Audi v Ženevě 2005

Audi v Ženevě 2005

 
 
10.3. 2005 Libor Zezulka

Na stánku Audi vládla pohodová atmosféra. Automobilka z Ingolstadtu si schovala největší novinky na domácí půdu a v Ženevě uskutečnila více či méně významné premiéry.

Mezi novým Audi Avant, Audi TT quatro sport či Audi RS4 už nezbyl prostor na Audi Allroad, které výrobce ukáže na autosalonu v Lipsku, nebo nové SUV Audi Q7, jehož debut naplánovalo Audi na autosalon ve Frankfurtu. I tak se bylo na co dívat.

A6 Avant

Spousta místa, maximální komfort a výborní jízdní vlastnosti. Přesně takto můžeme charakterizovat nové Audi A6 Avant. Němečtí návštěvníci autosalonu, kteří dorazili na místo právě v „avantu“, mohou o vlastnostech kombi zřejmě dlouho hovořit, my se zatím musíme spokojit se základními údaji. Proti sedanu se kombi znovu zvětšilo, na délku měří 4933 mm (sedan 4916 mm), je 1855 mm široké (jako sedan) a 1463 mm široké (sedan 1459 mm).

Majestátné rozměry jsou maskovány elegantně tvarovanou karosérií, která nese typické znaky nedávno uvedených modelů. Lehce tvarovaná zadní část nese světlomety představené v modelech A3 Sportback a A4, přední část na sebe upozorňuje světlomety a mohutnou mřížkou chladiče. Asi nepřekvapí velký vnitřní prostor, který vychází z velkého rozvoru 2843 mm a z delší střechy. Zavazadlový prostor má základní objem 565 l, ale je možné jej zvětšit až na 1660 l.

Nákladová plocha je 1,05 m široká a disponuje čtyřmi posuvnými oky pro upevnění nákladu pomocí sítě. Audi slibuje širokou variabilitu a připraveno je třeba i praktické řešení (snadno omyvatelné dno) na špinavý náklad z lifestylových sportovních aktivit aktivně odpočívajícího majitele. Variabilita za příplatek zahrnuje systém umožňující rozdělit zavazadlový prostor jak diagonálně tak dokonce i horizontálně, pomocí teleskopických vzpěr.

Poprvé u kombi řady A6 je zadní výklopné víko otevíráno a zavíráno samočinně a to i pomocí dálkového ovládání. Úhel otevření víka je možno libovolně měnit. Motorová paleta se skládá z šesti motorů, z nichž jsou tři zážehové a tři vznětové.

                                                
motormax. výkonmax. točivý moment
4.2 V8:246 kW/335 k420 Nm
3.2 V6 FSI:188 kW/255 k330 Nm
2.4 V6:130 kW/177 k230 Nm
3.0 V6 TDI:165 kW/165 k450 Nm
2.7 V6 TDI:132 kW/182 k380 Nm
2.0 TDI:103 kW/140 k320 Nm

Motory jsou standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek se nabízí šestistupňový tiptronic. Samozřejmostí je pohon všech kol quattro, který v Ženevě oslavil 25 let. Příplatková výbava obsahuje např. nastavitelné vzduchové odpružení, systém monitorující tlak v pneumatikách, poslední generaci ESP, pokročilý tempomat, dešťový senzor, rozhraní MMI, dvojtónovou klimatizaci atd.

RS 4

Nové Audi RS4 se vyzbrojilo vidlicovým osmiválcem, který nevyužívá výhody turba. Původní šestiválec 2.7 l se dvěma turbodmychadly se odporoučel a na jeho místo přichází motor 4.2 V8. Jeho parametry byly vylepšeny řadou inovací, dostává například přímé vstřikování benzínu FSI, takže nejvyšší výkon činí 309 kW/420 k. Proti předchozí strategii přeplňování, pro kterou jsou typická maxima točivého momentu v nízkých otáčkách a plochá momentová křivka, jde nyní Audi ve šlépějích konkurenčního BMW.

Tato značka totiž dlouhodobě prosazuje cestu vysokootáčkových motorů plněných atmosféricky. Nejvyšší otáčky motoru Audi o objemu 4163 cm3 dosahují hodnoty 8250 ot./min, maximum točivého momentu 430 Nm je k dispozici při 5500 ot./min, když 90 % této hodnoty je připraveno již mezi 2250 a 7600 ot./min. Audi v silném osmiválci vsadilo na přímý vstřik paliva FSI, když před tím automobilka postavila několik menších motorů FSI, ale také závodní speciál R8 s motorem FSI, který vyhrál několikrát v Le Mans.

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, zrychlení ovšem nezná omezení, když nejlepší časy sprintu na 100 km/h se budou pohybovat kolem 4,8 s. Přenos sil dostává na starost inovovaný pohon všech kol quattro, který umí asymetricky/dynamicky rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola. Brzdné síly budou na kolech vyvozovány prostřednictvím vrtaných kotoučů o průměru 365 mm vpředu a kotoučů o průměru 324 mm vzadu. Karosérie Audi RS4 je usazena na podvozku sníženém o 30 mm, rozchod kol byl vpředu zvětšen o 37 a vzadu o 47 mm.

Sériová 18palcová kola je možno nahradit koly 19palcovými. Poslední generace stabilizačního systému ESP je naladěna na pozdější, ale o to agresivnější zásahy do jízdy, integrováno je samočinné vysušování brzd vyžaduje-li to vlhké počasí. Řidičům Audi RS4 nejsou zapovězeny ani aktivní tlumiče. To všechno si přitom může posádka užívat v luxusním interiéru typickém pro prémiovou značku.

TT Quattro sport

Aktuální generaci Audi TT už pomalu zvoní hrana, nástupce však zatím zůstává na testovací dráze, zahalen maskovacím oblečkem. Aby posílila slábnoucí pozici TT na trhu, vymyslela automobilka několik významných změn. Oblíbené kupé prošlo za prvé odtučňovací kúrou, která přinesla odstranění sedadel, odlehčení klimatizace, nahrazení sériových sedadel sportovními sedačkami Recaro a lehčí motor o celých 75 kg.

Co motor ztratil na váze, přibral na výkonu. Nejsilnější čtyřválec 1.8 litru poskytuje nyní výkon 176 kW/240 k při 5700 ot./min a točivý moment 320 Nm mezi 3200 a 5000 ot./min. To stačí 1390 kg těžkému vozu ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Převodovka pochází se šestiválcového modelu 3.2 V6, podobně jako podlaha zadní části vozu, která umožnila přesunutí akumulátoru dozadu kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.

Sportovní podvozek se nastěhoval do TT ze sportovní řady S-line, pohon všech kol využívá vícelamelovou mezinápravovou spojku Haldex. Standardní patnáctipaprsková kola mají průměr 18 palců a jsou obuty do pneumatik 235/40 R18. Větší přitažlivost pro okolí zajišťují nové metalické laky a pohodu uvnitř nové exklusivní materiály.

A8 s novou maskou

Sjednocování designu modelů Audi postoupilo do další fáze. V Ženevě se dočkaly mohutné masky s jednotným chromovým lemováním i levnější varianty vlajkové lodi A8. Po modelu vybaveném dvanáctiválcem se rozhodla automobilka darovat agresivnější vzezření i bratříčkům vybaveným šestiválcem a osmiválcem. Po tomto kroku zůstane starší maska pouze A3 a A2. Modely A3 Sportback, A 4, A6, i A8 už novou masku získaly. Audi rovněž oznámilo rozšíření výbavy A8 o adaptivní xenonové světlomety a digitální radio tuner.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš: Nikdy neodstoupím, ať si to všichni zapamatují Babiš: Nikdy neodstoupím, ať si to všichni zapamatují

Premiér Andrej Babiš (ANO) v pátek ráno uvedl, že nikdy…

Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny

Před několika týdny v ústraní a téměř zapomnění zemřel…

Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let

Téměř celé východní pobřeží USA zasáhla ve čtvrtek první…

 
Zdroj: redakce

Štítky Audi Ženeva 2005

 












Blesk.cz

Pacientka s rakovinou prsu v pokročilém stádiu: Pro úředníky jsme jen čísla! Léčbu si musím platit sama

Pacientka s rakovinou prsu v pokročilém stádiu: Pro…

Eleni Zíková (54) se celý život pohybuje ve zdravotnictví, je totiž dětská lékařka. Letos v únoru náhle…

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok do zimy. Na horách až -10°C

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok…

Třetí listopadový víkend udělá definitivní tečku za dny babího léta. V neděli k nám začne proudit studený vzduch…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Facebook čelí obvinění z ohrožování demokracie. Firma údajně šířila konspirace o Sorosovi

Facebook čelí obvinění z ohrožování demokracie.…

Organizace George Sorose Open Society Foundations nařkla Facebook z ohrožování hodnot demokracie po tom, co 14.…

Toulky po Maroku, perle Maghrebu: Karavany táhnou dál

Toulky po Maroku, perle Maghrebu: Karavany táhnou dál

Směrová tabule Timbuktu 52 dní, která ještě před šedesáti lety ukazovala na křižovatce v pouštním městě Zagora…