reklama


Audi v Paříži 2004

Audi v Paříži 2004

 
 

Prezentace automobilky z Ingolstadtu se v Paříži nesla v duchu plastické operace důležitého modelu střední třídy Audi A4, nafouknutého bratříčka Avant a sportovce S4.

Přestože se výrobce snažil vybudovat kolem faceliftovaného modelu auru nového vozu, zůstává A4 automobilem se čtyřletou technickou (byť stále špičkovou) a novou vnější tváří. Vedle nové A4 stanul už prodávaný Sportback a Audi A6 s novým dieselovým motorem 2.7 TDI.

Audi A4 a Audi A4 Avant

Upravenou A4 na ulici bezpečně poznáte. Kromě spojené mřížky chladiče, jež doposud dráždila řidiče z modelů A8, A6, A3 Sportback, se přepracovaná A4 vyznačuje ostřejšími linkami zadní části a novými světlomety ve stylu Sportbacku. Ke změnám, ovšem nikoliv dramatickým, došlo rovněž v interiéru. Jako první upoutá pozornost tříramenný volant známý např. z modelu A6, jenž připomíná svým středem masivní mřížku chladiče. Všechny verze nové A4/A4 Avant mají interiér přizdobený řadou prvků z leštěného hliníku.

Zákazníci mohou vybírat ze třech druhů textilního čalounění, v nabídce jsou i dva druhy koženého čalounění a čalounění v kombinaci kůže/Alcantara. Vnitřní prostor zůstal faceliftem de facto nedotčen, na zadních sedadlech místo stále nepřebývá ani neschází, pro zavazadla zůstává k dispozici 460 litrů u sedanu a 1184 litrů u kombi při sklopených sedadlech. Jako pohonné jednotky jsou pro Audi A4/A4 Avant připraveny známé motory a mezi nimi i dvě novinky. Nově se pod kapotou objeví zážehové motory s přímým vstřikováním paliva FSI.

Konkrétně se jedná o podélně uložený šestiválec 3.2 FSI s výkonem 188 kW/255 k a přeplňovaný čtyřválec 2.0 T FSI s výkonem 147 kW/200 k. S šestiválcem 3.2 V6 FSI dosahuje Audi A4 rychlosti až 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 s. Přeplňovaný 2.0 T FSI dokáže Audi A4 udělit rychlost až 241 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Ostatní motory nejsou překvapením. Mezi zážehovými jednotkami nechybí přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 T s výkonem 120 kW/163 k či osvědčená 1.6 s výkonem 75 kW/102 k.

Na vrcholu výkonové škály stojí zážehový vidlicový osmiválec V8, který bude pohánět výhradně sportovní verzi Audi S4. Jednotka s objemem 4.2 l poskytuje výkon 252 kW/344 k. Nabídka naftovým motorů obsahuje např. 2.0 TDI se systémem čerpadlo-tryska s výkonem 103 kW/140 k, zdařilý šestiválec 3.0 TDI se systémem „common-rail“ o výkonu 150 kW/204 k, šestiválec 2.5 TDI s výkonem 120 kW/163 k a čtyřválec 1.9 TDI s výkonem 85 kW/115 k. Všechny motory přenášejí výkon na přední nebo na všechna čtyři kola prostřednictvím pěti nebo šestistupňové převodovky.

U modelů s pohonem předních kol se nabízí také automatická převodovka multitronic. Modely s pohonem všech kol mohou být vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic se sportovním programem. Podvozkové komponenty zůstávají u faceliftovaného modelu stejné, podle výrobce však byly pružiny, stabilizátory a tlumiče nově odladěny. Standardní výbava nyní obsahuje např. tříbodové bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel, aktivní opěrky u předních sedadel, dvoustupňové čelní airbagy, boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy.

Všechny verze mají elektricky ovládaná přední i zadní okna a zpětná zrcátka nebo dálkově ovládané centrální zamykání. Na přání jsou dostupné např. adaptivní světlomety s technologií xenon plus, dešťový senzor, systém samočinné aktivace světel nebo audiosystém BOSE.

Audi S4 a Audi S4 Avant

Faceliftovaný model v Paříži následovala i nabroušená verze s označením S4 a S4 Avant. Ta si vydobyla už minulých letech velmi dobré jméno, na něhož chce Audi navázat. K charakteristickým rysům nových modelů Audi S4/S4 Avant patří kromě výkonného zážehového motoru 4.2 V8/253 kW/344 k také stálý pohon všech kol quattro a podvozek snížený o 20 mm. Na pohled se novinka odlišuje jednodílnou maskou chladiče v provedení používaném výhradně pro modely řady „S“.

Zezadu prozradí sportovní ambice vozu čtveřice oválných koncovek výfuku a decentní spoiler. Výrazným prvkem designu jsou i 18palcová litá kola Avus o rozměru 8J x 18“ obutá do nízkoprofilových pneumatik 235/40. Dominantním prvkem interiéru jsou sportovní sedadla Recaro vpředu i vzadu. Pod kapotou pracuje osmiválec s objemem 4.2 l a výkonem 253 kW/344 k při 7000 ot./min. a točivým momentem 410 Nm při 3500 ot./min.

Výkon přenáší na vozovku šestistupňová manuální převodovka nebo šestistupňová automatická převodovka tiptronic s možnosti volby sportovního režimu. Standardní výbava modelů Audi S4/S4 Avant obsahuje čelní, boční i průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky u předních sedadel či elektronický stabilizační systém ESP.

Nový motor pro Audi A6 - 2.7 TDI

Na autosalonu v Paříži se poprvé objevila A6 vybavená novým dieselovým motorem s objemem 2.7 litru. Konstrukčně vychází vznětová jednotka z dříve představeného třílitrového šestiválce s přímým vstřikováním paliva common rail s piezoelektrickými vstřikovači. Celkem 2698 cm3 objemu konstruktéři získali jinou klikovou hřídelí, nižším zdvihem a novými písty. Agregát poskytuje výkon 132 kW mezi 3.300 - 4.250 otáčkami, kroutící moment 380 Nm se udržuje v rozsahu 1.400 - 3.300 ot./min. S tímto motorem zrychlí Audi A6 z 0 na 100 km/h za 8,9 s a dosáhne maximální rychlosti 227 km/h. Potencionální klienty bude jistě zajímat dostatečná síla prakticky v celém spektru otáček a schopnost dobře si poradit se zátěží bez častého řazení. Velmi významnou položkou bude rovněž spotřeba, která činí v kombinovaném cyklu 6,8 l na 100 km. Novinka samozřejmě plní s dostatečnou rezervou emisní limity Euro IV.


Fotogalerie z výstaviště
 
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Igor Záruba: Trump jako obraz doby Igor Záruba: Trump jako obraz doby

Donald Trump se dočkal, časopis Time ho zvolil za…

Ať dostane Mladič doživotí, navrhuje žalobce tribunálu pro bývalou Jugoslávii Ať dostane Mladič doživotí, navrhuje žalobce tribunálu pro bývalou Jugoslávii

Doživotní trest vězení navrhl dnes pro někdejšího…

Bude? Nebude? Sázkovky vypisují kursy na Forejta Bude? Nebude? Sázkovky vypisují kursy na Forejta

Hradní protokolář Jindřich Forejt zažívá obtížné období.…

Výstavba bytů se propadá. Prodeje přitom trhají rekordy Výstavba bytů se propadá. Prodeje přitom trhají rekordy

Stavební firmy v Česku zahájily letos do konce října…

 
Zdroj: redakce
 



reklama






reklama




Blesk.cz

Forejtovu prověrku potvrdil poslanec. Zeman ho chce i po skandálu ve Vatikánu

Forejtovu prověrku potvrdil poslanec. Zeman ho chce…

Jindřicha Forejta, který v úterý rezignoval na funkci hradního protokoláře, by prezident Miloš Zeman dál viděl…

Mapy.cz přidávají červený kříž. Volají, navigují a pomohou s První pomocí

Mapy.cz přidávají červený kříž. Volají, navigují a…

V menu mobilní aplikace Mapy.cz se po nejnovější aktualizaci objevila nová položka První pomoc. Umožní zavolat…

 

iSport.cz

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil návrat do Česka

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil…

Fotbalový reprezentant Lukáš Droppa skončil v Tomsku, který má finanční problémy a neplatil hráčům výplaty. S…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

Kašpárek v rohlíku David Dvořák: Dětem jsme dali jejich vlastní kapelu se vším, co k tomu patří

Kašpárek v rohlíku David Dvořák: Dětem jsme dali…

V uplynulém týdnu jsme vám představili osm Čechů, kteří se už pár let živí (a leckdy i uživí) humorem – a…

 
 
reklama