Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi upraví svůj pětiválec, aby překonal dvoulitr od AMG

David Bureš
Diskuze (28)
Ingolstadtský pětiválec má čtyřválec z Affalterbachu překonat vyšším výkonem a točivým momentem, emise mají naopak proti současné verzi klesnout.

Audi nadále počítá s turbodmychadlem přeplňovaným 2,5litrovým pětiválcem, který používají menší modely s písmeny RS v názvu. Benzinový agregát má posílit a bude upraven tak, aby splňoval emisní normu Euro 6.

Pětiválcový motor má svými parametry uniknout konkurenčnímu přeplňovanému dvoulitrovému čtyřválci z dílny AMG, který se objeví pod kapotou Mercedesů-Benz A 45 AMG a CLA 45 AMG. Výkon tohoto motoru se má pohybovat okolo hodnoty 258 kW (350 k).

Pětiválec od Audi má sice válec a půl litru k dobru, svými parametry ale nad čtyřválcem od AMG příliš nedominuje, ze sériových aut dává nejvyšší výkon v modelu TT RS Plus, a to 265 kW.

Šéf vývoje divize quattro GmbH Stephan Reil v rozhovoru pro australský server Motoring.com.au přiznal, že ho přeplňovaný dvoulitr od AMG překvapil. „Čísla, která vidím u motoru od AMG, jsou ohromná na to, že se jedná o dvoulitrový čtyřválec,“ říká Reil.

Vydolovat z pětiválce vyšší výkon a točivý moment by nebyl takový problém, horší jsou však zpřísňující se emisní normy. Proto bude muset být jednotka 2,5 TFSI modifikována tak, aby splňovala normu Euro 6, která vstoupí v platnost během září 2014.

Konstruktéři budou muset podle Reila kvůli splnění normy Euro 6 zapracovat na procesu spalování, upraveny budou muset být také katalyzátory.

Reil již dříve přiznal, že pětiválec bude pohánět budoucí generaci modelu RS3 Sportback. Automobil má na trh dorazit na počátku roku 2014. Mezi konkurenty auta bude patřit právě A 45 AMG, kterému má RS3 Sportback co oplácet. Šéf vývoje AMG Tobias Moers se totiž nedávno nechal slyšet, že A 45 AMG objelo Severní smyčku Nürburgringu o šest sekund rychleji než nynější RS3 Sportback.

David Bureš
Diskuze (28)
Avatar - Ham.
22. 12. 2012 15:15
Re: čtyřválec se pětiválci
Argumentoval jsem, že 2.5 TSI v pohodě stačí na jakýkoliv čtyřhrnek v MB A AMG protože stačí na 6/8 hrnky a jediný důvod jeho úprav je euro 6.
Čipovat jde všechno a zrovna R5 je ráj tunerů kteří jej honí na 500 hp.
A s tím dohánění je to přesně naopak, BMW dodnes nemá skutečně sportovní auto a nemá odpověď k R8. M3, 1M popř. M5/6 mají vždy ekvivalent u Audi, ale to jsou víceméně rychlá GTčka, sportovní auto kde nic tu nic.
Avatar - MarTin1
22. 12. 2012 13:10
Re: čtyřválec se pětiválci
Nejdřív píšeš ale M3 (1670kg pohotovstní s řidičem) a ne M3 competition package, tak si nejdřív rozmysli jakou, takže dejme tomu místo 250 je tam 140kg tzn 2 lidi v autě navíc. K věci.... V8 atmosféra vs turbomotor a 4x4... rozdíl z 0-200 je 0.3 vteřiny === 4x4 na startu, jiné pneumatiky, možná rychlejší převodovka a....65 Nm!!!! Momentu 6 let STARÝ AUTO vs já nevím 1-2 roky?? Takže použiju tvoje oblíbené rčení: Konečně Audi s TTRS a RS5 dohnalo 6 staré BMW M3 minulé generace >:D >:D Ve finále úplně jiná koncepce, s M3 můžeš denně jezdit do Globusu na nákupy či do Makra a nebo jet na dovolenou po celý Evropě.

MIMOCHODEM 335i s 306hp je stejně nebo dokonce v určitých rychlostech pružnější/rychlejší než M3 s 120hp navrch. Když 335i čipneš (furt si dejme tomu o 60koní míň) tak je rychlejší do 200kmh ve všech parametrech než M3. O 135i ani nemluvim... takže to, že lehčí auto s turbomotorem ikdyž má míň koní je rychlejší není objevení ameriky. Ono je totiž důležité WHP a ne papírové HP >:D ale to asi víš..

PS: se svojí orientací vážně problém nemám, resp. přítelkyně si nestěžuje... chceš se přijít podívat? >:D >:D
22. 12. 2012 00:20
Re: čtyřválec se pětiválci
Za sebe říkám řadový. Co zmiňuješ, nemá tolik co dělat s uspořádáním válců. A co teprve řadové osmiválce...
22. 12. 2012 00:14
Re: čtyřválec se pětiválci
S Mk4 zkušenost nemám. Soudím i podle TT a A3 - VR6 je na ně těžký. Jiné uložení by určitě pomohlo. Výjimkou je u mne TT Roadster, horší jízdní vlastnosti za ten zvuk stojí.
Avatar - Ham.
22. 12. 2012 00:04
Re: čtyřválec se pětiválci
M3 Coupe Competition má 420 PS a leergewicht 1630 kg
TT-RS plus má 360 PS a leergewicht 1490 kg
takže rozdíl je 140kg a poměr hmotnost/výkon má lepší M3 (3,88 kg/PS proti 4,1 kg/PS)

Nevidím nejmenší problém proč je neporovnat. BMW nic lepšího na okruh než M3 nemá (1M Coupe zaostává ještě daleko víc).

Máš nějaký problém se svou orientací?