Audi v Paříži 2004

Audi v Paříži 2004

 
 

Prezentace automobilky z Ingolstadtu se v Paříži nesla v duchu plastické operace důležitého modelu střední třídy Audi A4, nafouknutého bratříčka Avant a sportovce S4.

Přestože se výrobce snažil vybudovat kolem faceliftovaného modelu auru nového vozu, zůstává A4 automobilem se čtyřletou technickou (byť stále špičkovou) a novou vnější tváří. Vedle nové A4 stanul už prodávaný Sportback a Audi A6 s novým dieselovým motorem 2.7 TDI.

Audi A4 a Audi A4 Avant

Upravenou A4 na ulici bezpečně poznáte. Kromě spojené mřížky chladiče, jež doposud dráždila řidiče z modelů A8, A6, A3 Sportback, se přepracovaná A4 vyznačuje ostřejšími linkami zadní části a novými světlomety ve stylu Sportbacku. Ke změnám, ovšem nikoliv dramatickým, došlo rovněž v interiéru. Jako první upoutá pozornost tříramenný volant známý např. z modelu A6, jenž připomíná svým středem masivní mřížku chladiče. Všechny verze nové A4/A4 Avant mají interiér přizdobený řadou prvků z leštěného hliníku.

Zákazníci mohou vybírat ze třech druhů textilního čalounění, v nabídce jsou i dva druhy koženého čalounění a čalounění v kombinaci kůže/Alcantara. Vnitřní prostor zůstal faceliftem de facto nedotčen, na zadních sedadlech místo stále nepřebývá ani neschází, pro zavazadla zůstává k dispozici 460 litrů u sedanu a 1184 litrů u kombi při sklopených sedadlech. Jako pohonné jednotky jsou pro Audi A4/A4 Avant připraveny známé motory a mezi nimi i dvě novinky. Nově se pod kapotou objeví zážehové motory s přímým vstřikováním paliva FSI.

Konkrétně se jedná o podélně uložený šestiválec 3.2 FSI s výkonem 188 kW/255 k a přeplňovaný čtyřválec 2.0 T FSI s výkonem 147 kW/200 k. S šestiválcem 3.2 V6 FSI dosahuje Audi A4 rychlosti až 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 s. Přeplňovaný 2.0 T FSI dokáže Audi A4 udělit rychlost až 241 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Ostatní motory nejsou překvapením. Mezi zážehovými jednotkami nechybí přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 T s výkonem 120 kW/163 k či osvědčená 1.6 s výkonem 75 kW/102 k.

Na vrcholu výkonové škály stojí zážehový vidlicový osmiválec V8, který bude pohánět výhradně sportovní verzi Audi S4. Jednotka s objemem 4.2 l poskytuje výkon 252 kW/344 k. Nabídka naftovým motorů obsahuje např. 2.0 TDI se systémem čerpadlo-tryska s výkonem 103 kW/140 k, zdařilý šestiválec 3.0 TDI se systémem „common-rail“ o výkonu 150 kW/204 k, šestiválec 2.5 TDI s výkonem 120 kW/163 k a čtyřválec 1.9 TDI s výkonem 85 kW/115 k. Všechny motory přenášejí výkon na přední nebo na všechna čtyři kola prostřednictvím pěti nebo šestistupňové převodovky.

U modelů s pohonem předních kol se nabízí také automatická převodovka multitronic. Modely s pohonem všech kol mohou být vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic se sportovním programem. Podvozkové komponenty zůstávají u faceliftovaného modelu stejné, podle výrobce však byly pružiny, stabilizátory a tlumiče nově odladěny. Standardní výbava nyní obsahuje např. tříbodové bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel, aktivní opěrky u předních sedadel, dvoustupňové čelní airbagy, boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy.

Všechny verze mají elektricky ovládaná přední i zadní okna a zpětná zrcátka nebo dálkově ovládané centrální zamykání. Na přání jsou dostupné např. adaptivní světlomety s technologií xenon plus, dešťový senzor, systém samočinné aktivace světel nebo audiosystém BOSE.

Audi S4 a Audi S4 Avant

Faceliftovaný model v Paříži následovala i nabroušená verze s označením S4 a S4 Avant. Ta si vydobyla už minulých letech velmi dobré jméno, na něhož chce Audi navázat. K charakteristickým rysům nových modelů Audi S4/S4 Avant patří kromě výkonného zážehového motoru 4.2 V8/253 kW/344 k také stálý pohon všech kol quattro a podvozek snížený o 20 mm. Na pohled se novinka odlišuje jednodílnou maskou chladiče v provedení používaném výhradně pro modely řady „S“.

Zezadu prozradí sportovní ambice vozu čtveřice oválných koncovek výfuku a decentní spoiler. Výrazným prvkem designu jsou i 18palcová litá kola Avus o rozměru 8J x 18“ obutá do nízkoprofilových pneumatik 235/40. Dominantním prvkem interiéru jsou sportovní sedadla Recaro vpředu i vzadu. Pod kapotou pracuje osmiválec s objemem 4.2 l a výkonem 253 kW/344 k při 7000 ot./min. a točivým momentem 410 Nm při 3500 ot./min.

Výkon přenáší na vozovku šestistupňová manuální převodovka nebo šestistupňová automatická převodovka tiptronic s možnosti volby sportovního režimu. Standardní výbava modelů Audi S4/S4 Avant obsahuje čelní, boční i průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky u předních sedadel či elektronický stabilizační systém ESP.

Nový motor pro Audi A6 - 2.7 TDI

Na autosalonu v Paříži se poprvé objevila A6 vybavená novým dieselovým motorem s objemem 2.7 litru. Konstrukčně vychází vznětová jednotka z dříve představeného třílitrového šestiválce s přímým vstřikováním paliva common rail s piezoelektrickými vstřikovači. Celkem 2698 cm3 objemu konstruktéři získali jinou klikovou hřídelí, nižším zdvihem a novými písty. Agregát poskytuje výkon 132 kW mezi 3.300 - 4.250 otáčkami, kroutící moment 380 Nm se udržuje v rozsahu 1.400 - 3.300 ot./min. S tímto motorem zrychlí Audi A6 z 0 na 100 km/h za 8,9 s a dosáhne maximální rychlosti 227 km/h. Potencionální klienty bude jistě zajímat dostatečná síla prakticky v celém spektru otáček a schopnost dobře si poradit se zátěží bez častého řazení. Velmi významnou položkou bude rovněž spotřeba, která činí v kombinovaném cyklu 6,8 l na 100 km. Novinka samozřejmě plní s dostatečnou rezervou emisní limity Euro IV.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Nového estonského prezidenta se po marných pokusech…

Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán

Maďarský premiér Viktor Orbán chce, aby Evropská unie…

Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors…

ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí

Problém vybuchujících baterií mobilního telefonu Samsung…

 
Zdroj: redakce

Štítky Audi Paříž 2004

 












Blesk.cz

Přežil peklo v 5 koncentračních táborech. Český rodák zemřel v 96 letech

Přežil peklo v 5 koncentračních táborech. Český…

Ve věku 96 let zemřel v pátek večer v Německu pamětník holokaustu Max Mannheimer, známý svým bojem proti…

Recenze: Kniha Harry Potter a prokleté dítě dorazila do Čech. Okouzlí čtenáře?

Recenze: Kniha Harry Potter a prokleté dítě dorazila…

Jedna z nejočekávanějších knih tohoto roku vychází v Česku. Na pulty knihkupectví dorazila v sobotu a fanoušci…

 

iSport.cz

Real podruhé v řadě ztratil, Barcelona zničila Gijón i bez Messiho

Real podruhé v řadě ztratil, Barcelona zničila Gijón…

Fotbalisté Barcelony si v 6. kole španělské ligy nic nedělali z absence Lionela Messiho a vyhráli na půdě…

SOUHRN: Čech vychytal Chelsea, City dál vítězí, United vyučili mistra

SOUHRN: Čech vychytal Chelsea, City dál vítězí,…

Výtečný zápas prožil v šestém kole anglické ligy Petr Čech. Gólman Arsenalu proti Chelsea, svému bývalému klubu,…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…