Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi v Paříži 2006

Vitek
Diskuze (7)
Nejzářivější novinkou na stánku Audi bylo technologicky vytříbené dvoudveřové kupé R8, přicházející tři roky po premiéře konceptu Audi Le Mans quattro.

Audi R8 je vybaveno stálým pohonem všech kol quattro s viskózní spojkou, konstrukce karoserie pak využívá hliníkový prostorový rám ASF, který zaručuje nízkou hmotnost a vysokou tuhost. R8 je postaveno na rozvoru 2650 mm, rozměry karoserie činí 4431/1904/1249 mm. Výsledné rozložení hmotnosti připadající na přední a zadní nápravu v poměru 44/56 má být zárukou vynikajících jízdních vlastností. O pohon R8 se stará uprostřed uložený atmosférický osmiválec 4,2 FSI s přímým vstřikováním benzínu, který dosahuje výkonu 309 kW při 7800 otáčkách a nejvyššího točivého momentu 430 Nm v širokém pásmu 4500 až 6000 ot/min, přičemž díky plochému průběhu je k mání alespoň 90 procent maxima mezi 3500 až 7600 ot/min. Vysokootáčkový motor lze točit až do 8250 ot/min. Audi R8 zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 301 km/h. Zákazníci mohou volit ze dvou převodovek: manuální šestistupňové nebo sekvenční R tronic s možností řazení na volantu i automatickým režimem. Z továrny v Neckarsulmu bude vyjíždět až patnáct R8 denně, první zákazníci si tuto novinku odvezou v prvním pololetí příštího roku.

Horkou novinkou mezi prémiovými kompakty je vrcholné Audi S3, poháněné dosud nejvýkonnější verzí přeplňovaného čtyřválce 2,0 TFSI s přímým vstřikem benzínu. V Audi S3 dosahuje tento motor díky většímu turbodmychadlu, výkonnějšímu mezichladiči, jiným pístům a ojnicím, zesílenému bloku a teplotně odolnější hlavě válců výkonu 195 kW při 6000 ot/min a působivého točivého momentu 350 Nm v pásmu 2500 až 5000 ot/min. Audi S3 sprintuje z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 9,1 l/100 km. Přenos výkonu na 18-palcová kola s pneumatikami 225/40 má na starost šestistupňová manuální převodovka ve spolupráci se stálým pohonem všech kol quattro.

Audi představilo další motor vybavený technologií TFSI, kombinující přímý vstřik benzínu a přeplňování turbodmychadlem. Po známém 2,0 TFSI, vyrobeném již ve více než 400,000 exemplářích, přichází menší čtyřválec 1,8 TFSI, jehož hlavními výhodami jsou nízké vibrace, pružnost, úspornost a možnost celosvětového rozšíření vzhledem ke schopnosti plnit i nejpřísnější emisní normy. Nový motor 1,8 TFSI se vstřikovacími tlaky 150 barů a šestiotvorovými vstřikovači dosahuje výkonu 118 kW mezi 5000 až 6200 ot/min, mimořádně plochá křivka točivého momentu vrcholí hodnotou 250 Nm, dostupnou v širokém pásmu 1500 až 4200 otáček. Novinka se poprvé objeví v Audi A3, kde dosahuje kombinované spotřeby 7,3 l/100 km (s manuální převodovkou).

V Audi A6 se poprvé objeví nový vidlicový (úhel rozevření válců 90 stupňů) šestiválec 2,8 FSI s výkonem 154 kW mezi 5500 až 6800 ot/min a točivým momentem 280 Nm, dostupným v pásmu 3000 až 5000 ot/min. Motor vybavený přímým vstřikováním benzínu, vysokým kompresním poměrem 12,0:1 a novou technologií proměnného zdvihu ventilů Audi valvelift (snižující spotřebu až o 7 procent) má snížené třecí ztráty a celkovou hmotnost pouhých 165 kg.


Vitek
Diskuze (7)