Audi v Le Mans: 10 zajímavých čísel

Audi v Le Mans: 10 zajímavých čísel

 

Audi se čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans poprvé zúčastnilo v roce 1999. Od té doby zaznamenali týmoví statistici řadu zajímavých údajů.

Audi zrekapitulovalo své úspěchy v závodě 24 hodin Le Mans. Od roku 2000 v tomto vytrvalostním závodě speciály Audi zvítězily jedenáctkrát, pouze v letech 2003 a 2010 je dokázal někdo porazit. V roce 2003 to bylo Bentley, o šest let později Peugeot.

Ingolstadtský výrobce se při svém tažení zaměřil na novou techniku. V roce 2001 jeho auto poprvé zvítězilo s motorem TFSI, v roce 2006 mělo vítězné Audi jako první v historii turbodiesel pod kapotou a letos bylo R18 e-tron quattro prvním vítězem s hybridním pohonem a pohonem všech kol.

24 hodin Le Mans 2012: Kompletní stupně vítězů pro Audi (fotogalerie, video)

Audi se zúčastnilo 14 ročníků, přičemž 11 z nich vyhrálo. Díky tomu výrobce zvítězil v 78,57 % případů. Pouze Porsche má více celkových vítězství než Audi – 16.

Pouze ve 14 z 80 ročníků slavného závodu obsadila jedna značka celé stupně vítězství. Audi se to povedlo hned pětkrát – v letech 2000, 2002, 2004, 2010 a 2012. To loni Audi zvítězilo v kvalifikaci i v závodě a navíc mělo nejrychlejší kolo závodu.

Vítězové letošního a loňského ročníku – Marcel Fässler, André Lotterer a Benoît Tréluyer – v letošním roce zvládli během 24 hodin ujet vzdálenost dlouhou 5.151,762 km s průměrnou rychlostí 214,468 km/h. To v roce 2011 zvládli ujet 4.838,295 km s průměrnou rychlostí 201,266 km/h.

Letošní vítěz R18 e-tron quattro měl hybridní pohon, oproti loňské jedničce, R18 TDI se vznětovým motorem, se i proto chlubil lepší průměrnou spotřebou paliva. Ta ve srovnání s R18 TDI klesla o desetinu na 33,34 litru paliva na 100 km.

Během letošního ročníku zajel vítězný automobil, jezdci přezdívaný Electra, ke svým mechanikům celkem 33krát. Díky tomu během závodu strávil v boxech 40 minut a 59,968 sekund. Během této doby mu bylo doplňováno palivo, měněny pneumatiky a opravovány poničené díly.

Tom Kristensen, jeden z továrních jezdců Audi, v Le Mans stál na pódiu už dvanáctkrát, z toho osmkrát zvítězil. Letos byl se svými kolegy Allanem McNishem a Rinaldem Capellem stříbrný.

Dlouholetým partnerem Audi je gumárenská firma Michelin. Pneumatiky této francouzské společnosti obouvalo 21 vítězů závodu Le Mans. Od roku 1998 vítězný vůz pokaždé používal gumy Michelin.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…