navržený pro dynamické zákazníky značky Audi, bude v prodeji současně jako kupé i jako roadster.

Pod kapotou Audi TTS je umístěna nejvýkonnější sériová verze motoru 2,0 TFSI s maximálním výkonem 200 kW (272 k) při 6.000 min-1. Kombinace přímého vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem vytvořila plochý vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 min-1 do 5000 min-1. Kompaktní a vzhledem k dosahovaným parametrům lehký motor (153 kg) uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň trvá jen 4,4 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Proměnou prošly všechny hlavní komponenty motoru, který je velmi podobný tomu v Audi S3. Turbodmychadlo má proti základní verzi se 147 kW větší průměr, takže dokáže dodávat plnící tlak až 1,2 bar. Jinak je nastaveno časování ventilů, mezichladič je nyní výkonnější, robustnější jsou pístní čepy i ojnice. Samotný blok motoru musel být vyztužen, hlava válců je vyrobena z odolnější slitiny, vstřikovače dopravující benzin přímo do válců mají větší průměr.

Automobil ve verzi Coupé má být podle výrobce schopen jezdit s kombinovanou spotřebou 8,0 l/100 km, ve verzi Roadster pak za 8,2 l/100 km. V případě, že standardní šestistupňovou manuální převodovku nahradí dvouspojková převodovka S tronic, dodávaná na přání, sníží se dokonce kombinovaná spotřeba o 0,1 l/100 km resp. 0,2 l/100 km.

S tronic, který mění samočinně rychlostní stupně s pomocí dvou spojek, umožňuje automobilu extrémně rychlé změny převodů i pod velkými zatíženími. Výsledkem jsou o další dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h.

Přenos hnací síly motoru na vozovku – to je úkol pro standardní pohon všech kol quattro. Srdcem systému, který umožňuje stabilnější, spolehlivější a bezpečnější akceleraci, je vícelamelová mezinápravová spojka Haldex, která nyní pracuje rychleji než kdykoliv před tím, díky novému tlakovému zásobníku. Audi TTS vyjede z výrobních linek se systémem adaptivních tlumičů Audi magnetic ride. Ten umožňuje řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik: režim “Standard” je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim “Sport” využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek modelu TTS. Komponenty přední nápravy jsou vyrobeny převážně z hliníkových slitin, elektromechanické řízení v praxi pomáhá zlepšovat spotřebu paliva. O bezpečné zastavení se stará brzdová soustava s kotouči o průměru 17 palců.

Dalším z řady důležitých faktorů ovlivňujících jízdní výkony Audi TTS je hybridní konstrukce karoserie. Na zádi je použita ocel, zatímco přední část a střed vozu jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Koncepce prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozložení hmotnosti a současně snižuje pohotovostní hmotnost automobilu. V případě TTS Coupé s manuální převodovkou na 1395 kg. Samotná karoserie kupé má hmotnost 206 kg, z čehož připadá 140 kg na hliníkové slitiny a jen 66 kg na ocel. Zesílení karoserie Roadster si vyžádalo zvýšení hmotnosti na 251 kg (pohotovostní hmotnost 1455 kg).

Audi TTS je na první pohled rozeznatelné jako vrcholný model řady TT. Standardní kola z lehkých slitin o průměru 18 palců zvýrazňují jedinečnost TTS, podobně jako nové bi-xenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení. Vnější rozměry Audi TTS jsou 4198 x 1842 x 1345 mm (1350 mm u roadsteru),

TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanou látkovou střechu (otevření během 12 sekund, i za jízdy do 50 km/h) a větrnou clonu za předními sedadly.

Základní cena Audi TTS Coupé činí 44.900 euro (cca 1.172.000,-Kč), Audi TTS Roadster příjde na 47.750 Euro (cca 1.250.000,-Kč). V ceně jsou již zahrnuty položky jako pohon všech kol, kola z lehkých slitin o průměru 18 palců, xenonové světlomety s denními světly ze světelných diod, adaptivní tlumiče Audi magnetic ride a u roadsteru také elektromechanicky ovládaná střecha a deflektor.

Spolupracujeme s TipCars.com
Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

Pokus o odstřel Zimoly nevyšel. Na hlasování ani nedošlo Pokus o odstřel Zimoly nevyšel. Na hlasování ani nedošlo

Zastupitelé Jihočeského kraje nakonec nehlasovali o…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Audi TTS: 200 kW z 2,0 TFSI (oficiální informace)







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Listkiewicz o rozhodčích: Chyby jsou, ale důvěra se zlepšila

Listkiewicz o rozhodčích: Chyby jsou, ale důvěra se zlepšila

Předseda komise rozhodčích Fotbalové asociace ČR Michal Listkiewicz je spokojený s tím, jak sudí odřídili…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…

Jiří Fabián: Muž, který je schopen pomocí pěti otázek zjistit, kdo jste

Jiří Fabián: Muž, který je schopen pomocí pěti…

V osmi letech mu imponoval prezident Gustav Husák, který na sjezdu ÚV KSČ sklízel frenetický potlesk, dnes hledá…