Audi TTS: 200 kW z 2,0 TFSI (oficiální informace)

Audi TTS: 200 kW z 2,0 TFSI (oficiální informace)

 
 

Audi TTS, prozatím vrcholný model řady TT, se dostane do prodeje již letos v létě. Model, navržený pro dynamické zákazníky značky Audi, bude v prodeji současně jako kupé i jako roadster.

Pod kapotou Audi TTS je umístěna nejvýkonnější sériová verze motoru 2,0 TFSI s maximálním výkonem 200 kW (272 k) při 6.000 min-1. Kombinace přímého vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem vytvořila plochý vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 min-1 do 5000 min-1. Kompaktní a vzhledem k dosahovaným parametrům lehký motor (153 kg) uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň trvá jen 4,4 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Proměnou prošly všechny hlavní komponenty motoru, který je velmi podobný tomu v Audi S3. Turbodmychadlo má proti základní verzi se 147 kW větší průměr, takže dokáže dodávat plnící tlak až 1,2 bar. Jinak je nastaveno časování ventilů, mezichladič je nyní výkonnější, robustnější jsou pístní čepy i ojnice. Samotný blok motoru musel být vyztužen, hlava válců je vyrobena z odolnější slitiny, vstřikovače dopravující benzin přímo do válců mají větší průměr.

Automobil ve verzi Coupé má být podle výrobce schopen jezdit s kombinovanou spotřebou 8,0 l/100 km, ve verzi Roadster pak za 8,2 l/100 km. V případě, že standardní šestistupňovou manuální převodovku nahradí dvouspojková převodovka S tronic, dodávaná na přání, sníží se dokonce kombinovaná spotřeba o 0,1 l/100 km resp. 0,2 l/100 km.

S tronic, který mění samočinně rychlostní stupně s pomocí dvou spojek, umožňuje automobilu extrémně rychlé změny převodů i pod velkými zatíženími. Výsledkem jsou o další dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h.

Přenos hnací síly motoru na vozovku – to je úkol pro standardní pohon všech kol quattro. Srdcem systému, který umožňuje stabilnější, spolehlivější a bezpečnější akceleraci, je vícelamelová mezinápravová spojka Haldex, která nyní pracuje rychleji než kdykoliv před tím, díky novému tlakovému zásobníku. Audi TTS vyjede z výrobních linek se systémem adaptivních tlumičů Audi magnetic ride. Ten umožňuje řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik: režim “Standard” je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim “Sport” využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek modelu TTS. Komponenty přední nápravy jsou vyrobeny převážně z hliníkových slitin, elektromechanické řízení v praxi pomáhá zlepšovat spotřebu paliva. O bezpečné zastavení se stará brzdová soustava s kotouči o průměru 17 palců.

Dalším z řady důležitých faktorů ovlivňujících jízdní výkony Audi TTS je hybridní konstrukce karoserie. Na zádi je použita ocel, zatímco přední část a střed vozu jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Koncepce prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozložení hmotnosti a současně snižuje pohotovostní hmotnost automobilu. V případě TTS Coupé s manuální převodovkou na 1395 kg. Samotná karoserie kupé má hmotnost 206 kg, z čehož připadá 140 kg na hliníkové slitiny a jen 66 kg na ocel. Zesílení karoserie Roadster si vyžádalo zvýšení hmotnosti na 251 kg (pohotovostní hmotnost 1455 kg).

Audi TTS je na první pohled rozeznatelné jako vrcholný model řady TT. Standardní kola z lehkých slitin o průměru 18 palců zvýrazňují jedinečnost TTS, podobně jako nové bi-xenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení. Vnější rozměry Audi TTS jsou 4198 x 1842 x 1345 mm (1350 mm u roadsteru),

TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanou látkovou střechu (otevření během 12 sekund, i za jízdy do 50 km/h) a větrnou clonu za předními sedadly.

Základní cena Audi TTS Coupé činí 44.900 euro (cca 1.172.000,-Kč), Audi TTS Roadster příjde na 47.750 Euro (cca 1.250.000,-Kč). V ceně jsou již zahrnuty položky jako pohon všech kol, kola z lehkých slitin o průměru 18 palců, xenonové světlomety s denními světly ze světelných diod, adaptivní tlumiče Audi magnetic ride a u roadsteru také elektromechanicky ovládaná střecha a deflektor.

Spolupracujeme s TipCars.com
Unipetrolu klesl čistý zisk meziročně o 89 procent Unipetrolu klesl čistý zisk meziročně o 89 procent

Petrochemický holding Unipetrol v letošním prvním…

Facebook zvýšil zisk o 63 procent, má přes dvě miliardy uživatelů Facebook zvýšil zisk o 63 procent, má přes dvě miliardy uživatelů

Americká společnost Facebook, která provozuje…

Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: ECB si počká Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: ECB si počká

Letošní vývoj reálné ekonomiky evropským centrálním…

Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér

ČSSD chce do koaliční smlouvy s hnutím ANO začlenit…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Audi TTS: 200 kW z 2,0 TFSI (oficiální informace)







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 



Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Včera

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Erbová o exmanželovi Řepkovi: Překvapivý zvrat v jejích slovech!

Erbová o exmanželovi Řepkovi: Překvapivý zvrat v…

Zatímco Tomáš Řepka (44) na své ex nenechá nit suchou, Vlaďka Erbová (36) o něm mluví až podezřele hezky. V…

Trump radikálně otočil. Z Kima „rakeťáka“ je „otevřený a čestný“ vůdce

Trump radikálně otočil. Z Kima „rakeťáka“ je…

Americký prezident Donald Trump v souvislosti s blížícím se summitem mezi KLDR a Jižní Koreou prohlásil, že jeho…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Zlín - Jablonec 0:1. Ve finále MOL Cupu vyzvou Severočeši Slavii

Zlín - Jablonec 0:1. Ve finále MOL Cupu vyzvou…

Fotbalisté Jablonce slaví postup do finále MOL Cupu. V semifinále porazili Zlín na jeho hřišti 1:0 po trefě…

 

Reflex.cz

Filmová turistika: Udělejte si výlet na místa v Čechách, která znáte z filmů a pohádek

Filmová turistika: Udělejte si výlet na místa v…

„Stop, klapka, jedem!“ Tyto povely zní východními Čechami velmi často. Malebná krajina, divoká příroda, spousta…

Kauza Gabriela Koukalová: Holky chtějí remizovat aneb Ničí vrcholový sport ženy?

Kauza Gabriela Koukalová: Holky chtějí remizovat…

Inspirací k následujícím řádkům byl rozruch okolo knihy biatlonistky Gabriely Koukalové. Její popis zákulisí…