Automobilka Audi se rozhodla, že provede razantní změny ve značení svých modelů. Ze zádí jejích vozů zmizí údaj o objemu motoru a nahradí je číslice, které mají naznačovat, jakým výkonem vůz disponuje.
No ale to je opravdu chucpe. Zakazniky pry nezajima, jaky je objem motoru...no objem nenahradis. Takova 1.6 od KIA nebo Toyota maji vykon 99 (97) kW, ale ridic se k tomu musi proslapat pres plyn nez natoci 5000 otacek. Pri 2-3rpm, aby ty Newtonmetry clovek hledal lupou.
Me osobne zajima, co mam pod kapotou, ale respektuji, ze si Audi muze svoje vozy znacit, jak uzna za vhodne.
minimálně to, že tam je šest válců a tři litry objemu, to je podstatný údaj ;-)
Ale v dnešní době lidem stačí říct, že to má 160 KW a jestli to je z 1,6 nebo 3,0 jim je často jedno.
Ale to přece není nic nového. Už před 20 lety míval 1.9 TDI nebo 2.5 TDI více výkonových variant a rozlišovalo se to počtem červených písmenek. Každé červené písmenko navíc násobilo machr index :-)
Je evidentní, že nové značení slouží k tomu, aby zatajilo skutečný objem motoru. Tak jak to dělá konkurent BMW.
Možná ani tak nepůjde o označení přímo na autě. V EU je spousta aut bez označení motorizace. A tohle na titulní fotce vypadá divně (možná otázka zvyku); o důvod víc to tam nestrkat. Schová to však objem v konfigurátoru a ceníku. Pamatuji si, jak jsem měl problém na webu Audi pro Střední východ zjistit, jaký objem (a tedy motor) má která verze. A mám takový pocit, že jsem tam tu informaci nenašel. No kdo by se chlubil tím, že slušně znějící Q7 40 TFSI je ve skutečnosti 2,0 TFSI.
Pokud by to chtěli udělat jako rozlišení motorizací i pro konfigurátor a ceník, tak to znamená do budoucna omezení nabídky motorů s blízkými výkony. Například při označení motorizace číslem "30" by si Audi muselo zvolit, zda takto u daného modelu bude dávat 1.0 TSI 85 kW, nebo zda tam dá připravovaný 1.5 TSI 96 kW.
Nic jim nebrání mít třeba 30 a 32. Jen si člověk říká, že rovnou mohli uvádět počet kW (případně koní, ale to už bych radši ty kW). Nebo to třeba vydělit nějakou konstantou a zaokrouhlit.
Když jsem se teď díval do ceníků Audi, tak spektrum motorizací docela osekali. Kupříkladu A3 Sportback nabízí benzínové varianty jen tři: 85, 110 a 140 kW. Dle tabulky v článku to bude znamenat označení 30, 35 a 40. Takže vše je v souladu a nabídka motorů bude asi dlouhodobě osekanější než u koncernových sourozenců.
Označování pomocí kW nevidím reálně. Je evidentní, že dvojčíslí Audi zhruba odpovídá poslednímu dvojčíslí u označování BMW a prvnímu dvojčíslí u označování Mercedesu.
Mě třeba jo. Dřívější označení motorů BMW se mi líbilo, nově bída. A totéž si myslím o tomto nápadu někoho v Audi. Co není polámaný, to se nemá opravovat. Vidím za tím hloupé maskování downsizingu.
No, po pravdě jsem byl rád, že to Audi uvádí zdlouhavě a něco se z toho dozvím. Nicméně v Emirátech (a okolí) už tenhle systém používají nějakou dobu (*) a čekal jsem, jestli se dostane i do Evropy.
* Jel jsem v Q7 45 TFSI... čekal jsem osmiválec a byl to šestiválec. ;-\ Ještě větší gól je, že 40 TFSI je čtyřválec. To by mě prostě nenapadlo. Čtyřválec, v Q7, v Dubaji. A navíc 40. Myslel jsem, že 40 je šestiválec a 45 je osmiválec. How foolish of me. :-)
No právě. Nenapadlo by mě, že do Q7 dají 2,0 TFSI (185 kW). Bylo to celkem brzy. Navíc v Emirátech. Vidím dvě motorizace, předpokládám V6, V8 a ono prd. Ještě že jsem si neřekl, vyzkouším šestiválec. :-) A to jsem si říkal, jak se tam mají, že dostali 4,0 TFSI. >:D
Ale to číslo. 40. Chápu, potřebují dost místa na ty usrané čtyřhrnky, abych parafrázoval dědu. :-) Pak ale moc nechápu, že je šestiválec jen 45. Kdo tohle vymýšlel? Moc to nereflektuje výkony těch motorů.
Pokud vím, EU má diesel-only nabídku u Q7. Proto jsem byl překvapen, když jsem viděl petrol-only nabídku v Emirátech. Jen jsem si ji představoval trochu jinak.
Podívej se na růst Renaultu a to končí na 1,6 teď už tedy u některých modelů nově 1,8. Taky to nechápu, že lidi to vůbec neřeší, co mají pod kapotou. Ale doba je taková.
nekdo "hodne dulezity" z marketingoveho oddeleni nemel co delat.
Jedine, co by tohle mohlo ospravedlnit je, ze se nekdo nemusi stydet za to, ze jezdi dieselem (coz v budoucnu muze nastat :-) ), bude to deklarovat jen vykon.
Já myslím, že značení by klidně nemuselo být žádné. Proč se dohadovat o srozumitelnosti a tom co je lepší? Každý má udaje o svém voze v techničáku. A upřímně mi vůbec nezajímá jaký motor a jaký výkon mají vozy jezdící kolem mě, stejně tak jako nikomu není nic do toho, čím disponuje můj vůz .-)
klasika.. jak bmw tak aj audi aj medvede tie oznacenia proste uz nezvladaju a vymyka sa im to spod kontroly... uz sa tu o tom pisalo.... proste premiovy chaos ...
Tak pridám aj môj názor:
1. K BMW - áno, vadí mi to, keď napíšu 520 a 525, odjakživa to bolo 2.0 a 2.5. Teraz je to obyčajné klamanie.
2. Pri Audi mi to nevadí, lebo sú to nejaké imaginárne čísla - 40, 50, 60, 70.. bez logiky, ale nech sa páči.
3. Čomu ale nerozumiem úplne najviac - koho kedy napadlo označovať, aký má auto motor? Na čo to komu je? Na všetkých svojích autách som mal zaškrnutú možnosť - bez označenia motorizácie. Stojí to 0€. Aj u BMW ;-)
Když bmw prodávalo 316d, 318d a pod kapotou byl dvoulitr, žádné nářky na klamanie jsem nikdy nezaznamenal. Že něco odjakživa nějak bylo, je taky argument celkem k ničemu, tahle změna označování, reaguje na jinou změnu, faktickou. Jak bys označoval modely bmw s různými výkonovými variantami dvoulitru, vždyť v benzínu mají tři výkonové varianty, měla by tam být různě barevná íčka nebo jak? Prostě dnešní dvoulitr s výkonem šestiválce v minulé generaci dostává stejné označení, protože alespoň strukturu číselného značení chce bmw zachovat, není v tom nic nelogického. U mercedesu si taky v autě s označením 43 nebo 45 nekoupíš osmiválec, v áčku je takto označen dokonce čtyřválec, u dýzlů 250d taky není dvouapůllitr, prostě ta označení jsou pro odstupňování výkonových variant. Audi dělá teď něco podobného i když podle té tabulky mi to přijde jako možná zbytečně podrobné dělení, bude trvat, než se v tom zákazníci začnou alespoň trochu orientovat. Čím větší číslo, tím víc horsepowerů, u audi zřejmě počítají s tím, že tak to sdělení na kapotách jejich aut budou zákazníci vnímat a to jim stačí...
Označení mění z důvodu downsizingu. Ono nevypadá úplně sexy, když si na nějakém Audi Q2 vzadu čtete 1,2 nebo 1,4 TFSI apod. Auto má sto kw, takže víc cool bude, když na téhle přiteplené káře bude napsany třeba 22 TFSI. Tak stejně má spousta A8 třilitrovej šestiválec a víc cool než 3.0 TDI bude třeba 55 TDI. .............. Abych se neopíral jen do Audi, tak je samozřejmě škoda, že BMW 328i dávno není 2,8 R6, ale dvoulitrovej čtyřválec.