Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TTS: Vzhůru na Pikes Peak. Bez řidiče!

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Včera, 27. června 2010, se konal již 88. ročník Závodu do oblak, tedy legendárního klání na hoře Pikes Peak v Coloradu.

Kdo by čekal, že trať je jinak po zbytek roku prázdná, mýlil by se. Na vrchol totiž ještě letos vyrazí automobil zcela bez řidiče. Bude jím kupé Audi TTS. Za projektem stojí samotná automobilka, respektive Volkswagen Group Electronics Research Lab z kalifornského Palo Alto. Zainteresovány jsou také univerzita ve Stanfordu a společnost Oracle.

Audi TTS Pikes Peak bez řidiče je postavené na základě sériového vozu s převodovkou DSG, elektronickým pedálem plynu a pohonem všech kol. Řídí jej dva počítače umístěné v zavazadlovém prostoru. Jeden hlídá bezpečnost, druhý rychlost prototypu. Software je naprogramován na platformě Java RTS, kterou poskytl právě zmíněný Oracle. GPS navigace je schopna udržet automobil dva centimetry od pomyslné středové čáry trati.

Zaujme barevné provedení, které odkazuje na historii. Černo-šedo-červenou trikolórou se honosila soutěžní Quattra do konce roku 1983. Měl ji také vítězný vůz Waltera Röhrla z Pikes Peaku 1987, tehdy šlo o Quattro Sport S1. Na vrchol slavné hory tovární speciál vyvezl také například Bobby Unser, člen legendární závodnické rodiny. Neměli bychom zapomenout ani na první dámu světových rally, Francouzku Michele Mouton. Ostatně, podle její přezdívky Shelley byl pojmenován popisovaný prototyp TTS. Logo se čtyřmi kruhy na střeše pak používají speciály pro DTM v současnosti.

Vývojový exemplář byl testován již loni, tenkrát to bylo na solné pláni v Bonneville v Utahu. Ano, tam, kde bylo překonáno mnoho rychlostních rekordů včetně těch absolutních. Zkoušky na takřka dvacetikilometrové trati v Coloradu jsou naplánovány na letošní podzim. Budou rozděleny na části, ve kterých pojede zkušební vůz čím dál vyšší rychlostí.

Později se celý tým přesune do jižní Kalifornie na vyschlé jezero El Mirage, kde se pokusí o zápis do Guinnessovy knihy světových rekordů, samozřejmě v kategorii počítačem ovládaných vozidel. V té chce stanovit základní hodnotu, neboť se nikdo dosud o nic podobného nepokusil.

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
30. 6. 2010 17:54
Re: Audi
Tak od začátku píši k věci,na rozdíl od Tebe.Také ze všeho vyplývá,že Audi má na celém projektu minimální vývojový podíl.Vše důležité se dá snadno přenést,je jedno zda je to Audi,či stavebnice z merkuru.
Avatar - T613
30. 6. 2010 14:03
Re: Audi
odkaz na první vítězný tým máš dole, včetně popisu funkcí.
Avatar - white label
30. 6. 2010 13:42
Re: Audi
To mě těší, že se taky bavíš, i když to občas tak nevypadá... ;-)
Nic ti nepodsouvám, jen konstatuju na základě dlouhodbějších diskusních zkušeností s tvým nickem...
Jinak konečně racionální příspěvek k věci, věřil jsem, že to nakonec dáš..., ale přímo v týmu si nebyl, nebo? :-)
30. 6. 2010 11:26
Re: Audi
Proč tady neustále podsouváš nějaké kdyby o jiných firmách,co bych psal a podobně.Máš nějakou fobii,či co?
přečti si odkazy.Kdo vyvíjí technologii autonomního řízení.A pozor je rozdíl mezi automatickým a robotickým systémem.
Diktování čemu se věnuji a nevěnuji je moje věc.Jsou jistě důležitější věci než zdejší diskuze,ale tady se člověk nádherně pobaví.Někdy lituji,že se nemohu z časových důvodů více zapojit.
ano jisté obtíže při přenosu z jednoho auta do druhého jsou.Ale jsou mnohem jednodušší,než vyladit samotný řídící systém,senzory...
Navíc je dosti velký předpoklad,že tyto systému budou využity v první řadě ve vojenských vozidlech.Jaká vozidla slouží nejvíce v armádě.
Obtížná přenositelnost je vidět i na robotech sestavených studenty.
Na druhou stranu vím o problémech u běžných průmyslových robotů,vše se také nepovede,ale to je spíše problém doplňkového zařízení (zajímavé jedna svářečka pracuje správně,druhou zahodit,i když je stejný výrobce)než samotného robota.
Řidič vidí,cítí,slyší,řídící systém ne,spousta senzorů a nastavení podmínek,to je to rozhodující
Avatar - white label
30. 6. 2010 10:27
Re: Audi
>:-[] Kde se fasujou nevím, ale ty tam jistě budeš jako doma, takže mi rád poradíš... >:D
Pokud (podle tebe) není vůbec podstatné, která automobilka splolupracuje v týmu, tak proč se diskusně nevěnuješ podstatnějším věcem, než tvým zasvěceným jednostranným "koncernově" orientovnaým příspěvkům typu: "S touto náročnou technologií nemá koncern nic společného."
Pokud by byla do projektu zapojena jap. automobilka, pak by byl (dle tebe) její přínos nezanedbatelný..., to snad zrovna ty nepopřeš...
Tvá představa a jednoduché přenositelnosti této technologie (hardware+software) do jakéhokoli jného auta je také poměrně výmluvná... o finanční stránce nemluvě...
Sebereflexi aplikuj nejprve u sebe, pak ji můžeš doporučit i ostatním... ;-)