Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi v loňském roce vykázalo silný růst odbytu i zisku

Dan Vořechovský
Diskuze (18)
Automobilce Audi se v roce 2006 dařilo. Nárůst ziskovosti přisuzuje Audi zejména snižování nákladů, zvýšení produktivity a optimalizaci výrobních postupů.

Německá automobilka Audi včera oznámila své hospodářské výsledky za loňský rok. Tržby vzrostly na meziroční bázi o 17,1 % a dosáhly tak celkové úrovně 31,1 miliard eur. Nárůst prodejů nebyl tak dramatický, dosáhl 9,1 %. Provozní zisk vzrostl o výrazných 43,2 % na 2,015 miliardy eur. Nárůst ziskovosti přisuzuje Audi zejména snižování nákladů, zvýšení produktivity a optimalizaci výrobních postupů. Zisk po zdanění činil za loňský rok 1,343 miliardy eur, což znamená oproti roku 2005 nárůst o 63 %.

Audi již devět let soustavně zvyšuje své prodeje a v loňském roce tak opět vykázalo rekordní prodeje. Na trh dodalo celkem 905 188 vozů, tedy o 76 079 automobilů více než v roce 2005. Na domácím německém trhu obsadilo Audi tržní podíl 7,6 %, což je nejvíce za posledních 26 let.

Jedním z nejrychleji rostoucích trhů je pro Audi Čína, kde automobilka zaznamenala nárůst prodeje o 38,8 % a zákazníkům pak dodala 81 708 vozů. Pro Audi je nyní Čína po Spojených státech a Velké Británii již třetím nejvýznamnějším exportním trhem. V Evropě dosáhlo Audi největšího nárůstu na trzích ve Španělsku, Francii, Belgii, Itálii a Velké Británii. Na trzích ve východní Evropě vzrostl prodej vozů Audi o 31,7 % a dosáhl tak celkem 27 083 kusů (v Rusku vzrostl prodej dokonce o 64,3 %). Odbyt dceřiné automobilky Lamborghini se v loňském roce rovněž zvýšil a dosáhl 2 087 vozů (meziroční nárůst o 30,4 %).

Audi v loňském roce vyrobilo 926 180 vozů, což bylo o 14,1 % více než v roce 2005. Čtyřkolky se na celkové výrobě podílely zhruba z jedné třetiny. Produkce motorů dosáhla úrovně 1 895 695 kusů a vzrostla tak o 11,8 %. Ke konci loňského roku Audi zaměstnávalo 52 463 pracovníků, tedy stejně jako v roce 2005.

Firma také oznámila, že hodlá do konce roku 2008 překročit hranici milionu vyrobených vozů ročně. V roce 2015 by pak ročně měla vyrábět 1,5 milionu vozů.

Dan Vořechovský
Diskuze (18)
2. 3. 2007 12:50
Re: AUDI
Ano, je to tak....bohuzial....vzdy je to o peniazoch...aj ked si nemyslim, ze s polmilionompredanych aut je Skoda stratova...naopak...
2. 3. 2007 11:29
Re: AUDI
Skoda nema financny potencial na to aby mohla ist samostatne a drzat krok vo vyvoji so spickovymi koncernami. 500tis predanych aut rocne nie je zase az tak vela. Vdaka koncernovym skladackam a spolocnym platformam je vsak skoda ziskova - prinasa koncernu zisk - to vo Vlkohrade dobre vedia a preto si ju ponechaju.
2. 3. 2007 11:18
Re: AUDI
ved prave preto, ma tam postavenie chudobneho pribuzneho, ktory robi len co mu dovolia. Ved za tu dobu uz maju urcite know-how az pod kozou a boli by schopni vyrabat nieco solidne v kazdom smere. Kym to dohukali komunisti, Skoda bola slavna znacka. Kludne by to tak mohlo byt zase, VW dakujeme, postavil si nas na nohy, uz dokazeme dychat sami...V tomto by som skodovakom veril, nie su padnuti na hlavu. S rukami zviazanymi nemeckym povrazom sa tazko nieco robi...jasne, ze VW udrzal Skodu pri zivote je fakt, za ktory mu patri vdaka.
2. 3. 2007 10:31
Re: AUDI
Audi by sa mozno darilo po osamostatneni este lepsie. Tak by sa mohlo definitivne aj imageovo zaradit k BMW a MB. Technologicky na to nepochybne ma - ved AUDI zasobuje cely koncern spickovou technikou :yes: Skode by to neprospelo. Ved v skodach je technika kompletne koncernova. Cesi tam robia len dizajn.
2. 3. 2007 06:47
AUDI
Ja si myslim, ze Audi by bolo este uspesnejsie, keby mu pravidelne nevypalovala rybnik jeho "mamicka" Volkswagen. Tym, ze sa VW snazi stavat do pozicie premianta a vysoko ocenuje vlastnu znacku, tak uhryza z kolaca, ktory patri Audi. Taky Passat B4 mal vo svoje dobe uplne inu poziciu a image ako dnesny Passat. Vtedy to bolo velke pohodlne auto so znamkou kvality VW pre kazdeho, pracant, aj rodinna limuzina. Dnesny Passat sa tvari ako luxusna limuzina pre frajerov a manazerov. Niekedy mam pocit, ze keby sa Audi a Skodovka osamostatnili, fungovali by este o kus lepsie ako "pod ochrannymi kridlami" VW.