Audi upraví svůj pětiválec, aby překonal dvoulitr od AMG
Audi nadále počítá s turbodmychadlem přeplňovaným 2,5litrovým pětiválcem, který používají menší modely s písmeny RS v názvu. Benzinový agregát má posílit a bude upraven tak, aby splňoval emisní normu Euro 6.
Pětiválcový motor má svými parametry uniknout konkurenčnímu přeplňovanému dvoulitrovému čtyřválci z dílny AMG, který se objeví pod kapotou Mercedesů-Benz A 45 AMG a CLA 45 AMG. Výkon tohoto motoru se má pohybovat okolo hodnoty 258 kW (350 k).
Pětiválec od Audi má sice válec a půl litru k dobru, svými parametry ale nad čtyřválcem od AMG příliš nedominuje, ze sériových aut dává nejvyšší výkon v modelu TT RS Plus, a to 265 kW.
Šéf vývoje divize quattro GmbH Stephan Reil v rozhovoru pro australský server Motoring.com.au přiznal, že ho přeplňovaný dvoulitr od AMG překvapil. „Čísla, která vidím u motoru od AMG, jsou ohromná na to, že se jedná o dvoulitrový čtyřválec,“ říká Reil.
Vydolovat z pětiválce vyšší výkon a točivý moment by nebyl takový problém, horší jsou však zpřísňující se emisní normy. Proto bude muset být jednotka 2,5 TFSI modifikována tak, aby splňovala normu Euro 6, která vstoupí v platnost během září 2014.
Konstruktéři budou muset podle Reila kvůli splnění normy Euro 6 zapracovat na procesu spalování, upraveny budou muset být také katalyzátory.
Reil již dříve přiznal, že pětiválec bude pohánět budoucí generaci modelu RS3 Sportback. Automobil má na trh dorazit na počátku roku 2014. Mezi konkurenty auta bude patřit právě A 45 AMG, kterému má RS3 Sportback co oplácet. Šéf vývoje AMG Tobias Moers se totiž nedávno nechal slyšet, že A 45 AMG objelo Severní smyčku Nürburgringu o šest sekund rychleji než nynější RS3 Sportback.