Diskuse

Audi uvádí zásadní změny v označení svých modelů. Rozumí tomu někdo?

24.8.2017

Automobilka Audi se rozhodla, že provede razantní změny ve značení svých modelů. Ze zádí jejích vozů zmizí údaj o objemu motoru a nahradí je číslice, které mají naznačovat, jakým výkonem vůz disponuje.

 

  • 21 Reagovat !

    foto Jenik3

    Jenik3 24.08.  16:02

    Kouzla s cisly

    No ale to je opravdu chucpe. Zakazniky pry nezajima, jaky je objem motoru...no objem nenahradis. Takova 1.6 od KIA nebo Toyota maji vykon 99 (97) kW, ale ridic se k tomu musi proslapat pres plyn nez natoci 5000 otacek. Pri 2-3rpm, aby ty Newtonmetry clovek hledal lupou.
    Me osobne zajima, co mam pod kapotou, ale respektuji, ze si Audi muze svoje vozy znacit, jak uzna za vhodne.
    • 21 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 24.08.  16:16

      « Kouzla s cisly

      VŽdyť u BMW to takhle už pár let funguje..... z označení nepoznáš objem motoru a vadí to někomu ?
      • 10 Reagovat !

        foto white-label

        white label 24.08.  16:21

        « Re: Kouzla s cisly

        Jasně. Co ti dnes řekne o výkonu např. označení 3.0 TDI, když existuje ve třech výkonových variantách. ;-)
        • 31 Reagovat !

          foto kari-laz

          kari.laz 24.08.  16:24

          « Re: Re: Kouzla s cisly

          minimálně to, že tam je šest válců a tři litry objemu, to je podstatný údaj ;-)
          Ale v dnešní době lidem stačí říct, že to má 160 KW a jestli to je z 1,6 nebo 3,0 jim je často jedno.
          • 22 Reagovat !

            foto white-label

            white label 24.08.  17:18

            « Re: Re: Re: Kouzla s cisly

            To, že je tam šest válců musíš vědět/znát ty, to číslo (3.0) to samo o sobě taky neříká.
            • 01 Reagovat !

              foto kari-laz

              kari.laz 25.08.  08:44

              « Re: Re: Re: Re: Kouzla s cisly

              Stačí vědět, u koho to znamená a u koho ne. Ale těch, u kterých je třílitr šestiválcový je většina.
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 25.08.  19:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Kouzla s cisly

                "Stačí vědět" se dá použít u jakéhokoli systému značení (včetně tohoto v článku), to není argument.
        • 10 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 24.08.  20:49

          « Re: Re: Kouzla s cisly

          Ale to přece není nic nového. Už před 20 lety míval 1.9 TDI nebo 2.5 TDI více výkonových variant a rozlišovalo se to počtem červených písmenek. Každé červené písmenko navíc násobilo machr index :-)
          Je evidentní, že nové značení slouží k tomu, aby zatajilo skutečný objem motoru. Tak jak to dělá konkurent BMW.
          • 11 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 25.08.  08:08

            « Re: Re: Re: Kouzla s cisly

            Možná ani tak nepůjde o označení přímo na autě. V EU je spousta aut bez označení motorizace. A tohle na titulní fotce vypadá divně (možná otázka zvyku); o důvod víc to tam nestrkat. Schová to však objem v konfigurátoru a ceníku. Pamatuji si, jak jsem měl problém na webu Audi pro Střední východ zjistit, jaký objem (a tedy motor) má která verze. A mám takový pocit, že jsem tam tu informaci nenašel. No kdo by se chlubil tím, že slušně znějící Q7 40 TFSI je ve skutečnosti 2,0 TFSI.
            • 00 Reagovat !

              foto Tycoon

              Tycoon 25.08.  15:26

              « Re: Re: Re: Re: Kouzla s cisly

              Pokud by to chtěli udělat jako rozlišení motorizací i pro konfigurátor a ceník, tak to znamená do budoucna omezení nabídky motorů s blízkými výkony. Například při označení motorizace číslem "30" by si Audi muselo zvolit, zda takto u daného modelu bude dávat 1.0 TSI 85 kW, nebo zda tam dá připravovaný 1.5 TSI 96 kW.
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 26.08.  13:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Kouzla s cisly

                Nic jim nebrání mít třeba 30 a 32. Jen si člověk říká, že rovnou mohli uvádět počet kW (případně koní, ale to už bych radši ty kW). Nebo to třeba vydělit nějakou konstantou a zaokrouhlit.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 26.08.  18:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kouzla s cisly

                  Mohli uvádět rovnou kW, ale to už by velmi často byla trojciferná čísla, nikoli dvojciferná...
                • 00 Reagovat !

                  foto Tycoon

                  Tycoon 26.08.  20:06

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kouzla s cisly

                  Když jsem se teď díval do ceníků Audi, tak spektrum motorizací docela osekali. Kupříkladu A3 Sportback nabízí benzínové varianty jen tři: 85, 110 a 140 kW. Dle tabulky v článku to bude znamenat označení 30, 35 a 40. Takže vše je v souladu a nabídka motorů bude asi dlouhodobě osekanější než u koncernových sourozenců.
                  Označování pomocí kW nevidím reálně. Je evidentní, že dvojčíslí Audi zhruba odpovídá poslednímu dvojčíslí u označování BMW a prvnímu dvojčíslí u označování Mercedesu.
      • 60 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 24.08.  18:31

        « Re: Kouzla s cisly

        Mě třeba jo. Dřívější označení motorů BMW se mi líbilo, nově bída. A totéž si myslím o tomto nápadu někoho v Audi. Co není polámaný, to se nemá opravovat. Vidím za tím hloupé maskování downsizingu.
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 24.08.  19:20

        « Re: Kouzla s cisly

        No, po pravdě jsem byl rád, že to Audi uvádí zdlouhavě a něco se z toho dozvím. Nicméně v Emirátech (a okolí) už tenhle systém používají nějakou dobu (*) a čekal jsem, jestli se dostane i do Evropy.

        * Jel jsem v Q7 45 TFSI... čekal jsem osmiválec a byl to šestiválec. ;-\ Ještě větší gól je, že 40 TFSI je čtyřválec. To by mě prostě nenapadlo. Čtyřválec, v Q7, v Dubaji. A navíc 40. Myslel jsem, že 40 je šestiválec a 45 je osmiválec. How foolish of me. :-)
        • 10 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 24.08.  19:39

          « Re: Re: Kouzla s cisly

          Kdo to tam proboha může chtít (40 TFSI) ? Evropský sluha arabského šejka?
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 24.08.  19:47

            « Re: Re: Re: Kouzla s cisly

            No právě. Nenapadlo by mě, že do Q7 dají 2,0 TFSI (185 kW). Bylo to celkem brzy. Navíc v Emirátech. Vidím dvě motorizace, předpokládám V6, V8 a ono prd. Ještě že jsem si neřekl, vyzkouším šestiválec. :-) A to jsem si říkal, jak se tam mají, že dostali 4,0 TFSI. >:D

            Ale to číslo. 40. Chápu, potřebují dost místa na ty usrané čtyřhrnky, abych parafrázoval dědu. :-) Pak ale moc nechápu, že je šestiválec jen 45. Kdo tohle vymýšlel? Moc to nereflektuje výkony těch motorů.
          • 20 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 24.08.  19:49

            « Re: Re: Re: Kouzla s cisly

            A co bys chtel do takoveho audi tt? Ani v emiratech nebude kazdy jezdit s petivalcem. ;-)

            Jinak souhlas, je v tom bordel. Jestli se audi zrovna v necem nemuselo inspirovat u bms, bylo to toto. 8-s
            • 10 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 24.08.  19:56

              « Re: Re: Re: Re: Kouzla s cisly

              Já to psal čistě v souvislosti s Q7. V ufňukané Evropě není (pokud vím) a zrovna v emirátech ano?
              • 10 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 24.08.  19:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Kouzla s cisly

                Pokud vím, EU má diesel-only nabídku u Q7. Proto jsem byl překvapen, když jsem viděl petrol-only nabídku v Emirátech. Jen jsem si ji představoval trochu jinak.
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 24.08.  19:58

              « Re: Re: Re: Re: Kouzla s cisly

              Jenže ona je to Q7 40 TFSI. ;-)
              • 10 Reagovat !

                foto fOE

                fOE 24.08.  22:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Kouzla s cisly

                Tak to uz je opravdu smutnejsi. :-)
        • 30 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 25.08.  09:54

          « Re: Re: Kouzla s cisly

          Ještě by to pak mohlo vypadat třeba takhle :

          Audi A3 1085 TSI >:D (1.0 TSI 85KW)
          Audi A4 20110 TDI (2.0TDI 110KW)

          A pak takový extrém >:D

          Audi RS5 29331 Biturbo >:D

          ´Tohle pak bude jasné každému >:D >:D
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 25.08.  19:50

            « Re: Re: Re: Kouzla s cisly

            To už tam pak můžou rovnou napsat třeba telefonní číslo na infolinku Audi... :-O ;-)
    • 11 Reagovat !

      foto kari-laz

      kari.laz 24.08.  16:21

      « Re: Kouzla s cisly

      Podívej se na růst Renaultu a to končí na 1,6 teď už tedy u některých modelů nově 1,8. Taky to nechápu, že lidi to vůbec neřeší, co mají pod kapotou. Ale doba je taková.
    • 22 Reagovat !

      foto Joky

      Joky 24.08.  16:46

      « Re: Kouzla s cisly

      oni se prostě bez těch leváren na zákazníky neobejdou ...
  • 22 Reagovat !

    foto maXX-CZ

    maXX_CZ 24.08.  16:07

    To zas

    nekdo "hodne dulezity" z marketingoveho oddeleni nemel co delat.
    Jedine, co by tohle mohlo ospravedlnit je, ze se nekdo nemusi stydet za to, ze jezdi dieselem (coz v budoucnu muze nastat :-) ), bude to deklarovat jen vykon.
    • 60 Reagovat !

      foto white-label

      white label 24.08.  16:18

      « Re: To zas

      Pokud sis toho náhodou nevšiml, tak za tím číslem jsou písmena (TDI/TFSI...), což by ti jako indicie ke druhu paliva mělo bohatě stačit. ;-)
    • 11 Reagovat !

      foto Joky

      Joky 24.08.  19:41

      « Re: To zas

      mohli by auta označovat částkou kterou již zaplatili ta ty svoje emisní levárny...
      to by tedy downsizing nebyl ... hehe
  • 50 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 24.08.  16:31

    VIN

    Tak aspoň že VIN mají jednotný :-)
  • 10 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.08.  16:50

    Pochopil jsem to...

    ...už včera odpoledne z článků na několika konkurenčních webech...
  • 00 Reagovat !

    foto Kulaty-Ctverecek

    Kulatý Čtvereček 24.08.  17:57

    Nezáleží na tom.

    Já myslím, že značení by klidně nemuselo být žádné. Proč se dohadovat o srozumitelnosti a tom co je lepší? Každý má udaje o svém voze v techničáku. A upřímně mi vůbec nezajímá jaký motor a jaký výkon mají vozy jezdící kolem mě, stejně tak jako nikomu není nic do toho, čím disponuje můj vůz .-)
  • 00 Reagovat !

    foto rcibulka

    rcibulka 24.08.  18:39

    Jak se bude značit 235 kW?

    Audi A6 3.0 BiTDI
  • 30 Reagovat !

    foto Freddka

    Freddka 24.08.  18:53

    Ja to chapu

    Ja to chapu tak, ze od 60 nahoru je to urcite OK :-)
  • 61 Reagovat !

    foto ericn

    ericn 24.08.  19:07

    Přitom taková blbost, co?

    Snad je lepší zvolit ve výbavě položku "bez označení motoru", než nic neříkající číslo :no:
    • 10 Reagovat !

      foto jiras-

      jiras_ 25.08.  17:22

      « Re: Přitom taková blbost, co?

      To je asi lepší zvolit z více důvodů. Zrovna u Audi mi přijde, že tam bývá max. označení modelu a TDI nebo TFSI.
  • 20 Reagovat !

    foto JohnST

    JohnST 24.08.  20:17

    Hovadila ala Audi

    Dej blbci sancu vymysli taketo oznacovanie. Im tam asi hrabe. >:-[]
  • 10 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 24.08.  22:55

    premiovy chaos

    klasika.. jak bmw tak aj audi aj medvede tie oznacenia proste uz nezvladaju a vymyka sa im to spod kontroly... uz sa tu o tom pisalo.... proste premiovy chaos ...
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 25.08.  11:19

      « Re: premiovy chaos

      ....že by si si ty neprišiel kopnúť do prémie,ktorá vlastne podľa teba neexistuje.
  • 21 Reagovat !

    foto memorex31

    memorex31 25.08.  00:11

    ...

    Tak pridám aj môj názor:
    1. K BMW - áno, vadí mi to, keď napíšu 520 a 525, odjakživa to bolo 2.0 a 2.5. Teraz je to obyčajné klamanie.
    2. Pri Audi mi to nevadí, lebo sú to nejaké imaginárne čísla - 40, 50, 60, 70.. bez logiky, ale nech sa páči.
    3. Čomu ale nerozumiem úplne najviac - koho kedy napadlo označovať, aký má auto motor? Na čo to komu je? Na všetkých svojích autách som mal zaškrnutú možnosť - bez označenia motorizácie. Stojí to 0€. Aj u BMW ;-)
    • 02 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 25.08.  07:48

      « Re: ...

      Když bmw prodávalo 316d, 318d a pod kapotou byl dvoulitr, žádné nářky na klamanie jsem nikdy nezaznamenal. Že něco odjakživa nějak bylo, je taky argument celkem k ničemu, tahle změna označování, reaguje na jinou změnu, faktickou. Jak bys označoval modely bmw s různými výkonovými variantami dvoulitru, vždyť v benzínu mají tři výkonové varianty, měla by tam být různě barevná íčka nebo jak? Prostě dnešní dvoulitr s výkonem šestiválce v minulé generaci dostává stejné označení, protože alespoň strukturu číselného značení chce bmw zachovat, není v tom nic nelogického. U mercedesu si taky v autě s označením 43 nebo 45 nekoupíš osmiválec, v áčku je takto označen dokonce čtyřválec, u dýzlů 250d taky není dvouapůllitr, prostě ta označení jsou pro odstupňování výkonových variant. Audi dělá teď něco podobného i když podle té tabulky mi to přijde jako možná zbytečně podrobné dělení, bude trvat, než se v tom zákazníci začnou alespoň trochu orientovat. Čím větší číslo, tím víc horsepowerů, u audi zřejmě počítají s tím, že tak to sdělení na kapotách jejich aut budou zákazníci vnímat a to jim stačí...
  • 10 Reagovat !

    foto bmwrulez

    bmwrulez 25.08.  09:22

    Protože DOWNSIZING

    Označení mění z důvodu downsizingu. Ono nevypadá úplně sexy, když si na nějakém Audi Q2 vzadu čtete 1,2 nebo 1,4 TFSI apod. Auto má sto kw, takže víc cool bude, když na téhle přiteplené káře bude napsany třeba 22 TFSI. Tak stejně má spousta A8 třilitrovej šestiválec a víc cool než 3.0 TDI bude třeba 55 TDI. .............. Abych se neopíral jen do Audi, tak je samozřejmě škoda, že BMW 328i dávno není 2,8 R6, ale dvoulitrovej čtyřválec.
  • 00 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 25.08.  12:46

    zajimava informace

    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 25.08.  13:35

      « Re: zajimava informace

      á tak na toto narážal mr.Kalousek vyššie?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

T-Mobile přilákal 130 tisíc nových zákazníků a navýšil tržby na 20 miliard korun

T-Mobile přilákal 130 tisíc nových zákazníků a…

T-Mobile zveřejnil kumulované hospodářské výsledky za první tři čtvrtletí letošního roku. Operátor…

 

iSport.cz

Kouč z Lajny jde dělat rozhovor: Je lepší starostlivá matka, nebo striptérka?

Kouč z Lajny jde dělat rozhovor: Je lepší…

V dalším díle hokejového seriálu Lajna vyráží trenér druholigového Havířova Luboš Hrouzek, kterého hraje Jiří…

Rána pro český tenis! Zemřela vítězka Wimbledonu Jana Novotná (†49)

Rána pro český tenis! Zemřela vítězka Wimbledonu…

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…