Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi už vyrábí ekologické palivo e-diesel

Michal Fokt
Diskuze (24)
Ingolstadtská automobilka úspěšně zahájila v Drážďanech produkci "zeleného" paliva, vyrobeného jen z vody a vzduchu.

Audi se u roky zajímá o alternativní paliva a po e-ethanol a e-gas tyto aktivity prozatím završuje spuštěním vlastní "rafinerie" na ekologicky šetrný e-diesel, určený ke "konzumaci" v klasických vznětových motorech. Produkt e-diesel je jednou z možností, jak využít "surovinu" Blue Crude, které vzniká v závodě v Drážďanech z pouhých tří "čistých" složek - vody, elektřiny získané z obnovitelných zdrojů (konkrétně z "větrníků" v Severním moři a oxidu uhličitého, zachycovaného ze vzduchu.

Výhodou paliva e-diesel je, že jeho spalování nejen že je čistší, než v případě tradiční nafty, protože neobsahuje žádnou síru a aromatické uhlovodíky, což znamená mimo jiné i to, že ve výfukových plynech chybí oxidy síry a výrazně nižší je též produkce pevných částic. Navíc si ze seznamu emisí můžete zcela vyškrtnout i "děsivý" plyn CO2. Při spalování vzniklé množství oxidu uhličitého totiž odpovídá tomu, které bylo k jeho výrobě předtím použito.

Po zhruba půlročním provozu v experimentálním režimu tak výrobní závod v Drážďanech začal vyrábět e-diesel "naostro" a prvních pět vyrobených litrů skončilo v nádrži vládní limuzíny Audi A8 3.0 TDI spolkové ministryně pro vývoj a vzdělání Johanny Wanka. Možná se ptáte, jaký smysl má tak komplikovaná a energeticky náročná výroba, v níž je mezičlánkem vodík, jemuž je vytýkána právě velká energetická náročnost - je třeba říci, že jde stále víceméně o experiment a výhodou tohoto paliva je oproti vodíku alespoň snazší skladovatelnost a využitelnost v existující infrastruktuře a aktuálním vozovém parku.

Další plány s e-diesel v tuto chvíli navíc ani nebyly oznámeny,dříve se spekulovalo o vytvoření "minisítě" čerpacích stanic, není však známo, v jakém množství jsou Drážďany schopny e-diesel vyrábět, ani jako cenu by potenciální zájemci za benzin museli platit, reálnější se tedy zdají být stojany v areálech výrobních závodů zejména pro potřeby samotné automobilky. Nicméně uvidíme, jaké další kroky Audi v této oblasti podnikne. Kdo si hraje, nezlobí...

Michal Fokt
Diskuze (24)
Avatar - AUDIRS6
23. 4. 2015 22:44
Re: DALŠÍ AUDIČOVINA z KONZERVNU VW ...
chces aj ty ? >:-[]
hmm...ak aj pripustim, co ale nemusim, ze ten 1 som akoze mal byt ja...tak kto je ten druhy ? Zeby niekto, komu sa nepacia jeho stupidne pluvance na vsetko co ma OOOO na kapote / maske ? Potom sa len cudujem, ze ma zatial len 2 minuska.
Za tie jeho tliachanice by si aj tak zasluzil nieco uplne ine... :-!
Avatar - CommonUser
23. 4. 2015 14:30
Re: DALŠÍ AUDIČOVINA z KONZERVNU VW ...
Dobreeee ... uz tam mas -1 od "tazko" mysliaceho Autobahn-fahrera z celkom jasnej grupy. bez moznosti prieniku ci fuzzy logiky ...
23. 4. 2015 11:43
"Čistá" nafta...
A čo tie masy vody, ktoré sú na výrobu tohto paliva nevyhnutné? Zaujímavé, riešia sa emisie, ale nerieši sa spotreba vody ani spotreba kyslíku a ich dopad na životné prostredie. Však vody je všade dosť, nevadí, že veľká časť obyvateľstva tejto planéty NEMÁ prístup k zdroju nezávadnej pitnej vody... 8-s
Avatar - praděda7
23. 4. 2015 11:39
paliva
Za chvíli bude tolik alternativních paliv, že z toho budeme všichni chodit pěšky... >:-[]
Avatar - Kobler
23. 4. 2015 02:06
Re: DALŠÍ AUDIČOVINA z KONZERVNU VW ...
Já doufám že vydržím u "paliva co teče" (benzín) celý život. Pak at si tady lidi svět kazí jak chtějí >:D