... oni mají nějaké zásadní trable, že je ta firma na prodej?
Jinak motorkář nejsem, ale čistě esteticky a asi i technicky jsou to parádní stroje :yes:
Trable mají všichni výrobci motorek, protože zájem prostě jde dolů .... Ducati je poměrně malý výrobce v porovnání s big 4 (Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki) ....Specifikou Ducati je používání V2 do supersportů. Většinou jde o stroje zaměřené na sport, takže žádné pohodlí. ;-)
Na prodej jsou, protože je vlastní skupina, která je oživila, posunula na výsluní, oddlužila, zvýšila prodeje, kvalitu, portfolio modelů, zisky - značka je teď na vrcholu a hodlá na tom vydělat...
Určitě jde o legendární značku, která má co nabídnout. Z mého pohledu dělá jedny z nejpěknějších motorek, ten první je MV Agusta.
Ale jinak je to pořád italský stroj. Spolehlivostí se japoncům nevyrovná. Tady je obrovský prostor ke zlepšení.
Konečně by se Auto Union vrátil k výrobě motocyklů, kterou Daimler-Benz zařízl. :-) Tak snad jim to vyjde. Delší dobu se spekuluje o tom, že Audi/ VW Group začnou motorky vyrábět.
Agusty jsou krásné, ale temperamentní mršky a spolehlivostí nevynikají.
Ducati s TDI PD, páčky na blinkry z Passata, řadička z brzdového pedálu a kola i s pneu z Transportéra. :-)
No ale teď vážně, Ducati se mi líbí, protože je jiné, takže nevím jestli by tato koupě Ducati firmou Audi zachovala tu jedidečnost, která je Ducati tak vlastní. Ale holt jak se říka, o peníze jde vždycky až v první řadě, takže tady to asi nebude jinak.
z jisté části je to nadsázka, ale podívej se na Gallardo v raném stádiu... opravdu to použití koncernových součástek v interiéru tomu vozidlu neslušelo... obzvlášť za tu cenovku... po čase bych řekl, že to u Audi pochopili, že se takto exkluzivita asi nedělá...
Pokud máš přijít na trh s novým modelem a v co nejkratší době, abys vůbec nějaké peníze na vývoj nových modelů vydělal, musíš použít díly, jejichž vývoj je hotov a zaplacen. Kdyby vyvíjeli celé auto od nuly, nevím, kdy by přišlo jejich první komplexně nové.
ale to v téhle společnosti může znamenat i rychlý konec... je to velice tenký led... kupci v této třídě nebývají zrovna chápaví z pohledu dlouhodobého prospěchu někoho... oni chtějí prostě uspokojit, víc je nezajímá...
Máš dojem, že na to jdou Němci špatně?
Jak si ty značky stály před jejich příchodem? V každém konkrétním případě vždy bídně a zrovna Němci byli ti, kteří to komplexně pozvedli a prakticky udělali ty značky konkurenceschopné.
V případě tebou zmíněného Lamba . Němci koupili polomrtvou automobilku potácející se nad propastí se slavným jménem a jedním modelem (Diablo), jehož nedílným přídomkem bylo "nespolehlivý drahý šrot".
Takže co nás čeká? Převlečená R8 s jiným motorem? :-)
[odkaz]
Ok, zřejmě čekáte od exkluzivní automobilky něco takového, v pořádku. Každý má rád něco jiného... Za tohle bych ovšem potom očekával cenu někde na úrovní Nissanu GT-R...
Co bys radši? Existující koncernový motor, nebo páčky a klimatizaci z A8 plus navigaci z A6, nebo odkud byla? Prostě snižovali náklady. Lambo vydělává, takže v nové generaci už takovéhle sdílení nejspíš prakticky neuvidíme. Kdybys jen věděl, kolik na tahle auta stojí třeba světlomet, tak bys pochopil, kolik tyhle blbostičky dokáží ušetřit. Očividně jim připadal důležitější vývoj motoru a převodovky. Nebo třeba kvalita výroby. Chce si to určit priority. Audi vede Lambo rozhodně úspěšněji než Seat.
V Bentley jsi také mohl v interiéru najít řadu koncernových dílů. A tam je to podle mne ještě horší. U sporťáku člověk nějakou páčku promine, tam jde o jízdu.
Kdybych jen věděl... >:D Jak jsem psal výše, každý ať si kupuje co chce, ale já čekám za stejnou cenu jako Ferrari i stejnou exkluzivitu... A to ve všem. Sdílení masové produkce a exkluzivita jaksi nejde dohromady... Viz. dnešní "exkluzivita" Porsche... Někomu z 3.0TDI možná uchcává, ale Porsche už prostě nelze řadit do nejvyššího patra automobilové produkce...
Já mluvil o viditelných dílech, tedy o zmíněných páčkách, navigacích atd. Klidně si v tom Ferrari užij exkluzivní klimatizaci z Pandy, Iveca, nebo odkud ji vzali, a navigaci z levných Chryslerů/ Dodge s nalepeným nápisem Ferrari a rámečkem přestříkaným na stříbrno. Kolik budou sdílet motorových a strukturálních dílů, to je otázka. Rozhodně R8 toho tolik nesdílela, největší kus bylo pohonné ústrojí. Většina toho sdílení podle mne půjde na vrub faktu, že nová platforma umožňuje kombinace různých materiálů a technologií, což v minulosti často vyžadovalo použití samostatných konstrukcí, protože na levnějším modelu nemohla být použita tak drahá technologie a původní platforma nepočítala se specifiky technologie jiné. Exkluzivita je otázka prodejů a Ferrari prostě není nijak zvlášť exkluzivní záležitost. U nástupce Gallarda mne osobně nejvíc mrzí opuštění manuální převodovky, která prostě byla skvělá. Bylo pro mne víc stylovou záležitostí a ta kovová tyč k němu skvěle šla. Ale Lambo chce jít víc cestou Ferrari, takže je to pochopitelné.
Může mi po pravdě být jedno, kam řadíš Porsche. Porsche se do toho nejvyššího patra stejně dívá jen občas. A Ferrari tam také nevegetí neustále. K dieselu jsem se párkrát vyjádřil a není na mne Porsche kritizovat, když jim to očividně funguje. Co se běžné produkce týče, tak vrchol Porsche se překrývá se základem Ferrari. A třeba ve srovnání se 430 byla 911 Turbo snad ve všech ohledech lepší. Pokud utečeš od 911 kvůli Panameře nebo Cayenne, je to jen tvá ztráta.
Je krásné, jakou důvěru máš ve Ferrari a Fiat. Fakt je, že chytré sdílení je důležité pro přežití takovýhle automobilek. Že se tím Ferrari nechlubí a Fiat nemá takové zázemí, neznamená, že se to neděje.
... už zase nemají písalové o čem psát? Tak se teda těšme... "Audi údajně vyjednává o koupi Ducati"... zítra vyjde "Ducati toto rezolutně odmítá"... pozítří "Audi si ale přesto myslím, že vyjednává"... atd... kde jsou ty časy, kdy se tady dalo přečíst něco zajímavého, místo spekulací, podivných srovnávacích článků a jiných "nových forem"...
taky jsem slysel... ale uz prej zacali rozhovory mezi chung mong koonem (nebo jak se ten chytrolin z hyudaie pise) a jean-baptistem emanuelem zorgem, sefem zorg industries, o akvizici celyho cebolu hyndai!!! ale pouze za podminek, ze se uskutecni koupe vw, vc. ducati. jinak ho to, prej, nezajma...
p.s. suska se o cene 210 mld. usd., od hyndaie za vw, ale: (i) rbs se musi zarucit za wv bankou vydany dluhopisy a (ii) hlavne total debt to total assets musi bejt max. 0,5, coz se rejzim nezda (zvlast po akci "porsche")
p.p.s. udajne jiz klinger, jako hlavni marketingovej kejvac vw, uz na to kejvnul...
p.p.p.s. a zorg? tomu je to jedno, ten od ty doby, co vyje*al s mondoshawanama a udelal ten suprdyl s great evil, se o prachy starat nemusi...!
Ta Panigale je nádherná, skvostná... Nedovedu si představit, že někdo udělá ještě něco krásnějšího... Nádherná byla už 1099, ale ty konce vejfuků pod sedlem mi tam nějak nepasovaly. Teď je ten zadek dokonalej...
Někdy bych něco podobnýho rád projel. Dva hrnky v supersportu jsem ještě nejel...
Byly a jsou to nejlepší a nejhezčí motorky na světě, ale jestli se stanou součástí lidokoncernu, tak pro mě přestane firma existovat stejně jako Lamborghini nebo Giugiaro. :no::no: