Audi v Paříži 2006
Audi R8 je vybaveno stálým pohonem všech kol quattro s viskózní spojkou, konstrukce karoserie pak využívá hliníkový prostorový rám ASF, který zaručuje nízkou hmotnost a vysokou tuhost. R8 je postaveno na rozvoru 2650 mm, rozměry karoserie činí 4431/1904/1249 mm. Výsledné rozložení hmotnosti připadající na přední a zadní nápravu v poměru 44/56 má být zárukou vynikajících jízdních vlastností. O pohon R8 se stará uprostřed uložený atmosférický osmiválec 4,2 FSI s přímým vstřikováním benzínu, který dosahuje výkonu 309 kW při 7800 otáčkách a nejvyššího točivého momentu 430 Nm v širokém pásmu 4500 až 6000 ot/min, přičemž díky plochému průběhu je k mání alespoň 90 procent maxima mezi 3500 až 7600 ot/min. Vysokootáčkový motor lze točit až do 8250 ot/min. Audi R8 zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 301 km/h. Zákazníci mohou volit ze dvou převodovek: manuální šestistupňové nebo sekvenční R tronic s možností řazení na volantu i automatickým režimem. Z továrny v Neckarsulmu bude vyjíždět až patnáct R8 denně, první zákazníci si tuto novinku odvezou v prvním pololetí příštího roku.
Horkou novinkou mezi prémiovými kompakty je vrcholné Audi S3, poháněné dosud nejvýkonnější verzí přeplňovaného čtyřválce 2,0 TFSI s přímým vstřikem benzínu. V Audi S3 dosahuje tento motor díky většímu turbodmychadlu, výkonnějšímu mezichladiči, jiným pístům a ojnicím, zesílenému bloku a teplotně odolnější hlavě válců výkonu 195 kW při 6000 ot/min a působivého točivého momentu 350 Nm v pásmu 2500 až 5000 ot/min. Audi S3 sprintuje z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 9,1 l/100 km. Přenos výkonu na 18-palcová kola s pneumatikami 225/40 má na starost šestistupňová manuální převodovka ve spolupráci se stálým pohonem všech kol quattro.
Audi představilo další motor vybavený technologií TFSI, kombinující přímý vstřik benzínu a přeplňování turbodmychadlem. Po známém 2,0 TFSI, vyrobeném již ve více než 400,000 exemplářích, přichází menší čtyřválec 1,8 TFSI, jehož hlavními výhodami jsou nízké vibrace, pružnost, úspornost a možnost celosvětového rozšíření vzhledem ke schopnosti plnit i nejpřísnější emisní normy. Nový motor 1,8 TFSI se vstřikovacími tlaky 150 barů a šestiotvorovými vstřikovači dosahuje výkonu 118 kW mezi 5000 až 6200 ot/min, mimořádně plochá křivka točivého momentu vrcholí hodnotou 250 Nm, dostupnou v širokém pásmu 1500 až 4200 otáček. Novinka se poprvé objeví v Audi A3, kde dosahuje kombinované spotřeby 7,3 l/100 km (s manuální převodovkou).
V Audi A6 se poprvé objeví nový vidlicový (úhel rozevření válců 90 stupňů) šestiválec 2,8 FSI s výkonem 154 kW mezi 5500 až 6800 ot/min a točivým momentem 280 Nm, dostupným v pásmu 3000 až 5000 ot/min. Motor vybavený přímým vstřikováním benzínu, vysokým kompresním poměrem 12,0:1 a novou technologií proměnného zdvihu ventilů Audi valvelift (snižující spotřebu až o 7 procent) má snížené třecí ztráty a celkovou hmotnost pouhých 165 kg.